دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / تعبیر خواب / ت /

دیدن فصل تابستان در خواب چه تعبیری دارد؟ / تعبیر خواب فصل تابستان 

پنجشنبه، 08 اسفند 1398
دیدن فصل تابستان در خواب نشانه چیست؟ تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب می بینید، گفته می‌ شود. تعبیر خواب فصل تابستان را می توانید در ساعد نیوز مطالعه کنید.

تعبیر خواب به روایت کتاب سرزمین تعبیر رویاها

  • قرن های متمادی است که مردم علاقه وافری به "تعبیر خواب" نشان می دهند. تعبیر خواب در بین اقوام و ملل مختلف از معانی متفاوتی برخوردار است و در اصل نوعی علم به شمار می رود. تعبیر خواب مزایا و معایبی دارد. دیدن خواب و تعبیر شدن آن به معنی خبر از آینده ای نه چندان دور می دهد. خواب های ما می توانند از واقعیت و اتفاقی که در زمان آینده رخ خواهد داد اطلاعاتی به ما بدهند.
  • رویا دیدن برخواسته از ضمیر خودآگاه انسان است که تلاش میکند مشکلات ما را که در حال بیداری با آن روبرو هستیم حل کند و مسائل مختلف را پردازش کند. اما چیره ترین تئوری موجود برای توضیح خواب مربوط به آلان هابسون و رابرت مک کارلی است که خواب دیدن نتیجه برانگیزشهای تصادفی مغز است که حافظه های باقی مانده از آثار تجربیات حسی پیشین را بویژه از بخش حافظه موقت مغز که دسترسی سریعتر و آسانتری به آن مقدور است بازپردازش میکند.
  • خواب های صادقه در واقع رویاهایی هستند که انسان از عالم مجردات می بیند و به وسیله اتصال به ملکوت حاصل می شود. این گونه خواب ها قابل تعبیر هستند و از معانی معتبری برخوردار هستند. چنین خوابی یا خبر از آینده می دهد و یا در مورد امور معنوی انسان است.
  • رویاهای کاذب خوابی هستند که از حواس انسان نشات می گیرد و چیزی جز خیال و وهم نیست. شب هنگام ذهن به مرور آنچه در روز اتفاق افتاده می پردازد و انسان آن را به صورت خواب می بیند. خواب های آشفته و فاقد مسیر و جهت مشخص در زمره اینگونه خواب ها قرار می گیرند و اعتباری نداشته و تعبیر نمی شوند. ابن سینا در کتاب شفا این چنین می نویسد: انسان تمام خواب هایی را که می بیند درست نیست که لازم باشد مشغول به فهم آنها گردد، زیرا قوه متخیله آنچه را از ملکوت بر نفس فایض می شود ،حکایت نمی کند، بلکه بیشتر حکایت های او وقتی است که این قوه از امور نزدیک حاکی باشد، اموری که به این قوه نزدیک است پاره ای از آنها ارادی و پاره ای از آنها طبیعی است.
  • از متون اعصار گذشته ابن سینا، عزیزالدین نسفی می توان چنین برداشت نمود که تمامی خواب ها تعبیر ندارند. مثلاً اگر صفرا بر وضعیت بدن حاکم باشد تخیل انسان به سمت رنگ زرد گرایش پیدا می کند. در این حالت خواب اجسام رنگی مانند انجیر زرد و گل زرد و صورت زرد می بیند. اینگونه خواب ها خبر از حال آشفته ندارند بلکه تخیل ذهن باعث متصور شدن چنین حالتی شده و عاری از حقیقت است.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

  • تمام قدرتهاي خارج از محدوده توانايي ما که مي توانند حادثه آفرين و تعيين کننده باشند در خواب ها به صورت نشانه هاي طبيعي تظاهر مي کنند از آن جمله هستند فصول سال. ابن سيرين نوشته تابستان پادشاهي است سخت و چون پادشاه نيز قدرتي است تعيين کننده با تعريف بالا مطابقت پيدا مي کند. اگر گرمي هوا را در فصل تابستان ببينيد نيکو است و اگر در زمستان احساس کنيد که هوا گرم است خبر از بهبود کار مي دهد و اگر در بهار تابستان را به خواب ببيند خواب شما خبر مي دهد که مشکلي براي شما پيش مي آيد بخصوص اگر در خواب احساس گرمي زياد بکنيد و کلافه باشيد. تابستان و گرمي هوا در غير فصل بخصوص در بهار که طبيعت در نهايت تعادل است خشم مافوق و رييس هم مي تواند باشد يا يک گرفتاري دادگاهي و سئوال و تحقيق قضائي

تعبیر خواب به روایت محمد ابن سیرین

  • تابستان به خواب ديدن پادشاه سخت بود. اگر گرماي سخت بود، چنانكه مردم را از آن زيان بود، دليل كه مردم آن ديار از پادشاه خير و صلاح رسد و تابستان را به وقت خود در خواب ديدن پربار، دليل كه عز و دولتش زياده شود و كارش به مراد رسد و براي مردم عام، پادشاه را به خواب ديدن، از پادشاه قوت و نصرت است. اگر تابستان را نه به وقت خويش بيند، تاويلش به خلاف اين است.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل سابمیت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه