درختچه‌های آپارتمانی زیبا مخصوص خانه‌های ایرانی کدامند؟

  جمعه، 30 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درختچه‌های آپارتمانی زیبا مخصوص خانه‌های ایرانی کدامند؟
حضور روح‌ بخش گیاهان در خانه همیشه دلیلی برای لذت بردن از فضا خواهد بود. درختچه‌ها گونه‌ای از گیاهان هستند که به شکلی مینیاتوری یادآور درخت‌ها بوده و در بسیاری از ورودی‌ها، راهروها و منازل به عنوان عنصر دکوراتیو و حیات‌بخش دکوراسیون منزل استفاده می‌شوند

درختچه های آپارتمانی زیبا مخصوص خانه های ایرانی کدامند؟

گیاهان خانگی: حضور روح بخش گیاهان در خانه همیشه دلیلی برای لذت بردن از فضا خواهد بود. درختچه ها گونه ای از گیاهان هستند که به شکلی مینیاتوری یادآور درخت ها بوده و در بسیاری از ورودی ها، راهروها و منازل به عنوان عنصر دکوراتیو و حیات بخش دکوراسیون منزل استفاده می شوند. همان طور که قبلا ۷ درختچه تزیینی برای دکوراسیون داخلی آپارتمان ها به شما معرفی کرده ایم، در این مطلب نیز به معرفی 6 نمونه دیگر از این گیاهان زیبا می پردازیم:

  • شلفرا یا گیاه چتری
  • کاج مطبق
  • درخت اژدها یا خون سیاوشان
  • نخل دم اسبی یا لیندا
  • پاچیرا یا درخت پول
  • فیکوس بنجامین

محبوب ترین و زیباترین درختچه های آپارتمانی

استفاده از درختچه های آپارتمانی زیبا به شما کمک می کند یک دکوراسیون متفاوت در فضای خانه خود ایجاد کنید. برای رسیدن به این مهم نیازی نیست باغبانی بدانید یا اینکه کار خاصی انجام دهید. ما به شما گیاهانی را معرفی می کنیم که نیاز به آبیاری و نگهداری زیادی نداشته و برای خانه های آپارتمانی مناسب باشند. گل های آپارتمانی بایستی از بین گل هایی انتخاب شوند که بسیار مقاوم باشند و نیاز به نور خورشید زیادی نداشته باشند. معمولا ساختار آپارتمان ها به نوعی است که نور زیادی وارد آن ها نمی شود و از همین رو باید گیاهانی انتخاب شوند که دوست دار سایه باشند. این امر سبب می شود شما در هر محیطی از آن ها به راحتی استفاده کنید.

تصویر

گیاه پرنده بهشتی یا استرلیتزیا

گیاه استرلیتزیا، مشهور به پرنده بهشتی یا مرغ بهشتی، یکی از گیاهان همیشه سبز و دائمی است. شاخه ها و برگ های گیاه، شما را به یاد درخت موز می اندازد. گیاه پرنده بهشتی به عنوان یکی از محبوب ترین گیاهان سراسر دنیا، این روز ها مورد توجه طراحان دکور قرار گرفته است. اندازه نسبتا بلند این گیاه، برگ های پهن و کشیده و گل هایی به مانند پرنده ای در حال پرواز، یک منظره استوایی را به محیط آپارتمان و هتل شما خواهد داد. این گیاه بومی مناطق گرم و بسیار مرطوب آفریقای جنوبی است که به سرما و خشکی هوا بسیار حساس است؛ با این حال، در محیط آپارتمان به راحتی قابل نگهداری است. برای نگهداری از گیاه استرلیتزیا، به محیطی پرنور، گرم، مرطوب و بزرگ احتیاج دارید. خاک این گیاه باید سبک و همیشه خیس باشد. تکثیر گیاه پرنده بهشتی یا استرلیتزیا به دو روش عمده، تکثیر با بذر و جداسازی پاجوش امکان پذیر است.

شفلرا یا گیاه چتری

برگ های این گیاه پنجه ای شکل بوده و ارتفاع آن در هوای آزاد به 3 متر می رسد. معمولا این گیاه دارای یک شاخه اصلی است که برگ ها روی آن رشد کرده و ارتفاعش افزایش می یابد. شفلرا گیاه صبوری است که حتی با کمترین رسیدگی هم می تواند سال های زیادی همراه شما باشد.

  • این گیاه به نور غیرمستقیم نیاز دارد. بهتر است هرازگاهی گلدان را به آفتاب صبحگاهی منتقل کنید؛ چون در صورت کمبود نور برگ ها بی حال شده و شادابی شان را از دست می دهند.
  • خاک شفلرا باید مرطوب باشد؛ بنابراین در فصل گرما هفته ای 2 تا 3 بار و در فصل سرما هفته ای یک بار آبیاری کفایت می کند. بهتر است برای تأمین رطوبت هفته ای دوبار غبارپاشی شود.
  • گلدان گیاه جوان به سالی دوبار تعویض نیاز دارد که این مدت با افزایش سن گیاه به سالی یک بار یا 2 سال یک بار تغییر می کند. اگر تغییر گلدان برای تان مقدور نیست، خاک های سطحی را با خاک تازه و غنی تعویض کنید.
  • برای تکثیر این گیاه می توانید بعد از ریشه زدن قلمه ها، آنها را به گلدانی جدید منتقل کنید.

گیاه مطبق یا کاج مطبق

اولین گیاهی که به شما توصیه می شود در آپارتمان خود استفاده کنید گیاه مطبق است. شما به راحتی از این گیاه همیشه سبز می توانید در آپارتمان های خود استفاده کنید. این گیاه همیشه سبز است و سبب زیباتر شدن چیدمان فضای داخلی منزل شما می شود. از سوی دیگر نیاز به مراقبت زیادی ندارد و تنها باکمی رطوبت ایجاد شده در فضا می توان از آن محافظت کرد. البته اشاره به این نکته نیز ضروری است که این گیاه در شرایطی رشد می کند که اکسیژن کافی وجود داشته باشد. از همین رو رشد این گیاه در آپارتمان های کم نور و کم اکسیژن به کندی پیش می رود. بی توجهی به این گیاه سبب می شود برگ ها زرد و خسته به نظر برسند و به همین خاطر توصیه می شود در فصل گرما و سرما به خوبی به آبیاری آن توجه شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان