3 روش سریع پاک کردن رنگ مو

  پنجشنبه، 21 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
3 روش سریع  پاک کردن رنگ مو
پاک کردن رنگ مو یکی از مهم ترین مواردی است که خانم ها به دنبال آن هستند و این عمل نیاز به مهارت بسیار زیادی دارد زیرا که اگر اشتباهی رخ دهد موها سوخته و شکننده می شود.

فرض کنید به تازگی موهایتان را رنگ کرده اید اما آن کیفیتی که انتظارش را داشته اید به دست نیامده است. خوشبختانه روش های متعددی برای پاک کردن رنگ مو ها وجود دارد. شما می توانید بیش از یک مورد از این تکنیک ها را امتحان کنید یا یکی از این تکنیک ها را بیش از چند بار تکرار نمایید. اگر نتیجه مطلوب را دریافت نکردید از روش های دیگر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این روش ها زمانی مفید خواهند بود که بلافاصله بعد از رنگ کردن آن ها را امتحان کنید. چنین روش هایی بر روی رنگ های نیمه دائمی کارکرد بهتری خواهند داشت.

روش اول: استفاده شامپوی ضد شوره و جوش شیرین

1. شامپوی ضد شوره را خریداری کنید:
شما می توانید این شامپو را از هر فروشگاهی تهیه کنید. برچسب روی محصول نشان خواهد داد که این یک شامپوی ضد شوره است. شامپوی ضد شوره کمی بیشتر از شامپوی معمولی قوی است. افرادی که شوره سر دارند سبو اضافی دارند که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. همین امر موجب می گردد پاک کردن شوره ها به فرمول قوی تری نیاز داشته باشد.

2. کمی جوش شیرین خریداری کنید:
در هنگام استفاده به جای جوش شیرین هرگز از بیکینگ پودر استفاده نکنید. بسته بندی این دو اغلب شبیه هم است اما بیکینگ پودر در این شرایط کمکی به شما نخواهد کرد. جوش شیرین یک ماده دکلره کننده طبیعی است.

چرا جوش شیرین:
جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی است. شما می توانید از این ماده برای پاک کردن لکه ها هم استفاده کنید. این ماده به روشن کردن و پاک نمودن رنگ بدون دکلره کردن آن ها کمک می کند. ترکیب جوش شیرین با شامپوی شوره سر که مواد فعالی در خود دارد می تواند ترکیب بسیار قدرتمندی برای پاک کردن رنگ ایجاد نماید. نکته: اگر جوش شیرین در دست ندارید از شامپوی ضد شوره استفاده کنید. اگر از رنگ نیمه دائمی یا رنگ مو با مواد گیاهی استفاده می کنید شستن موی سر با این شامپو به پاک شدنش کمک خواهد کرد.

3. شامپو و جوش شیرین را به مقادیر مساوی ترکیب کنید:
شما می توانید این دو را در یک ظرف ترکیب کنید یا تنها بخش های مساوی از هر کدام را روی دست بریزید و سپس روی سر بمالید. اصلا لازم نیست مقادیر را دقیق اندازه گیری کنید.
4. موهای خود را با ترکیب به دست آمده شامپو بشویید:
قبل از اینکه بخواهید موهای خود را بشویید، ترکیب را روی موهای خود بمالید و سپس چند دقیقه منتظر بمانید. بعد از گذشت چند دقیقه می توانید موهای خود را بشویید.

نکاتی برای شامپو کردن موها:

قبل از اینکه بخواهید موهای خود را شامپو کنید، موها را خیس کنید. زیر دوش قرار بگیرید و برای چند دقیقه موهای خود را زیر آب قرار دهید. حالا می توانید موهای خود را شامپو کنید. شامپو را به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید:
از دو دست خود برای پوشاندن ریشه های مو استفاده کنید. از نوک تا ریشه مو را شامپو کنید.

اجازه دهید این ترکیب چند دقیقه بماند:
شامپو و جوش شیرین باید به رشته های مو نفوذ کند و بر روی رنگ کار نماید. اجازه دهید این ترکیب بدون دست زدن یا شستن حدود 5 الی 7 دقیقه روی سر بماند.

5. موهای خود را به طور کامل شستشو دهید:
زمانی که موهای خود را می شویید متوجه پاک شدن رنگ نیز خواهید شد. می توانید موهای خود را برای چندین بار با این محلول شستشو دهید تا به نتایجی که مدنظر دارید دست پیدا کنید. اگر اخیرا موهای خود را رنگ کرده اید این روش بسیار کارساز خواهد بود.

روش دوم: ترکیب شامپو و مایع ظرفشویی

1. 4 الی 5 قطره از مایع ظرفشویی را با شامپوی معمولی ترکیب کنید:
مایع ظرفشویی را با شامپو ترکیب کنید. شما باید مایع ظرفشویی را با یک چهارم شامپوی معمولی ترکیب نمایید.
2. موهای خود را خیس کنید و ترکیب را روی آن بمالید.
حالا این ترکیب را روی سر بمالید و اجازه دهید به موها نفوذ کند. چند بار این کار را تکرار کنید.
3. موهای خود را کاملا شستشو دهید:
مایع ظرفشویی باعث خشک شدن موها می شود و چربی طبیعی موها را می گیرد. به همین خاطر باید مطمئن شوید آن را به طور کامل می شویید. ممکن است مجبور شوید چند بار آبکشی نمایید. از آن جایی که مایع ظرفشویی ماده قوی است پشت سر هم این تکنیک را انجام ندهید.

4. بعد از هر بار زدن این ترکیب، اثر آن را بر روی موها بررسی کنید:
نتایج بلافاصله مطلوب نخواهد بود اما باید بعد از دو الی سه بار ، شاهد پاک شدن رنگ از روی سر باشید.

5. هر بار از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید:
بعد از آخرین بار، از نرم کننده عمیق استفاده کنید. مایع ظرفشویی باعث خشک شدن موها می شود. در این شرایط رشته های مو به یک مرطوب کننده نیاز خواهند داشت.

حذف رنگ به کمک ویتامین C

۱. چند عدد قرص ویتامینC آماده کنید

اگر موهای تان را با رنگ تیره رنگ کرده اید و تنها چند روز از زمان رنگ کردنش گذشته، استفاده از ویتامین C می تواند موثر باشد. ابتدا یک عدد قرص ویتامین C را خرد کنید و درون ظرفی از آب داغ بریزید و با استفاده از یک قاشق آن را درون آب به خوبی له کرده و به هم بزنید تا مخلوط آماده شود. اگر محتوی ظرف با مقدار موی شما تناسب نداشته باشد، می توانید از ویتامین سی های بیشتری استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر از زمان رنگ کردن، موی سرتان بیش از سه روز بگذرد، ویتامین C دیگر تاثیری نخواهد داشت.

۲. محلول ویتامین C را روی موهای خیس بمالید و تا یک ساعت منتظر بمانید

اطمینان حاصل کنید که قبل از مالیدن محتویات ویتامین سی روی موی خود، موهای تان به اندازه کافی خیس شده و رطوبت لازم را داشته باشند. وقتی موهای سرتان مرطوب باشد، محتویات ویتامین C بهتر درون آن ها نفوذ می کند. توجه داشته باشید، وقتی محتویات مربوطه را روی موهای خود مالیدید باید با استفاده از یک کلاه و یا کیسه پلاستیکی روی سرتان را خوب بپوشانید و اجازه دهید تا مواد کاملا در موهای تان نفوذ کنند، زمان مناسب برای این کار ۱ ساعت است.
۳. سر و موهای تان را به خوبی بشویید

سعی کنید پس از اینکه یک ساعت از آغشته شدن موهایتان با محتویات ویتامین C گذشت آن را به خوبی بشویید. چند بار استفاده کردن از این روش می تواند نتایج قابل توجه ای به وجود آورد. سعی کنید تا چند ماهی موهایتان را دوباره رنگ نکنید، چرا که ممکن است به بافت موها آسیب وارد شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (661 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (75 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (60 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان