دستور پخت کتلت میگو

  دوشنبه، 21 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
دستور پخت کتلت میگو
تنها نگرانی تهیه کتلت میگو برای آن‌هایی که با غذاهای دریایی میانه خوبی دارند، ترس از بوی بد آن است که در این دستورالعمل با دو تا ترفند خوب این نگرانی را برایتان کاملا برطرف کردیم. بنابراین با ما همراه باشید تا یک کتلت میگوی خوشمزه را کنار هم آماده کنیم.

کتلت میگو یکی از سالمترین غذاهایی ست که می توانید با این گوشت دریایی تهیه کنید.بسیاری از افراد از خوردن این گوشت خوشمزه به دلیل شکل ظاهری و بوی آن امتناع می کنند و حتی حاضر نیستند یک بار آن را امتحان کنند.اما این کتلت خوشمزه به شما این امکان را می دهد تا بدون دیدن آن در غذا از طعم لذیذ آن لذت ببرید.میگو علاوه بر طعم خوش و لذیذی که دارد سرشار از خاصیت است.مردم ایران و به خصوص مردم جنوب با میگو انواع غذاهای خوشمزه را تهیه می کنند از انواع خورش گرفته تا پلو و غذاهای سریع و یا حتی انواع پیش غذا که طرفداران زیادی دارد. میگو به دلیل نوع بافت گوشتی و مقاوم بودن بدنش در مقابل بسیاری از آلودگی های دریایی مقاوم است و غذای مورد اطمینانی به شمار می رود.این جانوار از دسته سخت پوستان بوده و در اکثر آبهای شور و شیرین یافت می شود.میگو به صورت گسترده ای توسط انسان ها به عنوان ماده غذایی استفاده می شود. از انواع دیگر غذاهایی که با میگو تهیه می شود می توان به : ماکارونی با میگو ، دو پیازه میگو ، دمپخت میگو ، پلو میگو با سیب زمینی و استانبولی میگو اشاره کرد.

خواص میگو

همانند سایر خوراک های دریایی میگو سرشار از کلسیم، ید، و پروتئین است. همچنین میگو دارای ۱۲۲ تا ۲۵۱ میلی گرم کلسترول (بسته به روش آماده سازی) می باشد. مصرف میگو به علت اثر بر روی سیستم گردش خون انسان سالم ارزیابی می شود. میگو منبع عالی ویتامین B۱۲، ویتامین D، سلنیوم، پروتئین با کیفیت بالا، چربی های غیر اشباع و آهن و نیاسین است. ویتامین D۳ به طور طبیعی در فراورده های حیوانی یافت می شود که غنی ترین آنها روغن ماهی است. سلنیوم در انواع غذاهای دریایی موجود است و آثار آنتی اکسیدانی آن در جلوگیری از سرطان موثر است.سلنیوم در نوسازی و ترمیم بخش های تخریب شده DNA اهمیت دارد و در فعالیت آنزیم گلوتاتیون پراکسیداز ، دخالت دارد که در کبد مواد سمی را خنثی می کند.مصرف روزانه ۱۲۰ گرم میگو ۷/۸۱ درصد نیاز روزانه به سلنیوم را برطرف می کند.میگو حاوی آمینو اسید تریپتوفان است و این آمینو اسید در بدن تبدیل به نیاسین (ویتامین B۳) می شود و در کل نیاسین میگو را بالا می برد.

مواد لازم بر ای کتلت میگو با سس تمرهندی

  • میگو:150 گرم
  • سیب زمینی پخته شده: پنج عدد
  • لیموترش: یک عدد
  • زنجبیل تازه:یک قاشق چای خوری
  • زردچوبه:یک قاشق چای خوری
  • تخم گشنیز:یک قاشق چای خوری
  • گشنیز تازه خرد شده:سه قاشق سوپ خوری
  • روغن و نمک:به میزان لازم

کتلت میگو

مواد لازم برای تهیه سس تمرهندی

  • تمر هندی:نصف پیمانه
  • آب جوش: نصف پیمانه
  • انبه کوچک:یک عدد
  • سس گوجه فرنگی تند: 5 قاشق سوپ خوری
  • آب جوش:1/2 پیمانه

طرز تهیه کتلت میگو با سس تمرهندی

ابتدا باید میگو را به همراه زنجبیل ، تخم گشنیز ، سیب زمینی پخته شده ، آب لیموترش ، نمک و زرد چوبه در یک دستگاه غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا همه مواد با هم میکس شوند و ترکیب یکدستی به وجود بیاید.مواد مخلوط شده را در کاسه ای بریزید و گشنیز خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید تا داغ شود.به اندازه یک نارنگی از مواد کتلت بردارید و با دست سطح آن را صاف کنید و در تابه داغ قرار دهید تا دو طرف آن سرخ شود.سپس کتلت های سرخ شده را روی دستمال روغن گیر بریزید تا روغن اضافه آن گرفته شود.بعد در ظرف مورد نظرتان سرو کنید.

طرز تهیه سس تمرهندی

تمر هندی را در مقداری آب جوش بریزید و هم بزنید تا پس از چند دقیقه در آب حل شود.سپس از صافی رد کنید تا عصار آن بدست بیاید.بعد عصاره تمرهندی را با سس گوجه فرنگی و انبه در دستگاه غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید تا سس نرم و یکدست به وجود بیاید.سس بدست آمده را در کنار کتلت های آماده شده سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه کتلت میگو با آرد سوخاری

  • میگو خام ۴۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • آرد سفید و پودر سوخاری به مقدار لازم
  • شنبلیه و ترخون ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، زردچوبه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت میگو با آرد سوخاری

برای اینکه بوی زهم میگو ها از بین برود بهتر است یک قابلمه پر آب کنید و روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد سپس بعد از جوش آمدن میگوها را داخل آب ریخته و برای ۵ دقیقه بگذارید تا بجوشد سپس آبکشی کنید.

سیب زمینی ها را داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید تا آبپز شود. میگوها را بعد از آبکش کردن داخل غذاساز یا با کمک گوشتکوب برقی خوب پوره کنید تا کاملا یکدست شود. پیاز و سیر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس آب پیاز را بگیرید تا کتلت وا نرود.

سیب زمینی ها را بعد از پخت رنده بزنید و به همراه میگو پوره شده و سیر و پیاز و سبزی خشک یا تازه و ادویه ها و نمک داخل یک کاسه ریخته و خوب مواد را هم بزنید سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود برای انسجام بیشتر کتلت کمی آرد سفید اضافه کنید تا مایه کتلت منسجم شود.

داخل یک تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس از مایه کتلت بردارید و کف دست به آن فرم دهید بهتر است دست های خود را خیس کنید سپس پودر سوخاری را داخل یک کاسه ریخته و کتلت را داخل پودر سوخاری بزنید و در روغن داغ سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه پلو یا نان سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت میگو خوشمزه

  1. به دلخواه می توانید مقداری فلفل قرمز و سیر را بیشتر بریزید.
  2. افزودن سبزی اختیاری می باشد.
  3. می توانید به دلخواه کمی پودر دارچین برنید.
  4. اگر دوست ندارید می توانید مایه کتلت را داخل پودر سوخاری نزنید و مستقیم داخل روغن سرخ کنید.
  5. حرارت باید ملایم باشد تا کتلت کاملا مغز پخت شوند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان