دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

دستگاه ساکشن روغن موتور چگونه کار می کند؟ 

یکشنبه، 24 دی 1402
در گذشته برای انجام ساکشن موتور از روش قدیمی پیچ کارتل موتور استفاده می شد. اما امروزه برای انجام این کار از دستگاه های مجهز ساکشن روغن استفاده می شود. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با نحوه عملکرد این دستگاه آشنا می شویم.

برای تعویض روغن موتور می توان از پیچ کارتل موتور استفاده کرد که این روش قدیمی و منسوخ شده است اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه ساکشن روغن برای این عمل طراحی شده است که با مکانیزم ایجاد خلاء توسط باد و سپس مکش روغن از انتهای مخزن روغن موتور خودرو به راحتی عملیات تعویض روغن موتور صورت می پذیرد و همچنین دیگر نیازی به باز و بسته کردن پیچ کارتل نمی باشد .

نحوه کار دستگاه ساکشن روغن موتور


بزرگ ترین و اصلی ترین قسمت این دستگاه، یک مخزن استوانه ای حجیم می باشد که روغن به داخل آن مکش می‌شود. برای ایجاد حالت خلأ و مکش روغن، یک پمپ برقی برای آن در نظر گرفته شده که با کارایی بالا کار می کند.یک شیلنگ پلاستیکی مقاوم که مخصوص مکش روغن از موتور به داخل مخزن می باشد به آن متصل شده که کار انتقال روغن را راحت‌تر انجام می دهد و روغن به بیرون نمی ریزد.

هنگام کار کردن با دستگاه ساکشن روغن، تعمیرکار، سر شیلنگ را با اتصالات مناسب به مخزن روغن موتور متصل می کند و پس از روشن شدن پمپ، با ایجاد یک محیط خلاء، روغن از داخل موتور به داخل مخزن دستگاه کشیده می‌شود و به طور کامل تخلیه خواهد شد. ساکشن روغن در واقع یک دستگاه مکش قوی است که فرآیند را برای تعمیرگاه های خودرو راحت‌تر می‌کند.

سخن پایانی


اگر بخواهید به صورت دستی، روغن موتور را تخلیه کنید، کثیفی ها و آلودگی های روغن اطراف تعمیرگاه شما پخش می شود. از طرف دیگر، دستان شما هنگام تخلیه روغن، با آن آغشته می شود. تماس روغن با پوست دست، ضررهای زیادی دارد و برای بسیاری از افراد به مرور زمان حساسیت پوستی ایجاد می کند. این ها معایبی هستند که در صورت عدم استفاده از ساکشن روغن، گریبانگیر شما خواهند شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی