امکانات و مشخصات فنی خودروی ام وی ام 110S

  چهارشنبه، 29 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی ام وی ام 110S
ام وی ام ۱۱۰ اس دارای نوعی طراحی ظاهری نسبتا متمایز و البته غریب برای بازار ایران است که مشتریان به نسبت کمتری حاضر به خرید آن می‌شوند. با این حال هنوز هم افرادی از جمله زوج‌های جوان و خانم‌ها نسبت به تصاحب این اتومبیل خنده‌رو از خود تمایل نشان می‌دهند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پس از توقف عرضه دوو ماتیز در کرمان موتور، مشابه چینی آن با نام ام وی ام 110 وارد بازار کشورمان شد. این مدل حدود 10 سال بر روی خط تولید قرار داشت تا اینکه در تابستان 1394، مدیران خودرو نخستین فیس لیفتش را با پسوند S در ایران معرفی کرد؛ خودرویی که علی رغم به روزرسانی گسترده فنی و بهبود مشخصات ایمنی، همچنان از پیشرانه 3 سیلندر خطی بهره می گیرد و رقیب گران قیمتی برای پراید به عنوان یک خودرو شهری تلقی می شود. با این وجود قیمت گذاری 110S در نهایت به شکلی انجام شد که این چینی عملا در رده قیمتی خودروهایی نظیر خانواده پژو 405، سمند و 206 قرار گرفت و همین موضوع تاثیر منفی محسوسی در بازار فروش آن داشت. 110S از سال 97 فقط در تیپ «اسپرت لاکچری» و با رنگ بندی جدید عرضه شد

طراحی ظاهری ام وی ام 110S

طراحی ظاهری ام وی ام ۱۱۰ نسخه اس نسبت به مدل پیشین از المان های ظاهری جالب تری برخوردار شده و چهره ای خنده رو و اصطلاحا فانتزی را به معرض دید قرار داده است. در نمای جلو دیگر اثری از آن حالت خنثی و گنگ گذشته دیده نمی شود و شاهد حالتی خندان در نسخه اس هستیم. چراغ های جلو شکل دایره ای ساده مدل پیشین را کنار گذاشته و فرمی بیضی مانند و برجسته به خود گرفته اند. قسمت مشکی رنگ سپر نیز که شامل دریچه ورودی هوا و قاب های مه شکن است، حالتی شبیه به لبخند را در ذهن تداعی می کند.

تصویر
طراحی ظاهری ام وی ام 110S

طراحان چری سعی کرده اند تا با ایجاد برخی حجم های متناسب روی نمای جانبی و رسم یک خط شانه ای که از ناحیه زیرین انتهای شیشه عقب تا حوالی چراغ جلو تداوم یافته، بخش کناری بدنه را از سادگی بصری خارج ساخته و ظاهری خوش فرم تر برای این بخش ام وی ام ۱۱۰ رقم بزنند. در این ناحیه دستگیره درب عقب به حالتی ناموزون و چسبیده به شیشه در عقب طراحی شده که در نوع خود غیرعادی به نظر می رسد.

با نگاه به قسمت پشت خودرو دو نکته توجه شما را به خود جلب خواهد کرد؛ اول چراغ های یک تکه تعبیه شده روی ستون سی و در دو طرف شیشه عقب که نسبتا بزرگ و برجسته به نظر می رسند، دوم ناحیه مشکی رنگ سپر عقب که تقریبا مشابه با گونه موجود در سپر جلو طراحی شده است. همچنین در مدل های اسپرت این خودرو بخش هایی از ستون ها، سقف و نمای جانبی تا گلگیر عقب، به رنگ مشکی درآمده اند که حس جسورانه تری در بیننده پدید می آورند. به طور کل طراحی ظاهری ام وی ام ۱۱۰ اس نسبت به گذشته بسیار جذاب و مدرن تر شده اما چنین سبکی از طراحی بدنه در بازار ایران هواداران زیادی نداشته و نمی توان آن را مطابق با سلیقه عموم مشتریان ایرانی دانست. با این حال افراد جوان به ویژه خانم ها احتمالا از این سبک طراحی رضایت نسبی داشته باشند.

طراحی داخلی ام وی ام ۱۱۰

با ورود به کابین ام وی ام ۱۱۰ نسخه اس شاهد نوعی طراحی نسبتا متعادل با رگه هایی از خلاقیت هستیم که در نوع خود جالب و متناسب با نمای بیرونی خودرو به نظر می رسد و نسبت به گذشته پیشرفت مناسبی را شاهد بوده است. طرح داشبورد اندکی خلاقانه و متمایز به نظر رسیده و همچون بدنه خودرو از احجام فانتزی در طراحی آن بهره گرفته شده است. در اینجا از درب داشبورد خبری نیست و یک محفظه خالی در سمت سرنشین روی داشبورد تعبیه شده که جلوه جذابی را پدیدار نکرده است. فرورفتگی بالای کنسول میانی داشبورد نیز حالتی شبیه به یک بشقاب مقعر به وجود آورده که به نظر می رسد برای قرار دادن لوازم تزئینی یا جعبه دستمال کاغذی مناسب باشد.

تصویر
طراحی داخلی ام وی ام ۱۱۰

طراحی غربیلک فرمان از نوع سه شاخه نسبتا ساده با المان های اسپرت است که در کنار نمای جذاب پنل کیلومترشمار، حس خوشایندی را به راننده منتقل می کند. همچنین طرح اهرم تعویض دنده همانند خودروهای اسپرت، ساده و جذاب به نظر می رسد اما تناسبی با ماهیت این هاچبک جمع وجور خانوادگی ندارد. فضای کابین ام وی ام ۱۱۰ نسخه اس نسبت به گذشته کمی جادارتر از آب درآمده اما با این حال و با توجه به ابعاد جمع وجور خودرو، احتمالا محدودیت هایی برای افراد بزرگسال در ردیف عقب وجود خواهد داشت. گنجایش فضای صندوق عقب ام وی ام ۱۱۰ اس بسیار محدود بوده و تنها ۱۹۰ لیتر فضا در اختیار وسایل کاربران قرار می دهد. این حجم در مقایسه با ظرفیت ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتری موجود در صندوق عقب سدان های موجود در بازار ایران، بسیار کم به نظر می رسد.

متریال داشبورد از پلاستیک نه چندان باکیفیت ساخته شده که برای خودرویی در این رنج قیمت چندان دور از انتظار نخواهد بود. به طور کل طراحی فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰ اس گرچه نسبت به گذشته خوشایندتر به نظر می رسد اما همچنان نقدهایی بر آن وجود خواهد داشت که البته با توجه به قیمت خودرو، این کمبودها چندان غیر قابل انتظار نیست.

آپشن ها و امکانات ام وی ام ۱۱۰

ام وی ام ۱۱۰ اس در دو تیپ پایه کامفورت و مدل فول آپشن اسپرت لاکچری به بازار عرضه شده که در حال حاضر تنها مدل فول آپشن اسپرت لاکچری آن در لیست محصولات شرکت مدیران خودرو حضور دارد. از جمله مهم ترین تجهیزات رفاهی ایمنی این خودرو کوچک می توان به موارد زیر اشاره کرد: ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمزهای جلو دیسکی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم صوتی با چهار اسپیکر، چراغ های مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی تمامی درب ها، دیلایت، صفحه کیلومترشمار دیجیتال، آینه های جانبی برقی، حسگر پارک، رینگ های آلومینیومی، گرم کن شیشه عقب، برف پاک کن شیشه عقب.

مشخصات فنی ام وی ام 110S

ام وی ام ۱۱۰ نسخه اس به یکی از کوچکترین و ضعیف ترین پیشرانه های موجود در میان خودروهای داخلی مجهز شده است. پیشرانه این خودرو از نوع سه سیلندر تنفس طبیعی به حجم یک لیتر است. توان خروجی موتور ام وی ام 110S برابر ۶۸ اسب بخار بوده که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه پدید می آید. همچنین گشتاور حاصل از این موتور ۱۲ سوپاپ نیز به رقم ۹۳ نیوتن متر می رسد که توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به سوی چرخ های جلو انتقال می یابد. حداکثر سرعت این خودرو ۹۳۶ کیلوگرمی برابر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده و میزان مصرف سوخت آن معادل ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

مزایا و معایب ام وی ام 110S

از جمله مزایای MVM 110S می توان به طراحی ظاهری زیباتر آن نسبت به گذشته، بهبود ایمنی و استحکام بدنه، استهلاک کم، مصرف سوخت پایین و کیفیت ساخت بهتر از گذشته اشاره کرد. در بحث نقاط ضعف نیز می توان از فرمان پذیری نه چندان دقیق، امکانات رفاهی اندک، قیمت غیررقابتی و حذف پیشرانه ۴ سیلندر اشاره کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان