دلیل راه راه شدن صفحه گوشی اپل چیست؟

  یکشنبه، 04 تیر 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
دلیل راه راه شدن صفحه گوشی اپل چیست؟
اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، قطعاً از راه راه شدن صفحه گوشی اپل رنج می برید. خط خطی شدن نمایشگر آیفون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است بعد از افتادن گوشی روی زمین یا هر اتفاق دیگری متوجه شوید که روی صفحه گوشی شما راه راه مشکی رنگی نمایان شده است. در ادامه ساعدنیوز به علت های اصلی این مشکل اشاره خواهد کرد. همراه ما باشید.

ظاهر شدن خط بر روی صفحه گوشی ایفون می‌تواند ناشی از بروز اختلال در ال سی دی باشد و استفاده از این وسیله را با دشواری‌‌‌های زیادی همراه خواهد کرد. اما راه‌‌های متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان این خطوط را بر طرف کرد. در این مقاله از ساعدنیوز با ما همراه باشید تا با علت خط افتادن روی صفحه گوشی ایفون به دلیل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری و راه‌های رفع آن آشنا شوید.

راه راه شدن صفحه گوشی اپل

مشکل راه راه شدن صفحه گوشی اپل می تواند هم یک ریشه نرم افزاری و هم یک ریشه سخت افزاری داشته باشد. بنابراین برای کشف علت این اتفاق باید بررسی های لازم انجام شود. در صورتی که این مشکل نرم افزاری باشد، خودتان در منزل هم می توانید آن را رفع کنید. اما اگر یک مشکل سخت افزاری مثل ضربه خوردن گوشی باعث خط خطی شدن نمایشگر آیفون شما شده باشد، راهی به جز رفتن به یک تعمیرگاه مجاز برای تعمیر گوشی اپل خود ندارید.

راه راه شدن صفحه گوشی اپل

علت راه راه شدن صفحه گوشی اپل چیست؟

در صورتی گوشی آب خورده باشد، به آن ضربه یا فشار وارد شده باشد و یا از فاصله نسبتاً زیادی از دست شما روی زمین بیفتد، باید انتظار راه راه شدن صفحه گوشی اپل را داشته باشید. در این صورت حتی اگر تاچ گوشی هم به طور کامل کار کند، راهی به جز تعویض کامل تاچ ال سی دی اپل نخواهید داشت. اما گاهی مشکل نرم افزاری است و برنامه های مخرب یا ویروس های اینترنتی باعث بروز این مشکل شده اند. یا آنکه بعد از به روزرسانی سیستم عامل iOS، خط های عمودی روی صفحه نمایش گوشی ظاهر شده اند.

باگ نرم افزاری

گاهی علت خط روی صفحه گوشی ایفون می‌تواند به دلیل باگ موجود در اپلیکیشن‌های درحال استفاده باشد. برای حل این مشکل می‌توانید یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید. با راه‌اندازی مجدد دستگاه، باگ‌هایی که باعث خط افتادن صفحه گوشی می‌شوند رفع خواهند شد.

سیستم عامل قدیمی

سیستم عامل قدیمی می‌تواند باعث ایجاد خطوط بر روی صفحه گوشی شود. با به روز رسانی دستگاه خود می‌توانید به راحتی این مشکل را بر طرف کنید. برای به روز رسانی گوشی ایفون خود مراحل زیرا دنبال کنید:

  • منوی تنظیمات را باز کنید.

  • به General بروید.

  • روی Software Update ضربه بزنید و اگر نسخه جدیدی آماده است، Download and Install را انتخاب کنید.

حل مشکل به صورت سخت افزاری

اگر آسیب فیزیکی به گوشی شما وارد شده، برای برطرف کردن مشکل راه راه شدن صفحه گوشی اپل وقت خودتان را با روش های نرم افزاری تلف نکنید؛ چرا که حل آن نیز قطعاً به صورت سخت افزاری انجام پذیر است. ممکن است با ضربه یا آبخوردگی گوشی شما، فلت نمایشگر آن آسیب دیده باشد. در این صورت با هزینه ای پایین و تعویض فلت نمایشگر، مشکل برطرف می شود. در غیر این صورت شما باید به طور کامل تاچ ال سی دی آیفون خود را تعویض کنید که به طبع هزینه چند برابری را روی دست شما خواهد گذاشت.

آلودگی صفحه نمایش

نقوذ هرگونه آلودگی، گرد و غبار و قطرات آب به داخل صفحه نمایش می‌تواند منجر به ایجاد خطوط بر روی آن شود. برای رفع این مشکل محافظ صفحه را به آرامی بردارید و صفحه ایفون را با یک پارچه فیبر پاک کنید تا خطوط و آلودگی‌های روی آن از بین بروند.

ضربه خوردن ال سی دی

گاهی به علت وارد شدن ضربه به گوشی، ممکن است کابل‌های ال سی دی از برد منطقی جدا شوند. برای حل این مشکل صفحه گوشی را به آرامی به داخل فشار دهید تا کابل‌ها مجدد به برد منطقی وصل شوند. تا جایی که می‌توانید فشار کمی وارد کنید تا صفحه گوشی دچار شکستگی بیشتر نشود. در صورتی که باز هم موفق به رفع خطوط از روی صفحه گوشی ایفون خود نشدید، بهتر است برای حل این مشکل به یک تعمیرکار متخصص موبایل مراجعه کنید.

حل مشکل به صورت نرم افزاری

اما در صورتی که مشکل راه راه شدن صفحه گوشی اپل شما نرم افزاری باشد، با استفاده از روش های زیر می توانید مشکل آن را برطرف کنید. معمولاً بررسی نرم افزاری گوشی پیچیده نیست و حتی کاربران سطح آماتور نیز می توانند از روش های زیر برای حل مشکل گوشی خود استفاده کنند.

قرار دادن گوشی ایفون در حالت DFU

در صورت عدم موفقیت در مراحل قبل، قراردادن گوشی در حالت DFU آخرین کاری است که می‌توانید برای رفع خطوط از روی صفحه گوشی ایفون خود انجام دهید. برای انجام این کار مراحل زیرا دنبال کنید.اگر از iPhone 6 یا پایین‌تر استفاده می‌کنید مراحل زیرا دنبال کنید:

  • دکمه‌های Sleep/Wake و Home را به‌طور همزمان فشار دهید.

  • دکمه Sleep/Wake را رها کنید اما دکمه Homeرا نگه دارید تا زمانی که پیام iTunes has been detected an iPhone in recovery mode را روی صفحه ظاهر شود.

  • بلافاصله دکمه Homeرا رها کنید.

  • هنگامی که صفحه نمایش ایفون سیاه شود، نشانه این است که دستگاه با موفقیت وارد حالت DFU شده است.

  • پس از راه‌اندازی مجدد، بررسی کنید که آیا خطوط عمودی پاک شده اند یا خیر.

  • اما اگر از iPhone X و بالاتر استفاده می‌کنید، برای قرار دادن دستگاه خود در حالت DFU مراحل زیرا دنبال کنید:

  • دستگاه خود را با استفاده از کابل USB به رایانه وصل کنید.

  • دکمه افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید.

  • سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و به سرعت رها کنید.

  • دکمه Side را فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش ایفون کاملا سیاه شود.

  • بدون رها کردن دکمه Side، دکمه کاهش صدا را برای چند ثانیه نگه دارید.

  • دکمه Side را رها کنید و به فشار دادن دکمه کاهش صدا ادامه دهید تا دستگاه شما در صفحه iTunesظاهر شود.

  • حالا دکمه کاهش صدا را رها کنید.

  • دستگاه شما اکنون با موفقیت وارد حالت DFU شده است. پس از راه‌اندازی مجدد، باید خطوط صفحه نمایش برطرف شده باشند.

گوشی را خاموش و روشن کنید

اولین روش برای حل مشکل راه راه شدن صفحه گوشی اپل به صورت نرم افزاری، خاموش و روشن کردن ساده گوشی است. با این کار احتمالاً برنامه ای که باعث ایجاد این مشکل روی گوشی شما شده است متوقف می شود و در نتیجه مشکل حل خواهد شد. با باز کردن تمام برنامه ها متوجه خواهید شد که کدام اپلیکیشن باعث بروز این مشکل است.

-----------------------------------------------------------------------------------

آیفون را فورس ریست کنید

فورس ریست کردن می تواند یک روش مؤثر برای حل مشکل راه راه شدن صفحه گوشی اپل باشد. برای این کار دکمه پاور و ولوم پایین را چند ثانیه همزمان نگه دارید و زمانی که لوگو اپل روی صفحه ظاهر شد، آن ها را رها کنید.

-----------------------------------------------------------------------------------

تنظیمات نمایشگر را بررسی کنید

توصیه می کنیم تنظیم هیچ گزینه ای را در صفحه تنظیمات آیفون بدون اطلاع داشتن از عملکرد آن گزینه تغییر ندهید. به طور مثال ممکن است با تنظیم اشتباه یک گزینه، باعث راه راه شدن صفحه گوشی اپل خود شده باشید. به صفحه تنظیمات گوشی خود رفته و مسیر General > Accessibility را دنبال کنید. اکنون گزینه Reduce Transparency را فعال کنید. احتمال اینکه این گزینه باعث برطرف کردن مشکل نمایشگر شما شود، زیاد است.

-----------------------------------------------------------------------------------

برنامه های مشکوک را پاک کنید

احتمال اینکه یک اپلیکیشن مخرب باعث بروز مشکل راه راه شدن صفحه گوشی اپل شما شده باشد، وجود دارد. شما می توانید با رفتن به تنظیمات گوشی خود و سپس مسیر General > Storage & iCloud Usage > Manage Storage، میزان استفاده اپلیکیشن ها از حافظه داخلی گوشی آیفون خود را بررسی کنید. معمولاً اپلیکیشن های مخرب حافظه را بیشتر از حد معمول یک اپلیکیشن اشغال می کنند. بین برنامه های خود بگردید و به هر برنامه ای که مشکوک شده اید، آن را غیرفعال کنید.

سخن پایانی

بنابراین خط افتادن بر وری صفحه‌ی گوشی استفاده از آن را با دشواری‌های زیادی همراه خواهد کرد. بروز این اتفاق می‌تواند ناشی از بروز اختلال در ال سی دی به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری باشد. در این مقاله به بررسی دلایلبوجود آمدن خط روی صفحه گوشی آیفون و راهکار‌هایی برای رفع آن پرداختیم. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (286 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (142 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (22 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (19 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (16 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (12 نظر) میز غذای رنگارنگ و مقوی شاهرخ استخری در هتل لاکچری ترکیه‌ای/ این خانواده تو انتخاب غذا هم باسلیقه و باکلاسن+عکس (11 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (7 نظر) میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس (7 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کوردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای موسوی واعظ: وقتی یه معتاد به حاج آقا تسبیحی هدیه میده که توش تریاک جاساز کرده بود +ویدئو😂👌 (6 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (5 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (5 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (4 نظر) درگیری لفظی احمدی‌نژادی‌ها با آمنه‌سادات ذبیح‌پور! (4 نظر)
دیگران می‌خوانند   
از کلاهبرداری و دروغ تا زورگیری در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین! روایت جانسوز فاطمه سلیمانی دختر سردار سلیمانی از آخرین وداع با پدر در روز تولد مادرش +ویدیو 8 خواص بی‌نظیر سیر برای سلامتی پسر اروپایی و بانمک سام درخشانی با موهای طلایی/ چه چهره معصوم و دلنشینی+عکس رونمایی مینا مختاری، همسر بهرام رادان از دیزاین شیک نوبرانه های تابستانی در ظرف زیبای مسی/ چه خونه شیک و خاصی+عکس بوسه همدردی گونه علی لاریجانی بر پیشانی پدر سرتیم حفاظت رئیس جمهور شهید و پسر خلبان دریانوش+عکس فال انبیاء روزانه چهارشنبه 9 خرداد 1403 شهید مالک رحمتی: با کت و شلوار نمیشه کار فرهنگی کرد/مالک رحمت بود... مال آذربایجان شد روایت شیرین و شنیدنی رهبر معظم انقلاب از آشنا شدنشان با آیت الله هاشمی رفسنجانی در کربلا +ویدیو حضور حسین امیرعبداللهیان در زادگاهش در روستایی در دامغان و ثبت عکس یادگاری با بچه های روستا+عکس/ با اختلاف دلنشین ترین قاب از وزیر شهید 10 فریم از گریه های تلخ علیرضا منادی در تشییع فرزند آذربایجان، شهید مالک رحمتی+ویدئو عزاداری آذری زنان فامیل سر خاک شهید مالک رحمتی+ویدئو 20 ایده رایگان و بدون هزینه برای سرگرم کردن کودکان در تعطیلات تابستان با تمام شدن فعالیت مدارس زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... تنها مار پیتون غیرخانگی ایران/ موجود کشنده‌ای که در سطل زباله شهر آمل زنده گیری شد!+ویدیو کفش های نوزادی گل گلی و ناز دختر آزاده نامداری، مجری پرانرژی ایرانی/ حیف جوونیش+عکس میز عزای سیاه و سفید مالک رحمتی در خانه پدری اش در مراغه+عکس/ من به داغ تو جوانِ رفته ز دنیا چه کنم پیانوی مشکی زیبا و شیک نیلوفر پارسا، بیتای سریال آوای باران/ چه دکوراسیون خاصی+عکس دزد تمام جواهرات "بریتنی اسپیرز" را برد! بازی موردعلاقه پسر پیمان معادی همراه پدرش در روزهای تعطیل/ خانوم خونه از دستشون چی میکشه؟😂+ویدیو شباهت حیرت انگیز محسن یگانه به خواهران پزشکش در این قاب 3 نفره+عکس/ چقد باکلاس و متشخص👌 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403+فیلم سلفی دو نفره و بانمک هومن سیدی با دختر موطلایی اش در آئینه کنسول خانه شان+عکس/ فقط عروسک دخترش که یه پاشو کنده😍 بغض سخنگوی دولت روی آنتن زنده حین بازگوی خاطره‌ای از مادر رئیسی +ویدئو خلاقیت پدرانه و خنده دار مهران غفوریان در تعمیر جوراب پاره دخترش با چسب+عکس/ تا دلتون بخواد خندیدم😂 4 نکته تعمیر پکیج ایران رادیاتور که باید بدانید! فال روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403 ویزا کارت مجازی استیگان طرز تهیه دسر مخملی توت فرنگی، دسر شیک و زیبای بهاری فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 9 خرداد 1403 ملاقات عادل فردوسی‌پور با زن پرسپولیسی + عکس هر آنچه قبل از خرید ماساژور برقی باید بدانیم! صحنه ای اشک بار از گریه مصاحبه شونده، مصاحبه کننده و فیلمبردار و آسمان و زمین در سوگ شهدای خدمت/تبریز هم میزبان را از دست داد هم مهمان را... همدستی 4 برادر برای قتل مرد مورد علاقه خواهرشان/ آنها جسد را در پتو گذاشته و به آتش کشیدند تصویری از خانه ابدی مادر غزل شاکری بازیگر سریال جیران/ روحش شاد و یادش گرامی فاتحه خوانی تنهایی بهرام رادان و پرپر کردن گل مریم بر سر قبر لاکچری پدرش+عکس/ روحش شاد تغییر چهره باورنکردنی سوسن حسنی دخت گوینده خبر/ سِیرِ پیری خانم گوینده بر عکس شده داره جوون میشه+ عکس ماجرای آشنایی علی دایی با همسرش/ مهریه همسر علی دایی در اوج ثروت آقای ستاره
تیتر امروز   
از کلاهبرداری و دروغ تا زورگیری در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین!
دزد تمام جواهرات "بریتنی اسپیرز" را برد!
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403+فیلم
20 ایده رایگان و بدون هزینه برای سرگرم کردن کودکان در تعطیلات تابستان با تمام شدن فعالیت مدارس
زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ...
فال روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403
طرز تهیه دسر مخملی توت فرنگی، دسر شیک و زیبای بهاری
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 9 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 9 خرداد 1403
همدستی 4 برادر برای قتل مرد مورد علاقه خواهرشان/ آنها جسد را در پتو گذاشته و به آتش کشیدند
ماجرای آشنایی علی دایی با همسرش/ مهریه همسر علی دایی در اوج ثروت آقای ستاره
مجتمع توریستی تفریحی مهتاب قم؛ همچون نگینی در دل کویر
علی دایی: همه از من می ترسند من از نورا !!
منتخب روز   
لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده