دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

آشنایی با دلایل گاز نخوردن پژو 405 

دوشنبه، 25 اردیبهشت 1402
گاز نخوردن پژو 405 اصلا اتفاق خوشایندی نیست. متاسفانه دلایل بسیار متنوعی هم برای بروز این مشکل وجود دارد. پس بهتر است که با انواع دلایلی که باعث می‌شود، ماشین‌تان گاز نخورد آشنا شوید.

گاز نخوردن و خفگی ماشین همان حالت واماندگی و عدم شتاب گیری خواهد بود که می‌تواند دلایل متعدد و متنوعی داشته باشد. جدای از حس ناخوشایندی که چنین موضوعی ایجاد می‌کند، گاز نخوردن در برخی موارد همچون زمان سبقت گرفتن می‌تواند خطرات زیادی در برداشته باشد بنابراین مالکان خودروها باید به این موضوع دقت کافی را داشته و به دنبال یافتن ایراد و رفع آن باشند.

علت گاز نخوردن خودروی پژو 405

گاز نخوردن همان حالت ناخوشایندی است که خودرو شتاب معمول خود را ندارد و هر چقدر هم که پایتان را روی پدال فشار می‌دهید، اتفاقی نمی‌افتد و شتاب خودرو تغییری نمی‌کند. اگر از آن راننده‌هایی باشید که عادت به رانندگی پرسرعت دارند، خیلی زود و بعد از فشردن پدال گاز متوجه می‌شوید که مشکلاتی به‌وجود آمده و باید پیگیری‌های لازم را انجام بدهید. در ادامه دلایل گاز نخوردن 405 را بررسی میکنیم.

استپر موتور

استپر موتور به عنوان یک عملگر در ماشین پژو 405 عمل می‌کند. اگر استپر موتور به حالت غیر فعال یا نوسانی دربیاید، احتمال بروز حادثه‌ غیر مترقبه برای راننده و سرنشینان وجود دارد. در بهترین حالت ممکن است که خودرو متوقف شود.

دریچه گاز

دومین عاملی که ممکن است باعث گاز نخوردن ماشین پژو 405 شود، اشکال در کارکرد دریچه گاز آن است. اگر دریچه گاز نتواند تغییر زاویه دهد، مقدار جریان هوای آزاد شده هم کمتر خواهد بود که در پی آن، گشتاور خروجی موتور کاهش پیدا می‌کند.

حالت نوسانی دور موتور

سومین حالتی که باعث درجا کار کردن خودرو می‌شود و احساس می‌کنید که ماشین گاز نمی‌خورد، حالت نوسانی دور موتور است. در حالت طبیعی، دور موتور به تدریج افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که دور موتور حالت کاهشی داشته باشد، می‌توان حدس زد که ماشین در دقایقی بعد می‌ایستد. کافی است که به RPM خودروی خود نگاه کنید و از میزان چرخش کامل میل لنگ موتور اطلاع پیدا کنید. می‌پرسید RPM چیست؟ اگر بخواهیم خیلی خلاصه توضیح دهیم باید بگوییم RPM که مخفف Revolutions Per Minute می‌باشد، نشان دهنده‌ی تعداد دور و چرخش موتور اتومبیل در یک دقیقه است. ‌

نیم سوز شدن پمپ بنزین خودرو

چهارمین دلیل می تواند از نیم سوز شدن پمپ بنزین خودرو باشد.وقتی پمپ بنزین ماشین کار نمی‌کند ممکن است دلیل آن استفاده از بنزین بی کیفیت باشد. اگر شما در هنگام سوخت‌گیری از بنزین بی‌کیفیت و ناخالص استفاده کنید تمام آلودگی‌های موجود در بنزین به سمت پمپ سوخت حرکت کرده و باعث خرابی آن می‌شود. علاوه بر این مورد اگر باک خودرو نیز فرسوده باشد موجب نیم سوز شدن پمپ بنزین شده که اگر به موقع به تعمیر آن اقدام نکنید به پمپ فشار بیشتری وارد شده و به طور کامل می‌سوزد.

سوزن های انژکتور

پنجمین دلیل که باعث گاز نخوردن خودرو می شود می توان به ایراد داشتن سوزن های انژکتور مشکوک بود. به هر حال برای بررسی دقیق هر یک از این ایرادات باید به مکانیکی مراجعه کرد و با دستگاه دیاگ ایراد مورد نظر را حل کرد.

سخن پایانی

بی توجهی به علت گاز نخوردن ماشین آن هم به مدت زمان طولانی، می‌تواند، پیامدهای مخربی برای سلامت فنی خودرو داشته باشد. هزینه‌های تعمیرات بالا و خرابی کامل قطعات می‌تواند، جزو این پیامدها باشد. از این رو در صورتی که برای نخستین بار با این مشکل روبه رو می‌شوید، بهتر است که به تعمیرگاه مجاز و معتبر مراجعه کرده تا در کوتاه‌ترین زمان موارد را بررسی کرده و ایراد خودرو شما برطرف شود. توجه کنید که در صورت عدم توجه به این مشکلات، خرابی‌های بیشتر و بزرگتری را تجربه خواهید کرد و مجبور به پراخت هزینه‌های بیشتری خواهید بود.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
6 ماه پیش

عالی بود
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدیو/ خطرات وحشتناک عفونت دندان برای مغز/ پس از ورود باکتری به استخوان فک و جریان خون چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟
تبدیل پایان نامه به مقاله
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
(ویدئو) استوری کنایه آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت زاده/ اینبار با به رخ کشیدن پزشک جوان انگلیسی که مدال طلای المپیک 2024 را از آن خود کرد
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
ویدیو/ بوسۀ آخرین بازمانده از فامیل "محمد غفاری" بر آخرین عکسی که از کمال‌الملک در سن 70 سالگی پیدا شد