دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت طلا و سکه /

علت افزایش قیمت سکه ، طلا و ارز 

چهارشنبه، 26 شهریور 1399
یکی از اشکالات کنونی اقتصاد کشور این است که اکنون یک سرمایه سرگردان که حدود 2500 میلیارد تومان می‌شود در دست مردم است و اگر این سرمایه سرگردان با یک فرمول درست هدایت نشود، طبیعی است که هر بار یکی از بازارها را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، این روزها ارزش پول ملی روز به روز به کم میشود. همچنین سکه هم از مرز 13 میلیون تومان عبور کرد. این موضوع چند دلیل می تواند داشته باشد. نخست آن که دولت که صادرات نفت، گاز، پتروشیمی، میعانات گازی و سایر کالاها را بر عهده دارد و به عنوان بزرگ ترین دارنده ارز در کشور شناخته می شود، ارز را به میزان مورد نیاز در بازار عرضه نکرده و نمی کند؛ درنتیجه قیمت ارز بالا رفته است. از سوی دیگر قیمت ارز در صرافی ملی هم افزایش پیداکرده و طبیعی است که قیمت در بازار آزاد به تبعیت قیمت گذاری بانک مرکزی افزایش می یابد. مقصر این افزایش قیمت در بازار آزاد دیگر افراد و صرافی ها نیستند، بلکه خود دولت قیمت را بالابرده است.

یکی از اشکالات کنونی اقتصاد کشور این است که اکنون یک سرمایه سرگردان که حدود 2500 میلیارد تومان می شود در دست مردم است و اگر این سرمایه سرگردان با یک فرمول درست هدایت نشود، طبیعی است که هر بار یکی از بازارها را هدف قرار می دهد؛ این حجم عظیم از سرمایه سرگردان هربار یکی از بازارها مثل ارز، طلا، مسکن، خودرو و.. را هدف قرار می دهد و بدین ترتیب این نابسامانی ادامه پیدا می کند. به هرحال دولت هم نرخ بهره بانکی را کاهش داده و این موضوع هم در بازارها اثر می گذارد.درنتیجه سرمایه مردم که وارد بازار بورس شده بود، از بازار سرمایه به بازار طلا و سکه و ارز کوچ کرده است.

دولت اگر می خواهد کاری انجام دهد، باید به فکر تولید باشد. تنها راه کنترل بازارها، افزایش و رونق تولید است. این موضوع هم ارتباطی به تحریم ها یا بحران کرونا ندارد. اگر قرار باشد تحریم ها یا کرونا را بهانه کنیم، پس اصلاً می توانیم دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم! اما اگر اراده و خواست جدی برای تولید وجود داشته باشد، باید امکانات تولید را فراهم کنیم و به دنبال بهانه نباشیم. برخی مسئولان تا مدت ها نابسامانی ها را به گردن تحریم ها می انداختند. اکنون هم بسیاری از مشکلات را به گردن کرونا می اندازند. درحالی که این چنین نیست و همان گونه که بقیه مردم دنیا با کرونا زندگی می کنند، ما هم می توانیم با کرونا زندگی کنیم. نرخ ابتلا به جمعیت که در ایران به نسبت سایر کشورها وضعیت نامناسبی دارد، حدود نیم درصد است. یعنی مطابق آمار تنها نیم درصد از مردم به کرونا مبتلا می شوند. بنابراین ناکارآمدی ها را نباید به گردن کرونا یا تحریم ها و برجام و... بیندازیم.

رئیس جمهور بعد از خروج آمریکا از برجام گفت خوشحالیم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شد؛ اگر واقعاً این گونه است و آمریکا یک موجود مزاحم بوده، پس امروز هم نباید ناکارآمدی ها را بر گردن آمریکا انداخت. پس اگر امروز ناکارآمدی در کشور وجود دارد، شاید به این دلیل باشد که سیاست گذاران و مسئولان اجرایی در داخل، کار خود را درست انجام نداده اند و در مسیر غلط گام برداشته اند. پس اکنون باید دست به کار شوند و وضعیت تولید را بهبود ببخشند تا وضعیت بازارها بیش از این متلاطم نشود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه