دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

علل و علائم اختلال تحریک جنسی زنان 

چهارشنبه، 24 دی 1399
اختلال برانگیختگی (تحریک) جنسی زنان، می تواند بدلیل شرایط پزشکی پس زمینه ای مانند دیابت یا فشار خون به وجود آمده باشد. همچنین خشم و عصبانیت، عفونت در ناحیه اندام تناسلی و یا واکنش (حساسیت) به وسایل جلوگیری از بارداری می تواند باعث این اختلال گردد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هنگامی که یک زن برانگیخته یا تحریک جنسی شود ، بدن او با تغییرات جسمی و روانکاری واژن ، از جمله تورم و سوزن شدن در دستگاه تناسلی پاسخ خواهد داد. به طور معمول ، فرد هیجان را هم تجربه خواهد کرد. با این حال ، در برخی زنان ، این واکنش برانگیخته شدن همان طور که انتظار می رود رخ نمی دهد. در واقع ممکن است این آرزو وجود داشته باشد ، اما بدن یا ذهن (یا هردو) پاسخ نمی دهند.

علائم اختلال برانگیختگی جنسی زنان

برخی از خانم ها هربار که سعی در برقراری مقاربت یا انجام فعالیت های جنسی دارند ، دارای علائمی هستند که دیگران ممکن است فقط گاهی اوقات آن ها را تجربه کنند.

  • میل جنسی کاهش یافته است : ممکن است علاقه ی خود را به رابطه ی جنسی از دست داده باشند. اگرچه این می تواند به دلیل عدم تحرک باشد ، اما ممکن است نشانه ی استرس و اضطراب نیز باشد.
  • خیلی کم و یا اصلا به رابطه ی جنسی فکر نمی کنید.

  • شروع کمتر فعالیت جنسی :شما ممکن است رابطه ی جنسی را آغاز نکنید و ممکن است نسبت به تلاش های شریک زندگی برای شروع رابطه ی جنسی پاسخ ندهید.

  • کاهش هیجان یا لذت جنسی در طول رابطه جنسی : تحریک جنسی یا چیزهای دیگری که باعث روشن شدن و برانگیختگی می شده است دیگر وجود ندارد.

  • عدم برانگیختگی از نشانه های جنسی : فرد ممکن است از علایمی مانندخواندن در مورد رابطه ی جنسی لذت بخش یا یادآوری یک خیال برانگیخته نشود.

  • عدم وجود احساس در اندام تناسلی یا غیر جنسی در هنگام رابطه ی جنسی : هنگام برقراری رابطه ی جنسی ، ممکن است در ناحیه ی تناسلی خود و یا سایر نواحی وابسته به اکروژن احساس زیادی نداشته باشید.

دلایل ایجاد اختلال برانگیختگی (تحریک) جنسی زنان

اختلال برانگیختگی (تحریک) جنسی زنان، می تواند بدلیل شرایط پزشکی پس زمینه ای مانند دیابت یا فشار خون به وجود آمده باشد. همچنین خشم و عصبانیت، عفونت در ناحیه اندام تناسلی و یا واکنش (حساسیت) به وسایل جلوگیری از بارداری می تواند باعث این اختلال گردد. داروهایی که برای درمان فشار خون بالا، مشکلات گوارشی یا اضطراب و استرس و نیز سرطان تجویز می شوند می توانند باعث بروز این اختلال شوند.

همچنین گاهی این اختلال به عوامل فیزیولوژیکی مرتبط می شود. برخی از این عوامل عبارتند از: پیش نوازی غیر کافی یا غیر موثر قبل از برقراری رابطه جنسی از سوی مرد، افسردگی، ضعف در اعتماد بنفس، سو استفاده جنسی، داشتن احساس گناه یا شرم از رابطه جنسی، ترس از بارداری، اضطراب، استرس و خستگی.

پیشگیری و درمان اختلال برانگیختگی (تحریک) جنسی زنان

برخی تحقیقات جدید نشان داده است که استفاده از داروهای ناباروری مردان ممکن است، درمان اختلال های جنسی در زنان را از طریق افزایش جریان خون در اندام های جنسی و در نتیجه افزایش تحریک فیزیکی در آن ناحیه کمک کند. اما این شواهد هنوز بطور رسمی توسط مجامع علمی تایید نشده است.

تستسترون هم به عنوان یک دارو مورد بررسی قرار گرفته است. اما باز هم نتایج آنطور که باید مثبت نبوده است. در حال حاضر پزشکان بر روی حذف داروهایی که ممکن است روی انجام رابطه جنسی اثر منفی داشته باشند، متمرکز شده اند. همچنین متخصصان، در حال بررسی روش های جلوگیری از بارداری هستند، تا مطمئن شوند آیا این وسایل هم یکی از فاکتورهای تعیین کننده هستند یا خیر.

زنانی که از خشکی واژن رنج می برند، ممکن است به استفاده از لیز کننده ها در هنگام رابطه جنسی توصیه شوند. برخی پزشکان تمرین های خاصی را که باعث توسعه و پیشرفت ماهیچه های بخش خارجی واژن (که در احساس لذت تاثیر بسیاری دارند) می شوند، به زنان توصیه می کنند. مشاوره های روان شناسی نیز می توانند در درمان زنان مبتلا به مشکلات جنسی کمک فراوانی کنند. مثلا می توانند تکنیک های تحریک و پیش نوازی جنسی را به این دسته از زنان بیاموزند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم