امکانات و آپشن های خودروی رنو تلیسمان

  چهارشنبه، 15 مرداد 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
امکانات و آپشن های خودروی رنو تلیسمان
رنو تلیسمان علاوه‌بر زیبایی ظاهری، به دریایی از امکانات و آپشن‌های کاربردی مجهز شده است. این امکانات و آپشن‌ها در بخش‌های مختلف خودرو به عملکرد بهتر، ایمنی و سطح بالای راحتی و رفاه سرنشینان کمک زیادی می‌کنند. ازاین‌رو تلیسمان را باید یکی از بهترین گزینه‌های موجود در دسته سدان‌های لوکس بدانیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،رنو تالیسمان (renault talisman) خودروی سدان خانوادگی بزرگ نیمه لوکس رنو است که در سال 2015 معرفی شد. رنو تالیسمان در کشورهای نظیر فرانسه و کره جنوبی تولید می شود و از سال 95 توسط نگین خودرو به ایران وارد شد. تالیسمان هایی که به ایران وارد می شوند همگی ساخته کشور کره جنوبی هستند. رنو تالیسمان روی پلتفرم CMF رنو طراحی شده و از پیشرانه 1.6 لیتری توربوی نیسان نیسان جوک اسپرت استفاده می کند.

با آپشن های رنو تلیسمان آشنا شوید

در ادامه مقاله معرفی آپشن های رنو تلیسمان، ما در بخش های جداگانه به معرفی امکانات این خودرو محبوب می پردازیم. رنو تلیسمان یکی از خودروهای لوکس و پر امکانات بازار محسوب می شود. به همین دلیل سعی می کنیم تنها به مهم ترین امکانات این خودرو اشاره کنیم.

تابحال به فروش خودرو خودت بدون یک ثانیه اتلاف وقت فکر کردی، اینجا کلیک کن تا با بالاترین سود ممکن خودروی خودت رو بفروشی

لیست آپشن های زیر متعلق به تیپ E3 یا تیپ فول تلیسمان است. تیپ E2 که البته تعداد محدودی از آن وارد بازار ایران شده است، فاقد چندین آپشن مانند ماساژور، گرم کن صندلی، سیستم نقطه کور، هدآپ و سنسور جلو است.

آپشن های امنیتی و کمکی رنو تلیسمان

کنترل کروز (Cruise control):

کروز کنترل، یک سیستم کمکی است که برای راحتی بیشتر هنگام طی کردن مسافت های طولانی طراحی شده است. زمانی که این سیستم را فعال می کنید، سرعت خودرو به شکل خودکار ثابت می شود. به این ترتیب در مسافت های طولانی نیازی به فشار دادن پدال گاز در تمام طول مدت سفر نخواهد بود و خود خودرو با یک سرعت ثابت به مسیر ادامه خواهد داد. باوجود کروز کنترل در لیست آپشن های رنو تلیسمان، هنگام رانندگی احساس خستگی کمتری خواهید داشت.

سیستم کنترل کشش (Traction Control):

کنترل کشش یک سیستم کمکی مهم در جاده های لغزنده است. این سیستم با تنظیم سرعت چرخش چرخ ها در پیچ های لغزنده، از سرخوردن خودرو و از دست دادن کنترل آن جلوگیری می کند. به این ترتیب نگرانی از بابت هرزگردی چرخ ها در جاده های لغزنده وجود نخواهد داشت.

کنترل پایداری الکترونیکی (Electronic Stability Control):

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) یکی دیگر از آپشن های رنو تلیسمان است که اهمیت زیادی در کنترل خودرو در شرایط سخت دارد. این سیستم با فعال کردن جداگانه ترمز هرچرخ، به حفظ کنترل خودرو در مسیر مستقیم کمک می کند. به این ترتیب اگر کنترل فرمان خودرو را از دست بدهید، با کمک کنترل پایداری الکترونیکی، خودرو مسیر مستقیم خود را حفظ خواهد کرد.

سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی (Hill Start Assist):

سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی، از عقب رفتن خودرو در هنگام استارت زدن در سربالایی جلوگیری می کند. سنسورهای قرارگرفته در جلو و عقب خودرو، زاویه خودرو نسبت به سطح را اندازه گیری می کنند و در صورت قرار داشتن خودرو در شیب، هنگام استارت زدن 2 ثانیه از حرکت خودرو به عقب جلوگیری می کنند. به این ترتیب شما فرصتی کافی برای حرکت روبه جلو پیدا خواهید کرد.

تصویر
طراحی ظاهری رنو تلیسمان

سیستم هشدار نقاط کور خودرو (Blind Spot Detection System):

سیستم هشدار نقطه کور یکی دیگر از آپشن های رنو تلیسمان است. این سیستم به شما کمک می کند تا هنگام رانندگی، متوجه نزدیک شدن خودروها -از نقاط کوری که در آینه نمی بینید- شوید. سنسورهای نصب شده روی بدنه، فاصله خودرو با خودروهای مجاور در زوایای خاص را اندازه گیری می کنند. درصورتی که خودروهای مجاور، از زوایای کور به خودرو نزدیک شوند، یک چراغ هشدار روی آینه بغل روشن می شود؛ تا راننده متوجه حضور یک خودرو، در خارج از زاویه دید خود شود.

ترمز برقی:

در بسیاری از مواقع ممکن است هنگام خاموش کردن خودرو، کشیدن ترمزدستی را فراموش کنید. در این گونه موارد ممکن است خطراتی شما را تهدید کند. ترمز برقی یکی دیگر از آپشن های رنو تلیسمان است که می تواند امنیت خودرو شما را بیشتر کند.

در زمانی که موتور خودرو خاموش می شود، ترمز برقی به شکل خودکار فعال خواهد شد؛ به این ترتیب دیگر نگران فراموش کردن کشیدن ترمزدستی نخواهید بود. ترمز برقی یکی از کلیدهای کنترل روی کنسول وسط تلیسمان است که می توانید در صورت نیاز آن را فعال یا غیرفعال کنید.

قابلیت قرارگیری صندلی کودک (ایزوفیکس):

امنیت کودکان خردسال در خودرو یکی از مسائلی است که خصوصاً در سال های اخیر توجه ویژه ای به آن می شود و یکی از ملاک های اصلی دریافت ستاره ایمنی اروپا است. صندلی های عقب تلیسمان قابلیت نصب دو صندلی کودک یا همان ایزوفیکس را دارند. به این ترتیب می توانید از امنیت کودکان خود در خودرو مطمئن شوید.

تصویر
سنسور پارک عقب و جلو

اتوپارک به همراه سنسور پارک عقب و جلو (Rear And Front Parking Sensors):

سنسورهای هشداردهنده عقب و جلو از آپشن های رنو تلیسمان هستند که کمک زیادی به امنیت بیشتر هنگام پارک خودرو می کنند. چندین سنسور حساس به فاصله التراسونیک در سپر جلویی و عقبی خودرو قرارگرفته اند. این سنسورها با ارسال پیاپی امواج، فاصله اجسام با خودرو را اندازه گیری می کنند. به این ترتیب در هنگام پارک خودرو یا نزدیک شدن به اشیا از عقب و جلو، این سنسورها به شما کمک می کنند تا دچار برخوردهای ناخواسته نشوید.

اتوپارک نیز یکی دیگر از آپشن های کمکی تلیسمان است. دکمه اتوپارک در کنسول وسط قرارگرفته است که با فشردن آن می توانید حالت پارک را از نمایشگر بزرگ خودرو انتخاب کنید. سپس در زمانی که خودرو سرعتی پایین تر از 30 کیلومتر داشته باشد، محل مناسب پارک توسط حسگرها شناسایی می شود و بعد از توقف، به صورت اتوماتیک بدون نیاز به گاز دادن یا کنترل فرمان، خودرو در محل موردنظر پارک خواهد شد، در این مدت زمان شما تنها باید ترمز را کنترل کنید.

سنسور تشخیص حرکت اشیا:

این سیستم یکی از جدیدترین حسگرهای امنیتی است که برای جلوگیری از تصادف طراحی شده است. سنسور تشخیص حرکت اشیا، می تواند حرکت خودرو، دوچرخه و عابران پیاده در جلوی خودرو را تشخیص دهد و تفکیک کند. به این ترتیب با تشخیص نزدیک شدن این اشیا و آگاه کردن راننده از وجود آن ها خصوصاً در وضعیتی که راننده دید خوبی نسبت به جاده ندارد، از بروز حوادث و تصادف ها جلوگیری می کند. این سیستم در شهرهای شلوغ و در جاده های مه آلود یا در شب که دید اندکی نسبت به جاده دارید، اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

سیستم ترمز توزیع نیرو ترمز ABS و ترمز ضد قفل و ترمز کمکی، سیستم کنترل فشار تایر، 6 عدد ایربگ (جلو، عقب، پرده ای، و جانبی جلو)، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش کشنده، کمربندِ ایمنی محدودکننده، دوربین عقب و اتوپارک، از دیگر آپشن های رنو تلیسمان در بخش آپشن های امنیتی و کمکی به حساب می آیند.

آپشن های رفاهی و راحتی رنو تلیسمان

چراغ خوش آمدگویی و چراغ بدرقه:

یکی از آپشن های جذاب رنو تلیسمان، چراغ خوش آمدگویی و چراغ بدرقه است. با نزدیک شدن شما به خودرو، خودرو از طریق سنسورها، نزدیک شدن شما را احساس می کند و برای خوش آمدگویی از راننده خود آماده می شود. تلیسمان با روشن کردن دی لایت یا چراغ روشنایی روز، باز کردن آینه های جانبی و روشن شدن چراغ درون خودرو، به شما خوش آمد می گوید. همچنین بلافاصله صندلی ها به شکل آخرین تنظیماتی که در مموری صندلی ذخیره کرده اید، درمی آیند. یک انیمیشن خوشامدگویی در صفحه بزرگ خودرو پخش می شود و صدای خودرو نیز ورود شما را اعلام می کنند.

تلیسمان برای بدرقه شما نیز برنامه ویژه ای دارد. با ایستادن خودرو در مقصد، صندلی راننده حدود 5 سانتی متر به عقب حرکت می کند تا فضای کافی برای پیاده شدن راحت تر راننده وجود داشته باشد. با پیاده شدن از خودرو و دور شدن از آن، قفل درها فعال می شوند و چراغ خودرو برای بدرقه شما تا مدتی روشن باقی می ماند.

گرم کن، سردکن و ماساژور برای صندلی راننده:

راحتی صندلی ها جزو مهم ترین تفاوت یک خودرو لوکس است. صندلی های تلیسمان علاوه بر این که از چرم باکیفیت ساخته شده اند و بسیار راحت هستند، به آپشن های فراوانی مانند سردکن، گرم کن و ماساژور نیز مجهز شده اند. ماساژور ازجمله مهم ترین آپشن های لوکس رنو تلیسمان است که راحتی بیشتری را برای راننده به همراه دارد. علاوه بر این، تنظیم 8 حالته برقی، تنظیم گودی کمر و مموری از دیگر امکانات صندلی راننده به حساب می آیند.

گرم کن صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی جلو:

صندلی جلو به صورت استاندارد به گرم کن مجهز شده است. صندلی های عقب نیز در نسخه های فول آپشن و سفارشی، به گرم کن مجهز می شوند؛ اما سردکن فقط به شکل سفارشی برای صندلی جلو در دسترس است. تنظیم برقی 6 حالته برای صندلی جلو از دیگر آپشن های رنو تلیسمان به حساب می آید.

تهویه هوشمند دوگانه به همراه دریچه عقب:

سیستم تهویه هوشمند این خودرو همه چیز را برای راحتی شما فراهم می کند. این سیستم به شکل هوشمند دمای درون خودرو را تنظیم می کند. همچنین تهویه هوشمند رنو تلیسمان با اندازه گیری رطوبت هوای داخل خودرو، از ایجاد بخار بر روی شیشه ها جلوگیری می کند تا در زمستان مشکلی نداشته باشید. وجود فیلترهای دود، غبار و گرده ها باعث می شود تا هوای سالم تری در داخل خودرو برای تنفس وجود داشته باشد. تهویه دوگانه نیز امکان تنظیم کردن دمای دلخواه برای راننده و سرنشین جلو خودرو را فراهم می کند. امروزه دریچه های عقب نیز به یک استاندارد در خودروهای لوکس تبدیل شده اند.

آینه عقب الکتروکرومیک:

آینه های معمولی به دلیل انعکاس نور خصوصاً در شب ها مشکلات زیادی برای راننده ایجاد می کنند. اما آینه های الکتروکرومیک با جلوگیری از انعکاس بیش ازحد نور، این مشکلات را حل کرده اند. وجود آینه الکتروکرومیک در رنو تلیسمان باعث می شود تا چشم های شما اذیت نشوند و هنگام رانندگی دید بهتری نسبت به عقب خودرو داشته باشید.

کنترل خودرو با سیستم مالتی مدیای R-Link2:

در مرکز داشبورد رنو تلیسمان یک صفحه 8،7 اینچی لمسی بزرگ و زیبا قرارگرفته است که امکان کنترل تمام قسمت های خودرو را از طریق لمس چند گزینه فراهم می کند. این سیستم مالتی مدیا به چرخنده مالتی سنس متصل است. این چرخنده که در زیر کنسول مرکزی قرار دارد، امکان انتخاب حالت های مختلف رانندگی را برای شما فراهم می کند. 5 حالت مختلف که با تغییر تنظیمات موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، فرمان پذیری و رنگ داخلی خودرو، استفاده از ماشین را برای شما در شرایط گوناگون راحت تر می کنند. علاوه بر این، تنظیم سیستم صوتی، تهویه مطبوع و سایر کنترل های خودرو نیز از طریق R-LINK2 امکان پذیر است.

آینه جانبی تاشو برقی، آینه جانبی با تنظیم برقی، آینه جانبی با گرم کن، سقف پانوراما، سانروف، شیشه بالابر آنتی ترپ، سیستم پخش BOSE، و نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان از سایر ویژگی های رفاهی این خودرو محسوب می شوند.

دیگر آپشن های رنو تلیسمان:

  • 5 حالت رانندگی
  • تعلیق الکترونیکی
  • سنسور باران
  • ترمز کمکی
  • دی لایت
  • اتولایت
  • چراغ چرخشی
  • فرمان برقی 4 حالته، حساس به سرعت
  • نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر
  • کارت هندزفری رنو
  • چرم ریورا و چرم ناپا
  • صندوق پران هوشمند
  • پرده عقب
  • مموری آینه ها

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان