فیشیال پوست چیست؟

  شنبه، 23 فروردین 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
فیشیال پوست چیست؟
فیشیال پوست یکی از روش‌های جدید آرایشی برای مراقبت از پوست است. فیشیال که مراحل مختلفی دارد، باعث روشن‌تر شدن پوست و حفظ جوانی و زیبایی آن می‌شود. با مراحل مختلف فیشیال پوست آشنا شوید.

فیشیال پوست را اگر به طور خلاصه معرفی کنیم، مجموعه ای از شیوه های مراقبتی است که روی پوست صورت انجام می شود و شامل انواع روش های درمانی و زیبایی است. هدف نهایی فیشیال پوست، بهبود ظاهر پوست و کمک به آرامش و نرمی و لطافت آن است. فیشیال پوست یکی از خدمات رایج درمانی و زیبایی در اسپاها است و مدت زمان خاص یا محصولات خاصی ندارد. در واقع هر فرایند فیشیال پوست با توجه به نوع پوست شما و ویژگی های خاص پوست صورت تان، ممکن است متغیر باشد. در واقع برای اجرای فرایندهای درمانی مختلف، همه این عوامل در نظر گرفته می شود و بعد، درمان های گوناگون و محصولات مختلف مورد استفاده در فرایند، انتخاب می شود. مثلا برای کسانی که پوست های حساسی دارند، لایه برداری پوست صورت با ماسک های طبیعی انجام می شود. برای بیشتر افراد، فیشیال پوست به معنای تمیز کردن عمقی آن از آلودگی ها است ولی برخی از فرایندهای فیشیال، چیزی فراتر از تمیز کردن عمقی پوست است و مراحل مختلفی دارد.

مزایای فیشیال پوست چیست؟

تمرکز اصلی فیشیال پوست این است که با روش های طبیعی، شرایط پوست را بهبود ببخشد که هم نتیجه کوتاه مدت عالی داشته باشد و هم در درازمدت باعث بهتر شدن اوضاع پوست شود. مزایای فیشیال پوست از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است. ولی در مجموع باعث ریلکس شدن پوست و بدن و ذهن می شود و البته هدف اصلی آن، بهبود شرایط و ظاهر پوست است. یعنی چهره را روشن تر می کند، کدری پوست را برطرف می کند، پوست های خشک را آب رسانی می کند، روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد و اعتماد به نفس بیشتری به فرد می دهد.

افراد به دلایل مختلفی فیشیال پوست انجام می دهند. برخی می خواهند جوش های سرسیاه را از بین ببرند، برخی می خواهند از خواص ضد پیری آن بهره مند شوند. اگر تا به حال اسم فیشیال را شنیده باشید حتما سوال های متعددی در مورد آن دارید، اینکه چه فوایدی دارد؟ چطور انجام می شود؟ چند وقت یک بار باید تکرار شود؟ فیشیال پوست بعد از ماساژ محبوب ترین خدمتی است که در اسپاها ارائه می شود. برای اینکه با مراحل فیشیال آشنا شوید، این مطلب را دنبال کنید.

مراحل انجام فیشیال پوست

همانطور که قبلا هم گفتیم، فیشیال پوست برای هر فرد با فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد. ولی در مجموع، فیشیال پوست دارای این مراحل است:

مشورت با مشتری

هر جلسه فیشیال پوست باید با مشورت شروع شود. ممکن است از مشتری خواسته شود که فرمی را پر کند. این فرم شامل قسمت های مختلف از جمله بیماری های پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که فرد در روز می نوشد، داروها و مکمل هایی که مصرف می کند و محصولات مراقبت از پوستی است که فرد در حال حاضر از آن استفاده می کند. داروهایی مثل Retin-A یا داروهای دیگر ممکن است روی پوست صورت تاثیرگذار باشند و بعد از جلسه مشورت مشخص می شود که متخصص مربوطه کدام مراحل را برای شما انجام خواهد داد. معمولا از شما در مورد بیماری های پوستی که دارید سوال می شود تا فیشیال، آسیب بیشتری به پوست تان نزند.

پاک سازی پوست

در این مرحله ابتدا حوله یا هدبندی دور موهای مشتری پیچیده می شود. سپس با کمک گلوله های پنبه یا پد های مخصوص از محصولات پاک کننده برای تمیز کردن لایه بیرونی پوست استفاده می شود. گاهی اوقات این مرحله دو بار تکرار می شود تا کاملا از تمیز شدن سطح پوست، اطمینان حاصل شود. سپس با انداختن نور روی پوست و با استفاده از ذره بین، متخصص مربوطه نوع پوست شما را به دقت آنالیز می کند تا متوجه شود که نوع پوست شما چیست و آیا پوست حساسی دارید یا خیر.

بخار دادن پوست

در این مرحله صورت شما بخور گرم داده می شود. این کار هم آرامش بخش است و هم باعث می شود که خارج کردن جوش های سرسیاه و سرسفید راحت تر انجام شود. اگر پوست خیلی حساسی داشته باشید ممکن است این مرحله انجام نشود.

لایه برداری

در این مرحله پوست های مرده از روی صورت شما برداشته می شوند. گاهی از لایه بردارهای شیمیایی حاوی آنزیم ها و اسیدها استفاده می شود. لایه برداری عمیق تر برای کسانی که پوست حساس ندارند انجام می شود.

استخراج آلودگی ها و جوش از زیر پوست

مراحل قبلی باعث می شود که پوست و منافذ آن شل تر شود تا آلودگی های عمقی و جوش ها در این مرحله به راحتی خارج شوند. این مرحله برای کسانی که جوش های سرسیاه و سرسفید دارند انجام می شوند. اگر پوست حساسی داشته باشید یا جوش سرسیاه نداشته باشید، ممکن است از این مرحله صرف نظر شود.

درماپلنینگ (Dermaplaning)

در این مرحله با کمک تیغ مخصوص، پوست های مرده و موهای اصلاح نشده از روی پوست برداشته می شوند. این کار باعث می شود که پوست شما فورا روشن تر شود.

ماساژ پوست

ماساژ پوست صورت باعث می شود که خون در پوست جریان پیدا کند. در نتیجه، پوستی شاداب تر و شفاف تر خواهید داشت. ماساژ صورت احساس خوبی دارد و خستگی را از پوست صورت دور می کند. اگر نکات مهم در ماساژ صورت برای جوان سازی پوست رعایت شود با ماساژ می توانید عضلات صورت را نیز ریلکس کنید.

استفاده از ماسک های صورت

در این مرحله با توجه به نوع پوست و نیازهای پوست تان، از ماسک های مخصوصی برای تقویت پوست استفاده می شود. در این مرحله باید حتما از نوع پوست خود اطلاع داشته باشید تا ماسک مناسبی برای پوست تان استفاده شود. برای جوانی و شادابی هر چه بیشتر پوستتان، از انواع ماسک روشن کننده پوست استفاده می شود. بعد از ماسک، ممکن است از محصولات تقویتی دیگری مثل سرم، مرطوب کننده یا ضدآفتاب هم استفاده شود.

فیشیال پوست چند وقت یک بار باید تکرار شود؟

این مورد برای هر فردی متغیر است. در حالت ایده آل، بهتر است که هر چند ماه انجام شود. یک ماه، زمانی است که پوست برای احیا به زمان نیاز دارد. سعی کنید هر سه ماه، یعنی چهار بار در سال و با تغییر فصل، فیشیال صورت را انجام دهید. اگر دنبال از بین بردن جای جوش و آکنه هستید، این کار را باید با تکرار بیشتری انجام دهید.

مزایای کوتاه مدت و بلندمدت فیشیال پوست

مزایای کوتاه مدت فیشیال پوست را بلافاصله بعد از انجام آن می توانید مشاهده کنید. بعد از انجام این فرایند، پوست کاملا تازه و تمیز به نظر می رسد. پوست نرم تر می شود و کاملا احساس می کنید که آب رسانی شده است و کاملا احساس آرامش در پوست دارید. جای جوش در صورت کم رنگ تر می شود. انجام دادن مرتب این کار، باعث می شود که به مرور زمان پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند. اگر جای جوش روی صورت تان داشته باشید، انجام این کار به طور مرتب باعث کم رنگ شدن جای جوش می شود. فیشیال همچنین می تواند به بهبود پوست های حساس به خصوص در ماه های سرد سال، کمک کند.

برنامه نهایی

متخصص زیبایى از تونر، سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب (در صورتى که روز باشد) بر روى پوست شما استفاده مى کند.

عوارض فیشیال صورت

خوشبختانه فیشیال صورت عوارض خاصی ندارد. شما ممکن است در ساعات اولیه بعد از فیشیال شاهد قرمز شدن پوست خود باشید که به زودی رفع خواهد شد. بعلاوه در صورت مراجعه به مراکز نامعتبر و استفاده از وسایل ضد عفونی نشده ممکن است خطر عفونت و خشک شدن پوست را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین در انتخاب متخصص پوست خود دقت کنید.

فیشیال صورت در منزل

متخصص زیبایی به شما مى گوید که چگونه می توانید از پوست خود مراقبت بهتری داشته باشید و محصولاتی را در این رابطه به شما توصیه مى کند. این مرحله براى برخى از افراد خوشایند نیست، چرا که شامل توصیه های مربوط به خرید محصولات آرایشى است، اما با این وجود، این نیز بخشی از کار متخصص زیبایی است.

سایر روش های فیشیال صورت در خانه شامل موارد زیر است:

  • استفاده از مرطوب کننده ها
  • استفاده از تونرهای پوست
  • استفاده از بخور پوست با برگ رزماری یا آویشن و …
  • استفاده از ماسک های صورت خانگی مانند ماسک خیار، ماسک عسل و …

هزینه فیشیال پوست

قیمت فیشیال صورت در اسپاهای مختلف، متفاوت است و ارائه این خدمات در کلینیک های پوست، اسپاهای تفرجگاه ها، استراحتگاه ها و هتل ها بسیار بیشتر است. استفاده از ماسک ها و سرم هاى مخصوص نیز قیمت این خدمات را بالاتر می برد.

فاصله جلسات فیشیال پوست

این مساله براى هر فردى متفاوت است. در حالت ایده آل، بهتر است ماهى یک بار این فرایند تکرار شود، چرا که طى این دوره، پوست خود را بازسازى و احیا مى کند. سعی کنید حداقل چهار بار در سال و با تغییر هر فصل مراقبت هاى مربوط به صورت خود را انجام دهید. اگر در تلاش هستید تا آکنه هاى موجود پوست صورت خود را پاکسازى کنید، ممکن است به تعداد جلسات بیشترى نیاز داشته باشید. در غیر این صورت، یک بار در ماه هم کافى است. ولى اگر پوست حساسى دارید، مى توانید از تعداد جلسات بیشترى هم استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (652 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (50 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان