دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیو گرافی احسان حاج صفی فوتبالیست 

شنبه، 24 مهر 1400
احسان حاج‌صفی (متولد ۶ اسفند ۱۳۶۸ در کاشان) هافبک فوتبال اهل ایران و عضو تیم ملی است . حاج‌صفی به همراه سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ به مقام نایب قهرمانی دست یافت. وی همچنین در هر دو بازی سپاهان در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۰۷ برای این تیم به میدان رفت. او از آکادمی سپاهان رشد کرده‌است.

خلاصه از بیوگرافی احسان حاج صفی

  • نام: احسان
  • نام خانوادگی: حاج صفی
  • زمینه فعالیت: فوتبالیست
  • تاریخ تولد: 1368/12/6
  • محل تولد: کاشان
  • قد: ۱٫۷۶ متر
  • پست: هافبک چپ / دفاع چپ
  • تاهل: ازدواج کرده

احسان حاج صفی (متولد ۶ اسفند ۱۳۶۸ در کاشان) بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای آ.ا.ک اتن یونان و تیم ملی ایران بازی می کند و درحال حاضر کاپیتان تیم ملی ایران می باشد. وی در رده باشگاهی سابقه کسب ۳ قهرمانی در لیگ برتر، ۴ قهرمانی در جام حذفی، ۱ نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، و حضور در جام باشگاه های فوتبال جهان را داشته است. در رده ملی نیز، وی سابقه حضور در ۲ دوره جام جهانی و ۳ دوره جام ملت های آسیا را داشته است؛ و با انجام ۱۱۶ بازی ملی از این نظر در رده چهارم بازیکنان تاریخ فوتبال ایران قرار دارد.

احسان حاج صفی فوتبال را از کجا شروع کرد؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که احسان فوتبال را از کجا و چگونه شروع کرده است. در این مورد باید بدانید که او در سن هفت یا هشت سالگی بازی فوتبال را شروع کرده است و وقتی که ۱۰ سال سن داشته است به اصفهان رفته و در سن ۱۱ سالگی موفق شده است تا به تیم نونهالان ذوب آهن وارد شود و بعد از سه سال یعنی وقتی که ۱۴ سال سن داشته است، از این تیم خط بیرون آمده است. در ادامه او به تیم سپاهان وارد شد و تا زمانی که ۱۷ سال سن داشت در رده جوانان توپ زد. او در سال ۱۳۸۵ و زمانی که در سن ۱۸ سالگی بود موفق شد تا وارد تیم بزرگسالان تیم سپاهان شود و تا سال ۱۳۹۱ در این تیم بازی کرد. سپس احسان در طی سالهای ۹۰ تا ۹۱ در تیم تراکتورسازی خدمت سربازی خود را سپری کرد و مجددا به تیم سپاهان بازگشت. این بازیکن تا سال ۱۳۹۴ با ۲۶۰ بازی موفق شد تا ۳۲ گل برای این تیم به ثمر برساند.

حضور احسان حاج صفی در تیم ملی

حاج صفی در ترکیب تیم ملی فوتبال جوانان ایران به طور کامل برای ایران در قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۶ بازی کرد. احسان حاج صفی در ۵ خرداد ۱۳۸۷ اولین بازی ملی خود را در مقابل تیم ملی زامبیا در ورزشگاه آزادی انجام داد. او با دو پاس گل درخشانش در پیروزی ۳ بر ۲ تیم ملی ایران مقابل زامبیا در خانه درخشید. او هشت روز بعد در ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ در مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال از ابتدا در مقابل تیم ملی امارات متحده عربی در خانه بازی کرد. در بازی برگشت در میانه بازی وارد میدان شد و به برد ایران در بازی بیرون از خانه کمک کرد.اولین گل ملی او هم در مقابل تیم ملی قطر در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸ به ثمر رسید که ایران این بازی را با نتیجه شش بر یک برنده شد. احسان حاج صفی در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ در بازی مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ مقابل تیم ملی کویت و در ورزشگاه انقلاب کرج، برای اولین بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را به بازو بست.

احسان حاج صفی و لژیونری

این بازیکن تیم ملی کشورمان در فصل ۹۴ – ۹۵ همراه با باشگاه فوتبال FC فرانکفورت آلمان به لیگ دسته سوم آلمان بوندس لیگا ۳ سقوط کرد. قرارداد احسان حاج صفی با باشگاه فوتبال FC فرانکفورت آلمان در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید و به این ترتیب او مجددا به تیم فوتبال سپاهان بازگشت. این بازیکن در سال ۱۳۹۶ ابتدا به تیم پانیونیوس و بعد از آن به تیم المپیاکوس یونان که در سوپر لیگ بازی می کند رفت و هم اکنون در این تیم بازی می کند.

افتخارات احسان حاج صفی

  • لیگ برتر(۳):۸۹-۱۳۸۸ ،۹۰-۱۳۸۹ ،۹۴-۱۳۹۳
  • نایب قهرمان(۲) ۸۷-۱۳۸۶، ۱۴۰۰-۱۳۹۹
  • جام حذفی(۳): ۸۵-۱۳۸۴ ، ۸۶-۱۳۸۵ ، ۹۲–۱۳۹۱
  • لیگ قهرمانان آسیا:۲۰۰۷ نایب قهرمان
  • لیگ برتر: ۹۱-۱۳۹۰ نایب قهرمان
  • جام حذفی(۱): ۹۹–۱۳۹۸
  • مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸

ازدواج احسان حاج صفی

احسان حاج صفی که با انتقال قریب الوقوع به سوپرلیگ یونان در آستانه ایجاد تغییری مهم در شرایط حرفه ای اش است در زندگی شخصی نیز فصل جدیدی را آغاز کرد. ترک سپاهان و حضور قریب الوقوع در سوپرلیگ یونان تنها خبر مهم پیراهن احسان حاج صفی در روزهای اخیر نیست بلکه به موازات تغییراتی که در شرایط حرفه ای این بازیکن ملی پوش در حال وقوع است در زندگی شخصی او هم یک اتفاق بسیار مهم افتاد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل سابمیت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب