ساعدنیوز
ساعدنیوز

ارتباط نمک و زیبایی چیست؟

  جمعه، 10 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
ارتباط نمک و زیبایی  چیست؟
املاح ومواد مغذی بسیاری در بدن ما وجود دارد که میزان بسیاری از این املاح را از طریق آب دریا و اقیانوس بدست می آید. مانند نمک دیایی که در حفظ زیبایی و بازسازی بدن و پوست بسیار تاثیر می گذارد و نسبت به نمک های معمولی دارای املاح بسیاری میباشد

املاح ومواد مغذی بسیاری در بدن ما وجود دارد که میزان بسیاری از این املاح را از طریق آب دریا و اقیانوس بدست می آید. مانند نمک دیایی که در حفظ زیبایی و بازسازی بدن و پوست بسیار تاثیر می گذارد و نسبت به نمک های معمولی دارای املاح بسیاری میباشد. منیزیم، کلسیم،سدیم و پتاسیم بسیاری در این نوع وجود دارد و در صورتی که هر کدام از این املاح در بدن ما کم باشد علائمی مانند خشکی، خارش و قرمزی بروی پوست پدیدار می شود که سردی هوا به بدتر شدن آن منجر می شود و حتی مهترین وظیفه نمک دریای افزایش مقاومت پوستی بدن می باشد چرا که با افزایش سن ممکن است دچار پیری زودرس پوستی شوید.

ماسک عسل و نمک :

این دو ماده در کنار یکدیگر در از بین بردن التهابات پوستی بسیار موثر میباشد به گونه ای که هرگونه قرمزی و جوش پوست را التیام می بخشد. این مخلوط رطوبت کافی را به لایه های مختلف پوست می رساند و چربی تولید شده توسط پوستتان ار متعادل می سازد. برای تیه این ماسک فوق العاده به صورت زیر عمل کنید :

دو قاشق چایخوری نمک دریایی و چهار قاشق چایخوری عسل خام را با یکدیگر مخلوط نموده تا خمیر فوق العاده را درست نمایید.تمام صورت خود را به خمیر تهیه شده آغشته نمایید و برای مدت زمان 10 الی 15 دقیقه صبر نمایید. سپس برای پاک کرن آن به جای شستن صورتتان، پارچه را به آب گرم کاملا اغشته کرده و برای مدت زمان 30 ثانیه روی پوستتان قرار دهید در نهایت با آب گرم بشویید البته با ماساژ آرام تا تمام الودگی ها و پوست مرده از روی پوستتان کاملا جدا شود.

اگر میخواهید منافذ پوستتان را کاملت میز نمایید و در کنار آن بتوانید میزان چربی پوستتان را کنترل نماییدمیزان 120 میلی لیتر از مخلوط نمک و آب گرم تهیه نمایید و در روی یک الی دوبار بر روی پوست تمیز و خشکتان البته به جز چشمهایتان بپاشید.

نمک پوست های سخت اطراف ناخن را نرم کرده و در عین حال خود ناخن ها را مقاوم می کند. جوش شیرین و آب لیمو نیز از زردی ناخن ها می کاهند و ظاهری سالم و روشن به ناخن ها می بخشند. یک قاشق چایخوری نمک، یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری آب لیمو را در نصف پیمانه آب گرم بریزید و ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب قرار دهید. سپس با یک برس نرم بر روی آنها بکشید. دست هایتان را بشویید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

فواید نمک برای زیبایی

یکی از مهم ترین منابع طبیعی برای زیبا سازی و بهداشت پوست و مو استفاده از نمک دریایی است. در نمک دریا، املاحی نظیر منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم وجود دارد. همه این املاح نقش عمده ای در سلامت و کارکرد پوست بازی می کنند.

خواص نمک برای زیبایی

هرگاه تعادل میزان املاح پوست شما بر هم خورد، علائمی نظیر خشکی، قرمز شدن و خارش پدیدار می شود. این اختلالات با سرد شدن هوا تشدید می شوند. استفاده از نمک دریایی به عنوان یک محصول زیبایی علاوه بر اینکه مقاومت پوست شما را افزایش می دهد، از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند و آبرسانی به پوست را تسهیل می کند.

تونر طبیعی

یکی از کاربردهای مهم نمک، کوچک کردن منافذ عمیق پوست و ایجاد تعادل بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری هاست. درواقع همین باکتری ها هستند که پوست را مستعد جوش و آکنه می کنند. می توانید در خانه آب نمک درست کنید و قسمت های مختلف پوست را با آن تمیز کنید. فقط مراقب چشم ها باشید.

دندان های تان را جرم گیری کنید

نمک و جوش شیرین هر دو لایه بردارهای ملایمی هستند که به حذف لک های دندان کمک کرده و باعث می شوند دندان ها سفیدتر شوند. نمک همچنین منبع طبیعی فلوراید است که برای دندان ها و لثه ها یک امتیاز محسوب می شود. نمک، لثه ها را قوی و سلامت نگه می دارد و از بروز بیماری های لثه جلوگیری می کند.

زیبایی به همین راحتی

نمک دریا موجب می شود پوست یک سد حفاظتی برای خود ایجاد کند. به این ترتیب ارتباط بین سلولی نیز افزایش پیدا کرده و آبرسانی به این ارگان مهم راحت تر انجام می شود، درنتیجه روند پیری کندتر خواهد شد. این عنصر معدنی به شما کمک می کند پوستی نرم تر، دندان هایی روشن تر و ناخن های سالم تری داشته باشید.

اسکراب پوست

نمک یک لایه بردار طبیعی است که پوست مرده را از بدن جدا می کند، همچنین مواد معدنی موجود در آن به نرم شدن پوست و رطوبت زایی کمک می کند. می توانید مقداری نمک را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را کف دست تان بریزید و به آرامی به صورت دایره ای روی پوست ماساژ دهید.

شوره سر را درمان کنید

نمک با تحریک گردش خون پوست سر باعث حذف تکه ها و لک های ایجاد شده در آن می شود. محتوای نمک، چربی اضافی را جذب کرده و رطوبت لازم برای جلوگیری از رشد قارچ و شوره سر را فراهم می کند.

ناخن های قوی با نمک

نمک لایه شاخی پوست و ناخن را نرم می کند. جوش شیرین و لیموترش هم برای کاهش زردی ناخن ها و لکه های روی ناخن گزینه های مناسبی هستند. برای محکم شدن ناخن هایتان می توانید آنها را در محلول آب و نمک چند دقیقه ای نگه دارید.

استفاده برای براق تر کردن ناخن با نمک دریایی

نمک دریایی برای ایجاد ناخن هایی روشن تر و سالم تر هم بسیار موثر عمل می کند. فقط کافی است یک قاشق چای خوری نمک دریایی و آب لیمو را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. اکنون ناخن های خود را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در این محلول قرار دهید و سپس آن ها را به آرامی با برسی نرم ماساژ دهید. این عمل گرد و خاک را از روی ناخن های شما پاک می کند و آن ها را به همان اندازه که نرم می کند، براق هم می گرداند.

مرتب سازی مو با نمک دریایی

بر خلاف عقیده ی عموم که معتقدند نمک برای موها مضر است، در واقع مواد معدنی موجود در آن بسیار هم برای سلامت مو مفید است. فقط کافی است مقداری نمک دریایی را در روغن موی خود بریزید و آن را بر موها و پوست سر خود بمالید. بگذارید این ماده به مدت ۲۰ دقیقه بر روی سر شما بماند. با این عمل موهای شما حجیم تر، براق تر و منعطف تر خواهد شد. به علاوه این محلول باعث می شود از شر شوره ی سر هم خلاص شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (273 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (57 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (52 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (38 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (35 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (33 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (31 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (18 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تَشت به قایق حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (17 نظر) انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس (15 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (13 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (12 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (10 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی بهم گفت آیت الله، گفتم من طلبه ام گفت بنشین این کُت شلواریا الکی به هم دکتر مهندس میگن بذار ما آخوندا هم به هم آیت الله بگیم +ویدئو😂👌 (10 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان به این دلیل باعث مرگ یک مادر شد!+ویدئو استایل دامادی جذاب و شیک مسعود شجاعی ستاره باسابقه تیم ملی/ چقدر خوشتیپ و باکلاس+عکس رضا عطاران و همسرش در این فیلم همبازی شدند ایده خنده دار موتوری خوش ذوق در ساخت جاکلیدی برای موتورش با لنگه دمپایی پلاستیکی حماسه ساز شد+عکس/ خوش دست و گاها به عنوان وسیله دفاع از خود میتونین استفاده کنین😂 نگاهی به کیک تولد 43 سالگی نفیسه روشن بازیگر خوش نام سینما و تلویزیون/ بادا بادا مبارک باداا +عکس پیام ارسالی یارانه معیشتی از طرف بستگان یک میلیارد ریال برای شاکی آب خورد مات و مبهوت ماندن مهران مدیری از مشاهده بدل خود+ویدیو/ من خیلی خوشحالم که شبیه شما هستم! سکانس خنده دار سریال پایتخت: کلکسیون کیس های ازدواج ارسطو که نقی معمولی بهمشون زد/ چقدرم دلش پره😂+فیلم چهره دلنشین و معصوم دختر زیبای محسن کیایی، مجری برنامه صداتو/ عاشقانه های ناب پدر و دختری+عکس میخکوب شدن داوران صداتو با صدای بهشتی پسر 16 ساله+ویدیو/ اجرای محشر او سال های سال در خاطره ها خواهد ماند😍 (عکس) سلفی باشگاهی شاهرخ استخری، سعید سریال فاصله ها در باشگاهی در کانادا / بهش میخوره پدر دو تا بچه باشه؟! (فیلم) غوغای خوانندگی دوقلوهای افسانه ای در برنامه صداتو/ زندگی با تو چقدر قشنگه خوبِ من... (عکس) حمله بی‌سابقه مجری تلویزیون به وزیر دولت رئیسی / فقط میخواید عکس کار خوب دربیاد!!! راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید! رونمایی از گوشواره های خوشگل و شیک همسر شاهرخ استخری که نبات کوچولو براش درست کرده/ چه کیوته😍+عکس کادوی متفاوت منوچهر هادی برای سوفیا به مناسبت روز دختر و سورپرایز کردنش در مهدکودک +ویدیو/ خبری از عروسک و اسباب بازی نبود! نگاهی به دستخط زیبا و خاص گوهر خیراندیش/ شعر متفاوتی که به شخصیت او نزدیک است+عکس (عکس) بدترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای آشپزخانه انتخاب کنید (عکس) صوفیای منوچهر هادی و یکتا ناصر در کنار یوسف تیموری / ای جان، چه برچسبی زده به پیشونیش ... تغییر چهره ناگهانی مریم میرزاخانی، ریاضی دان پرافتخار ایرانی در تصویر جدیدش حرکت احساسی و جالب یک گنجشک پدر بر روی میز یک کافه، مشتریان را سورپرایز کرد+ویدیو (عکس) امضای همه روسای جمهور پس از انقلاب، از آیت‌الله خامنه‌ای تا سید ابراهیم رئیسی / کدامیک امضای بهتری داشتند؟ یک عکس زیبا و دوست داشتنی از جشن تولد ساده و خلوت سحر دولتشاهی با حضور همای پایتخت خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 معرفی دو شرکت حسابداری خوب برای خدمات سامانه مالیات و اظهارنامه مالیاتی کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو محمود احمدی نژاد: بدون عموپورنگ نمی توان زندگی کرد! ماشین بنز شهید مطهری با رنگ خاص و منحصر به فرد و سه خاطره خودرویی از ایشان+عکس مقایسه و تفاوت های دستگاه شیرینگ پک تونلی و کابینی ماشین لوکس و لاکچری طلاکاری شده ثریا همسر دوم محمدرضا پهلوی/ ولخرجی الکی با پول مردم+عکس نگاهی به تیپ و چهره جنجالی دختران و پسران طرفدار آیت الله هاشمی رفسنجانی+عکس/ از پسرانی با عینک دودی و دستبند به دست تا دخترانی با کفش اسکیت و پر از برچسبِ هاشمی بر سر و صورتشان! استوری حدیثه تهرانی با رنگ و بوی فلسفه و چاشنی نصیحت / چقدر شالی که سر کرده زیباست ... قاب آیفون جورجینا شکار شد/ سلیقه نامزد رونالدو، سوژه عکاسان! +عکس (عکس) ازدواج مومو عشق نوجوانی جواد جوادی در بچه مهندس / مهتاب جامی از شوهر خوشتیپش رونمایی کرد تاریخچه باورنکردنی تور لباس عروس/ تور بلند برای فرار نکردن عروس!! خلاقیت منحصربفرد و جالب کافه دار شیرازی برای کشاندن مشتریان به مغازه اش دل میلیون ها ایرانی رو لرزاند+عکس/ اصلا شیراز یه دنیای دیگه ست معرفی 5 رستوران لوکس با زیباترین دکوراسیون در تهران + عکس مدل ناخن با رنگ بنفش و یاسی: دنیایی از خلاقیت و زیبایی! +عکس عصبانیت محمدرضا شاه از دختر سرکِشش شهناز و حضور نیافتن در مراسم عروسیش/ وقتی دخترت ازت حساب نمیبره انتظار داری مملکت رو اداره کنی؟
تیتر امروز   
پیام ارسالی یارانه معیشتی از طرف بستگان یک میلیارد ریال برای شاکی آب خورد
راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!
محمود احمدی نژاد: بدون عموپورنگ نمی توان زندگی کرد!
استوری حدیثه تهرانی با رنگ و بوی فلسفه و چاشنی نصیحت / چقدر شالی که سر کرده زیباست ...
(عکس) ازدواج مومو عشق نوجوانی جواد جوادی در بچه مهندس / مهتاب جامی از شوهر خوشتیپش رونمایی کرد
تاریخچه باورنکردنی تور لباس عروس/ تور بلند برای فرار نکردن عروس!!
عصبانیت محمدرضا شاه از دختر سرکِشش شهناز و حضور نیافتن در مراسم عروسیش/ وقتی دخترت ازت حساب نمیبره انتظار داری مملکت رو اداره کنی؟
6 گام کلیدی برای یافتن شغلی که شما را راضی و خوشحال می‌کند +عکس
فرق طرز تهیه خورش کنگر تهرانی و خورشت کنگر شیرازی +عکس
تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید
قبر فتحعلی شاه قاجار در کجای حرم حضرت معصومه (س) قرار دارد؟ سنگ قبر او را چه کردند؟
دختر خوشگل ولی فقیر بخاطر زیباییش یک شبه میلیادر شد +عکس
مسئولیت تولید گوشی ایرانی برعهده کدام نهاد است؟
ترفند تمیز کردن کارد یا چاقوی زنگ زده+عکس
پاسخ فوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ادعای مشاور حسن روحانی درباره سند 2030