امکانات و مشخصات خودروی لکسوس RX200t

  سه شنبه، 17 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی لکسوس RX200t
لکسوس RX200t گرچه به دلیل موتور نسبتا ضعیف خود از نظر توانایی‌های حرکتی در مقابل رقبایی همچون بی ام و X3 و ولوو XC90 حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما از نظر امکانات رفاهی به‌خوبی می‌تواند سایر خودروهای هم‌رده را به چالش بکشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، لکسوس آر ایکس 200 توربو - Lexus RX200t شاسی بلند خانودگی سایز متوسط لکسوس به حساب می آید. نسل قبلی لکسوس rx ( لکسوس rx350 ) را می توان یکی از موفق ترین شاسی بلند های بازار دانست. لکسوس Rx جدید فقط با موتور 2 لیتری توربو شارژ وارد کشور شده است که دارندگان نسل قبلی را برای جایگزینی خودروی 6 سیلندرشان با خودروی 4 سیلندر با کد RX200t کمی دلسرد کرده است. نسل قبلی این خودرو به واسطه پیشرانه قدرتمند، کیفیت مثال زدنی، راحتی بسیار بالا و امکانات متنوع خود، بازار بسیار پررونقی را در کشورمان تجربه کرد. بااین وجود نسل جدید لکسوس RX در بدو ورود به بازار با مشکلات متعددی مواجه شد.

آپشن های لکسوس RX200t

آپشن های لکسوس RX200t بسیار متنوع هستند و این کراس اوور ژاپنی با برخورداری از لیست بلندبالایی از تجهیزات مختلف، دست پری در این بخش دارد. در مورد بخش فنی این خودرو نیز باید گفت موتور ۲ لیتری چهار سیلندر لکسوس به کمک توربوشارژر می تواند قدرت ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را تولید کند. انتقال این نیرو با استفاده از گیربکس ۶ دنده خودکار می تواند لکسوس را طی زمانی در حدود 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

لکسوس آر ایکس 200 هم اکنون با دو تیپ لاکچری و اف اسپرت در اختیار خریداران ایرانی قرار دارد که تیپ لاکچری به واسطه تجهیزاتی همچون رادار نقطه کور، رادار تصادف عقب، HUD، دوربین 360 و صندوق پران هوشمند، نمونه فول آپشن این خودرو محسوب می شود. در ادامه برای آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطبین گرامی با آپشن های لکسوس RX200t ، به برخی از مهم ترین تجهیزات و امکانات تیپ لاکچری این خودرو اشاره کرده ایم؛ لطفا با ما همراه باشید.

سیستم استاپ استارت

در کنار کلید درایو مود لکسوس RX200، یک کلید با حرف A انگلیسی درون یک دایره دیده می شود. این کلید مربوط به فعال و غیرفعال کردن سیستمی به نام استاپ استارت است. کار سیستم استاپ استارت کاهش مصرف سوخت خودرو است و این کار را با خاموش کردن موتور در توقف های کوتاه مدت انجام می دهد. برای مثال وقتی پشت چراغ قرمز توقف کنید، این سیستم موتور را خاموش می کند. برای روشن شدن دوباره موتور نیز نیاز نیست تا کلید استارت را بزنید و تنها با فشردن پدال گاز موتور دوباره روشن خواهد شد.

تصویر
طراحی داخلی لکسوس RX200t

سیستم سوخت رسانی D4-S

خودروهای مجهز به پیشرانه توربوشارژ اکثرا به سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم (GDI) مجهز هستند، اما لکسوس از سیستم سوخت رسانی مخصوصی به نام D4-S بهره می برد. D4-S مخلوطی از سیستم تزریق مستقیم (GDI) و سیستم (MPI) است، یعنی برای هر سیلندر دو انژکتور تعبیه شده است. ECU خودرو بسته به دور موتور و وضعیت خودرو تصمیم می گیرد که پاشش سوخت، از کدام انژکتور انجام شود. عملکرد این سیستم تأثیر بسزایی در بهبود راندمان موتور و همین طور کاهش مصرف سوخت دارد.

کروز کنترل هوشمند

یکی از آپشن های لکسوس RX200t که کاربردی به شمار می آید، کروز کنترل هوشمند است. این سیستم با استفاده از رادارهای مختلف می تواند فاصله با خودروی جلویی را اندازه گیری کرده و بر اساس درخواست راننده فاصله ایمن را حفظ کند.

حتی در صورت توقف کامل خودروی جلویی، کروز کنترل هوشمند می تواند خودرو را متوقف کند و مانع از بروز تصادف شود. راننده آر ایکس 200 با استفاده از کلیدهای روی فرمان می تواند ضمن تنظیم سرعت موردنظر خود، فاصله با خودروی جلویی را نیز تعیین کند.

رادار بین خطوط

تصویر
رادار بین خصوط در خودروی لکسوس RX200t

دوربینی که در بالای شیشه جلوی لکسوس RX200t قرار دارد، متعلق به آپشنی به نام سیستم هشدار بین خطوط است. این سیستم با استفاده از دوربین، خطوط جاده را دنبال می کند و اگر راننده بدون راهنما زدن روی خطوط برود، سیستم سعی می کند با هشدارهای صوتی و تصویری و همین طور ارتعاشات فرمان، به راننده هشدار دهد. در صورت عدم پاسخ گویی راننده، این سیستم با اعمال نیرو روی فرمان به طور موقت مسیر خودرو را تصحیح می کند.

سیستم ترمز اضطراری خودکار

از دیگر آپشن های لکسوس RX200t که ایمنی به شمار می آید، سیستم ترمز خودکار اضطراری است. این سیستم با استفاده از رادار موجود در پشت جلوپنجره، وجود اشخاص یا موانع در جلوی خودرو را تشخیص می دهد و در صورت عدم واکنش راننده، به صورت خودکار ترمزها را فعال می کند. امکان غیرفعال کردن این سیستم هم در آر اکس 200 پیش بینی شده است.

تاچ پد

برخلاف رقبای آلمانی که برای کنترل سیستم مالتی مدیا از جوی استیک استفاده می کنند، در لکسوس RX200t از روش متفاوتی استفاده شده است. این خودرو از یک تاچ پد لمسی در کنسول مرکزی بهره مند است که با استفاده از آن می توان به منوهای مختلف دسترسی داشت. البته این تاچ پد را لزوما نمی توان مزیت لکسوس RX در برابر رقبا دانست چون بسیاری از کاربران استفاده از جوی استیک را ترجیح می دهند.

نوربالای خودکار

سیستم نوربالای خودکار، آپشنی است که برخی خودروهای لوکس از آن استفاده می کنند. این سیستم می تواند وجود خودرویی را که از روبرو در حال نزدیک شدن است تشخیص دهد و ارتفاع نور بالای خودرو را پایین آورد تا دید راننده لاین مقابل دچار اختلال نشود.

شارژر وایرلس

یکی از جدیدترین و جالب ترین آپشن های لکسوس RX200t ، سیستم شارژر بدون سیم تلفن همراه است. برای استفاده از این آپشن باید تلفن هوشمند شما از قابلیت شارژ بدون سیم پشتیبانی کند. برای شارژ شدن تلفن تنها کافی است تا تلفن را روی این پد قرار دهید تا عملیات شارژ آغاز شود.

ایزی اکسس (Easy Access)

سیستم ایزی اکسس برای سهولت سوار و پیاده شدن راننده طراحی شده است. این سیستم زمانی که راننده ماشین را خاموش کند فرمان و صندلی را تا حد امکان از هم دور می کند تا راننده فضای بیشتری برای مانور داشته باشد. در هنگام سوار شدن نیز به محض روشن کردن موتور، صندلی و فرمان بار دیگر به یکدیگر نزدیک شده و به تنظیم قبلی خود بازمی گردند.

صندلی های فول آپشن

صندلی های لکسوس نه تنها راحتی بسیار مناسبی را برای سرنشینان به همراه دارند، بلکه انبوهی از امکانات نیز در آن ها دیده می شود. لکسوس تنها به تنظیم برقی ساده یا یک گرمکن تک حالته بسنده نکرده است. هر دو صندلی جلو در RX200t قابلیت تنظیم برقی در 10 جهت به همراه تنظیم گودی کمر را دارند. به این موارد باید گرم کن و سردکن صندلی های جلو و گرم کن صندلی های عقب را هم اضافه کرد.

از دیگر آپشن هایی که در لکسوس RX200t مشاهده می شود باید به سیستم تغییر حالت رانندگی، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، رادار تابلو خوان، تنظیم ارتفاع نور خودکار، شیفترهای پشت فرمان (تنها در سری Fsport)، سیستم صوتی 15 اسپیکر پایونیر، مانیتور ۱۲.۳ اینچی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندوق عقب برقی، گرمکن فرمان، ساعت آنالوگ روی داشبورد و آینه عقب الکتروکرومیک اشاره کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (673 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (203 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (155 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان