دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / تعبیر خواب / م /

دیدن مسجد در خواب چه تعبیری دارد؟ / تعبیر خواب مسجد 

شنبه، 05 آبان 1397
دیدن مسجد در خواب نشانه چیست؟ تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب می بینید، گفته می‌ شود. تعبیر خواب مسجد را می توانید در ساعد نیوز مطالعه کنید.

مسجد نمادی از آرزو و انتظار شنیدن اتفاقات خوب است. اگر در خواب مسجد دیدید تعبیرش این است که شخصی که با او رابطه خوبی ندارید دوباره به سمت شما برخواهد گشت. تعبیر دیگرش این است که به سمت معنویات گرایش دارید و دوست دارید بیشتر به خدا نزدیک تر شوید. تعبیر دیگرش شنیدن اخبار خوب است

تعبیر خواب مسجد به روایت امام صادق (ع)

اگر ببینی حضرت محمد (ص) در جائی قرار دارد که هیچ رنج و آفتی وجود ندارد، تعبیرش خیر و صلاح و درستی دین و ایمان می باشد (مخصوصاً اگر ایشان را در آنجا داخل مسجدی ببینی).

اگر ببینی مسجدی را ساخته ای، یـعـنـی عده ای را برای انجام کاری خوب و درست جمع می کنی.

اگر ببینی مسجد یا مدرسه یا عبادتگاهی را خراب کرده ای، یـعـنـی دین و دنیای تو دچار نقصان و اشکال می شود .

دیدن مسجد بر دوازده وجه است:

اول: پادشاه. دوم: قاضی. سوم: عالمی بزرگ. چهارم: رئیس. پنجم: امام. ششم: مسجد. هفتم: خطیب. هشتم: موذن. نهم: قیّم. دهم: نام نیکو. یازدهم: خیروبرکت. دوازدهم: زن نیکو.

تعبیر خواب مسجد به روایت یوسف نبی

دیدن عمارت و مسجد دولت بود.

تعبیر خواب مسجد به روایت حضرت دانیال (ع)

اگر ببینی در مسجد یا مدرسه ها شمع روشن کرده اند، یـعـنـی مردم شهر به طاعت و عبادت مشغول می شوند.

تعبیر دیدن هر درختی که در محل نماز خواندن یا مسجد سبز شده است (البته اگر نوع و گونۀ آن درخت برای تو آشنا نیست)، قوت در دین می باشد.

تعبیر خواب مسجد به روایت ابن سیرین

اگر ببینی «پادشاه» وارد مسجد یاخانه و یا روستایی شده است، یـعـنـی اهل آنجا دچار رنج و مصیبتی می شوند، همانطور که در قرآن کریم آمده: قَالَتْ اِنَّ الْمُلُوكَ اِذَا دَخَلُوا قَرْیَةً اَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا اَعِزَّةَ… _ گفت: پادشاهان وقتی به [دیاری] وارد شوند تباهش کنند… (نمل-۳۴)

اگر ببینی در مسجدی بر سجاده نشسته ای (مخصوصاً اگر ببینی در مسجد اعتکاف کرده ای)، یـعـنـی به سفر حج می روی، همانطور که در قرآن کریم آمده: … وَاتَّخِذُواْ مِن مَّقَامِ اِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى… _ …از مقام ابراهیم جائی برای دعا بگیرید… ( بقره-۱۲۵).

دیدن مسجدِ آبادان، دلیل بر مرد عالم است که مردم پیش او آیند از بهر صلاح دین. اگر دید مسجدی بنا کرد، دلیل که با مسلمانان نیکی کند.

اگر ببینی از مسجد یا مناره اذان می گویی، یـعـنـی مردم را به دینداری و خداخواهی دعوت می کنی.

اگر ببینی «بیت المعمور» شبیه مسجد می باشد و در آن نماز می خوانی، یـعـنـی به تمام خواسته هایت می رسی.

اگر ببینی در مسجد یا عبادتگاه [نمازخانه و مکانهایی به این شکل] عبادت می کنی، یـعـنـی خیرات زیادی انجام می دهی، ولی اگر ببینی در جای ناشایستی عبادت می کنی، تعبیرش بر عکس حالت قبلی می باشد.

اگر ببینی جای خرابی (مثل مسجد و مدرسه و عبادتگاه و…) را درست می کنی، یـعـنـی عقل و دین و ایمان تو درست خواهد بود و به ثواب آخرت می رسی.

اگر ببینی در مسجد هستی و در پای تو دو بند بسته شده است، یـعـنـی در نماز یا جنگ با دشمنان دین و یا هر کار دینی ثابت و استوار می باشی.
اگر پرده را بر درب خانه ای بزرگ یا درب مسجد یا در میان بازار ببینی، تعبیرش غم و اندوه و ترس شدید می باشد.

تعبیر خواب مسجد به روایت جابرمغربی

دیدن بنا نهادن مسجد، دلیل زن خواستن است. اگر مسجدی بنا کرد، دلیل که زنی دیندار خواهد. اگر چراغ مسجد بیفروخت، دلیل که در کاری که دارد روشنی ظاهر شود.

اگر دید به مسجد یا مکه یامدینه رفت، دلیل که از همه ترس ها ایمن شود و مرادهای دنیوی و اخروی حاصل کند.

تعبیر خواب مسجد به روایت ابراهیم کرمانی

اگر در مسجدی نماز کرد بی قبله، دلیل بر بی دینی است. اگر دست و روی خود را در مسجد می شست، دلیل که مال خود را در آن مسجد هزینه کند و مرادش حاصل شود. اگر دید مسجدی خراب شد، دلیل که عالمی بمیرد از آنجا.

اگر دید جایگاهی ملک او بود، مسجد شد، دلیل شرف و بزرگی است در دین اگر دید با قومی به مسجد رفت، دلیل که زنی خواهد.

اگر ببینی در مدرسه یا مسجد پیش نماز شده ای، یـعـنـی حاکم آن منطقه از تو اطاعت می کند.

اگر ببینی دیوار شهر یا دیوار مسجد جامع شهر افتاده است، یـعـنـی حاکم شهر هلاک و نابود می شود. اگر ببینی مسجدی خراب شده است، یـعـنـی شخص عالمی در آنجا از دنیا می رود.

اگر ببینی دست و صورت خودت را در مسجد شسته ای، یـعـنـی مال و اموال خودت را در آن مسجد هزینه می کنی و به خواسته ات می رسی.

اگر ببینی خلط را در مسجد انداخته ای، یـعـنـی با روش غلط و اشتباهی از مال و اموال خودت برای افراد غریبه خرج خواهی کرد.

تعبیر خواب مسجد به روایت منوچهر مطيعي تهراني

مسجد خير و صلاح و تقوي و پرهيزگاري است و تقرب به اهل علم و دانش. چنان چه در خواب ببينيد در مسجد هستيد و نماز مي گذاريد کاري بزرگ و خوب انجام مي دهيد. اگر وامداري يا محبوسي يا بيماري در خواب ببيند که در مسجد نماز مي گذارد و اين مبنا بر مبناي صدق گذاشته مي شود از سختي و بدبختي نجات مي يابد.

اگر کسي ببيند در مسجد نماز مي گذارد يا در وضو خانه وضو مي گيرد که بعدا نماز را اقامه کند زن مي گيرد و زن او پارسا و اهل دين خواهد بود. اگر بيننده خواب رو به قبله در خواب نماز مي گذارد کاري بر مبناي درست انجام مي دهد و اين کاري است خوب و خداپسندانه و اگر ببيند در جهتي غير از قبله نماز مي خواند کاري خلاف انجام مي دهد و اين کاري است که او را خسران دنيا و عاقبت نصيب مي کند.

اگر ببينيد خانه شما مسجد شده به بزرگي و مجد و عظمت مي رسيد و اگر ببينيد در مسجد خانه گزيده و اقامت کرده ايد از بزرگي حمايت مي طلبيد و او شما را مورد عنايت و حمايت قرار مي دهد.

تعبیر خواب موضوعی مسجد

  • تعبیر خواب مسجد و مناره: دیدن مناره مسجد در خواب نشانه این است که با شخصی که مدت ها با او مشاجره کرده اید آشتی خواهید کرد. به زودی می فهمید که به خاطر حماقت دوست چندین ساله خود را از دست داده اید.

  • تعبیر خواب داخل مسجد رفتن: مسجد رفتن در خواب نماد راحتی و آرامش است. احتمالا در گذشته آسیب دیده اید و دوست دارید به هر شکل ممکن زخم های گذشته را درمان کنید. حس میکنید که کسی شما را درک نمی کند.

  • تعبیر خواب به مسجد رفتن و نماز خواندن: اگر در خواب دیدید که به مسجد رفتید و نماز خواندید تعبیرش این است که شما فردی مذهبی هستید ولی هنوز از خود راضی نیستید و انتظارات بیشتری از خود دارید. سعی کنید در کنار معنویت به موفقیت های دیگر هم برسید که مانند الگویی برای دیگران باشید. اگر دست روی دست بگذارید و کاری نکنید احتمالا فرصت ها را یکی پس از دیگری از دست خواهید داد.

  • تعبیر خواب دیدن نمازگزاران در مسجد: دیدن مسجد و نمازگزاران در خواب نشانه این است که به زودی مشکلتان حل خواهد شد. به زودی با فردی ملاقات می کنید که تمام مشکلات اقتصادی تان را حل خواهد کرد.

  • تعبیر خواب دیدن مسجد ساختن: مسجد ساختن در خواب به این معنی است که به زودی تلاشتان نتیجه خواهد داد. شما پول و زمان زیادی را صرف چیزی می کنید که در طولانی مدت نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. شما به تمام کسانی که به شما شک کرده اند ثابت خواهید کرد که ایده و کارتان خوب بوده و توانایی رسیدن به هدف را دارید. اگر خواب دیدید که دیگران مسجد می ساختند تعبیرش این است که ممکن است یکی از دوستانتان دچار مشکل شده باشد و شما مطمئن نیستید که چگونه مشکل او را حل کنید. حتی اگر مجبور باشید که از خود بگذرید این کار را خواهید کرد.

  • تعبیر خواب مسجد خرابه: دیدن مسجد ویران شده در خواب نشانه این است که مشکلی دارید که برایتان غیر قابل حل به نظر می رسد. شما تاکنون همچنین شرایطی را تجربه نکرده اید و اکنون نمی دانید چه واکنشی از خود نشان دهید. می ترسید اشتباهاتتان را تکرار کنید. مشاوره با فردی با تجربه و دنیا دیده به شما کمک می کند که بهترین تصمیم را در زندگی بگیرید. تخریب کردن مسجد در خواب نشانه این است که شما اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید. به همین دلیل نمی دانید چه کاری انجام دهید تا همه چیز درست شود. اگر مشکل مربوط به شغلتان باشد احتمالا با بی پروایی خود پروژه مهمی را به خطر انداخته اید. اما تلاش می کنید که همه چیز را درست کنید.اگر افراد دیگری در حال تخریب مسجد بودند تعبیرش این است که مجبورید با تلاش خود اشتباهات دیگران را جبران کنید. احتمالا در شرایطی قرار میگیرید که مجبور می شوید بین دو نفر واسطه شوید. این تجربه ای ناخوشایند برای شما خواهد بود. قبل از تصمیم گیری در مورد همه چیز خوب فکر کنید و به دنبال تجزیه و تحلیل امور باشید.

  • تعبیر خواب سوختن مسجد: سوختن یا آتش زدن مسجد در خواب نشانه حسادت و بی دینی است. احتمالا اخیرا با شخصی در ارتباط بودید که شدیدا به شما حسادت می کند. مراقب او باشید. اگر خواب دیدید که دیگران مسجد را سوزاندند تعبیرش این است که دشمن دارید. شخصی سعی می کند به شما آسیب بزند یا شغلتان را به خطر بیاندازد. این فرد احتمالا به تازگی وارد زندگی تان شده و قصد دارد علیه شما توطئه کند.

  • تعبیر خواب مسجد خالی: دیدن مسجدی خالی در خواب نشانه این است که شما از زندگی خود ناراضی هستید و وقت ندارید که زمانی را به خودتان اختصاص دهید. دیگران شما را درک نمی کنند و معتقدند که شما تمایلی برای دیدن آن ها ندارید. دیدن مسجدی پر از نمازگزار نشانه لحاظ و اوقات خوش با دوستان است. سرانجام زمان آن رسیده که شما هم روزهای خوبی را در زندگی تجربه کنید.

  • تعبیر خواب خوابیدن در مسجد: اگر در خواب دیدید که در مسجد خوابیده بودید تعبیرش این است که محل زندگی، شغل یا هر دو را تغییر میدهید. مدتی است که به این موضوع فکر میکنید و به دنبال تغییرات اساسی هستید. به زودی تصمیماتی خواهید گرفت که مسیر زندگی تان را کاملا تغییر خواهد داد. در این شرایط دلیلی برای ترسیدن ندارید زیرا تصمیم درستی خواهید گرفت.


132 پسندیدم 101 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
سمیرا
6 ماه پیش

سلام من چند وقتیه خیلی دنبال تعویض خونه و معامله هستم اما به هردری میزنم نمیشه و خیییلی واقعا دارم اذیت میشم حالا مامانم خواب دیده یه مسجد کوچیک هست که فامیلا دارن لوستراش و تمیز میکنن و میگن که اونجا خونه منه حالا نظر سما درمورد تعبیرش چیه
پاسخ
یلدا
1 سال پیش

سلام خواب دیدم از جلوی در یه مسجد خیلی کوچک که مستطیل شکل بود رد میشدم صدای صوت قران روشنیدم که یکی میخوند و ترکی برای خودش معنی میکرد اون فرد یه روحانی خیلی زیبا بود بعد من برای اینکه قیافه اون روحانی رو کامل ببینم وارد مسجد شدم که پله های مسجد رو به پایین بود اون روحانی گفت چیزی میخاین الکی گفتم اومدم لای قران ها گل پرپر کنم روحانی از حیا اصلا به روم نگاه نمیکرد بعد رفتم سمت قران ها ولی گل نداشتم و اون روحانی هم زیر چشمی بهم نگاه میگرد برای اینکه دروغم اشکار نشه یه قهوه گذاشتم وسط قران ها بعد
پاسخ
مهتاب
1 سال پیش

سلام من خواب دیدم داخل مسجد وضو میگیرم بعد یادم میوفته که صورتم کرم پودر داره صورتمو پاک میکنم بعد دوباره وضو میگیرم بعد میبینم کرم صورتم کامل پاک نشده دوباره پاک میکنم اینبار وضو میگیرم کامله و میرم تا نماز میخونم ولی بعدش از خواب بیدار میشم
پاسخ
فاطمه
1 سال پیش

سلام من خواب دیدم دارم میرم به سمتی که ضریح امام حسین هست قشنگ ضریح رو میدیم و باور نمیشد رسیدم یه کربلا و اشک میریختم( هنوز کربلا نرفتم وارزومه دائما توی فکرشم) اما وقتی نزدیک شدم دیدم داخل مسجد محل خودمون هستم و اون گوشه ضریح به شکل ستون مسجد هست یعنی اصلا ضریح نبود انگار خیا رسیده بود و من داخل مسجد شده بودم انجا نشستم و نماز خواندم
پاسخ
عباس
1 سال پیش

سلام من ۲۳ سالمه مادرم خواب دیده که من در بین سه تا مسجد هستم تعبیرش چه میشود ؟
پاسخ
سیما
2 سال پیش

سلام من خواب دیدم یکی از مانتو هام رو خواهر زاده م برداشته خیلیی گریه میکنم ازش میپرسم چرا این کارو کردی میگه که خاله راستشو میگم مانتو رو دادم به کسی و باز ازش میخوام برام بگیره بیارش. بعد از خونه میزنم بیرون کنار مسجد خیلییی شلوغه من هم میرم کنار مسجد.. ببخشید میشه بفرمایید تعبیرش یعنی چی؟
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

همین رو منم دیدم
پاسخ
ایران
2 سال پیش

سلام من خواب دیدم که در مسجد با تمام دوسان وهم محله ای ها نماز خواندیم و بعد دیدم تمام مسجد خیس شده نم زده بود همه جا ما بین ما چند تا سادات بودند من به همگی گفتم کمک کنید وسایل ها را جمع کنیم تا خیس نشوند که مسجد درست کنیم بعضی کمک می کردند و بعضی نه مابین آنها سعاداتی بود که با من همکاری می کرد در جمع کردن و درست کردن مسجد تعبیرش چی است
پاسخ
الهام
2 سال پیش

سلام من خواب دیدم عروسی هستش و همه به سویه مسجد میروند من در این عین که میخواستم برم مسجد صدام زدن و نزاشتن به مسجد برم
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

خواب دیدم یکی ازدوستان درمحراب مسجدجمکران سنگ قدرشو نشونم میدن
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام من خواب دیدم با دوستام رفتیم توی مسجد،دوستام وضو گرفتن و رفتن نماز خوندن ولی من نمیدونم چرا گفتم نماز نمیخونم 😔بعد ک نمازشون تموم شد به اقایی اومد دوستام هی ازش سوال میکردنو اون جواب میداد بعد اون اقا میخواست به چیزی ب من بگه ک یهو یکی از دوستام دوباره ازش سوال پرسیدو من از خواب بیدار شدم،خیلی حالم بده تعبیرش چیه؟
پاسخ
عیدی محمد
2 سال پیش

خواب دیرم در مسجد مراسم بود همه فامیل بودن استخر داشت شنا میکردن شوهر خواهرم پیراهن پخش میکرد
پاسخ
ناشناس
2 سال پیش

ناشناس
پاسخ
ناشناس
2 سال پیش

سلام من در خواب دیدم در در مسجد نماز میخوانن ودر قبال نماز به آنها پارچه ی بریده ی توسی می‌دهند، من هم خواستم نماز بخوانم ودر قبال نماز پارچه ی خود را بگیرم اما دیدم بچه ام گریه می‌کند به سوی خانه برگشتم و به پارچه نرسیدم ،تعبیرش چیست
پاسخ
مراد
2 سال پیش

شب جمعه نزدیک نماز صبح خواب دیدم با خانواده نزدیک شهر خودمون ماشینمون پنچر شد، من رفتم از مغازه اول شهر چسب پنچری بیارم رسیدم دم مسجد یه آقای جوان خوش سیما که اینگار اونو می‌شناختم داشت با خانوادش میرفت مسافرت خادم مسجد بود خیلی تحویلم گرفت جریان پنچری ماشین و براش تعریف کردم بهم یه دست کت شلوار و پیراهن تمیز داد گفت همین جا نماز صبح و بخون و رفت
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام خواب دیدم نزدیک مسجدی شدم ک آنجا جمعی از زنان دربیرون از مسجد نماز میخواندن ب من گفتن ک درمسجد جا نیس من وارد مسجد شدم ی آقا در را باز کرد رفتم داحل دیدم جا هست و با مسوعول اونجا اعتراض کردم ک چرا مردم راه نمی‌دید میخان جماعت بخونن وخودم شروع کردم ب نماز فردا خوندن نماز جماعت تمام شده بود ومن نماز فرادا خوندم
پاسخ
عمادی
2 سال پیش

خواب دیدم ناگهان در مسجد کوفه خوابدم واز قم توی مسجد کوفه بیدارشدم بهرکسی میگفتم من انتقال پیداکردم توی مسجد خودم نیومد وبلندشم امدم بیرون وهمش راه رفتم تعبیرش چی؟
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام من خواب دیدم به یک مسجدی میرم و اون مسجد گلی هست و من هرچی میرم بهش نمیرشم تعبیر خواب من چی هست
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام من خواب دیدم یک جایی هستم یک رشته آش جمع میکنم و اولش به جای تاریک خوردم بعد یک سید به من گفت که از اونجا برم بعد به جای روشنی خوردم تعبیر خواب من چی هست
پاسخ
Sano
2 سال پیش

خواب دیدم که درخواب در یک موتر استم موتر روان است و مسجد ره میبینم به رنک سبز بسیار بزرک و امین قسم رنک سبز ره در بزی جای های دکه هم میبینم
پاسخ
مشاهده همه دیدگاه ها دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)