اکستنشن مو

  دوشنبه، 05 اسفند 1398   زمان مطالعه 12 دقیقه
اکستنشن مو
اكستنشن كه این روزها خیلی از زن‌ها و حتی دختران جوان به آن علاقه‌مند شده‌اند، روشی است كه آرایشگر‌ها آن را برای پرپشت‌ تر نشان دادن موهای سر استفاده می‌كنند.

اطلاعاتی عمومی راجع به اکستنشن مو

درمورد اکستنشن مو چقدر اطلاعات دارید؟ در این بخش اطلاعات کاملی از اکستنشن مو می دهیم. هر چیز بهایی دارد، اما بعضی قیمت ها برای بعضی چیزها نمی ارزد؛ مثلا به نظرتان ارزش دارد كسی سه تا شش ماه گیسوكمند شود و بقیه عمرش را طاس؟ نه! نمی ارزد و به همین دلیل است كه باید فكر اكستنشن كردن را از سرتان بیرون كنید.

اکستنشن مو یک روش ترمیمی غیر تهاجمی مو است که در آن با استفاده از موهای طبیعی یا مصنوعی به ایجاد تراکم و پرپشت نمودن موهای ناحیه ی سر و مژه اقدام می گردد. موهای مورد نیاز در اکستنشن مو با روش های مختلفی چون، چسب های حرارتی، پیچاندن و یا کلیپس های مخصوص در لا به لای دیگر موهای طبیعی فرد قرار می گیرند. از آنجایی که عوارض اکستنشن مو به دلیل فشاری که بر موهای طبیعی فرد وارد می شود قابل توجه است، اغلب پزشکان این روش را به جز در موارد ضروری توصیه نمی کنند.

دوام موهای اضافه شده در روش اکستنشن مو با توجه به نوع اتصال و نیز نحوه ی مراقبت از آن ، ۳ الی ۴ ماه خواهد بود که در این مدت ، فرد می تواند با این موهای اضافه شده به مانند موهای طبیعی خود رفتار کرده، با آنها به شنا برود، ورزش کند و یا آنها را حالت دهد .

رنگ موهای اضافه شده می تواند هم رنگ دیگر موهای طبیعی فرد باشد یا متفاوت، که در این صورت به عنوان مش در بین موها قرارمی گیرند. به دلیل ایجاد تراکم و طول دلخواهی از مو ، در روش اکستنشن، این روش از محبوبیت زیادی در بین زنان و دختران جوان برخوردار است.

همانطور که می دانید، امروزه اکستنشن مو طرفداران زیادی پیدا کرده است و اکثر افراد سعی می کنند که نواقص و عیوب موهای خود را با استفاده از این روش رفع کنند. با کمک شما می توانید زیبایی خود را ارتقا دهید. اما بهتر است قبل از تصمیم گیری به انجام ان، اطلاعات خود را افزایش دهید.

دلایل انجام اکستنشن مو

  1. افرادی که رشد موهای خوبی ندارند می توانند با اکستنشن طول موهای خود را افزایش دهند.
  2. اکستنشن راهی برای داشتن ظاهر جدید و یا مدل موی خاص است.
  3. با اکستنشن کمی موج به موهای عادی خود اضافه کنید.
  4. با اکستنشن می توانید بدون دخالت رنگ های شیمیایی کمی رنگ به موهای خود اضافه کنید.

هشدار هایی قبل از انجام اکستنشن

اگر به اکستنشن برای افزودن چند تار موی اضافه به موهای خود علاقه دارید چند مورد را در نظر داشته باشید.

  • همیشه از یک آرایشگر حرفه ای بخواهید برای شما اکستنشن انجام دهد، شاید این کار به قدری آسان به نظر برسد که بخواهید خودتان آن را انجام دهید اما ممکن است به موهای خود آسیب برسانید.
  • اکستنشن شما نباید بیش از اندازه محکم باشد. اگر احساس کم ترین درد یا ناراحتی داشتید به آرایشگر بگویید تا آن را اصلاح کند.
  • مطمئنا دوست ندارید به موهای شما آسیب برسد؛ پس همیشه از اکستنشن مرغوب استفاده کنید حتی اگر گران باشند.
  • مراقب موهای طبیعی خود باشید. موهای آسیب دیده تحمل آرایش زیاد را نخواهد داشت. مرتبا موهای خود را چرب کنید و به سراغ روش های نگهداری صحیح بروید.

انواع اکستنشن

اکستنشن سرد

در این روش از نوعی چسب گیاهی به نام کراتین استفاده می شود تا موی مصنوعی به ریشه مو متصل شود. این چسب بی رنگ است. در روش دیگر اکستنشن سرد از حلقه های فلزی استفاده می کنند تا موی اضافه را به ریشه مو متصل کنند. البته معمولا از این نوع حلقه برای موهای ضخیم استفاده می شود.
اکستنشن سرد شامل دوخت مو ،اکستنشن بافت ،اکستنشن ریسه ای، اکستنشن با رینگ هست که همه این ها با ابزار کار می شود هیچ گونه دستگاهی در این اکستنشن استفاده نمیشود.

اکستنشن گرم

اکستنشن گرم حرارتی که با دستگاه انجام می شود،اکستنشن با چسب و اکستنشن لیزری می باشد که هر دو به وسیله دستگاه و با حرارت انجام می گردد.
اکستنشن لیزری به وسیله اشعه روی مو نصب می شود منتها در سالن های آرایشی به وسیله ی دستگاه چسب، مو را اکستنشن می کنند و به مشتری گفته میشود اکستنشن لیزری انجام دادیم. چسب های کراتینه برای اکستنشن لیزری استفاده میشود و این نوع چسب به وسیله ی دستگاه لیزر و با اشعه و به وسیله دستگاه های چسب قابل استفاده هستند.

در جدیدترین نوع اکستنشن گرم با چسب های رولی و دو رو انجام می شود که مو به ردیفی و با حرارت ملایم روی سرنصب میشود که متاسفانه واردات چندانی در این نوع چسب درایران نداشتیم. اتمام کار اکستنشن مانند اکستنشن ریسه ای و یا اکستنشن دوخت میباشد ولی روش ساده تر و سریعتر است.

انواع مدل های اکستنشن مو

اکستنشن تارمویی

این اکستنشن ها به صورت دسته های کوچکی از مو در بازار وجود دارند که قرار دادن آن ها تنها توسط یک فرد متخصص انجام پذیر است. قرار دادن این نوع اکستنشن های مو، زمان بر است ولی از آن جایی که نتیجه به دست آمده بسیار طبیعی است، در بین بسیاری از خانم ها محبوبیت دارد.

اکستنشن مو دوختی

این نوع از اکستنشن ها نیز در دسته های کوچکی وجود دارند که به صورت بافت یا دوخت روی قسمت بالای موهای طبیعی قرار می گیرند. این اکستنشن ها به موها اجازه می دهد تا آزادانه حرکت کنند و در آن ها از چسب استفاده نمی شود.

اکستنشن مو کلیپسی

اکستنشن مو کلیپسی را راحت تر از هر نوع دیگر آن می توان روی موها قرار داد و در بسیاری از موارد خانم ها برای داشتن این اکستشن ها حتی به سالن های زیبایی مراجعه نمی کنند. البته قیمت این اکستنشن ها با توجه به کیفیت آن بالا یا پایین است. این اکستنشن ها علاوه بر بلند کردن موها، به حجم دادن آن ها نیز کمک می کند. غیر از اکستنشن های کلیپسیی در بقیه اکستنشنهای روی مو را باید پس از شل شدن به سرعت از روی آنها برداشت. البته اکستنشن هایی که در سالن های زیبایی روی موها قرار داده شده اند، بهتر است توسط متخصص این کار برداشته شوند تا هم موهای طبیعی و هم اکستنشن دچار شکستگی و آسیب دیدگی نشوند. به علاوه کسانی که روی موهای خود اکستنشن دارند، نباید اتو مو و سشوار را در نزدیکی سر به کار ببرند. زیرا این کار ممکن است چسب و یا گیره هایی که اکستنشن را روی موها نگه داشته اند، ذوب کرده و آسیب های زیادی به موهای طبیعی فرد وارد کنند. در یک ست اکستنشن کلیپسی معمولا به طور میانگین دارای هشت نوار مو می باشد. هم چنین این نوع اکستنشن طول و عرض مختلفی دارد که بین ۵ تا ۲۰ سانتی متر است. معمولا اکستنشن کلیپسی را می توان برای یک روز کامل نصب کرد، اما پیش از خواب باید آن را جدا کرد. اکستنشن کلیپسی برای مناسبت های خاص یا به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد.

اکستنشن با روش بافت خطی

برای خطی کردن باید موی فرد بافته شود. کار را باید از پایین شروع کرد و مو را به صورت افقی از یک طرف به طرف دیگر بافت. یک بافت می تواند شامل چند خط باشد.

اکستنشن حرارتی

در روش حرارتی یک دستگاه شبیه به دستگاه چسب حرارتی تفنگی برای وصل کردن اکستنشن به تارهای طبیعی مو مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش هر ۲ تا ۳ ماه باید جای هایی که اکستنشن نصب شده را عوض کرد، چون موی طبیعی رشد می کند.

اکستنشن مو با رینگ

بعد از روش چسب روش میکرورینگ را انجام دادند که محل اتصال توسط رینگ به مو نصب میشد اما رینگ هم باعث فشار به شاخه موها و یا افتادن از سر میشد و به مرور رنگ اصلی رینگ از بین میرفت و آهن رینگ لابلای موها مشخص میشد و شانه زدن ریشه مو امکان نداشت زیرا در کل مو رینگ نصب میشد و در شانه گیر میکرد و زیر رینگ شاید مو پوسیده میشد . بستن مو با رینگها کمی نازیبا بود.

اکستنشن مو با گره

در روش اکستنشن با گره، موها اضافی را با گره مخصوصی در ریشه به مو متصل می کنند، ولی دوام خیلی بالایی ندارد اما نسبت به روش چسب و رینگ مناسبتر بود ولی عمر کوتاه مدتی روی سر داشت.

اکستنشن چسبی

در این نوع اکستنشن از یک روش بافتن استفاده می شود که در مقایسه با اکستنشن دوخته شده مدت زمان کمتری دوام می آورد. در این روش به قسمتی از اکستنشن به هم دوخته شده چسب مو می زنند و سپس آن را به موی طبیعی فرد می چسبانند. دو نوع روش چسباندن وجود دارد که در آن ها از چسب نرم و چسب سخت استفاده می شود. چسب نرم انعطاف پذیر بوده و راحت است و پایه ی لاتکس یا اکریلیک دارد. در روش چسب سخت از چسب مایع استفاده می شود.

اکستنشن مو متصل به هم

آخرین نوع اکستنشنی که مورد بررسی قرارمیگیرد ،اکستنشن مو متصل به هم است که از محبوبیت بالایی برخوردارند. البته این نوع اکستنشن هم در صورت قرار گیری نامناسب روی موها می تواند به آن ها آسیب برساند. برای چسباندن این نوع اکستنشن ها نیز از چسب، کراتین و گیره استفاده می شود. نوعی از آن ها هم وجود دارد که به دلیل ظرافت بالای آن ۴ تا ۶ ساعت زمان برای قرار گیری بر روی موها نیاز دارد.

چطور می توان موی اضافه را از موی طبیعی جدا کرد؟

برای برداشتن اکستنشن بهتر است خودتان دست به کار نشوید و حتما به متخصص مراجعه کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که ارتباط مستقیمی با روش نصب اکستنشن مو دارد.

موهای اکستنشن از کجا می آید؟

انواع مصنوعی در کارخانه و از پلاستیک و مشتقات نفتی تولید می شود اما انواع طبیعی معمولا از هند وارد می شود. زنان هندی معمولا موهایشان را رنگ نمی کنند و موهای پر و باکیفیتی دارند. بلند کردن و فروش مو نیز نوعی تجارت در هند است.

مزایای اکستنشن مو :

  • زیبایی بیشتر
  • پرپشت کردن مو در کمترین زمان ممکن
  • بلند کردن مو در کمترین زمان ممکن

معایب اکستنشن مو:

گیسوكمند، پول خرج می كند

قیمت اكستنشن در آرایشگاه های زنانه علاوه بر این كه بسته به جنس موهای استفاده شده در آن متفاوت است، به تعداد شاخه هایی كه در میان موها كار گذاشته می شود نیز بستگی دارد و بنابراین اكستنشن ممكن است از صد هزار تا یك میلیون تومان قیمت داشته باشد.
در بیشتر روش های اكستنشن، موهای مصنوعی به موی اصلی سر چسبانده یا دور آنها پیچیده می شود، اما روش هایی نیز وجود دارد كه موهای مصنوعی با گیره های مخصوصی به موهای سر متصل می شود و قابل جدا كردن است.
اگر اكستنشن باعث شود موها بلندتر و پرپشت تر به نظر برسد چرا هیچ پزشك پوستی حاضر نیست اكستنشن را برای بیمارانی كه از كم پشتی موها گله دارند، انجام دهد و این جور آدم ها برای اكستنشن سراغ آرایشگرها می روند؟

گیسو كمند، با خزان گلاویز می شود

اكستنشن باعث ریزش شدید موها می شود و در نهایت ممكن است به طاسی منجر شود.
یكی از علل مهم ریزش موها بستن زیاد آنهاست. این نوع ریزش را تركشن آلوپسیا ( ریزش موی كششی ) می گویند كه در آن، موهای بخش هایی از سر كه بیشتر تحت فشار و كشیده شدن بوده اند می ریزد و بتدریج سر طاس می شود. این نوع ریزش موها در زن هایی كه همیشه موهایشان را دم اسبی می كنند یا محكم می بافند بسیار شایع است.می پرسید اینها چه ربطی به اكستنشن كردن موها دارد؟ یكی از عوارض اكستنشن هم ریزش موی كششی است، چون در اكستنشن نیز موها بشدت كشیده می شود و به همین دلیل پس از مدتی شروع به ریزش می كند و گرچه شاید در دفعات اول و دوم موها چندان كم نشود، اما در دفعات بعدی كاهش آنها كاملا مشهود است.میزان آسیب دیدگی موها، بسته به تعداد دفعات اكستنشن كردن و جنس موها متفاوت است. اگر ریشه موها آسیب ببیند ممكن است طاسی همیشگی شود و موها دیگر در نقاطی كه زیاد تحت كشیده شدن بوده است رشد نكند و استفاده از نرم كننده و دارو به بهبود وضعشان كمكی نكند.
ریزش موها پس از اكستنشن اگرچه چاره ای ندارد، ولی در صورتی كه موها را اكستنشن كرده اید، دست كم با مشورت پزشكتان، از مكمل های مو مانند آهن، روی و بیوتین استفاده كنید تا شاید ریزش شان كمی كمتر شود.

گیسوكمند، میگرن می گیرد

تشدید سردردهای میگرنی پس از اكستنشن در كسانی كه مبتلا به میگرن هستند هم وجود دارد. البته در اكستنشن كشیده شدن موها در حدی نیست كه باعث سردرد شود، اما وقتی كسی سابقه ابتلا به میگرن را دارد، نباید خطر كند.

گیسوكمند، حساس می شود

سری قرمز با پوستی ورم كرده و تاول زده كه موهای زیادی روی آن به هم چسبیده است! فكرش هم آدم را می ترساند! شما چه می دانید چسبی كه با آن موهای مصنوعی را به سرتان چسبانده اند از چه جنسی است و آیا به آن حساسیت دارید یا نه؟
اگر كسی سابقه حساسیت دارد و اصرار دارد با وجود این همه عوارض، باز هم موهای نازنینش را برای اكستنشن به آرایشگر بسپرد، دست كم پس از مشورت با پزشك، آزمایش حساسیت را بگذراند تا متوجه شود كه نسبت به چسب حساس است یا نه.مضرات اكستنشن آنقدر زیاد است كه حتی استفاده از كلاه گیس با وجود اشكالاتی كه دارد، از آن بهتر است. البته در استفاده از كلاه گیس هم باید دقت كرد كه هر از گاه آن را از سر بردارید تا سرتان هوا بخورد و به هیچ وجه در استفاده از كلاه گیس با كسی شریك نشوید.

معایب دیگر:

  • موهای اضافه شده به دلیل اینکه به موهای خود فرد وصل می شوند، فشاراتی را وارد می کنند که می تواند باعث آسیب زدن به موی اصلی فرد گردد.
  • می تواند باعث تشدید سردرد در افرادی شود که قبلا میگرن یا سردرد مزمن داشته اند.
  • بعضی افراد ممکن است به چسب ها حساسیت داشته و دچار مشکلات پوستی شوند.
  • در ابتدا ممکن است به دلیل عادت نداشتن، احساس ناراحتی کنید.
  • خوابیدن با آنها، در ابتدا سخت است
  • نیاز به مراقبت دارد


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (395 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (327 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (121 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (42 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (12 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس