دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

در پی یک جهش ژنتیکی رنگ این گربه مدام تغییر می‌کند + عکس 

پنجشنبه، 18 آبان 1402
کد خبر: 361928
ساعد نیوز: نقاط تیره‌ای که در بدن سیامی‌ها شکل گرفته‌است، در نتیجه یک جهش ژنتیکی به نام ژن هیمالیا است که در سال 2005 در این نژاد کشف شد. ژن مغلوب که از هر دو والدین منتقل شده‌است، همچنین به این گربه خز حساس به دما می‌دهد که می‌تواند رنگ آن را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از سلام نو، یک جهش ژنتیکی که به عنوان ژن هیمالیا شناخته می‌شود، خز یک نژاد از گربه را نسبت به دما بسیار حساس کرده‌است، که آنها را در برابر برخی مشکلات سلامتی آسیب پذیر می‌کند.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، اولین سیامی در سال 1879 به عنوان هدیه‌ای از سوی کنسولگری ایالات متحده در بانکوک به لوسی وب هیز، همسر رئیس جمهور رادرفورد هیز، وارد ایالات متحده شد؛ با 73 نژاد گربه تشخیص سیامی‌ها ممکن است دشوار به نظر برسد. با اینحال سیامی‌ها به‌خاطر تیرگی در نواحی چشم‌ها، دم‌ها و پاهایشان شناخته می‌شوند که در برابر بدن کرم‌رنگ و چشم‌های آبی درخشان آن‌ها برجسته می‌شوند. سیامی یکی از نژادهای شناخته شده در جهان است.

نقاط تیره‌ای که در بدن سیامی‌ها شکل گرفته‌است، در نتیجه یک جهش ژنتیکی به نام ژن هیمالیا است که در سال 2005 در این نژاد کشف شد. ژن مغلوب که از هر دو والدین منتقل شده‌است، همچنین به این گربه خز حساس به دما می‌دهد که می‌تواند رنگ آن را تغییر دهد.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
هزینه چاپ یک کتاب
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی