امکانات و آپشن های خودروی چانگان cs35

  یکشنبه، 26 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و آپشن های خودروی چانگان cs35
کروز کنترل یکی از اصلی‌ترین آپشن های چانگان Cs35 به‌حساب می‌آید. کروز کنترل یک سیستم کمکی است که به‌خصوص در مسیرهای طولانی و مسافرت‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با فعال شدن سیستم کروز کنترل، سرعت خودرو در یک محدوده خاص ثابت باقی می‌ماند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، چانگان CS35 اولین شاسی بلند شرکت چانگان چین است که کانسپت آن برای اولین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال 2011 در معرض دید عموم قرار گرفت و در سال 2012 نیز رسما وارد بازار چین شد. شرکت سایپا به عنوان شریک تجاری چانگان در ایران، از سال 1394 چانگان CS35 را به بازار خودرو کشور معرفی کرد. CS35 در ابتدا به صورت وارداتی توسط سایپا عرضه شد و سپس مونتاژ آن در این شرکت آغاز گردید که کاهش قیمت نسبتا کمی را نیز برای این خودرو به همراه داشت. چانگان CS35 در دو نمونه با گیربکس های دستی و اتوماتیک در بازار کشور عرضه می شود و طی سال های گذشته توانسته آمار فروش بسیار خوبی را نیز از خود به جای بگذارد.

تصویر
طراحی ظاهری چانگان cs35

با آپشن های چانگان cs35 آشنا شوید

در ادامه مقاله معرفی آپشن های چانگان cs35، به معرفی امکانات امنیتی، کمکی و رفاهی چانگان cs35 می پردازیم. باید توجه کرد که چانگان cs35 جزو لوکس ترین و پرامکانات ترین خودروهای بازار یا حتی دسته شاسی بلندهای کوچک نیست. به همین دلیل نباید انتظار لیست کاملی از امکانات رفاهی به همراه آپشن های امنیتی و کمکی راننده را در این خودرو کوچک داشته باشید. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه دنده ای این خودرو فاقد امکاناتی مانند کیسه های هوای جانبی، سانروف، کروز کنترل، صندلی چرمی و آینه های تاشو با قابلیت تاشو برقی است.

لیست امکانات رفاهی و آپشن های چانگان cs35

کروز کنترل

کروز کنترل یکی از اصلی ترین آپشن های چانگان Cs35 به حساب می آید. کروز کنترل یک سیستم کمکی است که به خصوص در مسیرهای طولانی و مسافرت ها اهمیت زیادی پیدا می کند. با فعال شدن سیستم کروز کنترل، سرعت خودرو در یک محدوده خاص ثابت باقی می ماند. به این ترتیب نیازی به فشردن پدال گاز در تمام مسیر نیست. این موضوع می تواند از خستگی بیش ازحد راننده جلوگیری کند.

تصویر
طراحی داخلی چانگان cs35

سنسور پارک عقب

یکی دیگر از آپشن های چانگان cs35، سنسور دنده عقب این خودرو است. این سنسور از نوع اولتراسونیک است و با استفاده از امواج صوتی می تواند وجود اجسام مختلف در نزدیکی خودرو را تشخیص دهد. هنگامی که راننده خودرو را در وضعیت دنده عقب قرار می دهد، این سنسورهای کوچک که روی سپر عقبی خودرو قرارگرفته اند فعال می شوند و از طریق علامت های صوتی وجود اشیاء مختلف در پشت خودرو را به اطلاع راننده می رسانند.

ترمز ABS/EBD به همراه ترمز کمکی

ABS (ترمز ضد قفل) و EBD (توزیع نیروی ترمز) جزو امکانات اساسی و اولیه ایمنی خودروها هستند که تقریباً تمام خودروهای تولید روز به آن ها مجهز شده اند. این سیستم ها در شرایط اضطراری که نیاز به توقف فوری خودرو وجود دارد، اهمیت زیادی پیدا می کنند.

با استفاده از این سیستم ها چرخ ها در هنگام ترمزگیری شدید قفل نمی کنند و با توزیع نیروی ترمز در همه چرخ ها، خودرو با ایمنی بیشتری متوقف می شود. در کنار این سیستم های امنیتی، از ترمز کمکی (BAS) نیز در این خودرو استفاده شده است، که یکی از آپشن های چانگان cs35 به حساب می آید. نقش ترمز کمکی باعث می شود که حتی با ترمزگیری نرم نیز از تمام قدرت سیستم های ABS و EBD برای توقف خودرو استفاده شود.

دی لایت و اتولایت

روشنایی روز یا دی لایت، چراغ های ال ای دی هستند که به صورت اتوماتیک در روز روشن می شوند. وجود این چراغ ها بااین که بر روی دید راننده تأثیری ندارد، اما باعث جلب توجه رانندگان و عابران پیاده می شوند؛ ازاین رو بیشتر جنبه ایمنی دارند هرچند که به زیبایی و خودنمایی خودرو در روز نیز کمک می کنند. این چراغ ها از نوع آل ای دی هستند و مصرف برق بسیار پایینی دارند. نور اتوماتیک یا اتو لایت در کنار دی لایت از آپشن های چانگان Cs35 به حساب می آید. وجود چراغ های اتوماتیک یا اتولایت باعث می شود در هنگام کاهش روشنایی محیط، چراغ های خودرو به صورت خودکار روشن شوند. این ویژگی در هنگام عبور از تونل ها نیز به صورت خودکار باعث روشن شدن چراغ های خودرو در هنگام ورود، و خاموش شدن آن ها پس از خارج شدن از تونل می شود.

مانیتور ۸ اینچی با نویگیشن و دوربین عقب

مانیتور ۸ اینچی چانگان cs35 علاوه بر قرار دادن امکان کنترل مالتی مدیا و پخش موزیک، با اتصال بلوتوثی به تلفن های هوشمند، امکان پاسخ دادن به تماس های ورودی را نیز فراهم می کند. همچنین این مانیتور دسترسی و کنترل بخش های مختلف خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد. مانیتور جزو آپشن های اصلی چانگان cs35 است. اما سیستم راهبری (نویگیشن) و دوربین عقب جزو امکانات سفارشی است که در تمام مدل های این خودرو وجود ندارد. وجود دوربین عقب باعث می شود تا در هنگام پارک کردن خودرو، امکان مشاهده عقب خودرو از طریق مانیتور فراهم شود. نویگیشن یا سیستم راهبری نیز از طریق مانیتور، امکان مشاهده نقشه و هدایت تا مقصد تعیین شده به همراه دستیار صوتی را فراهم می کند.

4 ایربگ

در لیست آپشن های امنیتی چانگان تنها ۴ ایربگ دیده می شود. این ۴ ایربگ شامل ایربگ راننده و سرنشین جلو به همراه ایربگ های جانبی می شوند. به این ترتیب ایمنی سرنشینان جلو تا حد زیادی تأمین شده است و از آن ها در مقابل ضربه های جانبی نیز محافظت می شود.

آینه جانبی تاشو برقی با تنظیم برقی

آخرین موردی که در لیست آپشن های چانگان مورد بررسی قرار می دهیم، آینه های جانبی تاشو با تنظیم برقی است. این آینه ها در هنگام خاموش شدن خودرو به صورت اتوماتیک جمع می شوند و بعد از ورود به خودرو به صورت خودکار به تنظیم قبلی خود بازمی گردند. علاوه بر این، تاشدن خودکار آینه ها در عبور از معابر تنگ، پارک کردن در نزدیک دیوار و یا جمع شدن ناخواسته در برخورد با خودروهای دیگر نیز می تواند به کمک راننده بیاید.

سایر آپشن های چانگان cs35

  • سانروف
  • سیستم ضد سرقت
  • کامپیوتر اطلاعات سفر
  • صندلی چرمی
  • دکمه های تنظیم روی فرمان
  • فرمان برقی
  • چراغ هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • مه شکن جلو و عقب
  • ریموت کنترل تاشو
  • برف پاک کن عقب

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان