دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه 86 ارتش با رهبر انقلاب

  یکشنبه، 15 مرداد 1402 ID  کد خبر 351474
دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه 86 ارتش با رهبر انقلاب
ساعد نیوز: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به اعضای ناوگروه 86 ارتش تاکید کردند: کاری که شما انجام دادید یک افتخار بزرگ بود؛ شما نشان دادید که دریای آزاد متعلق به همه است و اینکه می‌گویند ما اجازه نمی‌دهیم فلان کشتی‌ها از فلان تنگه‌ها عبور کنند غلط زیادی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایرنا، صبح امروز - یکشنبه - فرمانده، کارکنان و خانواده‌های ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی چندی پیش مأموریت تاریخی خود در گردش 360 درجه به دور کره زمین را با طی بیش از 65 هزار کیلومتر مسیر دریایی و پس از 8 ماه دریانوردی با موفقیت به پایان رسانده بود.

گزیده بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

- این یک افتخار بزرگی بود که ناوگروه شما ایجاد کردند؛ یک مجموعه 350 نفری با یک فرمانده مجحرب و کاردان بتوانند 65 هزار کیلومتر را طی کنند؛ یک دور دنیا مسیر آبی را بگذرانند؛ نزدیک 8 ماه روی آب بمانند دقیقا 232 روز؛ اینها کارهای بزرگی است. نیروهای دریایی معروف دنیا معدودند کسانی که این کار را انجام می دهند و می توانند انجام دهند؛ شما انجام دادید. سه اقیانوس را در نوردیدید و سرافراز به میهن برگشتید.

- همین جا لازم می دانم یاد کنم و تعظیم کنم در مقابل خانواده های شهیدان عزیز؛ شما خانواده ها، عزیزانتان برگشتند، آنها را دیدید و در آغوش گرفتید؛ خانواده های شهدا جای خالی عزیزانشان پر نشد؛ هرچه داریم از این گذشت ها داریم؛ هرچه داریم از این بزرگ منشی ها داریم؛ همه مدهونیم؛ من بارها در ملاقات خانواده شهدا می گویم خدا سایه شما را از سر ملت ایران کم نکند.

- مأموریت بزرگ ناوگروه 86 در گردش دور کره زمین در تاریخ دریانوردی کشورمان اتفاق نیفتاده بود/ اقدام شما نتیجه فداکاری گذشتگان شما در ارتش و سپاه از انقلاب تا امروز است

- هدف از این جلسه تشکر و تقدیر است، هم از مجموعه‌ی ناوگروه 86 که مأموریت بزرگی را انجام دادند، پیرامون کره‌ی زمین را با موفقیت گردش کردند، کاری که در طول تاریخ دریانوردی کشورمان اتفاق نیفتاده بود. صمیمانه از یکایک شما تشکر میکنم. همچنین تشکر می‌کنم از خانواده‌های شما. عزیزان من! اقدام گذشتگان شما در دوران حوادث مهم انقلاب تا امروز، اقدامهای آنها زمینه‌ی موفقیت امروز شماست. قدردان آنها باید باشیم. در دریا ارتش و سپاه فداکاریهای زیادی کردند. این فداکاریها به ثمر نشست. شما گل دمیده‌ی از گیاه سرسبزی هستید که آنها به وجود آوردند، میوه‌ شیرینی هستید از درختی که آنها نشاندند.

- امسال به برکت توجهات حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه محرم پرشوری بود. دشمنان تلاش کردند و سعی کردند محرم را بی‌رونق کنند؛ درست نقطه‌ی مقابل خواست آن‌ها اتفاق افتاد. دهه‌ی عاشورای امسال از دهه‌های عاشورای سال‌های قبل، پرشورتر، پرحرکت‌تر، پررونق‌تر و پرفایده‌تر بود. کار خدا اینجور است. کاری که برای خدا انجام بگیرد و در خط اهداف الهی باشد، خدای متعال به آن کمک می کند.

- شما نشان دادید که دریای آزاد متعلق به همه است و اینکه می گویند ما اجازه نمی دهیم فلان کشتی‌ها از فلان تنگه‌ها عبور کنند غلط زیادی است

- این حرکت شما، امنیت‌ ساز بود. این حضور شما در مناطق دوردست،‌ در اقصی نقاط اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس و ... کمک به امنیت کشور بود. شما نشان دادید که دریا مال همه است. دریاهای آزاد مخصوص کسی نیست این ابر قدرتها اگر بتوانند اقیانوسها را هم به اسم خودشان سند می‌زنند تا دست دیگران کوتاه بشود، ویژه‌خواری درمسائل عمومی مربوط به بشریت جزو خصوصیات ابرقدرتهاست، جزو خصوصیات آمریکاست شما این را نقض کردید. این یکی از نتایج روشن کار شماست. نشان دادید که دریای آزاد متعلق به همه است، و اینکه میگویند ما اجازه نمی دهیم فلان کشتی‌ها از فلان تنگه‌ها عبور کنند غلط زیادی است؛ چرا؟ چون مال همه است، و همه باید بتوانند بروند و بیایند.

- دریای آزاد مال همه است. دریا و هوا باید برای همه‌ی ملتها آزاد باشد، امنیت کشتیرانی و حمل و نقل دریایی باید برای همه‌ی کشورها تأمین بشود، امروز آمریکایی‌ها به نفتکشها تعرض میکنند، به باندهای قاچاق دریایی کمک میکنند این تخلف بزرگ آنهاست در منطقه‌ی ما این کار انجام میگیرد در جاهای دیگر کم و بیش اطلاع داریم که انجام میدهند اینها نقض یک قانون بشری بین‌المللی غیر قابل اغماض است. شما عملا این قانون امنیت همگانی دریا برای همه را اجرا کردید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (204 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (159 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (97 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (25 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (25 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....