دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

مصر: اعتراضات گسترده به طرح السیسی برای تخریب بافت غیرمجاز شهری 

شنبه، 05 مهر 1399
کد خبر: 103613
دیکتاتور نظامی مصر ژنرال الفتاح السیسی تصمیم گرفته است که بافت غیرمجاز در سراسر این کشور را با خاک یکسان کند. این تصمیم السیسی موجی از اعتراضات را در پی داشته است. در تظاهرات موسوم به "جمعه خشم" یک نفر توسط نیروهای امنیتی کشته شد. شعار اصلی این اعتراضات، درخواست برای استعفای عبدالفتاح السیسی است.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از الجزیره قطر، مصر که طی یک کودتای نظامی به دست ژنرال عبدالفتاح السیسی افتاد، صحنه تظاهرات ضددولتی در اعتراض به سیاست های داخلی این دیکتاتور نظامی است. السیسی تصمیم گرفته است که کل بافت غیرقانونی ساخته شده در مصر را نابود سازد و همین مسأله نیز به شدت مورد اعتراض مردمی است که نمی توانند جایی برای زندگی پیدا کنند. تظاهر کنندگان 25 سپتامبر 2020 را "جمعه غضب" یا جمعه خشم نام نهادند. موج عظیمی از اعتراضات نیز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جریان است و همین مسأله باعث تشدید فشارها بر مصر و شخص ژنرال عبدالفتاح السیسی شده است. مصر علاوه بر درگیری داخلی در خارج از مرزهای کشورش هم با جبهه مقاومت درگیر است. السیسی یکی از دوستان نزدیک اسرائیل است و با رژیم کودک کش اسرائیلی در زمینه اشغال بیشتر فلسطین همکاری می کند.

به گزارش ساعد نیوز، همین مسأله تخریب ساخت و ساز غیرمجاز که در سرتاسر مصر در حال رخ دادن است، می تواند زمینه را برای یک انقلاب تمام عیار در مصر فراهم سازد. گفته می شود در روستای البلاده در مصر، معترضی 25 ساله به دست نیروهای امنیتی کشته شده است و همین مسأله بر موج اعتراضات خواهد افزود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله