دستور پخت کوشاری مصری

  سه شنبه، 25 خرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
دستور پخت کوشاری مصری
ماده‌ اصلی کوشاری Koshari برنج و ماکارونی است. برنج با عدس و نخود مخلوط می‌شود و رویش ماکارونی که همراه با سس گوجه فرنگی و پیاز داغ فروان مخلوط شده ریخته می‌شود.

می خواهید طرز تهیه غذای ساده گیاهی را یاد بگیرید و سفره گیاهخواری تان را متنوع کنید؟ به شما کوشاری را پیشنهاد می کنیم. کوشاری یکی از غذاهای ملی مصریان است که با عدس، برنج، پیاز سرخ شده، نخود و سس گوجه فرنگی مخصوص تهیه می شود. اگر هوس خوردن یک غذای جدید و بین المللی کرده اید و از خوردن غذاهای تکراری خسته شده اید، پیشنهاد ما به شما کوشاری است.

جالب است بدانید کوشاری بیشتر توسط گیاه خواران در مصر مصرف می شود. این غذا یکی از محبوب ترین و ارزان ترین غذاهای خیابانی مصر به شمار می رود که ممکن است با دیدن مواد اولیه آن، فکر کنید که یک غذای ساده و معمولی است ؛ اما مطمئن باشید با امتحان کردن این ترکیب لذیذ، عاشق طعم و مزه شگفت انگیز آن خواهید شد .

کوشاری را می توانید با سالاد مدیترانه ای یا روغن زیتون و آبلیمو سرو کنید . این غذا در مدت زمان کمی آماده می­ شود؛ بنابراین یک گزینه عالی برای مواقعی ا ست که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید. کوشاری را می توانید در وعده ناهار یا شام میل کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید . اگر شما هم برای تهیه این غذای مهیج وسوسه شدید، در ادامه با ما همراه باشید و طرز تهیه غذای ساده گیاهی مان را یاد بگیرید.

مواد لازم برای سس گوجه فرنگی

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نصف لیوان پیاز پوست کنده و نگینی خردشده
  • ۴ حبه سیر پوست کنده و خردشده
  • ۴۰۰ گرم پوره گوجه فرنگی
  • سه چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین
  • نصف قاشق چای خوری زیره سبز
  • نصف قاشق چای خوری نمک
  • یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه سابیده شده
  • یک چهارم قاشق چای خوری پرک فلفل قرمز تند

مواد لازم برای برای کوشاری

  • ۱ لیوان برنج دانه بلند
  • ۱ لیوان عدس قهوه ای یا سیاه
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • نصف قاشق چای خوری زیره سبز
  • نصف قاشق چای خوری پودر سیر
  • ۸ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱٫۵ لیوان پیاز خردشده
  • ۱ لیوان پاستا (ماکارونی کوچک یا ورمیشل خردشده به قطعات کوچک)

طرز تهیه سس گوجه فرنگی

۱. روغن را در یک ماهیتابه مخصوص تهیه سس بریزید و آن را روی حرارت متوسط گرم کنید. سپس پیازها را به آن بیفزایید و آن ها را سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای و طلایی دربیایند.

۲. سیر را اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه سرخ کنید.

۳. پوره گوجه فرنگی، پودر دارچین، زیره سبز، نمک، فلفل سیاه و پرک فلفل قرمز را اضافه کنید. شعله گاز را کمی زیاد کنید و اجازه دهید که سس به جوش بیفتد. سپس آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا سس غلیظ شود.

دستور پخت کوشاری

۱. در حین پخت سس، برنج و عدس را در دو قابلمه جداگانه بپزید. در قابلمه عدس را ببندید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن ها را در آب بپزید تا نرم شوند. سپس با استفاده از یک صافی عدس ها را از قابلمه دربیاورید و آب عدس را در قابلمه نگه دارید.

۲. سرکه سفید، زیره سبز و پودر سیر را در یک ظرف ترکیب کنید و سپس عدس های پخته را به آن بیفزایید.

۳. روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیازها را داخل آن بریزید، هم بزنید و سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای دربیایند. سپس آن ها را از ماهیتابه دربیاورید و روی کاغذ روغنی یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آن ها کشیده شود.

۴. پاستای خام را در روغنی که پیازها را با آن سرخ کرده اید، بریزید. پاستاها را سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای دربیایند، سپس آن ها را داخل آب عدس بریزید. قابلمه را روی گاز قرار دهید تا آب به جوش بیفتد و پاستاها را بپزید تا نرم شوند.

۵. هشت کاسه برای سرو آماده کنید. ابتدا کمی برنج بریزید، سپس روی آن را با پاستا و پیاز سرخ شده بپوشانید. در نهایت عدس را روی کوشاری بریزید.

۶. یک قاشق سس گوجه فرنگی روی کوشاری بریزید و آن را با کمی پیاز سرخ شده تزئین کنید.

کوشاری

سایر نکات کوشاری(مصری)

1)اضافه كردن كمی زعفران به این سس غذا را خوشمزه تر میكند.

2)این سس در مصر به صورت تند مصرف میشود و فلفل قرمز فراوانی در آن ریخته میشود.

3)اگر دوست دارید با غذا كمی سیب زمینی سرخ كرده سرو كنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (79 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (59 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
توصیه رهبر معظم انقلاب به پسرانشان: اگر بخواهید داخل اقتصاد شوید، قسمت نام فامیلی را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌