ساعدنیوز
ساعدنیوز

فناوری‌های هوش مصنوعی همه چیز را تغییر خواهند داد

  چهارشنبه، 24 اسفند 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
فناوری‌های هوش مصنوعی همه چیز را تغییر خواهند داد
در حال حاضر یکی از اصطلاحات بسیار جدید و داغ در دنیای فناوری، هوش مصنوعی است که در سال‌های اخیر موردتوجه قرار گرفته و نوآوری‌های زیادی در این حوزه به‌دست آمده است.

در حال حاضر یکی از اصطلاحات بسیار جدید و داغ در دنیای فناوری، هوش مصنوعی است که در سال‌های اخیر موردتوجه قرار گرفته و نوآوری‌های زیادی در این حوزه به‌دست آمده است. در گذشته بحث هوش از نوع مصنوعی فقط در فیلم‌های علمی تخیلی یا داستان‌ها موردتصور بود؛ اما امروزه این مفهوم تبدیل به واقعیت شده است و با نمونه‌های موجود در فیلم تفاوت دارد. به همین دلیل آشنایی با این فناوری می‌تواند کاربردی و جالب باشد.

هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence که با مخفف AI شناخته می‌شود؛ به تکنولوژی خاصی گفته می‌شود که قابلیت تفکر در آن ایجاد شده است. البته این قابلیت با قدرت تفکر موجود در انسان تفاوت‌های زیادی دارد؛ اما تمام تلاش خود را می‌کند تا از تفکر انسانی تقلید کند. در حال حاضر بیشتر فعالیت‌های ما مثل گشت­و‌گذار در وب­سایت‌ها، پلتفرم­های مجازی و جستجوی اینترنتی همه از هوش برخوردار هستند. به همین دلیل گفته می‌شود هوش از نوع مصنوعی در زندگی انسان تأثیر زیادی دارد. در نتیجه، با پیشرفت این فناوری و گسترش آن به زندگی انسان، آشنایی با چیستی مفهوم AI ضرورت پیدا می‌کند.

هوش مصنوعی چیست؟

در حال حاضر AI تعریف واحدی از نظر همه دانشمندان ندارد؛ اما تمام تعاریف یک‌سری از مفاهیم‌ها را شامل می‌شوند. این مفاهیم شامل تفکر انسانی، منطق انسانی، عملکرد انسانی و عملکرد منطقی است. به همین دلیل هوش مصنوعی هم بر فرایند‌های تفکر و استدلال و هم بر فرایند‌های رفتاری تسلط دارد. در تعریف دیگر این مفهوم می‌توان به این مورد اشاره کرد که artificial intelligence به یک شاخه از علم رایانه گفته می‌شود که هدف آن ساخت ماشین‌های هوشمند است؛ به شرطی که این ماشین‌ها بتوانند وظایفی را انجام دهند که نیاز به هوش انسانی دارند.

هوش مصنوعی در حالت کلی به شبیه‌سازی هوش انسان در کامپیوتر­ها دلالت دارد؛ در این حالت ماشین موردنظر طوری تنظیم می‌شود که بتواند مانند انسان تفکر داشته باشد و رفتار انسانی را تقلید کند. همچنین می‌تواند همه ماشین‌هایی را شامل شود که عملکردی شبیه به ذهن انسان دارند و از قدرت یادگیری و حل مسئله نیز برخوردارند.

هوش مصنوعی چه اهدافی دارد؟

هدف اصلی این مفهوم ارائه تعریف خاص از هوش انسان و نحوه کار است که یک ماشین به­راحتی امکان اجرای آن را داشته باشد و وظایف خود را به­درستی انجام دهد. اهداف اصلی Artificial Intelligence بر سه پایه اصلی یادگیری، استدلال و درک تأکید دارد. AI شاخه گسترده‌ای از علم رایانه را شامل می‌شود که در آن ماشین‌های ساخته شده برای فعالیت نیاز به هوش انسان دارند و به همین دلیل هوش مصنوعی به­عنوان علم میان‌رشته‌ای چند رویکردی شناخته می‌شود. هرگونه رشد و پیشرفت در یادگیری ماشین یا یادگیری عمیق می‌تواند به تغییر الگوی بخش‌های مختلف صنعت و فناوری منجر شود.

اهمیت هوش مصنوعی

با وجود Artificial Intelligence انسان می‌تواند تمام کار‌های تکراری را به رایانه‌ها بسپارد و بدون کوچک­ترین خستگی و اعتراض، این فعالیت‌ها را بادقت تمام انجام دهد. علاوه­براین، در هزینه و زمان نیز صرفه‌جویی می‌شود‌. همچنین امکان افزودن تکنولوژی­های جدید به محصولات و فناوری‌ها از این طریق فراهم می‌شود و شرایط مناسبی برای پردازش و پذیرش داده‌ها در حجم‌های بالا فراهم می‌شود. در کنار این موارد، به­دلیل دقت زیادی که هوش مصنوعی در علوم مختلف دارد، شرایط بهبود امکانات قدیمی را فراهم می‌کند و موضوعات جدیدی به‌وجود می‌آورد.

این مبحث در پروژه‌های مختلف مرتبط با برنامه‌نویسی و تولید و پردازش داده‌ها نقش مهمی دارد. داده‌های خام می‌توانند از این طریق هوشمند شوند و به­صورت الگوریتم‌های خودآموز به مدیریت امور خودشان بپردازند. علاوه‌براین، موارد AI در صنایع، اینترنت ‌اشیا، ابزار‌های تحلیلی و بسیاری از الگوریتم‌های مربوط به پردازش داده نیز کاربردی است.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

به فرایند هوشمند کردن کامپیوتر‌ها برای رفتار هوشمندانه بدون یاددهی مستقیم، یادگیری ماشین گفته می‌شود. از این طریق رایانه می‌تواند با ورود حجم زیادی از داده­های گوناگون، به یادگیری الگو‌های تکرارشونده بدون دخالت انسان بپردازد. این الگوریتم‌ها با تقلید از شیوه یادگیری انسان آموزش داده می‌شوند و با افزایش تجربه رایانه، میزان دقت آن­ها افزایش پیدا می‌کند. کاربردهای مختلفی در یادگیری ماشین وجود دارد که شامل تحت­نظارت، بدون­نظارت و تقویتی است. از سایر کاربرد‌های این مفهوم می­توان به تشخیص چهره، گفتار، خدمات مالی، سامانه‌های توصیه‌گر و... اشاره کرد. کاربرد مفهوم یادگیری ماشین در هوش مصنوعی به کسب­وکار‌هایی مثل نتفلیکس، ویمو، فیسبوک و نقشه گوگل است.

هوش مصنوعی و یادگیری عمیق

یکی از تکنیک‌های مربوط به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق است که به رایانه یاد می‌دهد تا کار‌هایی را انجام دهد که به­صورت طبیعی برای انسان اتفاق افتاده و از این طریق شرایط مناسبی برای تفکر انسانی فراهم می‌کند. این مفهوم می‌تواند به ساده‌سازی فرایند‌ها کمک کند و نتایجی را به‌دست آورد که در گذشته امکان‌پذیر نبود. یک مدل کامپیوتری از طریق یادگیری‌ عمیق این امکان را به‌دست می‌آورد که وظایف مربوط به طبقه‌بندی را در صدا، متون و تصاویر را اجرا کند‌.

این مدل‌ها دقت بسیار پیشرفته‌ای دارند و عملکرد آن‌ها از سطح انسانی فراتر است‌. الگوریتم‌های مربوط به یادگیری عمیق در هوش مصنوعی پس از عبور از هر لایه شبکه عصبی در مورد تصاویر اطلاعات بیشتری به‌دست می‌آورند و آموزش می‌بینند که چگونه به شناسایی ویژگی‌های سطح پایین لایه‌ها بپردازند.

کاربرد پایتون در هوش مصنوعی چیست؟

باتوجه به اهمیت مفهوم AI در علوم رایانه، پیاده‌سازی این داده‌ها قبل از هر چیز، به زبان برنامه‌نویسی نیاز دارد. از زبان‌های برنامه‌نویسی کاربردی در این حوزه می‌توان به پایتون اشاره کرد که محبوبیت جهانی دارد. پایتون دارای کتابخانه‌های متنوعی است که می‌تواند از طریق برنامه‌نویسی، اطلاعات و داده‌های خاصی برای کامپیوتر تعریف کند. این ابزار‌ها به هوش مصنوعی کمک می‌کنند تا خطا‌های خود را نسبت به عملکرد‌های انسانی تکمیل کنند و در حل مسائل کمک کنند. پایتون می‌تواند داده‌ها را به آسانی یاد بگیرد، بخواند و نگهداری کند. از دیگر امکانات این برنامه برای AI، فراهم کردن زمینه دسترسی به کتابخانه‌های استاندارد و متنوع، پایگاه‌های داده، مقیاس‌پذیری و قابل حمل‌بودن آن اشاره کرد. از کاربرد‌های اساسی پایتون در هوش مصنوعی می‌توان به کتابخانه‌های داخلی زیاد و کدنویسی کمتر آن اشاره کرد.

نحوه آموزش هوش مصنوعی

در حال حاضر سیستم‌های مرتبط با AI از طریق روش‌هایی مثل یادگیری عمیق یا یادگیری ماشین هوشمند می‌شوند. پلتفرم‌های مختلف برنامه‌نویسی مثل پایتون نیز می‌تواند زمینه آموزش و یادگیری هوش مصنوعی را در سیستم‌های مختلف فراهم کنند. در ادامه به بررسی انواع روش‌های یادگیری با پایتون می‌پردازیم و هر یک را توضیح می­دهیم.

یادگیری علم داده با پایتون

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری Data Science پایتون است که بهترین زبان برنامه‌نویسی به شمار می‌رود و آموزش علم داده از این طریق اساسی و عمیق انجام می‌شود. علم داده و تحلیل آن در دنیای امروز به­دلیل وجود تکنولوژی‌ها و توان زیاد آن در تولید اطلاعات جدید، پیشرفت‌های چشمگیری داشته و نیاز به یک نظام ساختاریافته برای آنالیز و تحلیل دارد. پایتون به­عنوان زبان برنامه‌نویسی 30 ساله می‌تواند علم داده را با روش‌های خاصی بیاموزد. در حالت کلی می‌توان گفت آموزش علم داده با پایتون در AI کارایی بیشتری دارد و بهینه است. همچنین میزان انعطاف‌پذیری آن نیز زیاد است. پشتیبانی پایتون از آموزش داده به خوبی انجام می‌شود و منبع باز است. مفاهیم این زبان برنامه‌نویسی آنقدر آسان است که می‌توان آن را از سنین دبستان نیز یاد گرفت و در فعالیت­­های مختلف استفاده کرد.

نحوه یادگیری ماشین با پایتون

زبان برنامه‌نویسی پایتون به­عنوان یک روش عالی برای کشف دنیای یادگیری ماشین شناخته می‌شود. این زبان قدرتمند دارای طیف زیادی از ابزار و کتابخانه‌ها است که در توسعه الگوریتم‌ها و مدل‌های پیچیده یادگیری ماشین کاربرد دارند. از این طریق امکان ایجاد انواع مدل‌های رگرسیون به­صورت خطی و ابتدایی تا الگوریتم‌های پیچیده و عمیق یادگیری فراهم می‌شود. علاوه­براین، به­راحتی می‌توان از پایتون برای داده­کاوی و جستجو در علم داده استفاده کرد که شامل فهم روابط و الگو در داده‌ها است.

شما از طریق ابزار و کتابخانه‌های مناسب می‌توانید در پیش‌بینی مدل‌های قدرتمند برای یادگیری ماشین استفاده کنید و فرایند تصمیم‌گیری خودکار را بهبود ببخشید. همچنین شما در آموزش یادگیری ماشین با پایتون می‌توانید مهارت‌های ابتدایی تا پیشرفته مرتبط با یادگیری با نظارت و بدون نظارت، رگرسیون، خوشه‌بندی، یادگیری کیت علمی، طبقه بندی، بررسی الگوریتم‌ها و مدل‌های مخصوص یادگیری ماشین و... را بیاموزید.

فرایند یادگیری عمیق با پایتون

حوزه‌های مربوط به هوش مصنوعی یادگیری عمیق است که جزء زیرمجموعه‌های یادگیری ماشین به حساب می‌آید؛ الگوریتم‌های موجود در آن با کارکرد مغز و ساختار‌های بیولوژیکی مرتبط است که با استفاده از هوش مصنوعی به یادگیری ماشین‌ها کمک می‌کند. مفهوم یادگیری عمیق در توسعه و ساخت شبکه‌های عصبی چندلایه کاربرد دارد. این مفهوم می‌تواند در انجام پروژه‌های مختلف مربوط به علم داده مثل تجزیه و تحلیل داده‌های کسب­وکار، داده‌کاوی، پردازش تصویر و تحلیل و تجزیه متن است.

بسیاری از افراد در حوزه یادگیری این تخصص باور‌های اشتباهی مانند داشتن دانش قوی در این حوزه، آشنایی با علم آمار و احتمالات، داشتن دانش نسبت به شبکه‌های عصبی، آشنایی به مقدار کافی نسبت به یادگیری ماشین و... دارند‌؛ درحالی­که زبان برنامه­نویسی پایتون در حوزه برنامه‌نویسی عملکرد بسیار ساده‌ای دارد و قدرت آن نیز زیاد است. در نتیجه، آموزش یادگیری عمیق با پایتون از طریق سه کتابخانه مختلف به­صورت مستقیم و به­صورت پشتیبان توسعه پیدا می‌کند.

آموزش اسکریپت ‌نویسی در آباکوس با کمک پایتون

اسکریپت‌نویسی در آباکوس با استفاده از دستورات موجود در زبان برنامه‌نویسی پایتون مانند دیتا استراکچر‌ها، حلقه‌ها و... امکان تکرار چندین باره فرایند‌ها را فراهم می‌کند. از این طریق زمان لازم برای بررسی قطعه بسیار کم است و کاربر از طریق اسکریپت مربوطه می‌تواند به پردازش قطعات با تعداد نامحدود و هندسه‌ها و خواص مختلف بپردازد. البته برای اینکه بتوانید این آموزش‌ها را یاد بگیرید، باید آشنایی کافی نسبت به نرم‌افزار آباکوس داشته باشید. ساده بودن پایتون و عدم نیاز به حرفه‌ای شدن در آن برای اسکریپت‌نویسی یک ویژگی فوق­العاده است.

با آموزش اسکریپت‌ نویسی در آباکوس با کمک پایتون در AI می‌توانید فایل‌های تحلیلی خودتان را به­صورت پارامتری و در کد‌های جداگانه داشته باشید که با هر بار اجرا فقط پارامتر‌های تعریف شده خودتان را تغییر دهید. در این شرایط مدیریت تغییرات به سادگی انجام می‌شوند. همچنین بر این اساس داده‌ها می‌توانند در متغیر‌های مختلف رشته‌ای، صحیح و اعشاری تعریف شوند. علاوه­براین، وجود ابزار‌هایی مثل لیست، تاپل و دیکشنری در این زبان کاربردی هستند و در شرایط مختلف مورداستفاده قرار می­گیرند.

نقش تکنولوژی هوش مصنوعی در دنیای امروز

در حال حاضر داده‌های ایجاد شده در دنیای واقعی و مجازی توسط انسان و ماشین‌ها بسیار زیاد است و امکان جذب، تفسیر یا تصمیم‌گیری بر اساس این اطلاعات فراتر از قدرت انسان است. تمام یادگیری‌های مربوط به رایانه‌ها بر پایه AI انجام می‌شود و تصمیم‌گیری‌های پیچیده توسط کامپیوتر‌ها از این طریق در آینده آسان‌تر خواهد بود‌. به ‌طور مثال می‌توان گفت انسان‌ها متوجه می‌شوند که چطور روند موفقیت در بازی‌های مختلف را تشخیص دهند.

همچنین تعداد بسیار کمی در سراسر دنیا به­عنوان بزرگ‌ترین قهرمانان چکر به شمار ‌می‌روند که می‌توانند بیش از 500 میلیارد حرکت متفاوت داشته باشند؛ اما وجود AI امکان انجام بی­شمار حرکت را در این بازی فراهم می­کند. کاربرد رایانه‌ها برای اندازه‌گیری جابجایی‌ها و ترکیبات به انسان کمک می‌کند تا به تصمیم درستی دست پیدا کنند. به­طور کلی می­توان گفت هوش مصنوعی و آموزش عمیق آن در آینده برای تصمیم‌گیری در حوزه‌های مرتبط با کسب­وکار یا سایر قسمت‌های زندگی نقش اساسی و حیاتی خواهد داشت.

آموزش هوش مصنوعی با گروه آموزشی پارس پژوهان

به شاخه‌ای از علوم رایانه که هدف آن هوشمند کردن ماشین‌های مختلف است، هوش مصنوعی گفته می‌شود. این علم می‌تواند وظایفی را بیاموزد که بتوانند طبق تفکر انسانی عمل کنند. در حالت کلی می‌توان گفت ماشینی که از طریق روش‌های برنامه‌نویسی بتواند از رفتار انسانی تقلید کند و مثل انسان بیاندیشد، AI است. بهتر است بدانید برخلاف تصور عموم این علم از علم رباتیک جدا است و هیچ شباهتی به آن ندارد. مفاهیم مختلفی در Artificial Intelligence وجود دارد که آموزش آن‌ها نیاز به دوره‌های مخصوص دارد. گروه آموزشی پارس پژوهان دوره‌های مختلفی آماده کرده است که می‌تواند برای یادگیری صفر تا صد مفاهیم مختلف مرتبط با هوش مصنوعی استفاده شود.

دوره‌های آماده شده توسط این مجموعه برای آموزش علم داده، آموزش یادگیری ماشین، آموزش یادگیری عمیق، اسکریپت‌نویسی در آباکوس و... با استفاده از زبان پایتون کاربردی هستند. شما در این دوره­ها به­صورت کامل می‌توانید نسبت به این مفاهیم آشنایی پیدا کنید و اطلاعات کافی به‌دست‌آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش جهت تهیه دوره‌ها می‌توانید به سایت گروه آموزشی پارس پژوهان مراجعه کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (81 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (41 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (37 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (38 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (33 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (30 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (26 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (25 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (25 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم استایل جذاب و شیک ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها در کنسرت خواننده محبوبش/ زمین تا آسمون فرق کرده!+عکس عکس های یادگاری و رابطه صمیمی بازیگران سریال ساختمان پزشکان در پشت صحنه/ چه انرژی خوبی داشتن! عکسی تاریخی و جالب از مغازه یک بقال گیلانی در زمان ناصرالدین شاه قاجار/ چقدرم شلوغ و پلوغ هست+عکس کودکی و نوجوانی بامزه امین میری، زهرمارخان سریال گیلدخت با تیپ کیوت و مردانه شیک/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس رونمایی هادی چوپان از دکوراسیون منحصر به فرد و لاکچری باشگاهش/ طراحی خاص با الهام از تخت جمشید+عکس تم جذاب و شیک جشن تولد دختر علیرضا بیرانوند با لباس پرنسسی/ چه گل آرایی منحصر به فردی+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس تشکر احساسی پربازدید یک گوسفند خوش شانس از قهرمان زندگی‌اش/ سگ چوپان گله را از دست گرگ نجات داد+عکس نگاهی به خانه و زندگی ساده و بدون تجملات حاج آقا قرائتی در پایتخت/ منزلی که حتی از راه آهن تهران پایین تر است!+عکس خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری مرگ خبرساز کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد/ او در سال 1356 بازنشست شد+عکس عجیب ترین مدل پارک کردن ماشین با روش های خلاقانه و هوش پران/ مغز آدم سوت میکشه+عکس ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس رونمایی از همسران مجریان معروف و محبوب تلویزیونی/ از رامبد جوان تا پدرام کریمی و ...+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس شباهت بی حد و انداره پردیس پورعابدینی به خواهر باکلاس و بزرگتر از خودش/ مگه داریم این همه شباهت؟+عکس از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 تیکه انداختن خنده دار به بهرام افشاری، بهتاش پایتخت/ داداش تو با این رشدت سال بعد نارگیل میدی!+ویدیو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...