دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

فاصله زمانی ایران تا ترکیه 

یکشنبه، 29 خرداد 1401
ساعدنیوز : فاصله زمانی ایران تا ترکیه. یکی از اولین چیز‌هایی که برای سفر به آن توجه می‌کنیم، میزان فاصله دو شهر مبدا و مقصد است. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره فاصله زمانی ترکیه و ایران صحبت کنیم.

یکی از اولین چیز هایی که برای سفر به آن توجه می کنیم، میزان فاصله دو شهر مبدا و مقصد است. در این مقاله می خواهیم درباره فاصله زمانی ترکیه و ایران صحبت کنیم.

اگر شما هم درباره قیمت بلیط تهران استانبول (https://www.alibaba.ir/international/IKA-IST) تحقیق کرده اید و دوست دارید به ترکیه سفر کنید، بهتر است درباره فاصله زمانی دو کشور مطالعه کنید. در این مقاله درباره فاصله ایران تا ترکیه و زمان سفر شما به شهر های مختلف ترکیه را بررسی خواهیم کرد.

وقتی شما شهر مقصد سفر خود را مشخص می کنید، قدم بعدی برنامه ریزی های سفر شروع می شود. یکی از اولین برنامه ریزی ها بعد از خرید بلیط، این است که فاصله زمانی تا مقصد را بدانید. ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا از راه های ارتباطی متنوعی بتوان به آن سفر کرد. شما می توانید با سلیقه و هزینه خود هواپیما، قطار و اتوبوس را برای سفر انتخاب کنید.

شهر مبدا شما هم در میزان فاصله شما تا ترکیه تاثیر زیادی دارد. مثلا فاصله کسانی که از تبریز به ترکیه سفر می کنند بسیار کمتر از شهر های جنوبی و جنوب شرقی ایران تا ترکیه است.

زمان پرواز تهران استانبول

یکی از راه های متداول برای سفر به ترکیه استفاده از هواپیما است. سفر هوایی میان مسافرانی که از ایران به ترکیه سفر می کنند، طرف داران بسیاری دارد. اگر دوست دارید زودتر به شهر مقصد برسید و زمان تعطیلات خود را به گشت وگذار در ترکیه اختصاص دهید یکی از بهترین راه ها استفاده از هواپیما خواهد بود.

برای خرید بلیط هواپیما کافی است عبارتی مانند قیمت بلیط تهران استانبول را جستجو کنید تا پیشنهاد های متنوعی را برای آن مشاهده کنید. یکی از سایت های معتبر برای خرید بلیط سایت علی بابا است که پرواز های متنوعی را با بهترین قیمت به مشتریان خود ارائه می کند. مدت زمان پرواز شما به ترکیه به شهر مبدا بستگی دارد ولی اگر بخواهیم تخمینی از آن ارائه دهیم شما باید حدود 3 الی 4 ساعت را برای سفر در نظر بگیرید.

هواپیمایی آسمان، قشم ایر و هواپیمایی قطر از ایرلاین هایی هستند که امکان سفر هوایی برای مسافران را به ترکیه فراهم کرده است. سفر هوایی به ترکیه از تهران حدود 3 الی 3:30، از مشهد و اصفهان حدود 4 و از شیراز حدود 3 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد. در ادامه درباره مدت زمان سفر به ترکیه از راه زمینی نیز اطلاعاتی را ارائه خواهیم کرد. اگر دوست دارید با اتوبوس یا قطار به ترکیه سفر کنید، حتما قسمت های بعدی را مطالعه کرده و با زمان سفر با هواپیما مقایسه کنید.

سفر زمینی به ترکیه و زمان آن

همان طور که گفته شد، خوشبختانه ما این امکان را داریم تا از راه زمینی هم به ترکیه سفر کنیم. معمولا به دلایل مختلفی از جمله ارزانی یا دسترسی در شهر مبدا یا دیگر دلایل افراد بسیاری اتوبوس و قطار را برای سفر به استانبول انتخاب می کنند.

واضح است که سفر زمینی به ترکیه زمان بیشتری را در مسیر خواهد داشت. مرز های بازرگان، رازی و سرو از راه های دسترسی زمینی به ترکیه هستند. در سفر زمینی شهر مبدا شما تاثیر زیادی در فاصله شما تا ترکیه دارد.

مثلا اگر از تبریز به ترکیه سفر می کنید قطعا راهی کمتر و شاید نصف در مقایسه با تعدادی از دیگر شهر های ایران داشته باشید. از تهران تا ترکیه حدود 30 الی 40 ساعت راه زمینی دارید که برای پیمودن این فاصله باید صرف کنید. همان طور که مشاهده می کنید راه با هواپیما از تهران چیزی بیش از یک شبانه روز طولانی تر خواهد بود.

تفاوت ساعت ایران و ترکیه

ایران و ترکیه در همسایگی هم قرار دارند و اختلاف زمانی آن ها زیاد نیست. اما بهتر است درباره این موضوع هم اطلاع داشته باشید. تفاوت ساعت تهران و استانبول در اکثر ایام سال حدود 1.5 ساعت است. البته این اختلاف در برخی ایام به 2.5 یا نیم ساعت هم می رسد.

این اختلاف یک ساعته به دلیل چند روز اختلاف در عقب کشیدن یا جلو بردن ساعت ها به اندازه یک ساعت در ابتدای فروردین و پاییز است. البته این موضوع فقط برای چند روز است و با اختلاف همان چند روز اختلاف ساعت دو کشور به 1.5 ساعت باز می گردد.

فاصله تهران تا شهر های ترکیه

در بالا عددی حدودی برای فاصله تهران تا ترکیه را بیان کردیم. در این قسمت می خواهیم شهر های مهمی از ترکیه مانند استانبول و آنکارا را با دقت بیشتری بررسی کنیم. برای سفر به استانبول ( تور استانبول)که یکی از مهم ترین شهر های گردشگری ترکیه محسوب می شود، حدود سه الی سه ساعت و نیم باید در هواپیما باشید.

این تفاوت به ‍دلیل وجود پرواز های متنوع شرکت های مختلف هواپیمایی برای سفر به ترکیه و استانبول است. تهران تا آنکارا فاصله هوایی کمتری دارد. شما بعد از حدود دو ساعت و پنجاه دقیقه در آنکارا خواهید بود. شرکت های هواپیمایی متنوعی مسیر تهران تا فرودگاه اسن اوغا آنکارا را پوشش می دهند.

آنتالیا نیز یکی دیگر از شهر های مهم ترکیه است که مسافران بسیاری آن را برای سفر های خود انتخاب می کنند. معمولا برای سفر به آنتالیا، هواپیما توقفی در آنکارا خواهد داشت. اگر زمان توقف را در نظر نگیریم فاصله این ‍ دو شهر حدود چهار ساعت است.

اگر برای قیمت بلیط تهران استانبول جستجو می کنید حتما درباره زمان سفر هم مطالعه کنید. در مقاله بالا سعی کرده ایم فاصله زمانی ایران تا ترکیه را برای شما به صورت مختصر و مفید توضیح دهیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
هزینه چاپ یک کتاب
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی