امکانات و مشخصات خودروی هیوندای سوناتا 2018

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی هیوندای سوناتا 2018
 اکثر خودروهای کره‌ای به داشتن امکانات رفاهی و آپشن‌های بسیار شهرت دارند که هیوندای سوناتا 2018 هم جز همین خودروهاست. هیوندای سوناتا 2018 در تیپ‌های مختلفی به بازار عرضه شد که می‌توان به SE، لیمیتد، اسپرت و … اشاره کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،شرکت پاکرو، اولین فیس لیفت سوناتا LF را در مدل 2018 و تنها در نسخه هیبریدی به ایران آورد. این خودرو نیز همچون گذشته، در سه تیپ مختلف عرضه شده که تفاوت تجهیزاتی آن ها تقریبا مشابه مدل 2017 است. تیپ پایه این خودرو، GL است که مانیتور کوچک و رینگ 16 اینچی دارد و تجهیزات مهمی مانند پانوراما، سنسور جلو و نقطه کور، در آن وجود ندارد. دو تیپ دیگر این خودرو نیز تنها در تریم چرم و چوب کابین، شارژر وایرلس و تهویه صندلی های جلو با یکدیگر متفاوت هستند که هرسه ویژگی آن فقط در تیپ جی ال اس پلاس موجود است. این هیبریدی در کنار پیشرانه بنزینی اش، یک موتور الکتریکی 51 اسبی هم دارد که با باتری های لیتیوم یونی 270 ولت، تغذیه می شود.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندای سوناتا 2018

طراحی جذاب و زیبا هیوندای سوناتا 2018

طراحی نمای جلوی هیوندای سوناتا 2018

یکی از 5 دلیل برای اینکه هیوندای سوناتا بخرم طراحی ظاهری آن می باشد.از لحاظ ظاهری این خودرو ظاهری لوکس و زیبا دارد و طراحان آن به قولی سنگ تمام گذاشته اند. هیوندای سوناتا 2018 با تغییراتی در ظاهر همراه بوده که از این تغییرات می توان به تغییر در جلو پنجره و چراغ ها اشاره کرد.

این تغییرات باعث شده است که هیوندای سوناتا 2018 بیشتر به خودروهای اسپرت شباهت داشته باشد و همین موضوع باعث شده است که قشر جوان هم سراغ این خودرو بروند که البته خبر خوبی است! طراحی چراغ ها و خطوط حجم دهی همگی دست به دست هم داده اند تا ظاهری لوکس و زیبا برای این خودرو تداعی شود. خوشبختانه در نمای روبرو خبری از قطعات پلاستیکی نیست و تا جای ممکن از فلز با کیفیت استفاده شده است. این مدل همچنین دارای مه شکن هایی در پایین سپر است که ظاهر آن را کمی از لوکس به خشن تغییر می دهد. به طوری که خودرو تشنه سرعت است.

طراحی نمای جانبی هیوندای سوناتا 2018

در نمای جانبی تمام مدل های سوناتا در قسمت پایین آینه ها، پنجره و رکاب یک خط فلزی کشیده شده است که تفاوت رنگ آن با رنگ بدنه تناقض خوبی ایجاد می کند. در نمای جانبی هم باز خطوط حجم دهنده تکرار شده اند اما اینبار کمتر. رینگ های سوناتا در مدل های مختلف در سایزهای متفاوتی عرضه شده اند که اکثرا 16، 17 و 18 اینچ هستند.

در نمای عقب هم طراحی نسبتا ساده ولی زیبایی را شاهد هستید. در نمای عقب خبری از اگزوزهای دوگانه نیست و فقط یک اگزوز برای خودرو در نظر گرفته شده است. که البته برای مدل های اسپرت دو اگزوز تعبیه شده است. به طور کلی نمی توان ایراد خاصی از ظاهر این سدان زیبا، اسپرت و در عین حال لوکس گرفت. از نظر ظاهری این خودرو مناسب با هر سلیقه ای است.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندای سوناتا 2018

امکانات رفاهی و آپشن های مناسب هیوندای سوناتا 2018

اکثر خودروهای کره ای به داشتن امکانات رفاهی و آپشن های بسیار شهرت دارند که هیوندای سوناتا 2018 هم جز همین خودروهاست. هیوندای سوناتا 2018 در تیپ های مختلفی به بازار عرضه شد که می توان به SE، لیمیتد، اسپرت و … اشاره کرد.

نسخه استاندارد که ارزان ترین تیپ هیوندای سوناتا 2018 هم می باشد یعنی SE آپشن های بسیاری دارد. در این نسخه از هیوندای سوناتا 2018 شاهد آپشن و امکانات رفاهی قبیل applcarPlay و اندرویداتو هستیم که ارتباط بین خودرو و گوشی همراه را فراهم می کنند. همچنین در این نسخه یک نمایشگر لمسی 7 اینچی تعبیه شده است. از دیگر امکانات هیوندای سوناتا 2018 می توان به ورود بدون کلید، سیستم صوتی قدرتمند همراه با 6 بلندگو، صندلی های عقب جمع شونده، ناوبری ماهواره ای و …. اشاره کرد.

تصویر
طراحی داخلی هیوندای سوناتا 2018

آپشن های رفاهی تیپ های مختلف هیوندای سوناتا 2018

که سوناتا ۲۰۱۸، در تیپ های SE، SEL، لیمیتد، اسپرت، اسپرت 2.0T و لیمیتد 2.0T در بازار عرضه می شوند. نسخه استاندارد و پایه که همان نسخه SE است هم حتی آپشن های بسیاری دارد. چراغ های خاموش و روشن خودکار، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فرمان تلسکوپی، صندلی های جمع شونده ی عقب، نمایشگر لمسی ۷ اینچی میان داشبورد، نمایشگر ۳.۵ اینچ تک رنگ پشت فرمان، ناوبری ماهواره ای، سیستم صوتی دارای ۶ بلندگو با درگاه USB و AUX، امکان ارتباط تلفنی از طریق بلوتوث، سیستم هماهنگ با اپل کارپلی و اندروید اتو تعدادی از آپشن هایی هستند که در مدل SE تعبیه شده اند.

در مدل های دیگر این آپشن ها حتی بیشتر هم می شوند. برای مثال در مدل SEL صندلی ها دارای گرمکن هستند و آینه های بغل هم حتی سیستم گرمکن دارند. که این موارد بدون شک بر قیمت هر تیپ تاثیرگذار است. در مدل Limited و اسپرت از لحاظ وجود امکانات رفاهی تفاوت چندانی وجود ندارد. در مدل لیمیتد شاهد چراغ های LED جلو و همچنین تکنولوژی Dynamic Bending Lights هستیم. تنها تفاوت این نسخه با نسخه های اسپرت در این است که نسخه های اسپرت با دو اگزوز، جلو پنجره ی مشبک، رینگ های طرح اسپرت، تعویض دنده (شیفتر) پشت فرمان و پدال های آلومینیوم در بازار عرضه می شوند. پس حتی اگر مدل استاندارد یا همان SE را هم خریداری کنید هیچ نگرانی از لحاظ آپشن ها و امکانات رفاهی نخواهید داشت.

فضای راحت و با کیفیت کابین در هیوندای سوناتا 2018

خودروهای کره ای به ارائه بهترین ها برای مشتریان خود شهرت دارند. این کمپانی سعی داشته که در هیوندای سوناتا 2018 علاوه بر ظاهر زیبا بیرونی و آپشن های بسیار، راحتی سرنشینان را نیز تامین کند که در این امر موفق هم بوده است. بیشترین متریالی که در داخل خودرو استفاده شده است پلاستیک نرم و مرغوب است که با ترکیب با دیگر اجزا ظاهر خوبی به فضای داخلی می دهد.

شاید در نگاه اول و ورود به هیوندای سوناتا 2018 با حجم زیادی از کلیدها مواجه شوید که ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد اما این کلیدها جز آپشن ها و امکانات رفاهی سرنشینان هستند که هر کدام کارایی به جایی دارند. در پشت فرمان کلیدهای بسیاری برای سیستم سرگرمی و تهویه مطبوع قرار داده شده است که دسترسی راننده به آن ها آسان خواهد بود. به طور کلی از لحاظ قرارگیری، کلیدها و دکمه ها در بهترین جای ممکن قرار گرفته اند و هیوندای سوناتا 2018 سعی داشته تا تجربه کاربری خوبی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان آورد.

طراحی فرمان و فضای نشیمت سرنشین ها

راحتی و آسایش راننده یکی از مهم ترین دلایل برای اینکه سوناتا 2018 بخرم می باشد.فرمان این مدل و تمامی نسخه ها همگی ترکیبی از فلز و چرم همراه با دوخت هستند که ترکیب جذابی است. از لحاظ کافی بودن فضا، فضای کافی برای سرنشینان بلند قد در نظر گرفته شده است، همچنین برای سرنشینان عقب فضای کافی بین صندلی ها و زانوی آن ها وجود دارد. این امر باعث می شود در مسافت های طولانی خستگی کمتری سراغ سرنشینان برود. در فضای جلو و عقب چند جا لیوانی برای راننده و سرنشینان تعبیه شده است. همچنین فضای در نظر گرفته شده در کنار در نیز فضای کافی برای قرار دادن وسایل است. به طور کلی از لحاظ فضاسازی داخلی این سدان کره ای خوب عمل کرده است.

قدرت و پیشرانه قابل قبول

در سوناتا شاهد پیشرانه 4 لیتری هستیم. قدرت هیوندای سوناتا 2018 با گیربکس 6 دنده تعبیه می شود. در این مدل شاهد 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن بر متر گشتاور هستیم. این مدل در مدت 8 ثانیه سرعت صفر تا 100 را پر می کند که برای خودرویی در این کلاس قدرت و زمان خوبی است. مصرف سوخت هیوندای سوناتا 2018 در جاده های شهری 6.7 لیتر و در بزرگراه ها و جاده های خارج از شهر به 9.5 لیتر در 100 کیلومتر می رسد.

از لحاظ مصرف سوخت، میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. در بزرگراه و ترافیک شهری، مصرف سوخت این مدل ۶.۷ لیتر تا ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می رسد. به یاد داشته باشید که روی صحبت ما در مقاله بر روی مدل SE است. این موارد در تیپ های مختلف متفاوت است. اما بد نیست بدانید که قدرتمندترین مدل هیوندای سوناتا 2018 مدل 2 لیتری توربو شارژ است که قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر دارد.

همان طور که اشاره شد این خودرو در تیپ های مختلفی با آپشن و مشخصات فنی متفاوتی عرضه می شود. در تیپ T2.0 شاهد قدرت و شتاب بالای هیوندای سوناتا 2018 هستیم. سوناتا T2.0 شتاب صفر تا 100 را فقط در عرض 6.8 ثانیه طی می کند که زمان کوتاهی است. در سوناتا حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را تجربه خواهید کرد. این شتاب و سرعت مدیون گیربکس تمام اتوماتیک 8 حالته سوناتا است. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۱۰.۵ لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است.

یکی از 5 دلیل برای اینکه هیوندای سوناتا 2018 بخریم شتاب صفر تا صد این خودرو می باشد. به لطف تولید نهایت گشتاور از دور موتور ۱۳۵۰ دور بر دقیقه، سوناتا 2.0T در زمان ۶.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۱۰.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، همراه شیفترهای پشت فرمان تولید می شود. به طور کلی در این خودرو شتاب و سرعت بالا را به راحتی تجربه می کنید که در نسخه های اسپرت این حس و حال خشن و تشنه سرعت حتی بیشتر است.

ایمنی تضمین شده یکی از مهم ترین دلایل برای اینکه هیوندای سوناتا 2018 بخرم

یکی از دلایل مهم برای اینکه سوناتا 2018 بخرم ایمنی می باشد.ایمنی، فاکتوری مهم و حائز اهمیت در هنگام خرید خودرو. این خودرو توانسته از لحاظ ایمنی از سازمان IIHS دریافت کند. در تمامی تست ها و آزمایشات مربوط به تصادف و برخورد خودرو، سوناتا SE 2018 امتیاز خوبی دریافت کرده است. از طرفی تیپ اسپرت و فول آپشن هیوندای سوناتا 2018 توانسته بالاترین امتیاز یعنی Superior را کسب کند که این خبر خوبی است.

حتی در نسخه استاندارد و ارزان قیمت سوناتا نیز شاهد امکانات ایمنی قابل توجهی هستیم. در نسخه SE ترمزهای ضد قفل و همچنین کمکی تعبیه شده اند. از طرفی به لطف حضور سیستم مدیریت تعادل و کنترل لغزش، هیوندای سوناتا 2018 پایداری و استقامت خود را در شرایط آب و هوایی نامساعد حفظ می کند و خبری از لغزش و انحراف نیست.

حتی ارزان ترین نسخه سوناتا که همان نسخه هیوندای سوناتا 2018 SE است دارای سیستم ترمز ضد قفل، ترمز کمکی است. هیوندای سوناتا 2018 مجهز به تکنولوژی تقسیم هوشمند نیروی ترمز، مدیریت تعادل و کنترل لغزش است که این موارد در شرایط آب و هوایی نامساعد مانع لغزش و انحراف خودرو می شوند. در هیوندای سوناتا 2018 همچنین شاهد سنسور پارک عقب و ترافیک هستیم که با سیستم هشدار نقطه های کور همراه شده است.

یکی از مهم ترین دلایل برای اینکه هیوندای سوناتا 2018 بخرم تماس های اضطراری این خودرو می باشد.یکی از کاربردی ترین سیستم ها در هیوندای سوناتا 2018 تماس خودکار با مرکز پلیس و فوریت های پزشکی به هنگام حادثه است که این مورد می تواند از اتفاقات ناگوار بسیاری جلوگیری کند. هیوندای سوناتا 2018 در بخش ایمنی هم بهترین امکانات را برای راننده و سرنشینان در نظر گرفته است.

به طور کلی این کمپانی کره ای سعی داشته با تولید و عرضه هیوندای سوناتا 2018 تجربه کاملا متفاوتی از یک خودروی لوکس کلاس سدان را ارائه دهد که در این امر موفق بوده است. اگر که شما تجربه رانندگی و استفاده از این خودرو را داشته ای حتما نظرات خود را با همراه خودرو در میان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (498 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان