مزایا و معایب خودروی لکسوس NX300

  چهارشنبه، 18 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایا و معایب خودروی لکسوس NX300
یکی از معایب قابل ذکر برای لکسوس nx300 هیبریدی وزن بالای خودرو است، که در واقع سبب شده است که توان تولیدی ۱۹۴ اسب بخار برای تحمل وزن خودرو و سرنشینان کمتر از حد انتظار باشد که این مورد در سرعت‌های بالا مشهودتر خواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، لکسوس NX کراس اور جذاب این روزهای بازار، با تکیه بر ظاهر و امکانات رفاهی بالا و به علت شناخته شده بودن برند خود، زودتر از انتظار توانست در بازار برای خود اسم و رسمی بپا کند. این خودرو با پیشرانه هیبریدی، نوید یک رانندگی سبز با مصرف سوخت ایده آل را میدهد.

لکسوس ان ایکس 300 هیبریدی - Lexus NX300h به واسطه موفقیت نسل قبلی برادر بزرگتر خود، لکسوس RX350، موفقیت خوبی را در بازار کسب کرد؛ البته ظاهر جذاب و فانتزی آن نیز در این امر بی تاثیر نبوده است. Lexus NX در دو مدل هیبرید و توربو، توسط ایرتویا به بازار عرضه شد: لکسوس NX200t مدل توربو , لکسوس NX300h مدل هیبرید

تصویر
طراحی ظاهری لکسوس NX300

مزایای لکسوس NX300

کم مصرف بودن

مقاله مزایا و معایب لکسوس nx را در بخش مزایا با موضوع کم مصرف بودن این خودرو آغاز می کنیم؛ یکی از مزیت های بسیارمهم لکسوس NX300 مدل هیبریدی، با توجه به قیمت سوخت در کشورمان بدون شک همین کم مصرف بودن این خودرو است، که در مقایسه با دیگر رقبای قدرتمند خود مانند آکورا RDX و MKC لینکن که آن ها نیز از حالت رانندگی چهارچرخ استفاده می کنند بهتر عمل کرده است. مصرف سوخت ترکیبی لکسوس NX300 هیبریدی ۵.۱ لیتر است که سبب می شود از آن به عنوان یک خودروی کم مصرف خصوصا در استفاده های روزمره و در خیابان های شلوغ نام ببریم.

ایمنی بالا

یکی دیگر از مزایای قابل ذکر برای لکسوس NX300 هیبریدی قطعا ایمنی قابل اتکای این کراس اوور است. لکسوس NX300 در تست های تصادف موسسه ی معتبر IIHS موفق شده است که نمرات بسیار بالایی را چه در برخورد از جلو و چه در رول اور کسب کند، البته این تنها موسسه ی بین المللی نیست که ایمنی بالای این خودرو را تایید کرده است، بلکه لکسوس NX300 از آزمون های ایمنی موسسات NCAP و NHTSA نیز سربلند بیرون آمده است. بدون شک برای کسب این نمرات خوب، شرکت ژاپنی لکسوس تجهیزات ایمنی خوبی نیز برای این کراس اوور در نظرگرفته است که از بین آن ها می توان به دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک در عقب، ۸ کیسه ی هوا، سیستم ترمزABS و EBD، سیستم HAC کنترل در سراشیبی و البته امکانات تکمیلی مانند سیستم هشدار برخورد از روبه رو و ترمز اضظراری اتوماتیک در مدل های فول آپشن اشاره کرد.

تصویر
طراحی داخلی لکسوس NX300

طراحی منحصربه فرد در داخل و خارج

کمپانی لکسوس در مدل های اخیر خود مانند لکسوسNX300 مدل ۲۰۱۷ تلاش کرده است با طراحی های جدید به این بدنه ی محکم، ظاهری خشن تر و لبه های تیزتری بدهد تا بر جذابیت های بصری این کراس اوور بیافزاید. البته جذابیت لکسوس NX300 هیبریدی به همین ظاهر خشن ختم نمی شود؛ بلکه جلوپنجره ی بزرگ و طراحی خاص چراغ های جلوی آن و برآمدگی های کناری خودرو در زیبایی آن نقش زیادی را ایفا می کنند. اما شرکت خودروسازی لکسوس در مورد NX300 تنها به زیبایی ظاهر و نمای بیرونی آن اکتفا نکرده است، بلکه طراحان خلاق و قدرتمند آن در قسمت کابین نیز بسیار خوب عمل کرده اند.

مواد بسیار باکیفیت در ساخت کابین، درکنار صندلی های چرمی بسیار راحت برای راننده و سرنشینان که در مقایسه با دیگر رقبا مانند بی ام وx1 و بنزGLA250 بهتر عمل کرده است، فضای مناسب در جلوی پای سرنشینان، دسترسی آسان به تمامی آپشن ها و امکانات و نورپردازی درون خودرو، از نکات مثبت در طراحی داخلی لکسوس NX300 هستند.

دوستدار محیط زیست

با توجه به این که این مدل از لکسوس NX300 هیبریدی است، میزان گازهای گلخانه ای تولیدی توسط آن آن قدر ناچیز است که سبب شده است از آن به عنوان خودرویی سبز یاد شود. البته به این مزیت، کم مصرف بودن سوخت را نیز اضافه کنید که دلیل دیگری برای اثبات دوست دار طبیعت بودن لکسوس NX300 است.

تصویر
طراحی داخلی لکسوس NX300

تجربه ی رانندگی مثال زدنی

به تمامی مزایایی که برای لکسوس NX300 برشمردیم تجربه ی رانندگی فوق العاده را نیز اضافه کنید. این خودرو چه زمانی که از برق استفاده می کند و چه زمانی که موتور بنزینی به کمک موتور برقی می آید، شتاب مناسبی را خصوصا در هنگام رانندگی در شهر و در سرعت های پایین تر به شما هدیه می دهد. قابل ذکر است که فرمان نرم با کیفیت بالای ساخت نیز در راحتی و تسلط بیشتر راننده بی تاثیر نیستند. تنها نکته ی قابل ذکر این است که کمی در پیچ ها هندلینگ خوبی ندارد و در برخی موارد هم دوست داران خودروهای اسپرت را راضی نمی کند.

معایب لکسوس NX300

فضای ناامیدکننده ی صندوق عقب

فضای در نظرگرفته شده برای این کراس اوور تنها ۴۷۵ لیتر در نظر گرفته شده است، که نه تنها نسبت به مدل قبلی آن یعنی NX200t بلکه در مقایسه با دیگر رقبا نیز در این قسمت ضعیف عمل کرده است.

نفوذ صدا به درون کابین

درست است که این عیب در استفاده های روزمره و درون شهر یا در سرعت های پایین مشهود نخواهد بود، اما در شتاب های بالاتر، صدای موتور و جاده به درون کابین نفوذ خواهد کرد که قطعا برای خودرویی در این کلاس یک عیب محسوب می شود.

پیشرانه تحت فشار

یکی دیگر از معایب قابل ذکر برای لکسوس nx300 هیبریدی وزن بالای خودرو است، که در واقع سبب شده است که توان تولیدی ۱۹۴ اسب بخار برای تحمل وزن خودرو و سرنشینان کمتر از حد انتظار باشد که این مورد در سرعت های بالا مشهودتر خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (380 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (55 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس