استراتژی‌ معاملاتی پوزیشن تریدینگ

  پنجشنبه، 18 دی 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
استراتژی‌ معاملاتی پوزیشن تریدینگ
پوزیشن تریدینگ (Position trading) در بازارهای صعودیِ پرقدرت عملکرد بهتری دارد و نمی‌توان از این روش در روندهای نزولی به خوبی بهره برد. در شرایطی که بازار دارای روند مشخصی نیست و بازار تقریباً رِنج است، استفاده از روش Day trading انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پوزیشن تریدینگ (یا تریدینگ بر مبنای خط روند) یک استراتژی طولانی مدت است. در این استراتژی دارایی ها با هدف نگه داشتن در مدتی طولانی (اغلب چندین ماه) خریداری می شوند. هدف، کسب سود با فروش این دارایی ها به قیمت بالاتر در آینده است.

تفاوت تریدرهای پوزیشن با تریدرهای سوئینگ طولانی مدت منطقی است که پشت این معاملات وجود دارد. در پوزیشن تریدینگ، برای تریدرها خط روندی مهم است که می توان در بازه های زمانی طولانی تر مشاهده کرد – تریدرها سعی دارند از مسیر کلی بازار استفاده کنند. در مقابل، در روش سوئینگ تریدینگ معمولاً تریدرها به دنبال نوسانی در بازار هستند که ممکن است ارتباطی با خط روند کلی نداشته باشد.

گاهی اوقات تریدرهای روش پوزیشن از تحلیل بنیادی استفاده می کنند صرفاً به این دلیل که نوع بازه زمانی مناسب برای آنها امکان تحقق رویدادهای بنیادی را برایشان فراهم می کند. البته اینطور نیست که این گروه از تحلیل تکنیکال استفاده نکنند. هر چند در این روش فرض بر این است که خط روند ادامه پیدا می کند اما استفاده از اندیکاتورهای تکنیکی می تواند به آنها درباره معکوس شدن احتمالی یک روند اطلاع رسانی کند.

پوزیشن تریدینگ هم مثل سوئینگ تریدینگ برای افراد مبتدی بسیار مناسب است چون چشم انداز طولانی مدت آن فرصت کافی برای تصمیم گیری سنجیده را به آنها می دهد.

درک بهتر مفهوم پوزیشن تریدینگ

پوزیشن تریدرها، دنباله روِ روند (Trend) هستند. این افراد معتقدند زمانی که یک روند آغاز می شود، برای مدتی ادامه خواهد داشت. ویژگی های زیر در مورد پوزیشن تریدرها صادق است:

  • دنباله روِ روند هستند
  • آغاز روند را تشخیص می دهند، سپس کوین را خریداری و نگهداری می کنند تا نمودار قیمتی به قله یا انتهای روند موجود برسد.
  • نقاط ورود و خروج احتمالی را با دقت تشخیص می دهند و با استفاده از Stop loss (حد ضرر) ریسک معاملات را به حداقل می رسانند.

تفاوت میان پوزیشن تریدینگ، هودل و سوئینگ تریدینگ

یکی از تفاوت های اصلی میان پوزیشن تریدرها و سرمایه گذاران بلند مدت این است که افرادی که هودل می کنند، کوین خریداری شده را برای مدت طولانی تری نسبت به پوزیشن تریدرها نگهداری می کنند. این افراد با تشکیل سبدی از دارایی های مختلف با هدف بلند مدت، کوینی را خریداری و نگهداری می کنند؛ اما پوزیشن تریدرها با تشخیص شروع یک روند، کوینی را خریداری می کنند و بعد از تشخیص پایان آن روند، آن کوین را می فروشند.

فلسفۀ این معاملات، کسب حداکثر سود از روند موجود است. دستۀ مقابل این افراد، Day Trader ها هستند که به دنبال کسب سود از نوسانات کوتاه مدت بازار هستند. سویینگ تریدرها چیزی میان این دو دسته هستند، این افراد کوینی را خریداری و آن را برای مدت چند هفته یا چند ماه نگهداری می کنند و معتقدند که به زودی کوین خریداری شده به هدف قیمتی مدنظر آنها خواهد رسید.

عوامل مؤثر در پوزیشن تریدینگ

برای موفقیت در پوزیشن تریدینگ، تحلیلگر باید نقاط ورود و خروج را به درستی انتخاب نماید و برای به حداقل رساندن ریسک در آن معامله، از Stop loss استفاده کند. همچنین باید برای مواقعی که ممکن است تشخیص اشتباهی داده باشد، برنامۀ جایگزینی در نظر بگیرد.

در استراتژی معاملاتی پوزیشن تریدینگ، افراد ممکن است برای تصمیم گیری نهایی، از تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال یا ترکیبی از هر دوی آنها استفاده کنند.

همچنین این افراد برای اطمینان از افزایش قیمت ارز دیجیتال مورد نظرشان، از فاکتورهای مربوط به مسائل بنیادی بازار استفاده می کنند و روند کلی بازار و تاریخچۀ الگوهای قیمتی را به دقت بررسی می نمایند.

یکی از مهم ترین مزیت های پوزیشن تریدینگ، زمان بر نبودن آن است. تریدر به یک معامله وارد می شود و تا زمان رسیدن قیمت به محدودۀ مورد نظر خود منتظر می ماند و نیازی به صرف زمان و انرژی زیادی ندارد. در مقابل، یکی از اصلی ترین ریسک های این استراتژی این است که ممکن است نوساناتی که تریدر تصمیم به چشم پوشی از آنها گرفته است، در جهت معکوس رخ دهد و باعث حرکت معکوس روند شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (457 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (309 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (7 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (1 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند