دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

دشت لاله‌های کندر و زیبایی های آن! 

چهارشنبه، 30 فروردین 1402
جایی در نزدیکی تهران، مهمانی باشکوهی در دل طبیعت بر پا شده که همه شما به آن دعوت هستید. آدرس این مهمانی را در استان البرز و در حوالی شهر کرج باید جست‌وجو کنید. جایی خوش‌ آب‌وهوا به نام کندر. روستایی جای گرفته در میان کوه‌های بلند و سربه‌فلک‌کشیده البرز. با ساعد نیوز در این دشت‌گردی همراه شوید .

روستای کندر در استان البرز و در نزدیکی تهران، روستایی زیبا و با آب و هوای خنک و ییلاقی است که اردیبهشت ماه هر سال، با فرشی رنگارنگ از جنس گل لاله پوشیده می‌شود.دشت لاله کندر حالا به یک مسیر گردشگری جذاب برای طبیعت گردها و شیفتگان مناظر طبیعی تبدیل شده است.نزدیکی این روستا به شهر کرج و تهران این منطقه بکر و جذاب را به یک مقصد گردشگری نزدیک برای اهالی استان تهران و کرج تبدیل کرده است.اگر در فصل بهار به کندر سفر کنید علاوه بر لذت گشت و گذار در فضای بکر و سبز و خوش رنگ و عطر این روستا و قدم زدن در کوچه باغ‌های پرشکوفه گیلاس و گلابی آن، در برابر دشت لاله‌های کندر هم شگفت زده خواهید شد.

روستای کندر کرج را بشناسید

این منطقه، یکی از روستاهای اطراف تهران است که به‌خاطر دشت لاله‌هایش بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. افراد زیادی برای گذراندن روزهای آخر هفته به این روستا سفر می‌کنند. بد نیست شما هم سری به دشت لاله روستای کندر بزنید تا بتوانید همه رنگ‌ها را در یک قاب ببینید.

روستای کندر منطقه‌ای بکر و دست نخورده است که با سفری هرچند کوتاه به آن می‌توانید روزهای خاطره‌انگیزی را در دفتر خاطراتتان ثبت کرده و عکس‌های فوق‌العاده‌ای از طبیعت ناب و گل‌های هزاررنگ آن ثبت کنید.

این روستا در فاصله 24 کیلومتری از کرج واقع شده و در تقسیمات کشوری جز استان البرز محسوب می‌شود. بیشتر بومیان این روستا به باغ‌داری مشغول هستند و میوه‌های خوشمزه‌ای مثل انگور کندری، گلابی و گیلاس در آن به وفور پیدا می‌شود. با رفتن به این روستا باغ‌های رنگارنگی می‌بینید که دهانتان با دیدن میوه روی درختان آن آب میفتد. پس حتما میوه‌های بومی کندر، مخصوصا انگور کندری را امتحان کنید.

به‌دلیل خوش‌آب‌وهوا بودن این منطقه، متاسفانه خیلی از اهالی تهران و کرج در آن ویلاهای کوچک و بزرگ مختلفی ساخته‌اند که بافت روستایی و طبیعی آن را تخریب کرده است. به‌همین‌دلیل با رفتن به روستای کندر، تلفیقی از ساختمان‌های مدرن و قدیمی را می‌بینید که به اعتقاد خیلی‌ها پارادوکس زیبایی به وجود آورده است.

جاهای دیدنی روستای کندر

در روستای کندر جاذبه‌های گردشگری زیادی ازجمله قبرستان زرتشتیان، بناهای تاریخی متعدد، آبشار و دشت لاله‌ها وجود دارد. این جاذبه‌های گردشگری حس خوبی به شما منتقل می‌کنند که در کمترین جایی در ایران آن را می‌توانید تجربه کنید. در بین جاهای دیدنی کرج، روستای کندر یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود.

روستای کندر کجاست؟

روستای کندر در استان البرز واقع است و در 22 کیلومتری شمال شرقی کرج قرار دارد. این روستای تماشایی در بخش آسارای کرج جای گرفته است.از روستای کندر تا امامزاده داوود 6 ساعت و تا کن-سولقان-وارنگه-واریج سه ساعت راه است.

  • فاصله تهران تا روستای کندر: 60 کیلومتر

  • فاصله ی روستای کندر تا کرج: 22 کیلومتر

آدرس: 22 کیلومتری شمال شرقی کرج، هفت کیلومتری جاده کرج-چالوس

دشت لاله چه زمانی بر پا می‌شود؟

فصل مهمانی دشت لاله‌های کندر در فصل بهار آغاز می‌شود و در زمانی کم میزبان شما خواهد بود. برای نخستین بار دو میلیون و 100 هزار پیاز گل لاله در مساحت 3/5 هکتار در منطقه بوم‌گردی «لزور» این روستا کاشته شدند. در سال 1402 می‌توانید لاله‌های رنگارنگ را در اقامتگاه بوم‌گردی مجموعه لزور تماشا کنید. پس برای دیدن آن باید فرصت را غنیمت شمارید.

جاذبه های دشت لاله های کندر

هنگامی که قدم در دشت لاله های استان البرز بگذارید، از دیدن گل‌های رنگارنگ لاله که همانند ابریشمی رنگارنگ روی زمین را پوشانده است حیرت‌زده می‌شوید. داستان شکل‌گیری این دشت تزیین‌شده را مردم روستای کندر بهتر می‌دانند؛ زیرا آن‌ها روزی تصمیم می‌گیرند دامان طبیعت اطراف روستا را با کاشتن گل و گیاهان زیبا و رنگارنگ تزیین کنند. آن‌ها با کاشتن این گل‌ها در دامنه‌های تپه‌ها فرشی رنگارنگ را پدید می‌‌آورند که چشمان رهگذران و گردشگران را به خود خیره می‌کند.

بازی و تفریح در دشت لاله های روستای کندر

اگر کودکانتان را هم با خودتان به دشت لاله های کندر ببرید، نگران سر رفتن حوصله آن‌ها نباشید. کودکان پس از دقایقی که در دشت به سر ببرند دوست دارند بازی و تفریح کنند. از این رو در مجموعه دشت لاله ها شهربازی مجهزی ساخته شده است که کودکان می‌توانند به‌راحتی در آن به بازی و تفریح بپردازند و لحظات شیرین و مفرحی را برای خود رقم بزنند.

مساحت دشت لاله ها چیزی در حدود 3ونیم هکتار است که در آن 2 میلیون و 100هزار بوته گل لاله و سنبل کاشته شده است. از این مساحت در حدود 20 هزار مربع آن به گونه فشرده و مابقی آن یعنی 15 هزار متر مربع می‌شود به‌صورت پراکنده کاشت شده است.

چگونه به دشت لاله‌های کندر برویم؟

روستای کندر از مقاصد طبیعت‌گردی و جاهای دیدنی استان البرز است که برای رسیدن به دشت باید خودتان را به آن برسانید. این دشت در 22 کیلومتری شمال شرق شهر کرج و در هفت کیلومتری جاده کرج به چالوس قرار دارد. این روستا دو جاده دارد؛ جاده قدیمی که بالاتر از روستای پورکان واقع است و بخشی از آن خاکی است و جاده جدید در ابتدای جاده چالوس و یک کیلومتر بعد از تونل و پل بیلقان قرار دارد که کاملا آسفالت است.

لاله‌های رنگارنگ در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 21 شب در محوطه اقامتگاه بوم‌گردی مجموعه لزور قابل بازدید است. بهای بلیط 200,000 ریال است. نکته قابل‌توجه مدت زمان هر سانس بازدید دو ساعت و 15 دقیقه تعیین شده است؛ ازاین‌رو، بازدیدکنندگان باید در زمان تهیه بلیط به زمان و تاریخ انتخابی برای بازدید دقت کنند.

حالا که تا روستای کندر رفته‌اید و از دشت لاله‌های آن دیدن کرده‌اید، سری هم به خود روستا و اهالی مهربان آن بزنید و با این مکان آشنا شوید.

در اطراف تهران، روستاهای ییلاقی و خوش آب‌وهوای بسیاری وجود دارد که مقصدی عالی برای سپری کردن تعطیلاتی خاطره‌انگیز هستند. روستای کُندر از جمله این مکان‌ها است که در 22 کیلومتری شمال شرقی کرج و هفت کیلومتری جاده کرج-چالوس قرار دارد.

روستای زیبا و تماشایی کندر دارای طبیعت بکر، سرسبز و جاذبه‌های متعدد است. دشت لاله‌های کندر معروف‌ترین جاذبه این روستا محسوب می‌شود که در فصل بهار میزبان لاله‌های رنگارنگ و پذیرای گردشگران بسیاری است. آبشار، چشمه‌ها، قلل، ارتفاعات و امامزاده از دیگر دیدنی‌های روستای کندر هستند.

خلاصه

دشت رنگارنگ کندر، پوشیده از لاله، بین کوه‌های بلند قامت و استوار رشته کوه البرز جا خوش کرده و در فصل بهار میزبان گردشگران بسیاری از تهران، کرج و سایر شهرهای اطراف است.قدمت برپایی جشنواره‌ گل لاله استان البرز و شهرستان کرج در فصل بهار تقریبا به چهل سال می‌رسد و به طور عمده در باغ لاله گچسر و پارک چمران برگزار میگردد. دشت لاله کندر مشرف بر روستای کندر و بر دامنه‌ی کوهی از فاصله دور هم خودنمایی میکند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
ویراستاری تخصصی مقاله
نگاهی به ماشین رِنج روور هوش پران سردار آزمون که همه آرزوشو دارن/ستاره فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍
ویدیویی پربازدید از زورگویی بچه گربه به داداشش موقع شیر خوردن/ خیلی ماهرانه داره بهش میگه برو پیِ کارِت😂
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی