دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت طلا و سکه /

فرق سکه قدیم و سکه جدید 

سه شنبه، 09 اردیبهشت 1399
سکه‌های طرح قدیم از سکه افتاده‌اند! این روز‌ها دیگر سکه‌های طرح قدیم در بازار طرفدار ندارند و به ندرت خرید و فروش می‌شود، چرا که دیگر این سکه‌ها سود دهی خوبی ندارند و کسانی که برای پس انداز یا سرمایه گذاری سکه می‌خریدند، بیشتر به سراغ خرید سکه‌های طرح جدید می‌روند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، بسیاری از افراد با شنیدن سکه طرح قدیم فکر می کنند منظور از سکه طرح قدیم سکه هایی است که در زمان پهلوی ( محمد رضا پهلوی ) ضرب می شده اند و منظور از سکه طرح جدید سکه های ضرب شده بعد از انقلاب اسلامی ایران است. باید بگوییم این نظریه کاملاً اشتباه است! همین الان فرق این دو سکه را برایتان بازگو می کنیم:

سکه های طرح جدید و طرح قدیم هر دو برای زمان بعد از انقلاب اسلامی ایران هستند؛ این یعنی هم سکه های طرح قدیم و هم سکه های طرح جدید ( امامی ) از نوع بهار آزادی هستند. بعد از انقلاب اسلامی ایران سکه های بهار آزادی جایگزین سکه های پهلوی ( اصطلاحاً زمان شاه ) شدند. این سکه ها بعد از انقلاب به دو نوع ضرب شدند؛ یکی سکه بهار آزادی که از سال 1358 تا 1370 ضرب شده است و با عنوان سکه طرح قدیم شناخته می شود. ( تصویر یک روی این سکه مزین به نام حضرت علی سه بار تکرار «علی» به خط معقلی تزیینی در داخل یک شش ضلعی است و قید عبارت «بانک ملی ایران» در زیر آن است. تصویر روی دیگر این سکه بارگاه امام رضا(ع) به همراه عبارت «نخستین بهار آزادی» است. )

و دیگری سکه بهار آزادی طرح جدید است که با طرح امام خمینی (ره) ( رهبر انقلاب اسلامی ایران ) همراه است و به همین خاطر است که در بین مردم به سکه امامی معروف شده اند؛ از سال 1370 نیز ضرب سکه بهار آزادی با طرح جدید یا همان سکه امامی آغاز شد. این نوع سکه که به عنوان سکه طرح جدید در بازار عرضه می شود، تصویر یک طرف آن بنیان گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و تصویر طرف دیگر آن هم بارگاه امام رضا (ع) است.

سکه های طرح قدیم از سکه افتاده اند! این روز ها دیگر سکه های طرح قدیم در بازار طرفدار ندارند و به ندرت خرید و فروش می شود، چرا که دیگر این سکه ها سود دهی خوبی ندارند و کسانی که برای پس انداز یا سرمایه گذاری سکه می خریدند، بیشتر به سراغ خرید سکه های طرح جدید می روند. به گفته ی رئیس اتحادیه طلا و جواهر: «دیگر سکه های طرح قدیم در بازار طلا و سکه متقاضی ندارند؛ کم کم سکه های طرح قدیم باید از بازار بروند و جمع آوری شوند.» نکته ی مهم دیگر این است که سکه های طرح جدید ( امامی ) نیز قدیم و جدید دارند! سکه های امامی که در سال های 1374 تا 1386 ضرب شده اند ( سکه های امامی قدیم ) و سکه های امامی که از سال 1386 به بعد ضرب شده اند ( سکه های امامی جدید )! جالب است بدانید سکه های امامی سال 1386 به بعد بهترین مدل سکه برای خرید و پس انداز است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه