دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

درباره کودک آزاری اینستاگرامی: دختربچه‌ها بازیچه دست مادرها نیستند! 

پنجشنبه، 25 مرداد 1403
کد خبر: 403414
ساعدنیوز: چند سالی می‌شود که در رسانه‌ها علیه کودکان کار مجازی فعالیت می‌کنیم و شاید با آرایشگا‌ها و کلینیک‌های مختلف برخورد شود، اما آن‌ها رشد قارچ‌گونه‌ای دارند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تبیان، در تازه‌ترین نمونه، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که دختر حدودا 5 ساله‌ای در یک مرکز تخصصی تینت لب درباره اینکه لب‌هایش را چه رنگی کنند حرف می‌زد! گندم کوچولو آنقدر اطلاعات دارد که بگوید «سه دور دیگه برام بزن که پررنگ‌تر بشه و آرزوم این بود که لبام رو قرمز کنم!»

در توضیحات ویدیو، صاحب مرکز با استفاده از عبارت «فرمالیته» از ماجرا سلب مسئولیت کرده، اما چه کسی پاسخگوی روان و کودکی دختری است که به جای اینکه یاد بگیرد با ظاهر خودش دوست باشد و اعتماد به نفس داشته باشد، درگیر زیبایی‌های ساختگی دنیای امروز شده؟
دختر و پسر فرقی نمی‌کند، وقتی کودکان را از بچگی به سمت دنیای بزرگسال‌ها بکشانیم، آن‌ها را به سمت بلوغ زودرس سوق می‌دهیم. مساله‌ای که زندگی آینده و روان آن‌ها را نشانه می‌گیرد، تجربه افسردگی، نشانه‌های اضطراب، اختلالات مصرف مواد مخدر و در معرض سواستفاده جنسی قرار گرفتن، نتیجه این روند است. و خبر بدتر اینکه دختران در این جریان آسیب‌پذیرتر از پسران هستند.
همین چندسال قبل بود که مادرها، لوازم آرایش را از دست دختربچه‌شان دور نگه می‌داشتند، لوازمی که هم از نظر جسمی برای بچه‌ها مضر بود، هم باعث از بین رفتن اعتماد به نفس بچه‌ها می‌شد. اما حالا مادرهای نسل جدید حاضرند دخترشان را در معرض خطرناک‌ترین عنصر روانی یعنی از بین رفتن اعتماد به نفس قرار دهند تا در این دنیای نمایشی معروف و شناخته شوند!
اعتماد به نفسی که اگر از کودکی در بچه‌ها شکل نگیرد، آن‌ها هر روز بابت یک بخش از بدنشان ابراز نارضایتی می‌کنند و در بزرگسالی درگیر عمل‌های جراحی زیبایی می‌شوند که تمامی ندارد و روز به روز بیشتر و عجیب‌تر هم می‌شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 25 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهروز تابانی شیرشاه ایرانی و رقیب تبریزی هادی چوپان برای حریفان استیج مستر المپیا رجز خواند +فیلم/ می گه یا اول می شم یا دوم
میز عزای ساده و بدون تجملات ژاله صامتی چند روز پس از مراسم عروسی دخترش یاس+عکس/ خانم بازیگر همه را غافلگیر کرد
(ویدیو) خواستگاری جنجالی هومن برق نورد از بهنام تشکر!/فقط نگاه عمیق بهنام تشکر و لب زدنش
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
نگاهی به خودروی بِنز هوش پران حامد آهنگی که همه آرزوشو دارن/ کمدین محبوب سوار بر ماشین رویاهاش+ویدیو
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
توضیحات شفاف محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و ساکن ایران بودن فرزندانش؛ از عروس دکتر تا دختر طراحش+عکس
ویدیو/ آرامگاه ساده و سنگی نابغۀ ریاضی جهان "مریم میرزاخانی" در بهشت "لوس گاتوس" کالیفرنیا