امکانات و مشخصات خودروی لکسوس RX350

  سه شنبه، 17 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی لکسوس RX350
این کراس‌اوور جذاب یکی از باکیفیت‌ترین و مجهزترین خودروهایی است که در این رنج قیمتی وجود دارد. پیشرانه قدرتمند و امنیت بسیار بالای این خودرو باعث شده است تا لکسوس آر ایکس 350 در حال حاضر نیز توان رقابت با کراس‌اوورهای تازه‌نفس بازار را داشته باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،لکسوس آر ایکس 350 - Lexus Rx350 شاسی بلند سایز متوسط کمپانی لکسوس (زیر مجموعه تویوتا) است که تا قبل از عرضه ی لکسوس NX، کوچترین شاسی بلند این کمپانی محسوب میشد. پای کلاس آر ایکس با نسل دوم آن به کشور ما باز شد و این نسل لکسوس آریکس 350 دومین نسل آن محسوب می شود. این خودرو به دلیل ظاهر با اصالت، توانایی حرکتی مناسب و کیفیت سواری بی نظیر به سرعت جای خود را در بازار پیدا کرد و هم اکنون پس از عرضه ی نسل سوم نیز بازار خرید و فروش بسیار مناسبی دارد و انتخاب خوبی در رده ی قیمتی خود و کلاس شاسی بلند های متوسط محسوب می شود. در سال 2012 لکسوس کمی تغییرات (طرح جدید چراغ های جلو و عقب و سپر و جلوپنجره، رینگ ها و بازنگری در رنگبندی تریم داخلی و رابط کاربری سیستم مولتی مدیا) در طراحی این خودرو لحاظ کرد و تا سال 2015 این خودرو را به صورت فیس لیفت عرضه کرد.

آپشن های لکسوس RX350

لکسوس RX350 در دو تیپ فول و نیمه فول در بازار کشورمان حضور دارد که تیپ فول آن به واسط زیر سپر اسپرتی که در نمای جلویی خودرو به چشم می خورد، به خوبی از تیپ نیمه فول آن قابل تشخیص است. تمامی مدل های این خودرو که در بازار داخلی حضور دارند، از موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر تنفس طبیعی برخوردار هستند که توان تولید 275 اسب بخار قدرت و 348 نیوتن متر گشتاور را دارد.

همان طور که می توان انتظار داشت تیپ نیمه فول آر ایکس 350 در مقایسه با تیپ فول این خودرو از آپشن های کمتری برخوردار است؛ درواقع آپشن های مدرن RX350 نظیر کروز کنترل هوشمند، دوربین جانبی، هدآپ دیسپلی و سقف پانوراما تنها در تیپ فول این خودرو مشاهده می شود. برای آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطبین گرامی با آپشن های لکسوس RX350 نسل سوم، در ادامه به برخی از مهم ترین تجهیزات و امکانات تیپ فول این خودرو اشاره کرده ایم:

کروز کنترل هوشمند (Adaptive cruise control)

یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی که نام آن در لیست آپشن های لکسوس RX350 به چشم می خورد، کروز کنترل هوشمند یا کروز کنترل تطبیق پذیر است. پشت فرمان این خودرو یک اهرم کوچک به چشم می خورد که راننده می تواند از طریق آن علاوه بر تثبیت سرعت، فاصله خود را با خودروی جلویی تنظیم کند. پس از تعیین سرعت و فاصله موردنظر، این سیستم بخشی از هدایت خودرو را برعهده می گیرد و به صورت خودکار اقدام به حفظ فاصله با خودروی جلویی می کند. علاوه بر این درصورتی که خودروی مقابل به طور کامل متوقف شود، کروز کنترل تطبیق پذیر می تواند RX350 را هم متوقف کند.

هدآپ دیسپلی (HUD)

هدآپ دیسپلی یکی دیگر از آپشن های لکسوس RX350 است که اغلب در خودروهای لوکس از آن استفاده می شود. این سیستم با نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو، به راننده اجازه می دهد بدون این که چشم خود را از مسیر پیش رو بردارد، بتواند از مواردی نظیر سرعت لحظه ای خودرو مطلع شود.

تصویر
هدآپ دیسپلی (HUD) لکسوس RX350

ایزی اکسس (Easy Access)

ایزی اکسس یکی از آپشن های بسیار جذاب آر ایکس 350 محسوب می شود که قطعا تمامی خودروهای لوکس به آن نیاز خواهند داشت. پس از خاموش شدن خودرو، سیستم ایزی اکسس به طور خودکار صندلی راننده را به سمت عقب هدایت می کند و فرمان را هم به سمت جلو و درون داشبورد می برد تا فضای بیشتری برای پیاده شدن راننده ایجاد شود. هنگام سوارشدن به RX350 نیز، فشردن دکمه استارت باعث فعال شدن مجدد این سیستم می شود و به موجب آن فرمان و صندلی راننده مجددا به جایگاه قبلی خود بازمی گردند.

دوربین جانبی

گرچه آپشن دوربین 360 در لکسوس RX350 به چشم نمی خورد، اما هنگام پارک این کراس اوور 4770 میلی متری می توانید از تصاویر مربوط به دوربین جانبی که زیر آینه سمت راست قرار دارد استفاده کنید؛ علاوه بر این سنسور پارک عقب و جلو و همین طور دوربین دید عقب نیز برای این کراس اوور باکیفیت ژاپنی در نظر گرفته شده است که درمجموع می توانند هنگام پارک کمکی بزرگی برای شما محسوب شوند.

ناگفته نماند که نمونه فیس لیفت لکسوس RX350 نسل سوم که به تعداد نسبتا محدودی در بازار کشور حضور دارد، از دوربین 360 بهره می برد.

مدیریت پایداری خودرو (VSM)

مدیریت پایداری خودرو یا Vehicle Stability Management، یک سیستم پیشرفته کامپیوتری است که می تواند باعث افزایش پایداری و فرمان پذیری خودرو شود. این سیستم با تحلیل اطلاعاتی که از سنسورهای مختلف خودرو دریافت می کند، می تواند مقدار انحراف خودرو نسبت به میزان چرخش فرمان را تشخیص دهد و با کنترل گشتاور وارد شده به هر چرخ و همین طور اعمال هوشمندانه نیروی ترمز به چرخ هایی که دچار هرزگردی شده اند، خودرو را مجددا به مسیر صحیح بازگرداند.

رادار تصادف جلو

در تیپ فول لکسوس RX350 با یک آپشن بسیار پیشرفته به نام رادار تصادف جلو مواجه خواهید شد. این سیستم می تواند به واسطه رادارهایی که در پشت آینه مرکزی قرار دارند، نزدیکی بیش ازحد به یک مانع را تشخیص داده و به راننده هشدار دهند. در صورت عدم واکنش راننده به صدای هشدار، سیستم به طور خودکار وارد عمل شده و ترمزها را فعال می کند تا از بروز حادثه جلوگیری کند.

سیستم هشدار فشار باد تایرها (TPMS)

سیستم هشدار فشار باد تایر یا TPMS به طور لحظه ای فشار باد لاستیک ها را از طریق چهار سنسوری که در والو چرخ ها (سوپاپ چرخ ها) قرار دارند، مورد بررسی قرار می دهد. TPMS می تواند افت فشار شدید تایر را فورا به راننده گزارش دهد تا راننده چرخ کم باد را به راحتی تشخیص داده و جهت رفع ایراد به وجود آمده اقدام کند.

سقف پانوراما

یکی از آپشن های لکسوس RX350 که جذابیت بالایی دارد، سقف پانوراما این خودرو است. سقف این خودرو در نمونه های فول، از جنس یک شیشه تقویت شده ساخته شده است و راننده هر زمانی که بخواهد، می تواند از طریق دکمه هایی که در کنار چراغ سقفی قرارگرفته اند برای کنار زدن پوشش سقف اقدام کند. با کنار رفتن پوش سقف، سرنشینان جلو و عقب خودرو می توانند دید کاملی به سمت آسمان داشته باشند و از این منظره زیبا لذت ببرند.

تصویر
سقف پانوراما لکسوس RX350

صندلی های مجهز

گرچه برخی از افراد معتقد هستند که صندلی های لکسوس RX350 مخصوصا در ردیف عقب از راحتی چندانی برخوردار نیست، اما این صندلی ها از ساختاری ارگونومیک برخوردار بوده و از سیستم های متعددی بهره می برند. به طور مثال در نسخه فول، روکش تمامی صندلی ها از نوع چرمی است و صندلی های جلو ضمن برخورداری از تنظیمات 10 حالته برقی، دارای گرم کن و سردکن هستند. علاوه بر این برای صندلی های جلو سه مموری در نظر گرفته شده است که به راننده کمک می کند سه تنظیم متفاوت را در حافظه آن ها ذخیره کند.

تصویر
طراحی داخلی لکسوس RX350

از دیگر آپشن های لکسوس RX350 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 10 عدد کیسه هوا
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • سیستم مالتی مدیا مجهز به مانیتور 8 اینچی
  • فرمان برقی حساس به سرعت
  • دیلایت و اتولایت
  • ارتفاع نور اتوماتیک
  • کنترل حرکت در سربالایی
  • کنترل کشش و پایداری
  • ترمز کمکی
  • چراغ های تطبیق پذیر
  • سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه تهویه عقب

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (163 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (90 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (71 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (44 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...