دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

در اولین رابطه جنسی چه نکاتی را رعایت کنیم؟ 

چهارشنبه، 19 مهر 1402
چند نکته و قانون کلی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید راحتی بیشتری را حین اولین رابطه جنسی خود تجربه کنید . در ادامه این مطلب از ساعدنیوز با ما همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

عقاید بسیاری در مورد اولین رابطه زناشویی وجود دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که اولین رابطه جنسی همراه با درد یا خونریزی شدید است. اگرچه ممکن است ناراحتی جزئی به وجود بیاید؛ اما برقراری اولین رابطه جنسی باعث درد یا خونریزی شدید نخواهد شد. مهم است به یاد داشته باشید که هیچ تعریف مشخصی از شرایط اولین رابطه جنسی وجود ندارد. از آن‌جایی که تعریف‌های متفاوتی برای اولین رابطه جنسی وجود دارد، در ادامه این مطلب قصد داریم نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

نکات قبل و بعد اولین رابطه جنسی

درباره اولین رابطه معمولا عقاید و حقایق بسیاری وجود دارد. برخی آن را سخت و همراه با خونریزی می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که اگر آمادگی جسمی و مخصوصا روانی وجود داشته باشد، همه چیز چه قبل و چه بعد از آن خاطره‌انگیز خواهد بود.درباره نکات قبل و بعد شب زفاف گفتنی‌ها زیاد است. یادتان باشد که قبل از اولین رابطه جنسی حتما:

  • با آناتومی بدن خود و همسرتان از قبل آشنا شوید:سعی کنید قبل از برقراری اولین رابطه زناشویی، ابتدا با آناتومی بدن خود به‌خوبی آشنا شوید. شناخت آناتومی بدن به شما کمک می‌کند تا تجربه راحت‌تر و بهتری از برقراری رابطه جنسی داشته باشید. برای این کار سعی کنید خجالت را کنار بگذارید و اندام تناسلی خود را لمس کنید. شما می‌توانید از آلت تناسلی همسر خود نیز اطلاعات کافی کسب نمایید و با شناخت آناتومی بدن وی، رابطه بهتری را تجربه کنید. در این مطلب می توانید با آناتومی اندام جنسی زن آشنا شوید.

  • با همسر خود درباره نگرانی‌هایتان صحبت کنید:با این کار همدلی بینتان ایجاد شده و از لحاظ جنسی و جسمی آسوده خواهید بود.

  • با ارگاسم و معنای آن آشنا شوید: به این صورت خیلی راحت می‌توانید زمان ارگاسم رسیدن خود را بشناسید.

  • رابطه جنسی اول خود را خیلی آهسته و با معاشقه بسیار انجام دهید:با این کار بدن شما با لذت و آرامش این کار بیشتر آشنا خواهد شد.

  • پوزیشن های مختلف جنسی را امتحان کنید:یکی دیگر از نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی این است که موقعیت‌های مختلف را امتحان کنید. اگر یک موقعیت جنسی برای شما ناخوشایند است، سعی کنید آن را تغییر دهید و موقعیت دیگری را امتحان نمایید. سعی کنید موقعیتی که در آن احساس راحتی می‌کنید را پیدا کرده و اغلب اوقات از آن استفاده نمایید. موقعیتی که انتخاب می‌کنید به نوع آلت تناسلی خودتان و همسرتان بستگی دارد. اغلب اوقات بهتر است اولین رابطه زناشویی را ساده انجام دهید تا برای شما و همسرتان مطلوب‌تر باشد.

  • حتما از کاندوم استفاده کنید: استفاده از این وسیله پیشگیری احتمال انتقال بیماری‌هایی مثل ایدز و زگیل تناسلی را بسیار کاهش می‌دهد.استفاده از کاندوم زنانه و مردانه، مصرف قرص ضد بارداری و دستگاه IUD احتمال بارداری ناخواسته در اولین رابطه را پایین می‌آورد.

  • خونریزی بعد از اولین رابطه:خانم‌ها معمولا بعد از اولین رابطه به دلیل نوع پرده بکارت یا اصطکاک آلت تناسلی مرد با دیواره ناحیه تناسلی خود ممکن است دچار خونریزی شوند. این خونریزی کاملا طبیعی است اما اگر درد دارد و زیاد است و البته با گذشت چند روز قطع نشده، حتما به پزشک زنان مراجعه کنید.

سخن پایانی

اگر بعد از اولین رابطه دچار مشکلاتی مثل پریود نشدن، خونریزی غیر طبیعی و مشکلات هورمونی غیر عادی شدید، حتما به پزشک زنان مراجعه کنید. آقایان هم در صورت ملاحظه هر تغییر غیر طبیعی باید به دکتر اورولوژی مراجعه کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به سِت ساعت و دستبند فریبا نادری پری سیمای سریال ستایش +عکس/شیک ، خاص ، اعیانی
(تصاویر) زیباترین و شادترین فستیوال‌های 10 کشور جهان که شاید هرگز شانس شرکت در آنها را نداشته باشیم/ واای فستیوال مکزیک یه‌جوری بینظیره که فقط باید اونجا باشی و تجربش کنی👌
خلاقیت خنده دار اوستا بنّا در ساخت دیوار جلوی پنجره‌ حماسه آفرید+عکس/مغز نیست که معدن طلاست🤣
(ویدئو) پروژه‌ای به عظمت تاریخ؛ یک شاهکار مهندسی در آمریکا رقم خورد! / ساخت کشتی نوح با ابعاد باورنکردنی و واقعی انجیل در کنتاکی
مراحل سابمیت مقاله
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
حیات وحش ؛ لحظات هیجانی نبرد حیوانات /مبارزه هزارپا با مارمولک و موش / موش غول پیکر اسیر هزارپا شد!!