دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

دلنوشته جگرسوز مونا کرمی همسر سپند امیرسلیمانی در غم ارشا اقدسی ستاره پارکور و بدلکاری ایران +عکس 

یکشنبه، 28 مرداد 1403
ساعدنیوز: مرگ نابهنگام ارشا اقدسی در مرداد ماه سال 1400 غمی سنگین را بر دل هنردوستان و ورزشکاران گذاشت. ارشا چهره ای دوست داشتنی و بسیار محبوب در میان علاقمندان فیلم های اکشن بود. در اینجا دلنوشته مونا کرمی همسر سپند امیرسلیمانی را در غم از دست دادن ارشا میبینیم.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، ارشا اقدسی ( Arsha Aghdasi ) بدلکار حرفه ای ایرانی متولد 14 اردیبهشت 1361 در تهران است. او موسس گروه بدلکاران 13 است. ارشا اقدسی دانشجوی انصرافی رشته تربیت بدنی از ایتالیاست. او با اینکه از ارتفاع می ترسید ولی بیش از 300 بار از هواپیما سقوط آزاد را انجام داد و حتی به عنوان کمرامن در برنامه های سقوط حضور داشت. نام والیدن ارشا اقدسی ارسطو اقدسی و فرزانه موجودی است. ارشا یک خواهر به نام آرزو اقدسی داشت. متاسفانه عمر این بدلکار بااخلاق و فعال کشورمان دوام چندانی نداشت.

ارشا به طور جدی از سال 1383 که 22 سال سن داشت عاشق حرفه بدلکاری شد و در تاریخ 13 بهمن 1385 و در 24 سالگی گروه بدلکاران 13 را تاسیس کرد و به شکل گسترده ای با پروژه های فیلمسازی همکاری داشت. ارشا اقدسی در فیلم های داخلی و خارجی بیشماری به فعالیت بدلکاری می پرداخت، او جوایز بسیاری را در این زمینه کسب کرده و در فیلم های جیمز باند هم حضور داشته است. در ادامه اسامی فیلم هایی که این بدلکار جوان و خوشنام ایرانی در آنها حضور داشت را آورده ایم.

ارشا در سال 1384 موفق به کسب بورسیه تحصیلی در رشته تربیت بدنی شد و عازم ایتالیا بود که با دیدن یک آگهی برای دوره‌های بدلکاری با پیمان ابدی آشنا شد و به پیشنهاد مرحوم پیمان ابدی بورسیه را کنار گذاشت و از دانشگاه انصراف داد و در ایران ماند. گفتنی است، پیمان ابدی (1388 اردیبهشت 16– 1351 آبان 11) بدلکار نامدار و کارگردان و طراح صحنه های اکشن و قهرمان ورزشی اهل ایران در آلمان همچنین قهرمان شیرجه و پرش در طول چندین دوره فعالیت در اروپا و آلمان بو. او پس از دوره آموزشی در شرکت اکشن کانسپت، کمپانی طراحی جلوه‌های ویژه میدانی و طراح صحنه‌های اکشن فیلمسازی در آلمان به‌ دلیل فعالیت در مجموعه هشدار برای کبرا 11 به شهرت رسید. ارشا با ادامه دادن حرفه بدلکاری موفق شد سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شود.

به گفته ارشا اقدسی وقتی زنده یاد پیمان ابدی به ایران آمد اتفاق خیلی خوبی افتاد و تعداد زیادی از علاقه مندان ازجمله خود ارشا، او را که در غرب آموزش دیده و کار کرده بود، پیدا کردند. آن زمان به قدری حرفه بدلکاری در ایران غریب بود که اگر کلمه بدلکار را به کسی می گفتید می خندید، پس از آشنایی ارشا با پیمان ابدی، او به ارشا گفت: اگر بمانی با من موفق می شوی … همین یک جمله برای پیدا کردن مسیر آینده ارشا اقدسی کافی بود که تصمیم گرفتم در ایران فعالیتش را ادامه دهد. ارشا در کمتر از 3 سال پس از مرگ ناگهانی پیمان ابدی در یک پروژه بدلکاری به مرد اول بدلکاری ایران تبدیل شد. اولین تجربه بدلکاری هنری را ارشا اقدسی با گروه پیمان ابدی در سریال «نشانی» رامبد جوان در سال 1384 کسب کرد و بعد بدلکار سریال «روزهای زیبا» در سال 1387 بود.

از روز یکشنبه 10 مرداد 1400 علائم حیاتی این بدلکار ایرانی با کاهش به یک درصد امکان هر نوع عمل جراحی را از پزشکان سلب کرد و او با دستگاه زنده بود. متاسفانه آسیب شدیدی که به سر و گردن ارشا اقدسی در حادثه رانندگی در لبنان در حین انجام حرفه اش وارد شد به مرگ او ختم شد و ارشا اقدسی این بدلکار ایرانی و بی حاشیه در تاریخ 13 مرداد 1400 در ساعت 21 روز چهارشنبه در بیمارستانی در بیروت درگذشت. او در 39 سالگی دار فانی را وداع گفت. پیکر این بازیگر و بدلکار خوش اخلاق کشورمان پس از چند روز به ایران انتقال یافت و در کنار همکار بدلکار و مربی اش مرحوم پیمان ابدی دفن شد. پیکر ارشا اقدسی روز جمعه 22 مرداد 1400 ساعت 10 صبح در بهشت زهرای تهران تشییع و خاکسپاری شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
نگاهی به تِراس باصفا با گل های بزرگ کمند امیرسلیمانی +فیلم/ چه با احساس به گل ها آب میده
نگاهی به میز صبحانه استوایی زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه در یک کافه بسیار زیبا +تصاویر/ رونمایی از ترکیب جذاب آناناس و عسل
ویدیو/ رمزگشایی از نمادهای ایران باستان در نقوش درختان سرو و گل‌های 12 پر حکاکی شده در تخت‌جمشید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مروری بر بازیگرانی که با گریم چهره حیوان در مقابل دوربین ظاهر شدند؛ از نیوشا ضیغمی و هومن حاج عبداللهی تا الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی+عکس
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
(ویدئو) وقتی از سوتی های عجیب مادربزرگ ها در برنامه جوکر 2 میگن / متین ستوده و گیتی قاسمی یه سوتی از مامان بزرگشون گفتن که بقیه تا مرز ترکیدن رفتن 😂😂