آموزش کاربردی و مهم پیدا کردن کد Imei و شماره سریال دستگاه کارتخوان

  دوشنبه، 25 مهر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش کاربردی و مهم  پیدا کردن کد Imei و شماره سریال دستگاه کارتخوان
ما در این مطلب قصد داریم برای شما عزیزان روش های پیدا کردن شماره سریال یا کد Imei کارت خوان، بدون نیاز به دستگاه یا جعبه را آموزش دهیم .تا انتها با ما باشید.

همان طور که می دانید، یکی از بهترین روش های پیدا کردن دستگاه پوز دزدیده شده، ثبت ردیابی و اعلام سرقت کارتخوان با شماره سریال و کد Imei در سامانه همیاب۲۴ است، بنابراین به شما توصیه می کنیم که اگر کارتخوان شما گمشده یا به سرقت رفته است، هر چه سریع تر از روش های زیر برای پیدا کردن اطلاعات دستگاهتان، برای ثبت ردیابی و اعلام سرقت استفاده کنید. اگر دستگاهتان گم یا دزدیده شده و شما به هیچ کدام از وسایل آن مثل جعبه، فاکتور و… دسترسی ندارید، نگران نباشید، ما تمام روش های پیدا کردن شماره سریال یا کد Imei کارت خوان، بدون نیاز به دستگاه یا جعبه را به شما آموزش خواهیم داد، پس حتما ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.
حتی اگر در حال حاضر کارت خوان خود را در دسترس دارید نیز سعی کنید، حتما شماره سریال و کد Imei دستگاه خود را در جایی مطمئن یادداشت نمایید تا در مواقع حساس مثل زمان سرقت یا مفقودی به مشکل برنخورید.

شماره سریال یا کد Imei چیست و چه کاربردی دارد؟

شماره IMEI (مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity) به معنی «شناسه بین المللی تجهیزات تلفن همراه»، شماره سریال 15 رقمی منحصر به فرد دستگاه شما است. می توان از آن برای بررسی کشور مبدا، سازنده و شماره مدل دستگاه استفاده کرد. راحت ترین راهی که برای پیدا کردن کد IMEI برای هر گوشی موبایل می توانید انتخاب کنید این است که کد *#06# را شماره گیری کنید. بعد از شماره گیری، کد IMEI روی گوشی نمایش داده می شود. علاوه بر کد ذکر شده راه های مختلف دیگری برای پیدا کردن کد IMEI وجود دارد. در ابتدا به سوال کد IMEI گوشی چه کاربردی دارد پاسخ می دهیم و در ادامه راه هایی که برای پیدا کردن IMEI وجود دارند را بررسی می کنیم.

کد imei

روش های به دست آوردن شماره سریال و کد Imei دستگاه پوز

برای به دست آوردن شماره سریال و کد Imei دستگاه کارت خوان خود، می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

  • به دست آوردن شماره سریال و کد Imei از اطلاعات درج شده روی جعبه یا بدنه دستگاه پوز: یکی از راحت ترین روش های پیدا کردن شماره سریال و کد Imei کارتخوان ها، استفاده از اطلاعات برچسبی است که روی دستگاه قرار دارد. این برچسب معمولا روی بدنه پشت دستگاه، جعبه یا پشت باتری قرار داده می شود.
  • پیدا کردن شماره سریال و کد Imei دستگاه کارت خوان از قسمت تنظیمات دستگاه: برای پیدا کردن شماره سریال و کد آی ام ای آی، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید. توجه کنید که که این روند در اکثر دستگاه ها یکسان است اما ممکن است که بر اساس زمان ساخت (قدیمی یا جدید بودن) دستگاه شما کمی تفاوت داشته باشد، که معمولا با کمی *جستجوی بیشتر* مشکل برطرف می شود.

در ابتدا، وارد تنظیمات دستگاه کارت خوان شوید. حال باید به دنبال گزینه درباره دستگاه “About phone” بگردید و روی آن کلیک کنید. در این مرحله قسمت ممکن است که اطلاعات با ترتیب متفاوتی با عکس زیر به شما نمایش داده شوند، که با کمی جستجو و اسکرول صفحه، می توانید به راحتی شماره سریال (serial number/ sn) و کد Imei number خود را پیدا کنید.

پیدا کردن شماره سریال دستگاه pos بدون نیاز به خود دستگاه یا جعبه

  • دسترسی به شماره سریال یا کد IMEI دستگاه پوز، از طریق فاکتور خرید دستگاه: معمولا بعد از خرید دستگاه یک فاکتور به همراه دستگاه برای شما ارسال می شود که میتوانید با استفاده از آن به راحتی شماره سریال و کد IMEI خود را پیدا کنید.

  • دریافت اطلاعات دستگاه کارت خوان از شرکت سازنده یا فروشنده کارت خوان: معمولا بعد از خرید دستگاه اطلاعات شما و دستگاه تحویل شده، در سیستم بارگذاری می شود و می توانید با تماس به اپراتورهای پشتیبانی اطلاعاتی نظیر شماره سریال و کد IMEI خود را از آن ها درخواست کنید.شرکت های خدمات دستگاه کارت خوان، ملزوم به نگهداری اطلاعات در مدت زمان طولانی نیستند و دسترسی به اطلاعات خرید، پس از گذشت چند سال، به راحتی امکان پذیر نیست و ممکن است که پس از یک مدت مشخص شده اطلاعاتتان، از سیستم شرکت حذف شود.

  • دسترسی به اطلاعات شناسه دستگاه کارتخوان با ورود به سامانه همتا: اگر هنگام خرید، دستگاه کارت خوان خود را از طریق این سامانه رجیستر کرده باشید، می توانید به راحتی با ورود به سامانه همتا و انتخاب گزینه (مدیریت دستگاه ها) اطلاعات تمام دستگاه هایی را که با مالکیت شما ثبت شده اند، مشاهده کنید.اطلاعات دستگاه های کارت خوان نیز نظیر شماره سریال، کد IMEI و… که با مالکیت شما هستند، در همین قسمت وجود دارد.

کد IMEI چه شکلی است؟

شماره استاندارد IMEI یک رشته 14 رقمی است، با یک رقم بررسی پانزدهم اضافی برای تأیید کل رشته. همچنین یک رشته عدد 16 رقمی وجود دارد که شامل اطلاعات نسخه نرم افزاری دستگاه، معروف به IMEISV است. از سال 2004، IMEI در قالب AA-BBBBBB-CCCCCC-D دیده می شود. شاید برای شما سوال باشد که آیا 2 دستگاه می توانند IMEI یکسان داشته باشند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر IMEI یک گوشی هوشمند مانند اثر انگشت دیجیتالی برای هر دستگاه منحصر به فرد است. این کد توسط شرکت های مخابراتی برای ارائه اتصال شبکه روی سیم کارت استفاده می شود و از آنجایی که شماره IMEI دو دستگاه نمی تواند یکسان باشد، برای ردیابی دستگاه های گم شده یا مجرمان نیز استفاده می شود.

کد imei

امیدواریم که اطلاعات موجود، برای شما کاربردی بوده باشد، حال می توانید با استفاده از اطلاعاتی که در بالا بدست آوردید کالای سرقتی خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت کنید. ما منتظر نظرات سازنده ی شما برای بهبود هر چه بیشتر مقالات هستیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (470 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (362 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (97 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (91 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (31 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...
تیم 8 نفره تروریستی حمله کننده به آراء مردم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند
(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(عکس) داماد مسعود پزشکیان کیست/ تحصیلات و شغل فعلی زهرا پزشکیان و همسرش
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش