دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

درمان زودانزالی با قرص ب 2 یا بوپرنورفین 

چهارشنبه، 31 خرداد 1402
با توجه به وجود داروها و درمان‌های بسیار کم خطر و بی خطر، پزشکان استفاده از قرص B2 برای زود انزالی را با توجه به عوارض این قرص توصیه و تجویز نمی‌کنند. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیشتر در این خصوص بحث می کنیم.

قرص B2 یا بوپرنورفین، یک ماده مخدر نیمه صنعتی است و از تبائین به دست می‌آید. تبائین خود در کنار مورفین و کدئین و … از ترکیبات تریاک است که از مشقات خشخاش محسوب می‌شود. این قرص که با نام‌های تجاری Subutex و Suboxone هم شناخته می‌شود، نوعی مسکن ضد درد قوی است و با اینکه جز مواد مخدر محسوب می‌شود، با توجه به برخی خواص، به عنوان درمانی برای اعتیاد یا به عنوان ماده تأخیری و درمان زودانزالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا قرص بی 2 (b2) باعث دیر انزالی در مردان می‌شود؟

قرص B2 همانند بعضی مواد مخدر، عوارضی مانند تأخیر در انزال برای مردان را به همراه خود دارد که این عارضه باعث شده افرادی از قرص B2 برای دیر انزالی و به عنوان قرص تأخیری استفاده کنند. اما نکته مهم در این خصوص این است که این قرص در مرحله اول یک ماده مخدر است تا یک دارو! استفاده خودسرانه از این قرص، علاوه بر اینکه می‌تواند مرگبار باشد، می‌تواند فرد مصرف کننده را به راحتی در دام اعتیاد بیندازد. عوارض مصرف قرص B2 برای زود انزالی به حدی زیاد و خطرناک است که استفاده از آن در این کاربرد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

طریقه مصرف قرص بی 2 (B2)

نحوه مصرف قرص B2 برای زود انزالی یا به عنوان داروی ترک اعتیاد یا برای تسکین درد، به صورت زیر زبانی است؛ یعنی برای مصرف این قرص باید آن را در زیر زبان قرار داد و با پرهیز از جوییدن و قورت دادن آن، به قرص مهلت داد تا به آسانی در زیر زبان حل شده و جذب شود. در زمان حل شدن قرص باید از خوردن و آشامیدن هر ماده غذایی خودداری کرد. با توجه به خطرات شدید بالقوه مصرف این قرص، مصرف آن حتماً باید با تجویز و تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود. علاوه بر این برای مصرف این قرص باید به چند نکته مهم توجه کرد:

  • پزشک خود را حتماً از سایر دارو‌ها یا مواد مخدری که مصرف می‌کنید آگاه کنید.

  • پزشک معالج خود را از مصرف این قرص مطلع کنید.

  • دوز و زمان مصرف دارو حتماً باید تحت نظر پزشک باشد.

  • تزریق این قرص بسیار خطرناک و مرگبار است.

  • این قرص حتماً باید به صورت زیرزبانی مصرف شود و بلعیدن و جویدن آن خطرناک است.

  • مصرف این قرص بیشتر از دوز تجویز شده خطر آفرین و مرگبار است و باید فاصله زمانی بین دوزهای مصرفی رعایت شوند.

  • مصرف این قرص برای افراد زیر 15 سال ممنوع است. علاوه بر این، بیماران تنفسی یا کلیوی یا بیماران دچار کم خونی نباید از این دارو مصرف کنند. همچنین استفاده از این دارو در زمان مسمومیت الکلی ممنوع است. خانم‌های باردار یا شیرده برای جلوگیری از بروز مشکل برای جنین یا نوزادانشان نباید از قرص B2 مصرف کنند.

سخن پایانی

وابستگی شدید به این ماده مخدر همانند سایر مواد مخدر، باعث می‌شود که معتادان به آن پس از مدتی دوز مصرفی خود را افزایش دهند و در نهایت به مصرف مواد مخدر قوی‌تر و خطرناک‌تری روی آورده‌اند. بنابراین می‌توان بیان کرد که استفاده از این قرص به عنوان داروی تأخیری یا درمان زود انزالی ممکن است در ابتدا جوابگوی خواسته شما باشد ولی در نهایت می‌تواند منجر به اعتیاد و مشکلات شدیدتر گردد.


5 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 30 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم