دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

  چهارشنبه، 12 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک
ساعد نیوز: اتاق خواب مکانی برای آسایش و آرامش و کسب انرژی برای یک روز کاری دیگر است که با داشتن دکوراسیون داخلی اتاق خواب ساده و مناسب دسترسی به آرامش و فضایی  مناسب برای استراحت فراهم می شود. در این مطلب سعی داریم به بررسی نکات مهم برای ایجاد دکوراسیون اتاق خواب ایده آل بپردازیم.

اتاق خواب مکانی برای آسایش و آرامش و کسب انرژی برای یک روز کاری دیگر است که با داشتن دکوراسیون داخلی اتاق خواب ساده و مناسب دسترسی به آرامش و فضایی مناسب برای استراحت فراهم می شود. در این مطلب سعی داریم به بررسی نکات مهم برای ایجاد دکوراسیون اتاق خواب ایده آل بپردازیم. که در ادامه میتوانید این نکات و اصول مهم را به همراه تصاویری جذاب و جدید از دکوراسیون اتاق خواب مشاهده فرمایید.

ایده های رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های خنثی از این نظر که قابلیت هماهنگ شدن با رنگ های دیگر را دارند، انتخاب خوبی برای اتاق خواب هستند. بژ، عاجی (ivory)، خاکستری مایل به قهوه ای (taupe)، خاکستری و سفید هر یک می توانند پس زمینۀ بسیار مناسبی برای رنگ اتاق خواب باشند.

دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های پاستلی و رنگ های ملایم، آرامش بخش، دلگرم کننده و روشن هستند و می توانند به شما کمک کنند تا یک خواب خوب شبانه داشته باشید. می توانید از طیف های ملایم آبی، بنفش کم رنگ (lavender)، سبز، زرد و صورتی استفاده کنید.ترکیب رنگ های زرد و سبز برای فضای اتاق خواب بسیار مناسب هستند. اگر بخش اعظم فضا به رنگ زرد نقاشی شده باشد؛ سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می بخشد؛ غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی را اضافه می کند.

نور پردازی مناسب اتاق خواب:

ایجاد نور مناسب در اتاق خواب و نورپردازی اصولی نیز باعث ایجاد احساس آرامش در اتاق می شود. این نور پردازی را می توان به کمک آباژور و چراغ های تزیینی تنظیم نمود و فضایی زیبا و جذاب در اتاق ایجاد کرد. از آنجایی که نور سریع ترین راه برای ایجاد احساسات است، برای انتقال احساس آرامش و شادابی بهتر است از نورهای روشن و درخشان استفاده کرد، اما در صورتی که تمایل به ایجاد فضایی رمانتیک و خصوصی دارید بهتر است از نور تیره مثل مشکی و قرمز استفاده کنید. به کار بردن شمع های تزیینی نیز تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی اتاق خواب دارد.

یکی از تم هایی که برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی خیلی خوب جواب می دهد، استفاده از تم سیاه و سفید است. این تم آرامش و زیبایی خاصی دارد که طبیعتا باب میل هر کسی نیست اما برای آنهایی که بدنبال نهایت سادگی و سکون هستند نمی شود مدلی بهتر از این تم طراحی پیدا کرد. اگر از تم سیاه و سفید در دکوراسیون استفاده کنید، مطمئن باشید کوچکترین عنصر دکوری سریعا خود را نشان می دهد. تخت خواب های کنسولی، مانند آنچه در شکل زیر مشاهده می کنید برای چنین دکوراسیون های بهترین انتخاب هستند، با استفاده از این تخت خواب ها دکوراسیون اتاق اندکی آینده نگرانه نیز جلوه می کند.

اگر فکر می کنید تم سیاه و سفید در اتاق خواب خیلی رسمی یا جدی است، بهترین جایگزین برای دکوراسیون یک اتاق خواب ساده و کمینه گرا، رنگ خاکستری است. رنگ خاکستری به چشم انسان راحت تر دیده می شود اما برای رسیدن به یک طرح کاملا ساده و کمینه گرا باید حتی الامکان از بکاربردن رنگ های دیگر خودداری کنید اما می توانید از سایه های متفاوت رنگ خاکستری در کنار یک نورپردازی مناسب استفاده کنید. خوبی رنگ خاکستری این است که به اشیاء دکوری خیلی اجازه خودنمایی نمی دهد و همین عامل باعث می شود برای دکوراسیون های ساده و خلوت بهترین جلوه را بنمایش بگذارند.

با آینه دکوراسیون اتاق خواب را زیباتر کنید

اگر اتاق خواب شما فضای کافی دارد، آینه را با کنسول در اتاق قرار بدهید و اگر فضا کوچک است، آینه را به دیوار نصب کنید، قاب قشنگی برای آن انتخاب کنید و لذت ببرید. دقت کنید که آینه نباید در مکانی باشد که در زمان استراحت حرکت های درون آینه در دید شما باشد یا در تاریکی از آینه به بیرون اتاق دید داشته باشید.

اما یک دکوراسیون ساده حتما نباید خلوت با فضای خالی زیاد باشد، در حقیقت اتاق خواب هایی هستند که از وسایل به مراتب بیشتری استفاده می کنند اما بازهم ساده، تمیز و مرتب شناخته می شوند. مدل اتاق خواب زیر دقیقا همین مورد را نشان می دهد، همانطور که مشاهده می کنید این اتاق خواب نسبت به سایر اتاق خواب هایی که تا به اینجا معرفی کردیم فضای خالی کمتری دارد اما به دلیل استفاده از لوازم پرکاربرد با طراحی دقیق که هر کدام وظیفه خاصی بعهده دارند بازهم احساسی از بازی و تمیزی به بیینده منتقل می شود. از آنجایی که همه چیز برای هدف خاصی قرار گرفته، به هیچ عنوان نمی شود این دکورسیون را شلوغ تصور کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (373 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (121 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (101 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (63 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (38 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (27 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر)
تیتر امروز