دستور پخت اسنک با ماهیتابه به چند روش

  دوشنبه، 26 مهر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
دستور پخت اسنک با ماهیتابه به چند روش
تهیه اسنک با ماهیتابه، شامل مواد میانی مختلفی می‌شود که فقط لازم است نکات اصولی را در آن رعایت کنید. در این مطلب طرز تهیه دو نوع اسنک سریع تابه‌ای آورده شده است.

اسنک یکی از انواع خانواده فست فود ها می باشد که بسیار خوشمزه و مجلسی است و شما به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. شما حتی اگر دستگاه ساندویچ ساز نداشته باشید می توانید داخل تابه این اسنک را تهیه کنید و برای مهمانی و تولدها حاضر کنید. شما به دلخواه می توانید اسنک ها را در طعم ها و مزه های مختلفی داشته باشید. اگر از دستگاه ساندویچ ساز استفاده می کنید دقت کنید که دستگاه را خوب چرب کنید و بگذارید ۵ دقیقه داغ شود تا نان تست ها داخل آن نچسبند و مهم ترین نکته در تهیه اسنک ها این است که نان تست بسیار تازه باشد شما می توانید اسنک گوشت را در ساندویچ ساز و ماهیتابه و فر بپزید.

مواد لازم برای اسنک کالباس با ماهیتابه

  • نان تست : دو عدد
  • کالباس : یک برگ
  • سیر رنده شده : نصف قاشق چایخوری
  • کره : ۱۰ گرم
  • قارچ متوسط : دو عدد
  • پنیر پیتزای رنده شده : دو قاشق غذاخوری
  • نمک : به مقدار لازم
  • سس کچاپ : به مقدار لازم

دستور پخت اسنک کالباس با ماهیتابه

برای تهیه اسنک کالباس ابتدا دور تا دور نان های تست که سفت و قهوه ای می باشند را جدا نمایید سپس سیر را رنده کنید و کره و سیر را درون تابه بریزید و تابه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا کره ذوب شود و مزه سیر را به خود بگیرید سپس مخلوط سیر و کره را روی نان های تست بمالید تا مزه دار شوند. توجه داشته باشید که اگر از طعم سیر خوشتان نمی آید می توانید کره را به تنهایی ذوب کنید و روی نان های تست بمالید یا کره را با ادویه دلخواه خود ترکیب نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز مقداری سس کچاپ روی نان تست بمالید و پنیر پیتزا رنده شده را هم روی نان ریخته و یک ورق کالباس را روی پنیر پیتزا قرار دهید.

قارچ ها را بعد از شستن حلقه ای خرد نمایید و درون همان تابه بریزید سپس حرارت گاز را روی شعله بالا قرار دهید و اجازه دهید تا آب قارچ ها به صورت کامل کشیده شود و یک لایه قارچ روی کالباس قرار دهید سپس مقداری پنیر پیتزا روی قارچ ها بریزید و نان تست دیگر را با سس کچاپ به صورت کامل بپوشانید و روی اسنک قرار دهید.

در مرحله بعدی اسنک را درون تابه نچسب قرار دهید و جسم سنگینی را روی آن بگذارید سپس تابه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و بعد از اینکه یک طرف اسنک طلایی شد طرف دیگر آن را برگردانید و دوباره جسم سنگینی را روی اسنک قرار دهید تا به صورت کامل پرس شود و طرف دیگر اسنک طلایی رنگ شود.

اسنک را بعد از اینکه طلایی شد از قطر به دو قسمت تقسیم نمایید و به همراه سس سفید یا قرمز آن را میل نمایید در صورت تمایل می توانید برای زیباتر شدن اسنک از تابه گریل نیز استفاده نمایید.

مواد لازم برای اسنک مرغ با ماهیتابه

  • گوشت مرغ بدون استخوان و نگینی خرد شده : ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای نگینی خرد شده : یک قاشق غذاخوری
  • پیاز کوچک : یک عدد
  • قارچ متوسط حلقه ای خرد شده : دو عدد
  • پنیر پیتزا رنده شده : دو قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه اسنک مرغ با ماهیتابه

برای تهیه اسنک مرغ ابتدا پیاز را رنده نمایید و تکه های مرغ را به همراه پیاز و فلفل و نمک درون ظرفی مناسب بریزید و روی ظرف سلفون بکشید و به مدت نیم ساعت ظرف حاوی تکه های مرغ را درون یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند.

روغن را درون تابه ای مناسب بریزید و تابه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس تکه های مرغ را درون روغن سرخ نمایید تا به رنگ طلایی درآیند.در این مرحله از ساخت اسنک فلفل دلمه ای و قارچ را به مرغ بیفزایید و به مدت چند دقیقه مواد را تفت دهید تا نرم شوند.

مقداری سس کچاپ روی نان تست بمالید و مواد تفت داده شده را روی نان تست قرار دهید سپس مقداری پنیر پیتزا رنده شده روی مواد بریزید و لایه دیگر نان تست را به سس کچاپ آغشته نمایید سپس آن را روی مواد اسنک و نان اول قرار دهید و اسنک را درون تابه قرار دهید و تابه را روی حرارت گاز قرار بگذارید.جسم سنگینی را روی اسنک قرار دهید و بعد از اینکه یک طرف اسنک طلایی رنگ شد طرف دیگر آن را برگردانید و جسم سنگین را روی اسنک قرار دهید و اجازه دهید تا طرف دیگر آن نیز طلایی رنگ شود و اسنک را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و آن را به همراه نوشیدنی دلخواه خود و سس و … میل نمایید.

توجه داشته باشید که برای طرز تهیه اسنک با ماهیتابه می توانید از مواد غذایی و سبزیجات دلخواه خود استفاده نمایید سپس این غذای فرنگی خوشمزه را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و به کمک سس و سبزیجات و خیارشور و … آن را تزیین نمایید همچنین می توانید برای تزیین اسنک از روش های تزیین ساندویچ استفاده نمایید.

مواد لازم برای اسنک گوشت

  • نان تست ۱۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۴ عدد
  • پیاز یک عدد
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای یک عدد
  • پنیر پیتزا به میزان دلخواه
  • نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، آویشن به میزان لازم
  • روغن مایع برای سرخ کردن

طرز تهیه اسنک گوشت

در طرز تهیه اسنک گوشتی ابتدا باید سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید. آنها را به صورت نگینی خرد و ریز کنید. حالا یک تابه روی حرارت بگذارید و در آن روغن بریزید. اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. حالا سیب زمینی های نگینی خرد شده را اضافه کنید تا سرخ شوند. وقتی سیب زمینی ها سرخ شدند، آنها را در بشقابی بریزید و در کناری بگذارید.

پیاز را بشویید و آن را هم کاملا خرد و ریز کنید. در همان روغنی که سیب زمینی ها را سرخ کردید، پیازهای خرد شده را بریزید و تفت دهید. وقتی پیازها کمی نرم و سبک شدند، زردچوبه را اضافه کنید. کمی تفت دهید و بعد گوشت چرخ کرده را در تابه بریزید.

گوشت و پیاز را تا حدی تفت دهید که رنگ گوشت تغییر کند. حالا نمک و فلفل را اضافه کنید. سپس ادویه های دیگر مانند پودر سیر و آویشن را با مواد اسنک گوشت چرخ کرده به طور کامل ترکیب کنید. رب گوجه فرنگی را روی گوشت بریزید و تفت دهید.

حالا قارچ ها را به صورت حلقه ای برش بزنید. به مواد گوشتی اضافه کرده و خوب تفت دهید تا آب قارچ ها گرفته شود. ساندویچ شما نباید مرطوب شود، پس بهتر است آب قارچ کاملا جمع شود.

در این مرحله باید فلفل دلمه ای را شسته و به صورت نگینی برش بزنید. سپس آن را به مواد داخل تابه اضافه کرده و با هم تفت دهید. سیب زمینی هایی که قبلا سرخ کرده اید را به مخلوط گوشت اضافه کنید، کمی بهم بزنید و آن را از روی حرارت بردارید.

نان تست ها را آماده کنید. می توانید دور نان ها را برش بزنید. برای خوشمزه تر شدن اسنک می توانید مقداری سس کچاپ روی نان تست بمالید. به مقدار دلخواه پنیر پیتزا یا پنیر گودا روی نان تست بریزید. مخلوط گوشت که آماده کرده اید را به طور یک دست روی نان قرار دهید. مقدار دیگری پنیر روی مخلوط گوشت بریزید و بعد نان تست را روی آن بگذارید. این کار را برای تمام نان تست ها و مخلوط گوشتی تکرار کنید.

تابه مورد نظر، دستگاه ساندویچ ساز و یا گریل را با روغن و قلمو کمی چرب کنید. این کار کمک می کند اسنک ها طلایی رنگ و ترد شوند. حالا اسنک ها را به مدت ۵ تا ۸ دقیقه حرارت دهید. وقتی نان ها ترد و پنیر داخل اسنک ها ذوب شد، اسنک گوشت و پنیر شما آماده است. آن را با سیب زمینی کبابی پنیری، موهیتو یا لیموناد، سس کچاپ یا خردل نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه اسنک گوشت

  • در صورت تمایل می توانید به مواد گوشتی داخل اسنک، کمی زعفران هم اضافه کنید تا عطر و طعم بیشتری بگیرند.
  • در تهیه این غذا دقت داشته باشید که از رب گوجه فرنگی یا سس کچاپ به مقدار زیاد استفاده نکنید. چون هنگام پخت ممکن است از ساندویچ بیرون ریخته و بر اثر حرارت بسوزند.
  • روش تهیه این ساندویچ با نان همبرگر یا نان باگت هم به همین روش است.
  • طرز تهیه اسنک گوشت بدون ساندویچ ساز به این صورت است که باید اسنک ها را در تابه یا قابلمه چرب شده قرار دهید. روی آنها را با جسم سنگینی مثل قابلمه بفشارید تا نان ها خوب به هم بچسبند. سپس آنها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم طلایی شود.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (227 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (154 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (131 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (124 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (72 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (50 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (25 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....