ساعدنیوز
ساعدنیوز

فواید و عوارض خوردن فندق در دوران بارداری

  سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
فواید و عوارض خوردن فندق در دوران بارداری
خوردن فندق در بارداری به دلیل دارا بودن خواص غذایی و دارویی بی شمار فندق باعث شده که فندق در سبد غذایی مادران باردار قرار بگیرد. در این مقاله فواید و خواص فندق و همچنین میزان مصرف فندوق در بارداری بیان شده است.

تغذیه مناسب در دوران بارداری نقش مهمی در رشد طبیعی جنین دارد. یک رژیم متعادل کننده باید بتواند پس از زایمان، مواد مغذی لازم مانند پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی بدن مادر را تامین کند. در اینجا ما در مورد خواص مفیدی که فندق در بارداری دارد، این که چه تاثیری روی بدن مادر باردار و جنین دارد را برای شما شرح خواهیم داد.

ارزش غذایی فندق

فندق سرشار از مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین C، ویتامین B۶، فیبر و پتاسیم است که همگی ریزمغذی هایی مفید برای زن باردار محسوب می شوند. همچنین فندق حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های B و E و اسید های آلی مفید است.در ۱۰۰ گرم مغز فندق مواد مغذی زیر نهفته است:

  • انرژی ۶۲۵ کالری
  • آب 8/5 گرم
  • پروتئین 5/12 گرم
  • مواد نشاسته ای ۱۵ گرم
  • مواد چرب ۶۰ گرم
  • کلسیم ۲۰۰ میلی گرم
  • فسفر ۳۲۰ میلی گرم
  • آهن 5/3 میلی گرم
  • سدیم ۲ میلی گرم
  • پتاسیم ۷۰۰ میلی گرم
  • ویتامین ب ۱ 5/0 میلی گرم
  • ویتامین ب ۳ ۱ میلی گرم
     فندق

آیا مصرف فندق در دوران بارداری مفید است؟

فندق غنی از مواد مغذی است و کالری بالایی دارد که مانند گردو مقدار کمی قند دارد و دارای چربی بسیار بالایی است. آجیل دارای چربی های مفید، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر است که تاثیر مثبتی بر مغز و چشم ها و همچنین سیستم عصبی جنین می گذارد؛ همچنین فندق یک منبع کربوهیدرات و دارای پروتئین قابل هضم است.با توجه به ارزش تغذیه ای و خواص مفیدی که این خشکبار دارد توصیه می شود زنان باردار، کودکان، سالمندان و افرادی که دارای دیابت، خستگی عصبی و خستگی جسمی هستند فندق مصرف کنند. این آجیل اغلب در ساخت شکلات، کیک و در لوازم آرایشی و عطرها استفاده می شود.

گنجاندن فندق در رژیم غذایی مادران باردار سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و مقاومت بدن در برابر بیماری های عفونی افزایش می دهد. فندق برای دستگاه گوارش فواید فراوانی دارد خصوصا اگر بتوانید آن را به صورت تازه مصرف کنید. کلسیم و پتاسیم موجود در فندق سبب آرامش عضلات و اعصاب مادر می شود و از بروز خستگی مفرط جلوگیری می کند؛ همچنین ویتامین های گروه B موجود در فندق سلامت و رشد بهینه دستگاه عضلانی جنین را به ارمغان می آورد.

خواص فندق در بارداری

آنچه درباره فندق باید بدانید این است که این دانه روغنی، کم حجم ولی پرانرژی است. برای داشتن رژیمی سرشار از مواد ارزشمند باید مغزها را در برنامه غذایی جای داد. بررسی مواد مغذی موجود در فندق نشان می دهد بدن مادر و کودک به این مواد مغذی نیاز دارند و در صورت مصرف اعتدال عوارض خاصی به دنبال نخواهد داشت. در ادامه به برخی از فواید فندق اشاره می کنیم.

۱. تامین آهن

در دوران بارداری بدن مادر به خون بیشتری نیاز دارد و مصرف منظم مکمل های و مواد غذایی حاوی آهن سبب ساخت گلبول های قرمز خون و هموگلوبین می شود. خواص فندق در بارداری را برای تامین آهن مادر و جنین از یاد نبرید؛ در جداول بررسی ارزش تغذیه، میزان آهن موجود در هر 100 گرم فندق بیش از 4 میلی گرم است که این میزان برای بانوان ضروری است. بهتر است به جای مصرف قرص مکمل آهن از منابع مفید و طبیعی تامین کننده این ویتامین استفاده شود.

۲. سرشار از چربی های مفید

مادران باردار به میزان معینی از روغن های چرب اشباع نشده در طول روز نیاز دارند. چربی مفید فندق حاوی اسید چرب امگا 6 است که باید در سبد غذایی افراد باردار گنجانده شود. بخش دیگری از آن با مصرف ماهی، روغن زیتون، گردو، روغن کلزا و غیره تامین می شود. مغز فندق 60 درصد چربی مفید دارد و سرشار از مواد مقوی برای بدن است. اگر به صورت خام استفاده از فندق خوشایند نیست، این دانه روغنی را می توانید در کیک، شیرینی، تهیه شکلات، دسر و سس به کار ببرید و از تاثیرات شگفت انگیز آن بهره ببرید.

۳. غنی از کلسیم

استخوان های جنین از ماه دوم بارداری شروع به رشد کرده و وجود کلسیم کافی در خون مادر، مغز استخوان را به بهترین شکل تولید می کند؛ بنابراین برای کمک به رشد استخوان جنین نیاز به منبع غنی از کلسیم دارید. مادر و جنین هر دو باید میزان مناسبی از این ماده معدنی را به صورت روزانه جذب کنند. علاوه بر لبنیات و سایر منابع غذایی هر 100 گرم فندق میزان 123 میلی گرم کلسیم دارد. برای تاثیر بیشتر فندق آسیاب شده را با عسل ترکیب کرده و بمب انرژی بسازید.

خانم های باردار باید علاوه بر تامین نیاز کودک به احتیاجات بدن خود نیز توجه ویژه داشته باشند. ریزش مو، شکنندگی ناخن، لکه های پوستی و بسیاری از موارد دیگر از عوارض تغذیه نامناسب در بارداری به شمار می رود. پس روشن است که تغذیه هدفمند نیازمند اتخاذ تدابیر جدی در این دوران است. مصرف چند دانه فندق در برنامه غذایی راه حلی آسان و مفید برای این کار است.

4. پروتئین بالا

نیاز به مواد پروتئینی از نیازهای اولیه تمام افراد به خصوص مادر و کودک است؛ 15 گرم پروتئین در 100 گرم فندق تا حدودی تامین کننده نیازهای بدن مادر و کودک است. منابع غنی از پروتئین وجود دارد که انتخاب هرکدام از آن ها به ذائقه خانم باردار بستگی دارد؛ ترکیب فندق با شیر و عسل معجونی منحصربه فرد برای تامین نیاز های پروتئینی است.لزوم مصرف انواع مغزها ازجمله فندق در دوران بارداری به اثبات رسیده و با مشورت پزشک می توانید دستورالعمل مصرف صحیح را دریافت کنید؛ بهتر است از فندق را بدون نمک استفاده کنید تا از اختلال احتمالی فشارخون فرد باردار جلوگیری شود.

۵. سرشار از ویتامین ها

فندق منبع غنی از ویتامین ها ازجمله تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و اسیدفولیک است که فعالیت سیستم عصبی را بهبود می بخشد و متابولیسم را تنظیم می کند و بر سلامت پوست، مو و ناخن ها تاثیر مثبت می گذارد.

  • اسیدفولیک: به نظر می رسد باید به مادران باردار در مورد مصرف اسیدفولیک اطلاع داده شود. استفاده منظم از اسیدفولیک قبل از بارداری و در مراحل اولیه یعنی در طول سه ماهه اول، خطر نقایص مادرزادی خصوصا نقص لوله عصبی را کاهش می دهد. دوز توصیه شده 400 میلی گرم اسیدفولیک در روز است؛ فندق حاوی مقدار قابل توجهی اسیدفولیک است از این رو می تواند در دوران بارداری در مراحل اولیه گزینه مناسبی باشد.
  • ویتامین C: هر 100 گرم فندق، حدود 4 گرم ویتامین C دارد که باعث افزایش ایمنی بدن و تسریع بهبود زخم می شود. دقت داشته باشید مصرف بیش از حد فندق در دوران بارداری مضر است و باید در مصرف همه چیز ازجمله این خشکبار حد اعتدال را رعایت کنید.
  • ویتامین B6: در دوران بارداری بدن به ویتامین B6 بیشتری احتیاج دارد. این ویتامین خطر آسیب به ساختار DNA و اختلالات عروق کرونری جفت را کاهش می دهد؛ بنابراین مادران باردار باید در طول بارداری از ویتامین B6 غافل نشوند. این ویتامین در تولید پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها نقش مهمی دارد و مسئول عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن است؛ بعلاوه بروز تهوع ناشی از بارداری را کاهش می دهد. دوز توصیه شده روزانه حدود ۷ میلی گرم است.
  • ویتامین E: فندق دارای ویتامین E فراوانی است که مشخص می شود که یک آنتی اکسیدان قوی است؛ همچنین رادیکال های آزاد را خنثی می کند و روند پیری را کند می کند. در هر 100 گرم فندق حدود 20 میلی گرم ویتامین E وجود دارد. مهم ترین فایده این ویتامین، کاهش ریسک حمله قلبی است. از سایر خواص ویتامین E می توان به کاهش ریسک حملات قلبی، افزایش ایمنی بدن و بهتر شدن قدرت بینایی می شود.

در سه ماهه سوم بارداری زمانی که چشم های جنین در حال رشد است بسیار مهم است که ویتامین E به مقادیر کافی مصرف شود، این امر تأثیر مثبتی بر رشد طبیعی بینایی جنین خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که ویتامین E همراه با اسیدفولیک مانع از آسیب به سیستم عصبی جنین شده و از نقص های رشدی جلوگیری می کند.کمبود ویتامین E در طول بارداری مضر است. کمبود این ویتامین باعث تحریک پذیری، ضعف عضلات اسکلتی، اختلال نقص توجه، خشکی شدید پوست، تاری دید، کم خونی و افزایش خطر بیماری قلبی عروقی می شود.

سایر خواص فندق برای بارداری

  • رشد اندام های جنین با استفاده از فندق افزایش می یابد.
  • اندام ها و بافت عضلانی را تقویت می کند.
  • به کارکرد کبد کمک کرده و سموم و مواد زائد را از بدن دفع می کند.
  • در ایام بارداری روده و معده حساس است و مصرف فندق می تواند در بین غذاها به عملکرد بهتر معده و روده کمک کند
  • کلسترول مضر خون را کاهش داده و از بروز بیماری های قلبی عروقی و انسداد عروق در این دوران جلوگیری می کند.
  • مصرف مغز فندق به دلیل دارا بودن فسفر، تاثیرات مثبتی بر تقویت حافظه مادر و کودک دارد.
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • فندق تقویت کننده نطفه است
  • این مغز، دارای ویتامین E به همراه پروتئین است که رشد بافت عضلانی جنین را سرعت می بخشد.
  • فندق دارای مقادیر زیادی آهن است که برای رشد و ادامه حیات جنین ضروری است.

آیا مصرف بیش از حد فندوق در دوران بارداری خطر دارد؟

طبق تحقیقات محققان، خانم های باردار باید هفته ای دوبار فندق مصرف کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که این محصول دارای کالری زیادی می باشد. با این حال، کالری زیاد آن به مادر و جنین هیچ آسیبی نمی رساند، چون هیچ نوع کربوهیدراتی در خود ندارد، اما:

  1. فشار خون را بالا می برد و برای کسانی که فشار خون بالایی دارند مضر است .
  2. برای جلوگیری آنهائی که سرد مزاج هستند باید فندق را با آب و عسل خورده و گرم مزاجان با سکنجبین بخورند .
  3. فندق اگر به مقدر کم خورده شود به هیچ وجه مضر نیست ولی افراط در خوردن آن ایجاد نفخ و گاز شکم کرده و استفراغ تولید می کند.
  4. گفته می شود مصرف بیش از حد فندوق، ممکن است باعث سر درد شود.

در حالت کلی به دلیل خواص دارویی و غذایی زیاد فندق، مصرف متعادل فندوق در بارداری پیشنهاد می شود، زنان باردار دارای شرایط خاص، بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنند.

علائم آلرژی به فندق

اگر به فندق حساسیت دارید، علائم ممکن است 2 ساعت پس از مصرف ظاهر شوند که آنها عبارتند از:

  • زخم یا اگزما بر روی پوست
  • ملتحمه آلرژیک در چشم
  • احتقان بینی
  • درد شکم
  • استفراغ
  • اسهال
  • تهوع
  • سرفه
  • آبریزش بینی
  • ورم لب ها، زبان یا صورت ( که به عنوان آنژیودما شناخته میشود)
  • آنافیلاکسی که یک واکنش آلرژیک شدید است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

درمان آلرژی فندق

هیچ درمانی برای آلرژی فندق وجود ندارد، مدیریت آلژی ناشی از فندق، اجتناب از مصرف آن و آماده شدن برای واکنش های آینده است.اگر بعد از مصرف و یا حتی لمس کردن فندق علائم و یا نشانه های دیگری داشتید با پزشک متخصص خود مشورت کنید. برای تعیین شدت واکنش و اینکه آیا به سایر آجیل ها آلرژی دارید یا خیر، ممکن است نیاز به آزمایش آلرژی داشته باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (51 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (24 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ابتکار منحصربفرد قصاب خوش ذوق در تهیه کادوی روز تولد همسرش مرزهای خلاقیت رو جابجا کرد+ ویدیو/ امیدوارم خانمت خوشحال بشه که بعید میدونم🤣 (فیلم) مچ گیری المیرا شریفی مقدم از شوهرش وقتی جلوی جمع سوتی میده/ رفته بودم شاباش بدم...😂 جشن تولد دونفره و خودمونی مستانه مهاجر با حضور دختر یکی یدونه‌ش نفس بازغی+عکس/ مبارک باشه تغییر قیافه رضا اکبرپور، بازیگر نقش اسماعیل سریال گیلدخت دریک فیلم متفاوت+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طراحی پله تاریخی شد/ لامصب راه پله نیست تست هوشه واسه خودش😂+عکس همایِ پایتخت دوباره مادر شد؟ / عکس باور نکردنی از ریما رامین فر با نوزاد دختر در بغلش معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! شام خانوادگی فریبا نادری، پری سیمای ستایش در یک رستوران اصیل ایرانی/ مثل همیشه با اصالت+ عکس این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! رونمایی از عاشقانه های محمدرضا علیمردانی بائو سریال پایتخت و همسرش/ به پای هم پیر بشید (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری که اصلا قابل شناسایی نیست+ عکس (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! تماشای فوتبال با تلویزیون خانگی پشت ماشین 206 توسط دو جوان خوش ذوق شیرازی در زیر باران+ویدیو/ چه کِیفی میکنن😍 (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! رونمایی از برادر قدبلند و خوشتیپ ریما رامین فر، همای پایتخت +ویدئو/یکی از یکی معروف تر... رونمایی از خواهر کپی برابر اصل نعیمه نظام دوست/ انگار یه سیبو از وسط نصفش کردن😳+عکس (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم زمین زیر پای مدارس سست است! شباهت بی حد و اندازه صهبا شرافتی، روناک نون خ به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی+ویدیو/ روحش شاد تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (عکس)نادرترین اتفاقی که به ذهن هیچ کس خطور نمیکنه!!/به دنیا آمدن نوزادی با دم 12 سانتی متری مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود (ویدئو) خنده دارترین عاقبت فرار از زندان در ونزوئلا/ باورتون نمیشه زندانیها بعد از همه تلاشهاشون واسه فرار از کجا سردرآوردند🤣 (فیلم) کشف دیوانه وارترین چیزهایی که جنگل ها به خودشون دیدند / دنیا رفته رفته ترسناکتر میشه! 😱 (عکس) شوخ طبیعی استادانه ی راننده ماشین قدیمی در تیکه انداختن به ماشین های لوکس و به روز😂 چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (عکس) عجیب و غریب ترین خانه های جهان / چجوری به ذهنشون رسیده همچین خونه هایی بسازن! ایول! ( ویدئو) شوخی بانمک و شنیدنی بهنام تشکر و امید حاجیلی با جواد خیابانی/ بهش میگن جواد بلا! البته جواد بلا هم خوب از پسشون براومد😄 لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم تفریحات لاکچری دیاکو پسر مو فرفری سپهر حیدری و آرام بانو/ همیشه به شادی و خوشی+ عکس چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس عکس لو رفته از منزل شیک و لوکس نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش/چه هارمونی رنگ و گل های زیبایی!
تیتر امروز   
معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...