دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکترای 97 گروه کشاورزی و علوم طبیعی

  یکشنبه، 02 اردیبهشت 1397 ID  کد خبر 4912
دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکترای 97 گروه  کشاورزی و علوم طبیعی
ساعد نیوز: در این بخش متقاضیان شرکت در آزمون دکترای گروه کشاورزی و علوم طبیعی می توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه خود را مشاهده نمایند.

 گروه  کشاورزی و علوم طبیعی

کشاورزی از گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از مردم در دنیا بوده است .زیرا اصلی ترین منبع تامین کردن نیاز های غذایی افراد و انسان ها از این طریق بوده و هست .امروزه تمامی صنایع از علم و دانش و تجربیات خاص خود بهره میبرند و کشاورزی از این امر نیز بهره میبرد.

 مهندسی کشاورزی (به انگلیسی: Agricultural engineering) مجموعه علوم در ارتباط با کشاورزی می‌باشد. در واقع عبارت است از تلفیق تکنولوژی علوم مهندسی و تولید و پرورش کشاورزی می‌باشد. مهندسی کشاروزی ترکیبی از رشته‌های زیست‌شناسی جانوری، زیست‌شناسی گیاهی و مکانیک، عمران، برق و مواد شیمیایی می‌باشد و از دانش و اصول مهندسی کشاورزی برای ساخت ماشین آلات کاربردی در این زمینه استفاده شده‌است.کشاورزی در هر گرایشی یکی از سود اورترین وکار افرینانه‌ترین رشته‌های دانشگاهی می‌باشد که نیاز به سرمایهٔ کلان برخلاف خیلی از رشته‌های دانشگاهی ندارد، و با سرمایه ای اندک می‌توان شروع به کار و کار آفرینی نمود.

رشته هایی که امروز در دانشگاه های مختلف کشور در مقطع دکتری کشاورزی آموزش داده می شوند شامل رشته های زیر است:
مجموعه زراعت و اصلاح نباتات، علوم باغبانی، علوم خاکشناسی، علوم دام و طیور، مهندسی آب، مهندسی مکانیک بیوسیستم و صنایع غذایی.
 متقاضیان شرکت در آزمون دکترای گروه گروه کشاورزی و علوم طبیعی می توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه خود را از لینک زیر دانلود نمایند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکترای 97 گروه  کشاورزی و علوم طبیعی
 


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (330 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (249 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (234 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (217 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (190 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (185 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (131 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (109 نظر) دارا حیایی: من یه خونه 50 متری رو به یه خونه‌ای 300 متری که پدرم برام گرفته باشه، ترجیح میدم./ جونم را به عنوان مهریه میدم! (87 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (86 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (73 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (66 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (63 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عروس تهرانی مادربزرگش را بخاطر هزینه عروسی کُشت/ داماد میخواست قاچاقی به ترکیه برود!
دارا حیایی: من رسم و رسوم‌ها رو قبول ندارم مثلاً میگن زن باید جهیزیه بیاره و مرد باید مهریه بده
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 9 مهر خرداد 1403
فال روزانه امروز دو شنبه 9 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 9 مهر 1403
کشف ابزار جادوگری از داخل یک کوزه باستانی/ از میخ‌های مسی تا دندان و موهای یک کودک بلوند+عکس
نفیسه روشن: قرار بود مهاجرت کنم برم امارات ولی دیدم پراید این وطن می ارزه به بنز آخرین مدل یک جماعت لجن+عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 9 مهر 1403
پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم!
خانه‌داری یک کدبانو؛ استفاده از جاروبرقی برای تازه نگه داشتن گوشت/ با این روش‌ها گوشت را همیشه تازه نگهداری کنید
رسوم عجیب جهان پارت 1 ؛ زندگی قبیله اندونزیایی با مردگان! +عکس
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس