مشکلات و مضرات خودارضایی کردن زنان و مردان

  شنبه، 23 فروردین 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
مشکلات و مضرات خودارضایی کردن زنان و مردان
ساعدنیوز: خودارضایی یکی از انحرافات جنسی رایج در میان افراد است که به منظور رفع نیازهای جنسی توسط خود فرد و به‌صورت غیرطبیعی انجام می‌شود. این عمل در ادیان الهی گناهی بزرگ است و از نظر روانشناسی و پزشکی نیز عوارض بسیار زیادی دارد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از یک زوج، در این مقاله به دیدگاه اسلام و غرب در مورد خود ارضایی خواهیم پرداخت در این مقاله ابتدا به دیدگاه اسلام و سپس به دیدگاه غرب می پردازیم و در انتها نظرات افراد مبتلا به خود ارضایی را نقل خواهیم کرد . در این مقاله از ساعدنیوز به این سوالات پاسخ داده می شود که عوارض خود ارضایی چیست؟ دیدگاه اسلام و غرب در مورد خود ارضایی چگونه است ؟

خود ارضایی چیست و چگونه انجام می شود ؟

خود ارضایی (اسمتنا) یعنی انسان به تنهایی با خودش کاری کند که باعث برانگیخته شدن شهوت و خروج منی شود ؛ مانند بازی کردن با دست ، گوش کردن به صدای زن نامحرمی که باعث تحریک جنسی می شود ، رد و بدل کردن حرف های عاشقانه ، فکر کردن به رابطه جنسی و … اگر کسی یکی از این اعمال را به قصد خروج منی انجام دهد مرتکب خود ارضایی شده است .

دیدگاه اسلام در مورد خود ارضایی

احادیث در مورد خود ارضایی
از ابوبصیر نقل شده است که “از امام صادق شنیدم که فرمود : خداوند با سه گروه حرف نمی زند و به ایشان نظر نمی کند و آنان را از گناهان پاکیزه نمی سازد و برای آنان عذابی دردناک است ، یکی از آن گروه کسانی هستند که با خود نکاح (استمناء) کرده اند . “

هنگامی که از امام صادق درباره خود ارضایی با دست سوال شد در جواب فرمودند : گناه بزرگی است که خداوند در قرآن از آن نهی کرده است و کسی که چنین کاری را انجام دهد مثل این است که با خودش ازدواج کرده است و اگر من کسی را که این کار را انجام داده است ، بشناسم با او غذا نمی خورم !

پیامبر اکرم (ص) فرمود : کسی که با کف دست خود ازدواج کند (خود ارضایی کند) از رحمت خدا به دور است .

معایب خود ارضایی از دیدگاه اسلام

الف : زیان های روحی و معنوی خود ارضایی

1. خود ارضایی یک گناه کبیره است و باعث دوری انسان از خداوند می شود و دوری انسان از خداوند باعث از بین رفتن آرامش روحی فرد می شود .

2. خود ارضایی عمل جنسی غیر طبیعی و ناقص است (زیرا طرف دوم رابطه حضور فیزیکی نداشته و تنها در ذهن فرد خود ارضا می باشد ) . احتمال دارد فردی که در زندگی مجردی با خود ارضایی ، نیروی جنسی خود را ارضا می کرده است و به این کار اعتیاد پیدا کرده است بعد از ازدواج نیز به این کار ادامه دهد و در رابطه زناشویی با همسر دچار سردی شود .

3. گوشه گیری ، نا امیدی ، بی تفاوتی نسبت به مسائل مهم زندگی ، غم و کدورت روانی از عوارض روحی خود ارضایی است .

4. خود ارضایی باعث ضعف حافظه و کاهش اراده می شود .

5. خود ارضایی در بعضی از افراد باعث سردرد و سرگیجه یا سوت کشیدن گوش می گردد .

6. خستگی دستگاه اعصاب و به تبع آن پرخاشگر شدن فرد .

7. حساسیت و زود رنجی در کوچکترین برخورد با دیگران .

ب : زیان های جسمی خود ارضایی

1. فردی که دچار عادت خود ارضایی می گردد به مرور زمان در اثر عوارض خود ارضایی به فردی ضعیف ، افسرده ، سرخورده ، تنبل و نا امید و دچار عقده های روانی تبدیل می شود .

2. تحریک بیش از حد هیپوتالاموس و تحریک افراطی غدد جنسی در حین خود ارضایی باعث بلوغ زود رس می گردد .

3. افراط در عمل خود ارضایی باعث ضعف عمومی بدن و سرانجام پیری زودرس را به دنبال خواهد داشت .

4. خود ارضایی باعث افزایش جریان خون به سمت آلت تناسلی می شود و در نتیجه مراکز حساس دیگر مانند مغز دچار کاهش نسبی جریان خود می شوند و به همین دلیل تمرکز کردن برای فرد خود ارضا مشکل می گردد .

5. خود ارضایی عملی است که از طریق عصب باعث تخلیه منی می شود و ارضای جنسی واقعی در این عمل صورت نمی گیرد که همین امر موجب ضعف عصبی و عوارض روحی دیگر می گردد .

6. ضعیف شدن بینایی و بی اشتهایی ، ضعف استخوان و ناراحتی های مفصلی

7. خود ارضایی به علت تحریک مصنوعی و مداوم آلت تناسلی باعث کم خونی می شود .

8. تورم کانال نطفه و قسمت پایانی و عقب کانال ادرار

9. شل شدن عضلات تناسلی و به طبع آن بی اختیاری در کنترل ادرار یا منی .

دیدگاه غرب در مورد خود ارضایی

مطلب زیر بر گرفته از سایت پزشکی itsdiscovery.com می باشد که بر خلاف سایت بالا برای خود ارضایی عوارضی را نام می برد ….

خود ارضایی عوارض زیادی دارد اما هنوز هم این عادت بد در سراسر جهان در حال افزایش است . معمولا پسران نوجوان درگیر چنین فعالیت های غیر اخلاقی هستند و چیزی به غیر از چند ثانیه لذت کسب نمی کنند .

عوارض خود ارضایی در مردان شامل :

1. عدم اعتماد به نفس
تاخیر در ازدواج مشوق نوجوانان به عمل خود ارضایی است . خود ارضایی عوارض زیادی دارد و عدم اعتماد به نفس یکی از آن هاست . افراد مبتلا به خود ارضایی اعتماد به نفس کمتری دارند و به همین خاطر است که آن ها در مصاحبه های شغلی اکثرا رد می شوند .

2. تخریب حافظه کوتاه مدت
عمل خود ارضایی باعث تخریب حافظه کوتاه مدت می شود . همین امر باعث می شود پسران نوجوان در امتحانات موفق عمل نکنند . خود ارضایی افراطی با رها کردن دوپامین زیاد در مغز باعث کاهش حافظه می شود . در طول زمان تاثیرات مخرب خود ارضایی بر روی حافظه بیشتر خواهد شد .

3. ریزش مو
بسیاری از پسران نوجوان از ریزش موی خود ناراحت هستند اما آن ها حتی نمی توانند تصور کنند که علت ریزش موی آن ها خود ارضایی است . خود ارضایی ریشه مو را ضعیف می کند ، در نتیجه موها به صورت روزانه می ریزند و اگر شما بیش از حد خود ارضایی کنید احتمال می رود در آینده ی نزدیک کچل شوید زیرا هنگام خود ارضایی به همراه اسپرم ها ، کلسیم و پتاسیم هم از بدن خارج می شود که باعث می شود موها نازک و ضعیف شوند . اگر شما بیش از 6 الی 7 بار در هفته خود ارضایی کنید و متوجه شوید موهایتان می ریزند ، نباید متعجب شوید .

4. استمنا (خود ارضایی) باعث افسردگی می شود
علم عوارض خود ارضایی را می پذیرد . علم پزشکی می گوید رابطه جنسی در زندگی روزانه به مرد کمک می کند تا از استرس و فشار رهایی یابد . با توجه به این واقعیت ها بسیاری از نوجوان ها هنگامی که افسرده هستند خود ارضایی را شروع می کنند اما این واقعیت را فراموش می کنند که این واقعیت علمی در مورد رابطه جنسی حقیقی است و نه عمل خود ارضایی . من نمی گویم خود ارضایی به مرد برای رها شدن از افسردگی کمکی نمی کند اما این عمل فقط برای چند دقیقه افسردگی را التیام می بخشد و بعد از آن وضعیت افسردگی بدتر خواهد شد .

5. تضعیف سیستم ایمنی بدن
اسپرم ها بخش مهمی از بدن انسان هستند . آن ها به سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری ها کمک می کنند . اگر شما قبلا بیشتر اسپرم هایتان را با خود ارضایی هدر داده باشید ، پس چگونه انتظار دارید سیستم ایمنی بدن با بیماری ها مقابله کند ؟

6. ایجاد مشکل در زندگی زناشویی
همان طور که می دانید اغلب زندگی زناشویی مربوط به رابطه جنسی و روابط عاشقانه است که در آن شما مجوزهای اخلاقی ، مذهبی و قانونی برای داشتن رابطه جنسی سالم را دارا هستید . آیا گمان نمی کنید برای شخصی که قبل از ازدواج به خود ارضایی عادت کرده است داشتن رابطه جنسی در زندگی زناشویی یک کابوس است ؟ آیا این یکی از عوارض خود ارضایی به حساب نمی آید ؟ هم چنین استمنا لذت رابطه جنسی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و بر میزان تستوسترون بدن تاثیر می گذارد .

7. هدر دادن پول
اشخاصی که خود ارضایی می کنند بیشتر به امراض مختلف مبتلا می شوند . به این ترتیب آن ها مجبورند برای درمان به دکتر مراجعه کنند و مقداری دارو بخرند . به این ترتیب خود ارضایی به صورت غیر مستقیم باعث هدر رفتن پول خواهد شد .

8. انزال زود رس
استمنا بیش از حد باعث آسیب دیدن اعصابی که واسطه انزال هستند می شود . این امر می تواند منجر به انزال زود رس و یا حتی انزال در هنگام خواب شود .

9. مصرف زیاد انرژی
استمنا باعث مصرف بیش از حد انرژی بدن و منجر به ضعف عمومی بدن می شود .

10. خود ارضایی اعتیاد آور است
اعتیاد به خود ارضایی می تواند در نتیجه ی تغییرات بیولوژیکی در بدن باشد . مردانی که خود ارضایی می کنند و به این کار عادت کرده اند کمتر از معتادان به مواد مخدر نیستند . این مطلب بر اساس مطالعات پزشکی اخیر در یکی از روزنامه های معتبر منتشر شده است .

خود ارضایی زیاد می تواند تاثیر منفی روی روابط شما داشته باشد . کار و تحصیلات شما را متوقف کند و بهره وری شما را پایین بیاورد .

11. اختلال نعوظ
اختلال نعوظ یکی از شایع ترین عوارض جانبی خود ارضایی است . مردانی که به خود ارضایی افراطی مبتلا هستند ، احتمال ابتلا به اختلال نعوظ در آن ها بسیار بالاتر است .

12. مشکلات عصبی
مشکلات عصبی در مردان به شدت به استمنا افراطی مربوط است . خود ارضایی افراطی با چندین بیماری عصبی شدید در مردان مسن ارتباط دارد .

13. انزال زود رس
استمنا بیش از حد با انزال زودرس ارتباط دارد . مردانی که زیاد خود ارضایی می کنند برای آن ها کنترل بیرون آمدن منی بسیار سخت می شود . عمدتا تحریک عصب آلت تناسلی ، مسئول انزال زودرس است .

14. خواب آلودگی بیش از حد
خود ارضایی بیش از حد باعث می شود اغلب اوقات احساس خواب آلودگی کنید . این به خاطر دوپامین های اضافی است که در مغز آزاد می شوند .

15. پیری زود رس
مردانی که بیشتر از 6 الی 7 بار در هفته خود ارضایی می کنند گرایش به پیری زودرس دارند . این مساله عمدتا به کاهش سطح تستوسترون مربوط می شود .

16. کاهش حساسیت جنسی
اگر مردان خود ارضایی را به صورت متجاوزانه (پرخاشگرانه) انجام دهند ، احتمال می رود در هنگام رابطه جنسی ، کاهش حساسیت جنسی را تجربه کنند . این مساله می تواند برای شریک جنسی یک مشکل محسوب شود .

زیاده روی در هر چیزی می تواند مضر باشد . زیاده روی در خود ارضایی می تواند موجب عوامل زیر شود :– خستگی

– ضعف
– انزال زود رس
– تاثیر منفی در رابطه جنسی زناشویی
– آسیب دیدن آلت تناسلی
– ضعیف شدن بینایی
– درد در ناحیه کمر
– درد در ناحیه بیضه
– ریزش مو

عوارض زیادی برای خود ارضایی وجود دارد بنابراین حداکثر تلاش خود را برای ترک خود ارضایی به کار بگیرد .


11 دیدگاه
  دیدگاه ها
Mrtn
2 سال پیش

من چند وقته که خود ارضایی را ترک کردم اما ادرارم نمیتونم کنترول کنم
بهار
2 سال پیش

به نظر من خود ارضایی یک امر طبیعی و ضروری است افرادی که به دلیل بعضی مشکلات نمیتوانند ازدواج کنند مجبور هستند خود ارضایی کنند اگر خود ارضایی نکنند شاید مرتکب زنا شوند پس خود ارضایی خیلی بهتر از زنا است
بهار
2 سال پیش

Akbar
2 سال پیش

من روزی چند بار خودارضایی میکردم تو اون مدت چند تا سکس کردم هیچ لذتی برام نداشت الان که دیگه ترک کردم در بدترین شرایط از سکس لذت میبرم
بازدیدکننده
2 سال پیش

برادر خود ارضایی نکردن باعث میشود که شما دچار نیاز جنسی بشی و مجبور شی تجاوز کنی به این و اون یا خود ارضایی کن یا اگه هم نمیکنی برو با یکی رابطه جنسی برقرار بکن بی خودی هم ذهنت رو با حرف بی معنیت درگیر نکن
بازدیدکننده
2 سال پیش

و اینکه خانوم ها و اقایون قبل هود ارضایی کردن دست هاتون رو بشورید که مکروب وارد بدنتون نشه مخصوصا خانوم ها که علاقه شدیدی دارن دستشون رو داخل واژنشون بکنن و اینکه اقایون هروقت خواستین بچه دار شین یک هفته قبل بچه دار شدن خود ارضایی نکنید به جاش تا میتونیم گرمی جات و خرما و شیر موز و پروتئین زیاد بخورین تا بعد یک هفته منیتون زیاد بشه خوشتون باشه 😉
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام اولا که خود ارضایی به خانوم ها و اقایون کمک میکنه که نیاز جنسیشون برطرف بشه دوم اینکه خود ارضایی باید به اندازه انجا مبشه و حتی اگه زیاد هم انجام بشه هیچ اتفاقی برای بدن نمیفته و اینی که میگن باعث میشه مو بریزه و نابینا بشین و باعث میشه عصبی بشبم و اینا غلطه بالاخره خود ارضایی یه غریزه طبیعیه که اگه انجام نشه افسرده میشیم پس نگران نباشید این حرف هایی که دکترا میگن و دانشمندا میکن همشون از یه بی سواد اموزش دیدن باعث شده ذهنتون در گیر شه با خیال راحت هر وقت نیاز پیدا کردین خود ارضایی کنید
بازدیدکننده
2 سال پیش

دلایلتون رو مطرح کنید
محمد یوردخانی
3 سال پیش

خود ارضایی هیچ فایده ای ندارد فقط آدم ذلیل می شود
پربحث های هفته   
دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (12 نظر) اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (10 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (4 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 (2 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی! (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) لحظه ورود رهبر انقلاب به مراسم بزرگداشت شهدای خدمت+ فیلم (1 نظر) سجده غم انگیز پدر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی بر مزار پسرش / خدا بهشون آرامش بده... (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم اشک های جگرسوز دوقلوهای شهید دریانوش، کادر پرواز بالگرد رئیس جمهور حضور سعید جلیلی در منزل سیدابراهیم رئیسی+ عکس /میزبانی علم الهدی در غیاب داماد شهیدش تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست شهید امیرعبدالهیان به روایت همسر؛ خاطرات 30 سال زندگی مشترک با آقای وزیر! عکسی که بهرام افشاری برای روز تولدش منتشر کرد/ بدون کیک و حتی بدون خنده خاطره رهبر معظم انقلاب از سفر روسیه تا کرج آیت الله رئیسی در دیدار خصوصی با خانواده ایشان+فیلم سبک متفاوت دست دادن سردار رادان و قالیباف در صحن مجلس مقابل چشمان فرماندهان سپاه+ عکس نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا و پسرش در حرم امام علی در نجف اشرف +عکس ناگفته هایی از سانحه بالگرد رئیس جمهور/به بنیامین گفتم هلی کوپتر رئیسی را بزن!+فیلم رونمایی از دختر متین زهرا سادات خلیلى مجری خبر تلویزیون+عکس/ مثل خانم مجری محجبه و باکلاس تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از همسرشان؛ همسرم نعمت بزرگی است، خدا را شکر می‌کنم تفریحات لاکچری مهدی کوشکی تازه داماد سینما در یک مکان خاص/همیشه به تفریح و گردش آقای بازیگر+ عکس تذکر جدی رهبر انقلاب به رهبر کره شمالی که مترجم نتوانست آن را ترجمه کند! نگاهی به اتاق خواب رویایی و لاکچری پسر علیرام نورایی بازیگر سریال گاندو+ویدیو/ خوش به حال نویان خان😍 مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو حضور همسر جوان و داغ دیده امیر عبدالهیان در افتتاحیه مجلس دوازدهم+عکس قابی 3 نفره از اولین روزی که سپهر حیدری و آرام جوینده طعم شیرین پدر و مادر شدن را تجربه کردند+عکس/ پسرشون خیلی نازه استوری عاشقانه امید عالیشاه ستاره پرسپولیس برای همسرش/ مرا عهدیست با جانان.... +عکس آخرین ویدیو از حامد سلطانی و همسر اولش در پمپ بنزین قبل از تصادف مرگبارشان+ویدیو/ روحش شاد خیلی جوون بود قتل خانوادگی در سیرجان؛ انگیزه اصلی قاتل چه بود؟ حرکت ابتکاری یک مرد در بیرون کشیدن رئیس جمهور جنجالی از پاچه شلوارش/فقط شونه کردن وموهای زردش دیدن داره😂!!! حامد سلطانی بازهم دلبری کرد؛ عشق یعنی این+عکس نگاهی به لندکروز آخرین مدل امین حیایی بازیگر فیلم اخراجی ها/ نصف ایران آرزوی داشتن این ماشینو دارن+ فیلم تزیین صندلی شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان با گل های سفید در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس سفر لاکچری مهران غفوریان همراه با خانواده اش به کره جنوبی / لباس کره ای دخترشو نگا کن😍 صف نمایندگان مجلس دوازدهم برای کارت‌زنی در اولین روز کاری+ عکس/ چهره خندان و خوشحال منادی نماینده تبریز روایتی تاریخی از اولین سانحه هوایی برای رئیس جمهور ایران + تصاویر و جزئیات / مردم روستای محل سقوط خیلی شادی کردند! مدل زیبای آینه و آباژور خانه مینا مختاری با دلنوشته پر از انرژی مثبت +عکس شوخی های دلنشین سیدابراهیم رئیسی با مجری برنامه بدون تعارف درباره ازدواج کردنش+ویدیو گریه های سوزناک مسئولان با دیدن ویدئویی از رئیس جمهور شهید/ مجلس دوازدهم در فراق او گریست+فیلم یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر دستنوشته حلالیت عاجزانه یک شهروند گیلانی از رئیس جمهور شهید/ پشت سرت خیلی بد گفتم...+عکس مدیرعامل ایرنا دربرنامه زنده تلویزیونی: مهرعلیزاده از سیدابراهیم رئیسی بخاطر تهمتش حلالیت خواست!+ویدیو اقدام قابل تحسین شهرداری اصفهان در اصلاح بنرهای شهدای خدمت بشقاب غذای باکلاس مینا مختاری همسر بهرام رادان در یک رستوران شیک/ چه تازه مامان خوش سلیقه و خاص پسندی+ عکس تصویری تلخ از قاب عکس سیاه شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم +عکس (عکس) خلاقیت جالب و عاشقانه پریا پرتوی‌فر، همسر بابک جهانبخش برای سالگرد ازدواجشان / چه کیک خوشگلی ... نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... شادی دیوانه‌وار مهدی طارمی پس از گلزنی+ فیلم
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم
شهید امیرعبدالهیان به روایت همسر؛ خاطرات 30 سال زندگی مشترک با آقای وزیر!
تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از همسرشان؛ همسرم نعمت بزرگی است، خدا را شکر می‌کنم
تذکر جدی رهبر انقلاب به رهبر کره شمالی که مترجم نتوانست آن را ترجمه کند!
قتل خانوادگی در سیرجان؛ انگیزه اصلی قاتل چه بود؟
روایتی تاریخی از اولین سانحه هوایی برای رئیس جمهور ایران + تصاویر و جزئیات / مردم روستای محل سقوط خیلی شادی کردند!
یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر
سینا ولی‌الله به ایستگاه آخر رسید؟!
جزئیات یک گزارش نیمه محرمانه در مورد گیاهان دارویی! / واکنش یک مقام سابق به تخلف عطاری‌ها
گزینه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری کیست؟ / پایداری ها پشت جلیلی درنیامدند
بازار داغ میوه های لوکس ؛ میوه 3 میلیون تومانی در تهران
اطلاعیه مهم قوه قضاییه درباره نامزدی اژه ای در انتخابات ریاست جمهوری
روایت سانحه، روایتی کامل از سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش + تصاویر دیده‌نشده
حس ناب مادر ملکانی بعد از زایمان 5 قلوهای پسر در حواشی داغ امروز دوشنبه 7 خرداد 1403
راز سر به مهر و گفته نشده شهید رئیسی از زبان دخترش / محال است باورتان شود!
منتخب روز   
تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم