امکانات و آپشن های خودروی چری تیگو 5

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و آپشن های خودروی چری تیگو 5
خودرو چری تیگو 5 خودرویی جذاب است و رانندگی ایمن و مطمئنی را برای راننده در تمامی شرایط فراهم می‌کند. فضای داخلی آن حس لوکس بودن را به سرنشینان القا خواهد کرد. این خودرو برای خانواده‌ها بسیار کاربردی و جادار است، اما برای سرعت و شتاب‌گیری در جاده‌ها مناسب نیست و کند عمل می‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، یکسال پس از عرضه تیگو5 و به صورت دقیق تر در ابتدای زمستان 95، مدیران خودرو همگام با خطوط تولیدی چری در چین، نمونه فیس لیفت شده تیگو5 را معرفی کرد که در قسمت ظاهری، تغییر در گرافیک چراغ های جلو و طراحی مجدد سپر و درب صندوق عقب از مهم ترین تفاوت هایش با نسخه های قبلی این خودرو بودند. در بحث تجهیزات نیز چندین ویژگی جدید مانند آینه های تاشو برقی و دوربین دینامیک دنده عقب (نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان) به لیست تجهیزات استاندارد خودرو افزوده شده بود. در بهار 97 نیز دومین به روزرسانی تیگو5 در ایران معرفی شد که البته هیچ تغییری در ظاهر خودرو رخ نداد ولی چندین مورد جدید به تجهیزات خودرو افزوده شد که مهم ترین شان عبارتند از: تریم جدید کابین (چرم دو رنگ مشابه تیگو7 اکسلنت)، مانیتور 10 اینچی عمودی، نویگیشن، اضافه شدن سنسور جلو و سنسور باران و نهایتا لوگولایت (یا چراغ خوش آمدگویی با آرم چری) زیر درب های جلو. تیگو5 ورژن 97 همچون گذشته، در دو تیپ لاکچری و اکسلنت قابل خریداری بود ولی به دلیل داشتن امکانات جدید، تیپ لاکچری آن به «IL» و تیپ اکسلنت آن نیز به «IE» تغییر نام داد.

تصویر
طراحی ظاهری چری تیگو 5

آپشن های چری تیگو 5

چری تیگو 5 دارای موتوری 2 لیتری با قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 185 نیوتن متر با مصرف سوخت ترکیبی 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

این خودرو دارای تجهیزات ایمنی سیستم های پایداری ESP، ASR ، DTC ، HAC و EBA است، سانروف برقی دارد، و مجهزبه سنسور فشار باد تایر است. ما در ادامه از آپشن های آن بیشتر خواهیم گفت.

سیستم کروز کنترل

کروز کنترل یکی از آپشن های چریی تیگو 5 است که همان کنترل کننده سرعت خودرو است. سیستم کروز کنترل در مسافت های طولانی مدت بسیار کاربرد دارد که راننده با فشردن دکمه آن می تواند سرعت را ثابت نگه دارد. این سیستم در سرعت های کمتر از 40 تا 50 کارآیی ندارد.

سیستم ترمز پارک برقی EPB

خودروی چری تیگو 5 از سیستم ترمز پارک برقی EPB برخوردار است. این فناوری در خودرو های مدرن موجود است. EPB مخفف Electronic Parking Brake برای قفل کردن چرخ های عقب است. این سیستم اولین بار روی خودروی آئودی A8 کار شد و الان در بسیاری از خودروها تجهیز شده است و کاربرد مناسبی دارد.

تصویر
طراحی ظاهری چری تیگو 5

سیستم ترمز ضد قفل ABS

از آپشن های چری تیگو 5، سیستم ABS است که از بهترین گزینه هایی است که راننده می تواند به آن تکیه کند و امنیت خودرو را فراهم آورد.

این سیستم از 4 بخش تشکیل شده که شامل سنسورهای سرعت، پمپ، سوپاپ ها و کنترل کننده است. برای استفاده از این سیستم نباید پدال ترمز را پی درپی فشار داد، بلکه باید آن را کاملا فشرد تا عملکرد مناسبی داشته باشد.

مکانیزم کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC

سیستم HAC مخفف Hill-start Assist Control است. این سیستم به شروع حرکت در سربالایی کمک می کند. هنگامی که خودرو در سربالایی یا شیب تند است، با این سیستم به عقب نخواهد رفت. سیستم HAC با چند سنسور، شیب را تشخیص می دهد و وقتی پدال ترمز را رها می کنید، به عقب نمی رود و سر جای خود می ایستد. وقتی اقدام به فشار دادن پدال گاز کنید، خودرو تکان می خورد و از حالت HAC خارج می شود.

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

یکی دیگر از آپشن های چری تیگو 5 سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD است. این سیستم در واقع یک نرم افزار در حافظه ABS است و نیروی ترمز را به مقدار لازم و متناسب به چرخ های جلو، عقب، چپ و راست تقسیم می کند.

این سیستم مقدار فشار چرخ ها را تنظیم می کند، مثلا برای جلوگیری از قفل شدن چرخ های عقب، نیروی ترمز کمتری را هم به چرخ های عقب وارد می کند.

دارای نشان پنج ستاره ی N-Cap

N-Cap یک برنامه ارزیابی ایمنی خودروهای جدید اروپایی است که با هدف ارتقاء ایمنی خودورها از سال 1997 از بلژیک شروع به فعالیت کرد. NCAP مخفف New Car Assessment Programme است و هر سال ایمن ترین خودروهای سال را معرفی می کند و با هر ستاره، نشان می دهد که ایمنی این خودروها چقدر است. خودروی چری تیگو 5 دارای نشان پنج ستاره ی N-Cap است.

کیسه هوا

چری تیگو 5 دارای 4 عدد کیسه هوا است. این کیسه های هوا متعلق به راننده، سرنشین و دو عدد برای صندلی های عقب است. کیسه هوا یا ایربگ برای ایمنی افراد در خودرو ضروری است.

جنس این کیسه ها از نایلون و بسیار سبک است که بین فرمان، داشبورد، صندلی ها و درها قرار می گیرند و در هنگام سانحه در چند صدم ثانیه باز خواهند شد تا از برخورد جسم سنگین با سرنشینان جلوگیری کنند.

صندلی ها

صندلی های چری تیگو 5 به گونه ای طراحی شده اند که به صورت برقی قابل تنظیم و یکی دیگر از آپشن های چری تیگو 5 باشند. این صندلی ها در 6 جهت تغییر می کنند و سرنشینان می توانند آن ها را مطابق با آناتومی بدن خود تنظیم کند. از دیگر مزیت های صندلی های چری تیگو 5 می توان به قابلیت گرمکن برای سرنشینان جلو اشاره کرد.

سایر آپشن های چری تیگو 5:

  • چراغ های LED عقب
  • آینه های جانبی تاشونده برقی
  • مکانیزم نمایش میزان فشار باد تایرها
  • لوله اگزوزهای اسپرت همراه با روکش کروم
  • رینگ آلومینیومی17 اینچی همراه با تایرهای SUV
  • مجهز به بلوتوث و درگاه های USB ، Ipod و AUX

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان