دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک چگونه است؟ 

شنبه، 11 اردیبهشت 1400
آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه محسوب می‌شود و دکوراسیون آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است در خانه های ایرانی  آشپزخانه به نام قلب یک خانه شناخته شده است.

طراحی اشپزخانه با استفاده از سبک های مختلفی امکان پذیر می باشد که یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار که فضایی لوکس و لاکچری را برای آشپزخانه شما ایجاد می کند سبک کلاسیک می باشد. کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین عناصر آشپزخانه می باشد و این کابینت ها هستند که سبک آشپزخانه شما را تعیین می کنند بنابراین برای دکوراسیون چنین آشپزخانه هایی باید از کابینت آشپزخانه کلاسیک استفاده کرد. کابینت های کلاسیک کابینتی لوکس و بسیار زیبا می باشد و فضای مجلل و با شکوهی را ایجاد می کنند.

عناصر آشپزخانه کلاسیک

آشپزخانه های کلاسیک همیشه تماشایی و کاربردی هستند و استفاده از این سبک هیچ وقت از مد نمی افتد. معمولاً استفاده از رنگ های روشن و خنثی که در این سبک دکوراسیون رایج است. سبک کلاسیک از جمله سبک هایی است که همه پسند است و کمتر کسی است که از این سبک خوشش نیاید. طراحی آشپزخانه با سبک کلاسیک باعث می شود فضای داخلی آشپزخانه با وقار و زیبا به نظر برسد.

۱-کابینت سفید، کرم یا مشکی

کابینت های کلاسیک از جمله مدل هایی هستند که معمولاً در بازار طرفدارهای زیادی دارند. سفید یا کرم، رنگی است که معمولاً همه افراد با آن احساس راحتی می کنند حتی علاقه مندان به سبک مدرن هم این رنگ آمیزی را برای کابینت می پسندند. استفاده از کابینت هایی به رنگ روشن و سفید باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شود. اما اگر آشپزخانه تان به قدری کافی بزرگ است به کابینت های یک دست مشکی هم فکر کنید.

۲. جزئیات معماری ساده

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که دکوراسیون و چیدمانی شلوغ و پر شده از وسایل تزیینی را دوست دارید ولی این نکته را به یاد داشته باشید، اگر می خواهید سبک کلاسیک داشته باشید و از کابینت کلاسیک استفاده کرده اید، بهتر است فضا خلوت باشد.

۳. مرمر سفید

استفاده از سنگ مرمر در دکوراسیون آشپزخانه، سبک کلاسیک شما را برجسته می کنند. در واقع، میزهای مرمر معمولاً کانون یک آشپزخانه کلاسیک هستند. با اینکه بسیاری از صاحبان خانه می دانند که استفاده از سنگ مرمر سخت است و نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی دارد، اما نمی توانند در برابر زیبایی آن مقاومت کنند.

۴. استفاده از کاشی سفید در آشپزخانه کلاسیک

ظاهر زیبای کاشی سفید را نمی توانید با هیچ رنگ و متریال دیگری مقایسه کنید.. اصلا مهم نیست اندازه کاشی ها چقدر باشد شما می توانید از کاشی های براق، چهارگوش و یا حتی مرمر سفید برای دیوارهای آشپزخانه خود استفاده کنید؛ اما اگر می خواهید کمی جذابیت آشپزخانه خود را بیشتر کنید می توانید کاشی هایی با ابعاد ۲ در ۶ یا ۳ در ۸ و یا ۲ در ۴ را امتحان کنید چرا که نسبت ها می توانند ظاهر آشپزخانه شما را تغییر دهند. اگر انتخابتان برای کاشی سفید است، می توانید به کابینت های مشکی هم فکر کنید.

آشپزخانه کلاسیک

۵. درهای خاص در کابینت

یکی دیگر از خصوصیات سبک کلاسیک در آشپزخانه ها توجه به درهای کابینت است. درهای پانلی و یا قاب بندی شده را می توان در اشپزخانه کلاسیک به کار برد، این مدل درها را معمولاً در آشپزخانه های مدرن نمی بینید.

۶. استفاده از رنگ های خنثی

البته که همه دکوراسیون آشپزخانه های کلاسیک لازم نیست سفید یا مشکی باشند. سیاه و سفید همیشه به عنوان رنگ های کلاسیک شناخته شده اند، اما به یاد داشته باشید استفاده از پالت رنگی خنثی می تواند سبک کلاسیک را حفظ و آن را جذابتر کند. استفاده از ترکیب پالت های جایگزین مانند قهوه ای و سفید نیز می تواند سبک کلاسیک را به زیبایی نشان دهد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید طراح با استفاده از میزی از جنس چوب گردو، سنگ مرمر سفید و کابینت هایی با درهای قاب دار دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر و یک آشپزخانه کلاسیک طراحی کرده است.

۷. انعطاف پذیری در سبک کلاسیک

آن چیزی که باعث می شود آشپزخانه های سبک کلاسیک طرفدارهای زیادی داشته باشد انعطاف پذیری آن است. یعنی شما می توانید با ترکیب نورپردازی های ساده و سنتی، میز و صندلی و سایر تزیینات ایده های خود را نیز در آشپزخانه اجرا کنید.

خصوصیات آشپزخانه کلاسیک

جزئیات ساخت ساده : جزیره هایی که پایه دارند، قرنیز های پایین کابینت، لبه های چوبی بالای کابینت و کابینت مخصوص هود آشپزخانه چیز هایی هستند که معمولا در یک آشپزخانه کلاسیک مشاهده می کنید. اما با این تفاوت که جزئیات در عمق است نه در سطح. بیشتر جزئیات نهفته و ساده است.

صفحه های کابینت مشکی رنگ

رنگ های سیاه و سفید با این نوع طراحی اجین شده اند. به طور کلی انتخاب رنگ بندی آشپزخانه های کلاسیک یا بر اساس تضاد است یا بر اساس هارمونی. اگر بر اساس تضاد رنگ بندی انتخاب شود، بهتر از سنگ های گرانیت یا کوارتز مشکی براق استفاده کنید تا تضادی زیبا و حسی طبیعی را منتقل کنید.

سنگ مرمر سفید به عنوان صفحه کابینت

همانطور که در مورد قبلی ذکر کردیم، انتخاب رنگ بندی آشپزخانه های کلاسیک یا بر اساس تضاد است یا بر اساس هارمونی. شما می توانید از مرمر سفید به عنوان صفحه کابینت یا جزیره خود استفاده کنید و آن را تبدیل به یک نقطه کانونی نمایید.

کاشی های لعابی سفید

مهم نیست کاشی های دست ساز یا کارخانه ای، لبه دار یا بی لبه و یا هر نوع خاصی از آن باشد. مهم این است که کاشی های سفید لعابی جزء خصوصیات آشپزخانه کلاسیک به حساب آمده و بهتر است از اندازه ۳ در ۶ استفاده کنید. درب های ساده، نه خیلی مدرن و نی خیلی پر آب و تاب : یکی دیگر از خصوصیات آشپزخانه کلاسیک استایل درب های کابینت آن است. در انتخاب درب کابینت خود دقت کنید. درب های تخت و یا درب هایی که از بالا باز می شوند منحصر به کابینت های مدرن هستند و نباید در این نوع آشپزخانه استفاده شوند. درب هایی ساده که معمولا لبه های منحنی شکل دارند برای زیبایی این نوع فضا مناسب است.

رنگ های طبیعی

هیچ الزامی در این وجود ندارد که تنها رنگ های مجاز در آشپزخانه های کلاسیک فقط سفید و سیاه هستند. اما ترکیب این دو رنگ هیچ وقت قدیمی نمی شود و ظاهر کلاسیک فضای شما را حفظ می کند. اگر به دنبال اضافه کردن رنگی به این فضا هستید، بهتر است از رنگ های طبیعی استفاده کنید. شما می توانید کاشی های خود را تیره رنگ انتخاب کنید و دوغاب بین آنها را سفید بزنید و از طرفی چهار چوب جزیره را به رنگ تیره و صفحه آن را روشن انتخاب کنید. سایه روشن های مختلف رنگ قهوه ای هم بعضا در طراحی کابینت های کلاسیک دیده می شوند. می توانید از یک جزیره قهوه ای سوخته با صفحه مرمر سفید نیز در این طراحی استفاده کنید.

انعطاف پذیری

یکی از نکات جالب توجه در مورد آشپزخانه های کلاسیک این است که به راحتی می توانند تغییر شکل دهند. فقط کافیست نوع یا اسباب نور پردازی را عوض کنید و یا حتی از یک سری اثاثیه مدرن در آن استفاده کنید تا تبدیل به یک آشپزخانه مدرن شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه