ساعدنیوز
ساعدنیوز

فواید تماشای فیلم های غمگین

  چهارشنبه، 04 خرداد 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
فواید تماشای فیلم های غمگین
تماشای فیلم های غمگین و رمانتیک علاوه بر اینکه به برقراری پیوندهای اجتماعی کمک می کند، می تواند باعث ترشح مسکن های طبیعی از مغز شود. در ادامه فواید تماشای همچین فیلم هایی را بررسی می کنیم.

اگر شما همیشه در طول تماشای فیلم گریه می کنید و واکنش احساسی نشان می دهید، این یک راز خیره کننده را در مورد خود درونی شما نشان می دهد. این اتفاق برای همه ما افتاده است. ما در حال تماشای یک فیلم هستیم، موسیقی اوج می گیرد و دوربین یک صحنه نفس گیر را نشان می دهد.احساسات شخصیت ها واقعی به نظر می رسند و درست از طریق صفحه نمایش به ما منتقل می شوند و سپس احساس می کنید که بینی شما شروع به آبریزش می کند و چشمان شما شروع به خارش می کنند و به زودی شما مثل یک کودک می شوید.

این فقط یک فیلم است. این حقیقتی واقعی نیست اما اگر از آن دسته از کسانی هستید که در فیلم ها گریه می کنند، می دانید چقدر احساس واقعی بودن فیلم ها را فوق العاده می توانید احساس کنید و اینکه احساسات خود را چگونه کنترل می کنید زمانی که آنها را احساس می کنید.ممکن است احساس خجالت کنید، مخصوصا اگر در مقابل دیگران به گریه بیفتید. همگی ما از دوران کودکی شنیده ایم که گریه کردن به عنوان نشانه ای از ضعف به ویژه برای مردان و پسران است. در حقیقت، یک مطالعه نشان داده است کسانی که در طول تماشای فیلم ها گریه می کنند در واقع، مالک برخی قدرت های عاطفی شدید هستند.

فیلم ها برای 120 سال مردم را به خنده، ترس و اشک وا می دارند و همچنان به درگیر کردن احساسات مردم در تمام سنین ادامه خواهند داد. بخشی از آن احساسات فقط ممکن است به عنوان اشک آشکار شود.وقتی این اتفاق می افتد، واقعا به این معنا است که ما همدلی و همذات پنداری کرده ایم و موقعیت شخص دیگری را تجربه می کنیم، حتی اگر این شخص واقعی نیست.بنابراین، دفعه بعد که کسی را می بینید که با تماشای فیلم گریه می کند یا احساساتی می شود، به آنها بفهمانید که گریه کردن برای فیلم در واقع قدرت هایی عمیق و پنهان است.

اثرات مثبت تماشای فیلم های غمگین بر بدن

طبق گفته محققان زمانی که اشک می ریزید، مانند زمانی است که انگار خودتان را در آغوش کشیده اید. در نتیجه مواد شیمیایی ضد استرس به طور طبیعی از بدن شما آزاد می شود و به آرامی و به تدریج از روی گونه های شما پایین می آیند و اثری شبیه به ماساژ را روی بدنتان باقی می گذارند و عاملی برای آزاد شدن اندورفین های پیچیده و هورمون های استرس می شوند که در بدن انسان تولید شده اند در نتیجه احساس سلامت درونی را به شما القا می کنند. درحقیقت اشک ها مانند مراقبت از خود و عشق ورزیدن به خود می باشند.

اشک ریختن می تواند به عنوان یک دلسوزی و همدردی برای خود فرد باشد و روحیه او را بهبود ببخشد. اثر اندورفین در طول یک احساس مثبت مثل دیدن یک فیلم رمانتیک، تولد یک نوزاد یا دریافت یک مدال المپیک فواید بسیار زیادی برای روحیه شما دارد. مطالعات انجام شده نشان می دهد که اشک ریختن با گریه کردن فرق دارد؛ گریه شبیه به تیغ کشیدن و یک نوع صدای بلند می باشد و در پاسخ به یک درد جسمی و یا روحی است؛ در حالی که اشک ریختن فقط مختص انسان می باشد و یک نوع ابراز احساسات از غم، غصه و یا شادی است.خانم ها تقریبا 4 برابر مردان بیشتر اشک می ریزند؛ در حالی که نوزادان تازه متولد شده گریه می کنند و اشک نمی ریزند. نوزادان تا سن دو الی سه ماهگی نمی توانند اشک تولید کنند.

گریه کردن زن

اثرات تماشای فیلم غمگین روی مغز

تماشای فیلم های غمگین سطح اندورفین در مغز را افزایش می دهند. فیلم های غمگین تحمل شما را نسبت به درد بالا می برند و سطح مواد شیمیایی را افزایش می دهند. همچنین حس همدلی را در شما تقویت می کنند. مواد شیمیایی آزاد شده بعد از تماشای فیلم غمگین مانند یک مسکن عمل می کنند.خندیدن در کنار یکدیگر و کار گروهی همگی می توانند توانایی شما را در همدلی و همکاری با دیگران بالا ببرند و اثر آن با تماشای فیلم غمگین یکسان است زیرا هر دو سطح اندروفین را بالا می برند و استرس را کاهش خواهند داد. در واقع زمانی که فیلم غمگین می بینید و اشک می ریزید، با زمانی که مسکن می خورید، مغز شما یکسان عمل می کند.

بر همین اساس آزمایش گسترده انجام شد و در آن حدود 169 نفر شرکت کننده وجود داشت که توانایی جسمی افراد و تحمل درد آن ها در حین انجام کارهایی مثل ورزش کردن، قبل و بعد از تماشای فیلم غمگین و اشک ریختن مورد مقایسه قرار گرفت و نشان داده شد که 69 نفر از این افراد بعد از تماشای فیلم غمگین و اشک ریختن، توانایی بهتری در مقابله با درد داشتند و انگار که به آن ها مسکن تزریق شده بود.

چرا ما در طول تماشای فیلم ها گریه می کنیم؟

فیلم ها واقعی نیستند حتی مستند ها هم برای بسیاری از ما یک قدم بسیار دور از زندگی ما است. پس چرا هنگام تماشای آنها گریه می کنیم؟خوب، معلوم است که مغز ما همیشه در بین واقعیت و فانتزی تفاوت چندانی قائل نمی شود.بنابراین وقتی شخصیت ها را در موقعیت های احساسی روی صفحه نمایش می بینیم، مغز ما اکسی توسین را تولید می کند، نوروپپتید که موجب احساس همدلی می شود، به این معنی که ما احساس می کنیم احساس شخص دیگری است حتی اگر فرد مورد نظر یک شخصیت داستانی و خیالی باشد.اکسی توسین باعث می شود که ما احساس وابستگی و دلسوزی نسبت به دیگران داشته باشیم و همچنین ما را به انجام کارهای خوب هدایت می کند.بنابراین اگر شما کسی هستید که در فیلمهای زیادی احساسی می شود چه چیزی درباره شما صدق می کند؟

شما حس همدلی قوی دارید

اگر احساسات شما به آسانی تحریک می شود هنگامی که شخص دیگری را در حالتی احساسی مشاهده می کنید، به این معنی است که شما احتمالا یک فرد بسیار مضطرب هستید.شما خودتان را در موقعیت شخص دیگری قرار می دهید تا درک دیدگاه او برایتان بسیار آسان شود.شما احتمالا کسی هستید که دوستان و عزیزانتان وقتی به کمک نیاز دارند، به دنبالش می گردند و مردم احتمالا شما را ملزم می کنند که حضور دلگرم کننده ای در کنارشان داشته باشید.

شما به اندازه کافی قوی هستید تا احساسات دیگران را تحمل کنید

همسویی همیشگی با دیگران بدین معنی است که شما اغلب مجبور هستید نه تنها تمام احساسات خود را، بلکه همچنین افرادی که به آنها علاقه مند هستید را تحمل کنید.اگر احساسات دیگران را با قلب تان درک کنید، تقریبا همانطور که خودشان آن را احساس می کنند، بدان معنی است که شما دست کم مسئولیت یک فرد دیگر را روی شانه هایتان تحمل می کنید.برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید و روز خود را هم ادامه دهید، قدرتی جدی به دست می آورید.

شما می توانید به خوبی همه چیز را کنترل کنید

هنگامی که از احساسات شدید به طور مداوم استفاده می کنید، شما تبدیل به یک فرد حرفه ای در بازگشت به تعادل پایدار می شوید.شما می دانید که چگونه می توانید خود را آرام کنید، آنچه واقعا ارزش دارد این است که از ابتدا ناراحت شوید و چگونگی حرکت رو به جلو داشته باشید.بنابراین در حالی که احساسات شما بر روی شما تأثیر می گذارد، بهتر است به این آگاهی برسید که به طور کامل شما را سرگرم می کنند و شما توانایی ادامه دادن را دارید.

شما می دانید چگونه احساسات تان را آزاد کنید

بسیاری از مردم مشکلات خود را از طریق احساسات عمیق درونی، که می تواند مشکلات عاطفی و همچنین مشکلات جسمی را ایجاد کند آزد می کنند.گریه در یک فیلم می تواند یک برون ریزی عالی باشد. شما حتی ممکن است یک فیلم اشک آفرین را تماشا کنید اگر روزی خشن را پشت سر گذاشته اید.گریه در یک فیلم همچنین یک راه عالی برای کشف برخی از احساسات خود از طریق شخصیت های روی پرده است.و از آنجایی که این فقط یک فیلم است، شما مجبور نیستید با هیچ اثرات پایدار و ماندگاری مواجه شوید. شما گریه خوبی دارید، شما احساس می کنید و می توانید آن احساسات را آزاد کنید.

شما قادر به درک عمیق هنر و زیبایی هستید

فیلم ها یک نوع اثر هنری هستند. این فقط یک عمل انجام شده نیست، بلکه مجموع صحنه ها، کار دوربین و امتیازی است که برای یک اثر کامل گرد هم می آیند.و اگر این نوع هنر می تواند شما را به لحاظ احساسی متحول کند، احتمالا خیلی با دیگر انواع هنر نیز در ارتباط است.شما احتمالا می توانید چیزی را با نگاه به آثار هنری، گوش دادن به موسیقی یا خواندن کتاب احساس کنید. شاید شما حتی خودتان هنرمند باشید.با این حال، چون شما در نگاه به هنر بسیار عمیق هستید، شما همچنین در واقعیت هم بسیار خوب هستید.

شما در معرض احساسات ناراحت کننده هستید

فیلم ها، حداقل آنهایی که خوب هستند، باعث می شوند تا احساساتی را که ممکن است کمتر دلپذیر یا حتی کاملا ترسناک باشد، به چالش بکشند اما آنها همچنین تمرینی هستند برای زمانی که ما باید با این احساسات در زندگی واقعی روبرو شویم.اگر در هنگام تماشای فیلم با احساسات خود مواجه شدید، ممکن است متوجه شوید که موقعیت های ناراحت کننده یا احساسات عجیب و غریب در زندگی واقعی احساس خیلی ترسناکی نخواهند داشت.

شما در ارتباط با دیگران عالی هستید

هنگامی که شما گریه می کنید در حالی که به تماشای کاراکتر مورد علاقه خود را بر روی صفحه نمایش نشسته اید، نشان می دهد که شما ارتباط خوبی با آن شخصیت دارید.در زندگی واقعی هم شما قادر به انجام همان کار هستید.شما در خود را در جای دیگران قرار دادن و اصطلاحا کفش های دیگران را به پا کردن و یافتن زمینه مشترک با افراد مختلف متبحر هستید که ممکن است به نظر شما بسیار متفاوت با شما باشند.ممکن است مکالمه با غریبه ها، و حتی پیدا کردن خود را در داستان های دیگران برای شما بسیار آسان باشد.

شما در درک احساسات قوی هستید

گاهی اوقات ما احساس می کنیم چیزی وجود دارد و ما کاملا نمی دانیم که دلیلش چیست. ندانستن می تواند گیج کننده و همچنین می تواند کاملا ناراحت کننده باشد.اما اینگونه افراد، احساسات دیگران را به خوبی درک می کنند، همانطور که در بررسی احساسات خود موفق هستند و در رسیدن به حسی خاص احساس خوبی دارند.جایی که دیگران ممکن است خجالت بکشند، بیشتر احتمال دارد که شما رو به جلو پیش بروید و ناشناخته ها را کشف کنید.

شما بیشتر احتمال دارد که جهان را تغییر دهید

افرادی با همدردی بالاتر، به احتمال زیاد به انجام کارهای خیر بیشتر اهتمام می ورزند.آگاهی از تراژدی های واقعی که در جهان اتفاق می افتد ممکن است به شما آسیب برساند اما همچنین همدلی شما باعث انگیزه شما برای انجام کارهای خوب خواهد شد که به صورت خیریه یا داوطلبانه در جامعه انجام می دهید.یک مطالعه نشان داد که تماشای یک فیلم اشک انگیز واقعا موجب شد که افراد هدایایی به خیریه اهدا کنند.بنابراین معلوم می شود که چند اشک در طول یک فیلم به این معنی است که شما بیشتر احتمال دارد که جهان را تغییر دهید!

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (154 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (114 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (44 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (31 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (فیلم) اجاری آهنگ بهار دلکش استاد شجریان توسط حاج آقا قاسمیان، داور برنامه محفل روی آنتن زنده / انصافا ببین چه صدایی داره ... (عکس) رونمایی از پسر خوش تیپ و خوش خنده مجری برنامه محفل، رسالت بوذری / چه کلاه خاصی هم داره آقای مجری! خلاقیت منحصربفرد کافه دار اهوازی برای نیانداختن آدامس توسط مشتریانش روی زمین+عکس/ مغز نیست که منبع افکار نابه فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره باورنکردنی آقا اصلان سریال خانه به دوش بعد از 20 سال/ گرد پیری بر صورت بازیگر خوشتیپ تلویزیون+عکس مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران صرافی بایننس به روسیه بازگشته است، اما در قالبی جدید! 6 علت مهم کم شدن فشار آب در شیر اهرمی + روش تعمیر فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت منحصربفرد یک خیاط با تبدیل پیراهن پاره همسرش به روبالشتی حماسه آفرید+عکس/به این میگن زن زندگی... سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار خونه زندگی شاهانه و دوبلکس پوریا پورسرخ، بازیگر سریال کیمیا/ ماشالا اینجا کاخه یا خونه؟😳😍+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس ابتکار جالب خنده دار شهرداری تهران در نصب بنر با نوشته ای دو پهلو برای جهان پهلوان تختی حماسه آفرید+عکس/ماشاءالله خلاقیت! فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 استوری خوشگل همسر پیمان قاسم خانی برای الناز حبیبی+عکس تبریک تولد سومین فرزندِ پسرِ مقام معظم رهبری توسط برادر همسرشان+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس وقتی که همایون شجریان با یک آهنگ بی‌نظیر ایرانی آبروی شهاب حسینی را خرید+ویدیو حیرت داوران صداتو از اجرای بی نظیر قاری قرآن در برنامه/ اشک تو چشمان داوران جمع شد!+ویدئو ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی+ عکس (ویدئو)سکانسی جالب از پشت صحنه سریال در حاشیه/رضویان میگه زخم رو عین جوراب کوک بزن😂 بلایی که تصادف مرگبار بر سرِ ماشین شاسی بلند و گرانقیمت حامد سلطانی آورد+عکس/ همسر جوان و پسرش توی این تصادف آسمانی شدن رونمایی جواد عزتی از عکس کودکی لیلا حاتمی با چهره دلنشین و چادر گلدار/ زیرخاکی واقعی از سوپراستار سینمای ایران! بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر چند روش مؤثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ این ماشین نیست هواپیماست + فیلم تصویری دیده نشده از آیت الله هاشمی رفسنجانی و همسرشان در اوایل ازدواج/ چقدر جوان بودند احمد ابوالقاسمی، داور برنامه محفل: شجریان رو دوست دارم اما چون علیرضا قربانی پسر داییمه اونم دوست دارم+ویدیو رونمایی از پیرترین مرد جهان با 256 سال سن/ تا زمان مرگ با 23 زن ازدواج کرد!+عکس غوغای خوانندگی بی نظیر حمید هیراد با آهنگ قدیمی در خانه اش/ کدوم کوه و کمر نقش تو داره یار+ویدیو
تیتر امروز   
فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...