دیگر نگران جریمه‌های رانندگی نباشید، آموزش مشاهده تصویر خلافی در کمتر از چند دقیقه

  دوشنبه، 23 بهمن 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
دیگر نگران جریمه‌های رانندگی نباشید، آموزش مشاهده تصویر خلافی در کمتر از چند دقیقه
پلیس +10 جهت ارائه خدمات ضروری و پرکاربرد خود، برنامه «پلیس من» را منتشر ساخته تا مردم بتوانند برخی از امور وابسته به این اداره را به صورت غیر حضوری پیگیری کنند. امکان مشاهده خلافی خودرو و تصویر جریمه‌هایی که با دوربین‌های پلیس ثبت شده در اپلیکیشن «پلیس من» فراهم شده است که در ادامه با ساعدنیوز همره باشید تا با آن آشنا شوید.

در سال‌های اخیر، استفاده از دوربین‌های پلیس برای ثبت تخلفات رانندگی به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. این دوربین‌ها می‌توانند به طور دقیق تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز و عدم استفاده از کمربند ایمنی را ثبت کنند.

اگر شما به واسطه دوربین پلیس جریمه شده باشید، ممکن است تمایل داشته باشید تصویر ثبت شده از تخلف خود را مشاهده کنید. این تصویر می‌تواند به شما در درک بهتر تخلف و یا اعتراض به جریمه در صورت اشتباه بودن آن کمک کند.

در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید تصویر خلافی خودرو که توسط دوربین پلیس ثبت شده را مشاهده کنید.


روش‌های مشاهده تصویر خلافی


از طریق روش های زیر می توانید تصویر تخلف خود را ببینید:

سامانه پلیس راهور


به سامانه پلیس راهور به نشانی rahvar120.ir مراجعه کنید. در این سامانه باید با استفاده از کد ملی، رمز عبور و یا شماره تلفن همراه خود وارد شوید. پس از ورود به سامانه، به بخش "استعلام خلافی خودرو" بروید. در این بخش، لیست جریمه‌های شما به همراه جزئیات، از جمله تاریخ، زمان، مکان و تصویر تخلف نمایش داده می‌شود.

سامانه راهور


اپلیکیشن پلیس من


اپلیکیشن «پلیس من» توسط تیم پژوهش و توسعه ناجی آماده و منتشر شده است. این برنامه امکان استفاده آسان و سریع‌تر از سرویس‌ها و خدمات الکترونیک ناجا را در اختیار افرادر قرار می‌دهد.

استعلام تخلفات رانندگی خودرو و موتور، شماره‌گذاری اینترنتی، آخرین وضعیت گواهی نامه، پلاک‌های خودرو به نام فرد، وضعیت خروج از کشور، استعلام گذرنامه، پرداخت عوارض خروج، ثبت سرقت و… از جمله امکانات این اپلیکیشن در چهار حوزه راهور، گذرنامه، آگاهی و پیشگیری است.

رئیس پلیس راهور نیز چندی پیش اعلام کرد امکان مشاهده خلافی خودرو و رؤیت تصویر دوربین در اپلیکیشن «پلیس من» وجود دارد.

در حال حاضر تنها نسخه اندرویدی این برنامه وجود داشته و می‌توانید آن را به صورت مستقیم از سایت پلیس من یا استورهای بازار و مایکت دریافت کنید.

پس از نصب اپلیکیشن بایستی شماره تلفن همراهی که به نام شما است را وارد کنید. گفتنی است طی یک ماه اخیر امکان ورود به این اپ با شماره رایتل وجود ندارد.

اپلیکیشن پلیس من

پس از ثبت شماره، کد تاییدیه‌ای برایتان ارسال خواهد شد که پس از درج آن می‌توانید وارد برنامه شوید. همان طور که پیش‌تر مطرح شد، امکانات مختلفی در اپلیکیشن «پلیس من» ارائه شده است که ما تنها به استعلام و مشاهده تصویر خلافی خودرو می‌پردازیم.

بدین منظور بایستی گزینه «راهور» را انتخاب کنید. سپس گزینه استعلام تخلفات رانندگی خودرو و موتور را انتخاب کنید. در صورتی که برای اولین بار است که از این اپ استفاده می‌کنید، بایستی احراز هویت شوید. از همین رو با انتخاب «بله» به صفحه احراز هویت منتقل می‌شوید.

اپلیکیشن پلیس من

احراز هویت در پلیس من با درج کد ملی و تاریخ تولد صورت می‌گیرد. پس از ثبت این دو، گزینه «احراز هویت» را انتخاب کنید. در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح بوده و شماره تلفن همراه ثبت شده با کد ملی مطابقت داشته باشد، اطلاعات و تصویر شما نمایش داده خواهد شد.

اپلیکیشن پلیس من

حال بایستی دوباره گزینه استعلام را انتخاب کنید. در این مرحله بایستی پلاک خودرو یا موتوری که می‌خواهید جریمه‌های آن را مشاهده کنید، درج کنید. سپس نوبت به پرداخت هزینه 5200 تومانی می‌رسد. پس از پرداخت، جریمه‌های خودرو به شما نمایش داده خواهد شد.

در صورتی که پلاک متعلق به شما نباشد، پیامکی برای مالک خودرو ارسال شده و بایستی آن را وارد کنید. در نهایت جریمه‌ها به شما نمایش داده می‌شود

اپلیکیشن پلیس من

خلافی‌هایی که با دوربین پلیس ثبت شده‌اند نیز در فهرست با عنوان «نوع تخلف: دوربین» به شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه «رویت تصویر»، می‌توانید تصویر خلافی خودرو را مشاهده کنید.

ساعت و تاریخ، مکان جریمه و سرعت شما نیز در تصویر به نمایش در خواهد آمد. مبلغ جریمه را نیز می‌توانید به صورت مستقیم و از طریق درگاه‌های امن این اپ پرداخت کنید.


اپلیکیشن‌های پرداخت خلافی


برخی از اپلیکیشن‌های پرداخت خلافی، مانند آپ، سکه و قبضینو، امکان مشاهده تصویر خلافی را نیز فراهم کرده‌اند. برای مشاهده تصویر خلافی در این اپلیکیشن‌ها، باید کد vin خودرو خود را وارد کنید. پس از وارد کردن کد vin، لیست جریمه‌های شما به همراه جزئیات، از جمله تاریخ، زمان، مکان و تصویر تخلف نمایش داده می‌شود.

آپ


نکات مهم


  • برای مشاهده تصویر خلافی، باید به سامانه یا اپلیکیشنی که جریمه در آن ثبت شده است مراجعه کنید.

  • در برخی موارد، ممکن است تصویر تخلف به دلیل نقص فنی دوربین یا عدم وضوح تصویر، قابل مشاهده نباشد.

  • اگر به جریمه‌ای که برای شما ثبت شده اعتراض دارید، می‌توانید با مراجعه به مراکز پلیس راهور، نسبت به اعتراض خود اقدام کنید.


آیا می‌توان به جریمه ثبت شده توسط دوربین پلیس اعتراض کرد؟


بله، در صورت اعتراض به جریمه ثبت شده توسط دوربین پلیس، می‌توانید به مراکز پلیس راهور مراجعه کنید و نسبت به اعتراض خود اقدام کنید. برای این کار، باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • مدارک شناسایی: کارت ملی و یا شناسنامه

  • گواهینامه رانندگی

  • برگ جریمه

در مرکز پلیس راهور، کارشناسان مربوطه به بررسی اعتراض شما می‌پردازند و در صورت اثبات اشتباه بودن جریمه، آن را ابطال می‌کنند.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

  • مهلت اعتراض به جریمه: به طور کلی، مهلت اعتراض به جریمه 20 روز از تاریخ ثبت جریمه است.

  • هزینه اعتراض: برای اعتراض به جریمه، باید مبلغی را به عنوان هزینه رسیدگی به اعتراض پرداخت کنید.

  • مراجعه حضوری: در حال حاضر، امکان اعتراض به جریمه دوربین به صورت آنلاین وجود ندارد و باید به صورت حضوری به مراکز پلیس راهور مراجعه کنید.


جمع بندی


مشاهده تصویر خلافی خودرو که توسط دوربین پلیس ثبت شده، می‌تواند به شما در درک بهتر تخلف و یا اعتراض به جریمه در صورت اشتباه بودن آن کمک کند. برای مشاهده تصویر خلافی، می‌توانید از سامانه پلیس راهور، اپلیکیشن پلیس من و یا اپلیکیشن‌های پرداخت خلافی استفاده کنید.از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما ممنونیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (415 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس