دیدن حضرت یوسف در خواب چه تعبیری دارد؟ / تعبیر خواب پیامبران

  پنجشنبه، 22 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
دیدن حضرت یوسف در خواب چه تعبیری دارد؟ /  تعبیر خواب پیامبران
دیدن پیامبران در خواب نشانه چیست؟ تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب می بینید، گفته می‌ شود. تعبیر خواب پیامبران را می توانید در ساعد نیوز مطالعه کنید.

تعبیر خواب به روایت حضرت دانیال

  • چنانچه در خواب حضرت یوسف (ع) را ببینید به تهمت ناحقی دچار می گردید و دچار رنج و غم و اندوه می گردید ولی عاقبت خوبی خواهید داشت و از همه رنجها و غمها نجات می یابید و دولت و عزت و رفعت می یابید و شاید هم از علم تعبیر خواب چیزی تحصیل نمایید .

  • اگر دید که او پیغمبری شد از جمله پیغمبران و خلق را به خدا می خواند و راه توحید همی نمود، دلیل که نخست به محنت و بلا گرفتار شود و بعد از آن بر دشمنان ظفر یابد. اگر دید زاهد و مصلح شد، همین دلیل کند، لکن محنت و بلای وی در دنیا کمتر از آن بود. اگر دید که او محتشم و توانگر شد، نعمت دنیا بر وی فراخ شود، اما دین او تباه گردد.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

  • حکم کلی در خواب دیدن پیغمبران این است که رویای انبیا و اولیا میمنت و شگون دارد اما بیشتر منوط است به وضعی که خواب می بینیم. اگر پیغمبری را خوشحال و مسرور دیدیم نشان آنست که وضع بیننده خواب روز به روز بهتر می شود و شرف و جاه و منزلت می یابد. چنانچه آن پیغامبر یا ولی را غمگین و آزرده دیدیم تعبیر آن خلاف اولی است. روی هم رفته دیدن پیغمبران در خواب نیکو است.

تعبیر خواب به روایت محمدبن سیرین

  • اگر پیغمبر را بیمار و خشمگین بیند، دلیل که اهل آن دیار، به حکم شریعت کار نکنند، و اگر تازه رو بیند، دلیل از اهل آن دیار راضی باشد و خیرات کنند و روان رسول از ایشان راضی باشد و اگر خواب دید که او پیغمبر شد، دلیل که او را رنج و سختی رسد، به مقدار مرتبه پیغمبری و پس از آن کارش نیکو شود.

تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی

  • اگر بیند نام وی متغیر شد، چنانکه او را به نام نیک خواندند، چون محمد و محمود وسعید و صالح و علی و مثل این، دلیل بود که او را به ذکر خیر و نیکی یاد سازند. اگر به خلاف این دید، مردمان وی را به شر و بدی یاد کنند. اگر بیند او پادشاه یا امیر یا قاضی شد، دلیل که در شغل خویش عدل و انصاف نگاه دارد. اگر به خلاف این بیند، دلیل شر و بدی بود. جابر مغربی گوید: اگر بیند از حال صلاح به فساد مبدل شد، دلیل کند بر نجسی و ادباری. اگر به خلاف این بیند، دلیل شود بر سعد و اقبال دین و دنیای وی.

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق

  • «دیدن پیغمبر در خواب بر یازده وجه بود: رحمت. نعمت. عزت. بزرگی. دولت. ظفر. سعادت. ریاست. قوت. خیر دو جهانی. نیکوئی مردمان آن موضع و مقامی که در آنجا خواب دیده بود.»

تعبیر خواب به روایت ابن شاهین

  • دیدن حضرت یوسف سلام الله علیه در خواب بیانگر تسکین پریشانی و رفع نگرانی های خواب بیننده است.

  • دیدن دیدن استاد ما یوسف سلام الله علیه در خواب نیز ممکن است نشان دهنده پایان هرگونه مشکل یا بحران بین خانواده یا برادران باشد.

تعبیر خواب حضرت یوسف به روایت معبران دیگر

  • دیدن مردی که در خواب با استاد ما یوسف در حال گفتگو است ، پایان تمام مشکلات و نگرانی های زندگی وی در دوره آینده را نشان می دهد.

  • دیدن یک تاجر در خواب که با حضرت یوسف علیه السلام در حال قدم زدن است ، نشان می دهد که او از تجارت خود به سود و پول زیادی می رسد.

  • دیدن حضرت یوسف پیامبر باردار ، درود بر او ، در خواب بیانگر این است که او فرزندی به دنیا خواهد آورد که دارای صفات خوب بسیاری خواهد بود.

  • دیدن یک زن باردار که پسری به دنیا می آورد که در خواب او را یوسف خواهد نامید بیانگر این است که او پسری صالح خواهد شد و با او و پدرشان صالح خواهد بود.

  • دیدن یک زن متاهل ، استاد ما یوسف ، سلام الله علیه ، در خواب که در خانه او را می زند ، نشان دهنده اتفاقات خوشبختی برای او و خانواده اش در دوره آینده است.

  • دیدن همسر حضرت یوسف علیه السلام در خواب بیانگر شنیدن خبرهای خوبی است که موجب خوشبختی بسیار وی خواهد شد.

  • استاد ما جوزف با دیدن یک زن متاهل ، در خواب لبخند می زند ، نشان دهنده عشق شدید بین او و شوهرش و زندگی پر از عاطفه و خوشبختی آنها است.

  • دیدن دیدار استاد ما یوسف سلام الله علیه در خواب بیانگر این است که خداوند او را برکات و برکات زیادی برای او و خانواده اش برکت خواهد داد.

  • دیدن یک زن تنها که در خواب به استاد ما یوسف سلام الله علیه سلام می کند ، نشانگر موفقیت بزرگی در زندگی علمی یا عملی خود است.

  • دیدن یک زن مجرد که در خواب شبیه استاد ما یوسف سلام الله علیه است ، بیانگر این است که وی با مردی صالح و باتقوا با اخلاق نیکو ازدواج خواهد کرد.

  • دیدن ملاقات یک زن تنها با ارباب ما یوسف ، سلام الله علیه ، در خواب ، نشانگر تغییرات مثبتی در زندگی وی در دوره آینده است که دلیل امید و خوشبختی وی خواهد بود.

  • دیدن یک مجرد ، استاد ما یوسف ، سلام الله علیه ، در خواب دادن چیزی به او نشان می دهد که او به زودی ازدواج خواهد کرد.

  • اگر شخصی حضرت یوسف را در خواب ببینید که در حال تبلیغ دین است و مردم را به راه خدا فرا می خواند، نشانه آن است که ابتدا دچار گرفتاری و بلا می شود و بعد از آن به لطف و بزرگواری خداوند از دست دشمنان رها می گردد و مشکلات برای او از بین می رود.

    اگر حضرت یوسف را زاهد و با تقوا دید، مشکلات و بلا ها در دنیا برای او کم می شود.

    اگر محتشم و توانا دید، در این دنیا برای آن فرد فراوانی نعمت وجود دارد اما دین او سست و تباه می گردد.


21 دیدگاه
  دیدگاه ها
مسیح
2 سال پیش

سلام من خواب دیدم حضرت یوسف و حضرت یقوب را چند افراد برادر های حضرت یوسف را میکشن چنگ میباشد و حضرت یوسف از خداوند کمک میخوادد لطفن تعبیر اش را برایم بگوید
بازدیدکننده
2 سال پیش

من خواب دیدم به خانه من دوست پیامبر آمده برام یک گلو کشته که خوب نداره تو دستشوی کله گلو رو خودم شکستم دادم به یک
ناشناس
3 سال پیش

آیا حضرت یوسف زیباترین بود و در ضمن از نظر ظاهری شبیه چه کسی بود ؟
عربپور
3 سال پیش

سلام ،،،خواب دیدم که صدای بچه ای از جانب حضرت یوسف بامن حرف میزنه ولی حرفاشو یادم نیس ،،،خییییییلی ذهن خورشدم،،،تو خواب پرنده یا طوطی هم بود
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام من خواب عجیبی دیدم درخواب دیدم من خودم خود حضرت یوسف شده ام که تاج پادشاهی برسر دارم همه اجنه دورم بودند ولی هیچ کاری نمیتوانستند با من بکنند و من اصلا نمیترسیدم
نوشین
3 سال پیش

سلام . من خواب دیدم با یوسف نبی میخوام ازدواج کنم. و به رسم اون موقع لباس مناسب عروس اون زمانو پوشیده بودم
سامان
3 سال پیش

شما به عشقتون خیانت کردید و در اینده عشقت سربلند میشه و تو حسرتشو میخوری قبلا هم بهش خیانت کردی بخشیده بود شمارو.ولی عشقت مثل حضرت یوسف پاک صاف صادق بوده همیشه باهات و عشقتون با دوحرف به هم خورد وسلام
حسینی
3 سال پیش

من خواب پدرزلیخادیدم ازدستش انجیرخشک گرفتم گفت من اینقدرمال واموال دارم به هیچی احتیاج ندارم منم ازش گرفتم وخوردم به دخترمم که پیشم بوددادم انجیرهم خیلی خوش مزه بورممنون میشم بگین تعبیرش چیه
میرزایی
3 سال پیش

سلام من دیشب خواب دیدم ک چهارتا عکس از حضرت یوسف بهم دادن یکی از عکس ها مشخص نبود ولی سه تای بعدیشو دیدم
Ho3ein
3 سال پیش

سلام من دیشب خواب دیدم که سه نفر میخواست به سوسف خیانت کنه من گرفتمش تعییرش چی میشه؟
بازدیدکننده
3 سال پیش

من خواب دیدم پدرم مره با چاقو زده بود
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام.من تو خواب دیدم حضرت یوسف و چند نفر که یکیشون خواهرم بودن وبه اتفاق من کنار یک دریاچه رفتیم.خیلی شاد بود حضرت یوسف.بعد دیدم حضرت با انگشتشون یک نیمدایره روی آب کشید که سریع همون خط آتش گرفت.باز یه خط دیگه کشید که اونم آتش گرفت.یه جورایی انگار میخواست به مردم معجزشو نشون بده.تعبیرش چی میشه
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام من تو خواب دیدم که حضرت یعقوب و یوسف و یک پیر زن در آسمان هستند و من از زمین آنها را نگاه میکردم حضرت یعقوب به پیر زن گفت در برابر یوسف تعظیم کن حضرت یوسف هم نشسته بود پیر زن گفت چرا یعقوب گفت چون من تورا به روی یوسف آوردم بعد هم پیر زن سجده کرد و تبدیل به یک دختر شد چه تعبیری داره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
سارا
3 سال پیش

من امشب خواب یوسف را دیدم که یک نامه را گم کرده در یک غار ومن رفتم آن نامه را آوردم وبهم گفت توی آن جعبه ۲ تا پارچه دیدی که سفیدی و من گفتم نه و از خواب پریدم تعبیر این خواب چه میشود🤔
هدیه
3 سال پیش

سلام، من خودم یه بار حضرت یوسف رو تو خوابم دیدم همراهیشون کردم اما اینبار خوابم عجیب بود : خواب دیدم که رو بالکن وایسادم داشتم عشقمو نگا میکردم یه ندایی در درونم میگفت چقد شبیه حضرت یوسف هست شکل موهاش که سیاه بود و لباسش سفید و زیبا و بلند اون تو آسمونا بود و من برای دیدنش چاره ایی جز وایستادن رو بالکن نداشتم همینجور محو نور و زیبایش بودم که یهو پام سُر خورد ولی تونستم خودمو بگیرم از حال رفتم توان نداشتم که از خواب پریدم 🥺تعبیرش چیه؟!
بازدیدکننده
4 سال پیش

به نظرمن پدرت ازکسی پول قرض گرفته پس نداده و دینشوادانکرده
محمدرضا
4 سال پیش

سلام. من پدرم چند سال پیش فوت کرده تو خواب دیدم داره از مردم پول جمع میکنه. ممنون میشم کمکم کنین که تعبیر خوابم چیه.
کامران
4 سال پیش

سلام من خواب دیدم حضرت یوسف مکان دجال رو به من نشان داد، و خود دجال را هم دیدم و وحشت کردم، تعبیرش چیه؟؟ ممنون
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (564 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان