آموزش انگلیسی برای نوآموزان (معرفی خود با ضمیر+be)

  سه شنبه، 23 فروردین 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش انگلیسی برای نوآموزان (معرفی خود با ضمیر+be)
در این درس قصد داریم کمی از اطلاعاتی که تا اینجا آموخته ایم را استفاده کنیم. ساده ترین ساختار استفاده از فعل be و ضمیر برای معرفی است. پیش از شروع این بخش باید به یک تفاوت اساسی بین زبان انگلیسی و فارسی اشاره کنیم. زبان انگلیسی یک زبان SVO است در حالی که فارسی یک زبان SOV است.

SVO یعنی چه؟

  • S کوتاه شده واژه Subject به معنای فاعل است.
  • O کوتاه شده واژه Object به معنای مفعولی است.
  • V کوتاه شده واژه Verb به معنای فعل است.
تصویر کارتونی معرفی خود
خب حالا همه چیز ساده تر شد. SVO یعنی در انگلیسی ترتیب قرار گیری بخش های جمله (در یک جمله ساده یا خبری) به صورت فاعل اول، فعل بعد از آن و در نهایت مفعول است. در فارسی بر خلاف انگلیسی ترکیب قرار گیری SOV است. یعنی اول فاعل قرار میگیرد، بعد از آن مفعول و در نهایت فعل (معمولا در پایان جمله). برای درک بهتر به جمله زیر توجه کنید:

من حمید هستم. I am Hamid

در جمله انگلیسی فعل در جایگاه دوم قرار گرفته در حالی که در جمله فارسی فعل در جایگاه آخر قرار گرفته. این موضوعی است که باید گرچه یادگیری آن بسیار ساده است اما رعایت نکردن آن عواقب جبران ناپذیری دارد.

قبل از اینکه به سراغ معرفی کردن خود برویم یک حرف ربط بسیار مهم در زبان انگلیسی را معرفی می کنیم.

حرف ربط and: حرف ربط and در زبان انگلیسی عملکردی کاملا مشابه “و” در فارسی دارد. این حرف ربط می تواند دو اسم را به هم مرتبط کند یا دو جمله را به هم وصل کند (در مورد حروف ربط بعدا مفصل صحبت خواهیم کرد.)

  • I am John من جان هستم.
  • You are Roseتو رز هستی.
  • He is Peterاو پیتر است.
  • She is Marryاو ماری است.
  • It is Tehranاین تهران است.
  • They are Peter and Marryآنها پیتر و ماری هستند.

حالا سعی می کنیم همین جملات را به صورت کوتاه شده بسازیم.

  • I’m John
  • You’re Rose
  • He’s Peter
  • She’s Marry
  • It’s Tehran
  • They’re Peter and Marry

دو نکته در مورد جملات در زبان انگلیسی. استفاده از حروف بزرگ و کوچک در زبان انگلیسی قانونی مشخص دارد. دو قانون از مهمترین قوانین آن به شرح زیرند:

  • حرف اول هر جمله همیشه به صورت حرف بزرگ نوشته می شود. یعنی “.i’m Reza” اشتباه است، باید بنویسیم “.I’m Reza”
  • حرف اول همه اسامی خاص همیشه بزرگ نوشته می شوند. اسم خاص یعنی اسمی اسامی افراد، کشورها، رودخانه ها، شهرها و … پس “.It’s tehran” اشتباه است، باید بنویسیم “.It’s Tehran”

فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی

به طورکلی فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی به ترتیب زیر است: (از چپ به راست بخوانید) قید زمان + قید مکان + قید حالت + مفعول + فعل + فاعل

  • مثال جمله کامل:

I (فاعل) ate (فعل) food (مفعول) calmly (قید حالت) at the restaurant (قید مکان) last night (قید زمان)

من دیشب در رستوران غذا را با آرامش خوردم.

شما بر اساس نیاز خود می توانید بعضی از اجزای جمله را حذف کنید. برای آشنایی بیشتر مثال زیر را باهم مرور می کنیم:

  • مثال دارای قید مکان:

Sara goes to school سارا به مدرسه می رود

طبق فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی، ما جمله را با فاعل شروع کردیم. در ادامه فعل را آورده و درنهایت قید مکان را همراه با حرف اضافه قراردادیم. شما نیز می توانید بر اساس نیاز خود به هرکدام از ارکان جمله، بخشی را به جمله اضافه یا حذف کنید. در ادامه چند جمله بیشتر را با هم بررسی می کنیم.

  • مثال دارای قید زمان:

I wrote a letter yesterday. من یک نامه دیروز نوشتم.

نکته: در این جمله ما از قید زمان استفاده کردیم. یعنی در جمله زمان رخ دادن فعل را تعیین کردیم.

  • مثال دارای مفعول:

I drive the car. من ماشین را میرانم

نکته: در این جمله از مفعول استفاده کردیم. مفعول جزئی از جمله است که اتفاقی برای آن رخ می دهد. برای پیدا کردن آن می توانیم از خودمان بپرسیم، چی چیزی را؟ چه کسی را؟ به طور مثال در این جمله با پرسیدن اینکه من چه چیزی را راندم، مفعول مشخص می شود.

چگونه جملات بهم ریخته انگلیسی را مرتب کنیم

برای مرتب کردن جملات بهم ریخته در زبان انگلیسی ابتدا نیاز دارید که فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی را بدانید. دوم اینکه جنس و نوع کلمات داده شده را بشناسید.

ما در این آموزش به معرفی فرمول ساخت جمله در زبان انگلیسی پرداختیم. اگر می خواهید بدانید چگونه جملات بهم ریخته در زبان انگلیسی را مرتب کنید باید حتما این فرمول را حفظ باشید. این کار را می توانید با به خاطر سپردن یک جمله انگلیسی در ذهن خود، بجای فرمول، بخاطر بسپارید.

برای شناخت نوع و جنس کلمات نیاز به کمی مطالعه دارید. شما باید اسامی، افعال، حروف اضافه، قید، ضمیر، صفت و … را بشناسید. تقریبا هرکدام از این اجزای جمله دارای مشخصه هایی هستند. مثلا قرار گرفتن “ly” در انتهای یک کلمه، نشانه قید بودن آن است. ما هر کدام از این مباحث را قبلا توضیح داده ایم و با شکل آن ها آشنا شده اید. پس بعد از اینکه فرمول ساخت جمله را یاد گرفتید به سراغ هر کدام از این مباحث بروید تا در مرتب کردن جملات بهم ریخته زبان انگلیسی به مهارت دست یابید.

مثال کاربردی مرتب سازی جملات بهم ریخته

every day-eat-lunch-I

برای مرتب کردن این جمله بهم ریخته ابتدا سراغ فرمول می رویم.

قید زمان + قید مکان + قید حالت + مفعول + فعل + فاعل

یعنی ابتدا به دنبال اصلی ترین ارکان جمله یعنی فاعل و فعل می رویم و سپس بقیه ارکان جمله. در این جمله فاعل I می باشد. حرف دوم جمله که فاعل است تنها می تواند eat باشد. در ادامه باید ببینیم که جمله ما دارای چه ارکان دیگری است. وقتی کلمات “تو می خوری” با هم ترکیب می شوند بعد از آن باید منتظر یک مفعول بود. در اینجا طبق آموزش های قبلی every day حکم قید را دارد. در نتیجه اینکه “lunch” به عنوان مفعول باقی می ماند. اگر قادر به ترجمه کردن لغت ها هم باشید بسیار می تواند به شما کمک کند. در نتیجه جمله نامرتب انگلیسی ما به این صورت مرتب می شود.

I (فاعل) eat (فعل) lunch (مفعول) every day (قید).

من هر روز ناهار می خورم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (556 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان