دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / تعبیر خواب / ق /

دیدن افتادن در قنات در خواب چه تعبیری دارد؟ / تعبیر خواب قنات 

شنبه، 10 اسفند 1398
دیدن قنات در خواب نشانه چیست؟ تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب می بینید، گفته می‌ شود. تعبیر خواب قنات را می توانید در ساعد نیوز مطالعه کنید.

تعبیر خواب به روایت کتاب سرزمین تعبیر رویاها

  • قرن های متمادی است که مردم علاقه وافری به "تعبیر خواب" نشان می دهند. تعبیر خواب در بین اقوام و ملل مختلف از معانی متفاوتی برخوردار است و در اصل نوعی علم به شمار می رود. تعبیر خواب مزایا و معایبی دارد. دیدن خواب و تعبیر شدن آن به معنی خبر از آینده ای نه چندان دور می دهد. خواب های ما می توانند از واقعیت و اتفاقی که در زمان آینده رخ خواهد داد اطلاعاتی به ما بدهند.
  • رویا دیدن برخواسته از ضمیر خودآگاه انسان است که تلاش میکند مشکلات ما را که در حال بیداری با آن روبرو هستیم حل کند و مسائل مختلف را پردازش کند. اما چیره ترین تئوری موجود برای توضیح خواب مربوط به آلان هابسون و رابرت مک کارلی است که خواب دیدن نتیجه برانگیزشهای تصادفی مغز است که حافظه های باقی مانده از آثار تجربیات حسی پیشین را بویژه از بخش حافظه موقت مغز که دسترسی سریعتر و آسانتری به آن مقدور است بازپردازش میکند.
  • خواب های صادقه در واقع رویاهایی هستند که انسان از عالم مجردات می بیند و به وسیله اتصال به ملکوت حاصل می شود. این گونه خواب ها قابل تعبیر هستند و از معانی معتبری برخوردار هستند. چنین خوابی یا خبر از آینده می دهد و یا در مورد امور معنوی انسان است.
  • رویاهای کاذب خوابی هستند که از حواس انسان نشات می گیرد و چیزی جز خیال و وهم نیست. شب هنگام ذهن به مرور آنچه در روز اتفاق افتاده می پردازد و انسان آن را به صورت خواب می بیند. خواب های آشفته و فاقد مسیر و جهت مشخص در زمره اینگونه خواب ها قرار می گیرند و اعتباری نداشته و تعبیر نمی شوند. ابن سینا در کتاب شفا این چنین می نویسد: انسان تمام خواب هایی را که می بیند درست نیست که لازم باشد مشغول به فهم آنها گردد، زیرا قوه متخیله آنچه را از ملکوت بر نفس فایض می شود ،حکایت نمی کند، بلکه بیشتر حکایت های او وقتی است که این قوه از امور نزدیک حاکی باشد، اموری که به این قوه نزدیک است پاره ای از آنها ارادی و پاره ای از آنها طبیعی است.

تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی

  • ابراهیم کرمانی می گوید افتادن در قنات به معنای گرفتاری در حیله است .
  • اگر خواب ببینی در قنات افتاده ای، یـعـنـی گرفتار مکر و نیرنگ می شوی (دفع بلا و گرفتاری).
  • اگر در خواب ببینی از قنات آب روان و جاری شده است، یـعـنـی مال و اموال را با مکر و حیله به دست می آوری.

تعبیر خواب به روایت ابن سیرین

  • اگر ببینی در جائی قنات کنده ای، یـعـنـی بر مردم خودت مکر و حیله درست کرده و ترتیب می دهی (البته این تا وقتی است که آب پدیدار نشده است)، ولی اگر ببینی قنات کنده ای و آب پدیدار شده است و به آب رسیده باشی و جاری شده است، تعبیرش ازدواج می باشد.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

  • منوچهر تهرانی درباره تعبیر خواب دیدن قنات در خواب می گوید دیدن قنات در خواب خوب است و به معنای روزی است ولی اگر ببینید آب قنات خشک شده دچار تنگدستی می شوید .اگر آب قنات زلال باشد خیر و برکت شما بیشتر می شود
  • قنات در خواب منبع خیر و برکت و روزی است بخصوص اگر آب داشته و آب آن روشن و زلال و به ظاهر مفرح باشد. در چنین حالتی رویای شما نوید می دهد که خیر و برکت خواهید یافت و روزی شما حلال و فراخ خواهد بود و به شادکامی زندگی خواهید کرد.
  • اگر در خواب قنات خشک باشد به عسرت و تنگدستی گرفتار می آئید و اگر آب آن قنات که در خواب می بینید کدر و تاریک و گل آلود باشد معاش شما نه حلال خواهد بود و نه کام بخش.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله