دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

انتخاب گردنبند مناسب افراد قد بلند و قد کوتاه 

چهارشنبه، 29 مرداد 1399
 انتخاب گردنبند مناسب همیشه جزء دغدغه افراد است، گردنبندی که هم به فرد بدن بیاید و هم زیبا باشد و از همه مهمتر چشمان همه را به خود خیره نگه دارد!

انتخاب گردنبند مناسب همیشه جزء دغدغه افراد است، گردنبندی که هم به فرد بدن بیاید و هم زیبا باشد و از همه مهمتر چشمان همه را به خود خیره نگه دارد!بسیاری از افراد هستند که در زمان انتخاب گردنبند به این موضوع که گردنبند باید مناسب صورت و فرم بدنشان و یا حتی قدشان باشد توجهی ندارند و فقط به زیبایی و قیمت آن نگاه می کنند، اما غافل از آنکه توجه به این نکات تاثیر بسیاری در زیباتر جلوه دادن لباس، اندام و حتی همان گردنبند دارد.

انتخاب گردنبند مناسب قد بلند و قد کوتاه :

برای افرادی که قدی بلندتر و یا کوتاه تر از میانگین دارند معمولا انتخاب گردنبند مناسب دشوارتر است. زنان کوتاه تر متوجه می شوند که گردنبندهای موجود در بازار برای آن ها زیادی بلند هستند و همچنین زنان قد بلندتر حس میکنند گردنبند ها کوتاه تر از آن هستند که مناسب شان باشند. نگاهی به تصویر زیر بیندازید تا متوجه شوید که با توجه به قدتان کدام سبک گردنبند مناسب تان است .

  • قد کوتاه : اگر قدتان 165 سانتی متر و یا کوتاه تر است، باید به دنبال گردنبندی باشید که قدتان را بلندتر نشان بدهد، اما به این نکته هم توجه داشته باشید که خیلی آویزان نباشد. اگر به دنبال یک گردنبند کوتاه هستید، می توانید اندازه های بین 40 تا 45 سانتی متر را امتحان کنید که برای قدتان مناسب تر است. اما اگر علاقه مند به استفاده از گردنبند های بلند هستید از اندازه های 50 تا 60 سانتی متر را برگزینید. گردنبندهای خارج از این مجدوده مناسب قد شما نیستند.
  • قد بلند : با قد بلند شما معمولا می توانید هر نوع گردنبندی را بپوشید، اما گردنبندهای با طول زیاد نیز به خوبی به کار شما خواهند آمد زیرا آنها هم بلندی قد شما را برجسته خواهند کرد. هنگامی که به گردنبندهای کوتاه نگاه می کنید، قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که اندازه گردنبند شما با شکل چهره شما تناسب دارد.
  • قد متوسط: خوشبختانه افرادی که قد آن ها بین 165 تا 175 سانتی متر است، می توانند از هر سبک و بلندی گردنبند استفاده کنند. اما قبل از انتخاب حتما به فرم صورت و بدن تان نیز توجه کنید.

انتخاب گردنبند مناسب فرم بدن و گردن :

یکی دیگر از عواملی که می تواند در انتخاب بلندی گردنبند تاثیر گذار باشد، فرم بدن و اندازه گردن است. همچنین برای زنان سایز لباس و همینطور دور سینه می تواند نقش مهمی در مناسب بودن گردنبند داشته باشد. زنان با سینه های بزرگ باید از گردنبندهای کوتاه استفاده کنند و از گردنبندهایی که طولشان بلندتر از 60 سانتی متر هستند، اجتناب کنند، چون ظاهر مناسبی نخواهد داشت.اگر دارای سینه های کوچک هستید، گردنبندهای بلند و لایه لایه بسیار مناسب شماست. این قاعده برای اندازه گردن نیز صدق می کند، اگر گردن ضخیمی دارید، از استفاده از چوکرها یا گردنبندهای کوتاه جلوگیری کنید، زیرا این امر باعث می شود که گردن شما کوتاه تر به نظر بیاید. اگر گردن بلند و نازک داشته باشید، پس یک چوکر میتواند نسبت مناسبی بین خط گردن و چهره شما ایجاد کند.

گلابی شکل : اگر بالاتنه کوچک و پایین تنه بزرگی دارید در دسته بندی فرم بدن گلابی شکل ها قرار می گیرید. شما باید در جستجوی گردنبندی باشید که شانه هایتان را گسترده تر نشان دهد. گردنبندهایی که بین 45 تا 60 سانتی متر هستند برای شما ایده آل اند. چون در قسمت سینه قرار می گیرند و توجه را به سمت بالاتنه شما جذب می کنند.

ورزشکارانه : کسانی که دارای فرم ورزشی هستند معمولا می توانند هر نوع گردنبندی را بدون مشکل بپوشند، گرچه گردنبند های بلندتر می توانند بدن شما را کشیده تر نشان دهند.

فرم بدن ساعت شنی: برای فرم بدن ساعت شنی، گردنبندی را انتخاب کنید که در قسمت دکلته قرار بگیرد تا منحنی ها و برجستگی های شما را مشخص تر نشان دهد.

مثلث معکوس : با شانه های وسیع تر، گردنبند های طولانی تر به شما کمک می کنند تا ظریف ترین قسمت بدن را برجسته کنید.

گردنبند مناسب فرم صورت

فرم چهره شما می تواند در انتخاب زیورآلات نیز همانند لباس می تواند تعیین کننده باشد، این که کدام سبک گردنبند برای شما از دیگر مدل ها مناسب تر است.

  • فرم صورت مستطیل و مربع

سبک گردنبند چوکر یا کوتاه کمک می کند تا زاویه های واضح صورت کمتر نشان داده شود و بلندی گردن را برجسته نمایند.

  • فرم صورت بیضی و دایره

شما باید سعی کنید از گردنبند هایی استفاده کنید که چهره تان را کشیده تر نشان دهد، به همین علت گردنبند هایی با طول بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر برای شما مناسب تر هستند.

گردنبند مناسب برای لباس یقه باز

در زمان پوشیدن لباس با یقه باز (یقه هفت یا لباس دکلته) استفاده از اکسسوری هایی با فرم مثلثی پیشنهاد می شود. همچنین بهتر است تمرکز اصلی به سمت پایین آن باشد. یکی دیگر از مواردی که موجب بهتر دیده شدن این ترکیب لباس و گردنبند می شود، یکنواختی جزئیات در تمامی اکسسوری مورد استفاده است. رعایت این اصول ساده، موجب جلوه بیشتر و ایجاد ترکیبی موزون خواهد شد. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای لباس یقه هفت گردنبند هم نامش می تواند یکی از بهترن انتخاب ها باشد.

انتخاب گردنبند برای یقه بسته

در فصول سرد سال، استفاده از لباس هایی با یقه بسته و مدل های دیگر (یقه اسکی) بسیار رواج پیدا می کند. در زمان استفاده از چنین البسه ای، کاربرد گوشواره یا گردنبند افزایش می یابد. یکی از مناسب ترین مدل های گردنبند برای ست کردن با یقه اسکی، مدل های کوتاه هستند. قرار گرفتن این فرم بر روی لباس بسیار زیبا و شیک می شود. البته استفاده از گردنبند بلند و ظریف یا مدل های بلند چند لایه هم به همراه چنین پوششی پیشنهاد می شود، اما برای افرادی که دارای اندامی لاغر و بالا تنه ای کشیده هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی