دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

امکانات و مشخصات فنی خودروی کیا پیکانتو 2018 

یکشنبه، 28 آذر 1400
با ظاهری تیزتر، فضای سرنشین بهبود یافته و تجهیزات بیشتر، جدیدترین نسل کیا پیکانتو ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به عموم مردم معرفی شد. ما در این مطلب این خودرو را بررسی میکنیم.

کیا پیکانتو (Kia Picanto) یک هاچ بک کوچک شهری است که از سال 2004 بر روی خط تولید قرار دارد و در نسل جدید طراحی ظاهری و داخلی نسل جدید پیکانتو قطعاً جزو نقاط قوت آن خواهد بود. خودروهای هاچ بک به دلیل ابعاد کوچک، مصرف سوخت بسیار کم، آلایندگی پایین و قابلیت مانور بالا برای راندن در مسیرهای شهری بهترین گزینه برای مصارف داخل شهری هستند. کیا پیکانتو قطعاً یکی از بهترین ها در بخش خودروهای هاچ بک به حساب می آید که در نسل جدید خود با توجه طراحی جدید نسبت به گذشته پرطرفدارتر نیز شده است.

مشخصات فنی کیا پیکانتو ۲۰۱۸

کیا یک موتور کاملا میان رده ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر با قدرت تولید توان ۸۳ اسب بخار را در زیر کاپوت این خودرو به کار گرفته است که می توانید آن را با یک گیربکس خودکار ۴ سرعته سفارش دهید. هرچند دو مدل دیگر از کیا پیکانتو ۲۰۱۸ مجهز به موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با توان تولید ۶۶ اسب بخار و همچنین یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر با توان تولید قدرت ۹۹ اسب بخار نیز همراه با یک گیربکس ۵ سرعته دستی قابل سفارش خواهند بود.مدل دستی این خودرو که قادر به تولید قدرت ۹۹ اسب بخار است، ارائه کننده گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور بوده و می تواند در طول ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این درحالیست که اتومبیل های اسپارک و میراژ نیز می توانند در مدتی مشابه (۱۰.۸ و ۱۰.۹ ثانیه) به این سرعت برسند.

مشخصات کلی کیا پیکانتو 2018

نوع موتور

چهار سیلندر خطی

حجم موتور

۱۲۵۰ سی سی

سیلندر / سوپاپ

۴

تنفس موتور

حداکثر قدرت

۸۳ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۱۲۰ نیوتون متر

جعبه دنده

اتوماتیک ۴ دنده

محور محرک

FWD

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر

۱۲.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

۶ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

سیستم فرمان

برقی

نوع بدنه

هاچبک کوچک شهری

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو و عقب

دیسکی

ابعاد و ظرفیت های کیا پیکانتو 2018

طول

۳۵۹۵ میلی متر

عرض

۱۵۹۵ میلی متر

ارتفاع

۱۴۸۰ میلی متر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۴۰۰ میلی متر

وزن خالص

۱۰۳۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۴

حجم باک

۳۵ لیتر

قطر رینگ

آلیاژی ۱۵ اینچ

چرخ جلو و عقب

175/50R15

طراحی ظاهری کیا پیکانتو 2018

طراحی اکثر خودروهای شرکت کیا در مراکز طراحی این شرکت در کشورهای آلمان و آمریکا انجام می شود. این نکته درباره پیکانتو ۲۰۱۸ نیز صدق می کند. در نسل جدید این خودرو شاهد طراحی بدنه برجسته تر نسبت به گذشته هستیم. چراغ های جلوی کیا پیکانتو ۲۰۱۸ طراحی خشن تر و شبیه به پوزه ببر دارند. پیکانتو در زمینه طراحی ظاهری در کلاس قیمتی خود متمایز است.طراحی بخش میانی سپر در این سری از پیکانتو دست خوش تغییر شده است و ظاهری ذوزنقه ای شکل دارد. در نمای پشتی این خودرو نیز چراغ هایی به شکل عدد ۷ دیده می شود. ترکیب این چراغ ها به همراه خط حجم دهنده عریض به کار رفته شده در بخش وسط درب صندوق عقب جلوه ای ویژه به پیکانتو ۲۰۱۸ داده است.

طراحی داخلی کیا پیکانتو 2018

اولین چیزی که درون کابین کیا پیکانتو ۲۰۱۸ توجه تان را جلب خواهد کرد، صفحه نمایش ۷ اینچی آن است. بدنه داخل خودرو از پلاستیک سخت ساخته شده است که علی رغم کیفیت معمولی ظاهری خوشایند و زیبایی دارد. فضای سرنشینان در قسمت عقبی کمی محدود است اما صندلی های جلویی فضای مناسبی دارند. به طور کلی در بخش طراحی داخلی از ماشین های اقتصادی انتظار نوآوری ویژه ای نباید داشت اما طراحی پیکانتو به گونه ای نیست که موجب نارضایتی سرنشینان آن شود.فضای صندوق عقب خودروهای هاچ بک نظیر پیکانتو بسیار محدود و کم ظرفیت است. برای افزایش این فضا می توان صندلی های عقب خودرو رو تا کرد اما به طور کلی پیکانتو برای افرادی که قصد جابه جا کردن بار زیاد با اتومبیل خود را دارند مناسب نخواهد بود.

آپشن ها و امکانات کیا پیکانتو 2018

از مهم ترین تغییراتی که در سری جدید کیا پیکانتو ۲۰۱۸ شاهد آن هستیم، تقویت سیستم امنیتی خودرو است. سیستم امنیتی پیکانتو از فولاد با مقاومت بالاتری طراحی شده و برای اولین بار در این سری شاهد ترمز اضطراری خودکار هستیم. ترمز خودکار همانطور که از نامش پیداست تا حد زیادی از تصادفات جاده ای جلوگیری خواهد کرد. در تست های تصادف که از این خودرو گرفته شده پیکانتو عملکرد خوبی از خود نشان داده است. با سنسور مخصوص پارک قادر به پارک ایمن و بی دردسر خودروی خود خواهید بود.پیکانتو مجهز به کروز کنترل و سیستم گشتاور سطح بالایی است که در مسیرهای پر پیچ و خم به کمک راننده خواهد آمد. پیکانتو دارای فرمان زیبای اسپرت با کلیدهای مختلف و کاربردی است که به وسیله این کلیدها قادر به کنترل خودرو و سیستم سرگرمی آن خواهید بود.

صفحه نمایش لمسی

دارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

ورود بدون دکمه

دارد

تنظیم شیب تلسکوپی

ندارد

کنترل پایداری

دارد

فناوری بی سیم

دارد (بلوتوث)

کروز کنترل

دارد

سیستم تهویه

دارد

نقشه خوان

دارد

قابل تنظیم صندلی

دارد ( در ۶ جهت)

سیستم ضد قفل ترمز (ABS)

دارد

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)

دارد

مدیریت پایداری خودرو (VSM)

دارد

هیل شروع کمک کنترل (HAC)

دارد

سیستم مانیتورینگ فشار تایر (TPMS)

ندارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

کیسه هوا

دارد (۶ عدد)

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

ایزو فیکس

ندارد

سانروف

دارد

نتیجه گیری

خودروهای هاچ بک به دلیل ابعاد کوچک و قدرت موتور نسبتاً پایین مصرف سوخت بسیار کمی دارند که این نکته برای بسیاری از مصرف کنندگان به عنوان یک مزیت بزرگ محسوب می شود. پیکانتو یکی از بهترین گزینه های ممکن برای رانندگی شهری است.خودروی کیا پیکانتو ۲۰۱۸ جزو دسته خودروهای اقتصادی به حساب می آید. البته تمامی خودروهای اقتصادی خارجی در ایران به دلیل انحصاری بودن بازار و شیوه خاص قیمت گذاری خودروها از قیمت های نسبتاً بالایی برخوردار هستند. به دلیل قیمت بالا، پیکانتو بازار چندان جذابی در ایران ندارد. بسیاری از خریداران ترجیح می دهند با هزینه ای مشابه خودروهای دست دوم شرکت های خارجی دیگر را خریداری کرده و یا با کمی صرفه جویی خودروهای چینی را تهیه کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
هزینه چاپ یک کتاب
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله