دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

فواید و مزایای خوردن آلو بخارا در دوران بارداری 

سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401
آلو بخارار همان آلوی خشک است و یکی از سالم ترین مواد غذایی در سراسر جهان معرفی می شود. ما فواید آلو بخارا در بارداری را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

شاید شنیده باشید که میوه های خشک برای دوران بارداری فواید زیادی دارند اما آیا تا به حال شده که از مصرف آجیل و تنقلات در این دوران خسته شده باشید ؟ یا این که دوست داشته باشید آلو بخارا را امتحان کنید اما مطمئن نیستید که برای جنین خوب است یا خیر . در این قسمت از نکات مربوط به تغذیه و مراقبت های دروان بارداری به چند مورد از خواص آلو بخارا اشاره می کنیم .

آلو بخارا چیست ؟

آلو بخارا میوه ای است شگفت انگیز و آبدار که از نظر گیاه شناسی به گلسرخیان تعلق دارد.این میوه عضوی از خانواده آلو می باشد که هلو، شلیل و بادام را نیز دربر می گیرد.این میوه از معدود میوه هایی است که همه رنگ ها را در بر می گیرد.درختچه ای کوچک باعث به بار آمدن این میوه خوشمزه می شود.در کشورهای چین، آمریکا، ژاپن و اروپا می روید.آلو در مناطق مختلف از نظر رنگ و اندازه متفاوت است.درختچه ی آلو بخارا در ماه های خرداد تا مهر ماه میوه می دهد.در زبان هندی به این میوه آلپاگوندا نیز می گویند.آلوی خشک به نام آلو بخارا شناخته می شود.حدود دو هزار نوع آلو در جهان وجود دارد که ۱۰۰ نوع آن در آمریکا وجود دارد. هند در تولید این میوه شهرت خاصی ندارد اما در این نوع کشور ۱۲ نوع آلو کاشته می شود. آلو یکی از کم یاب ترین میوه ها در هند می باشد.

فواید آلو بخارا در دوران بارداری

خوردن آلو خشک در دوران بارداری در حد تعادل کاملا بی خطر و سالم است. هر دوره ی بارداری، ویژگی های خاص خود را دارد و اینکه چه مقداری آلو خشک در روز مصرف شود بستگی تمام عیاری به سلامت بدن کودک و سوابق پزشکی تان دارد. بهترین راهنمایی شما پزشک دائم شما خواهد بود تا در مورد میزان مصرف این خشکبار هوس برانگیز، شما را راهنمایی نماید. در ادامه به چند نمونه از فواید آلو بخارا می پردازیم.

1. پیشگیری از یبوست و بهبود حرکات روده

زمانی که باردار هستید ، مشکلات زیادی ممکن است در حرکات روده ای شما و همچنین یبوست به دلیل تغییر هورمون ها به وجود بیاید. بدن شما در دوران بارداری استروژن زیادی تولید می کند که رشد نوزاد را تضمین می کند. این استروژن زیاد گوارش را کمی آرام تر از حد طبیعی می کند و باعث یبوست می شود. پروژسترون هم یکی دیگر از هورمون هایی است که در دوران بارداری تولید می شود و همچنین عضلات شما را آرام تر می کند.این عضلات آرام شده دیواره بیرونی روده را شکل می دهند و در نتیجه باعث می شود که غذا سخت تر به دست جنین برسد . آلو بخارا در این بین می تواند میزان تولید هورمون ها را کنترل کند و در نتیجه حرکات روده بهبود می یابد و مادر از یبوست بهبود پیدا می کند .

2. پیشگیری از کم خونی و افزایش سطح آهن

آهن یکی از مواد مغذی اصلی است که در رشد مناسب نوزاد نقش بسیار مهمی دارد . آلو بخارا نیز منبع سرشاری از آهن است و زمانی که باردار هستید، نیاز شما به آهن بیش از همیشه می باشد .تنها کافی است که وعده های غذایی روزانه را مصرف کنید و خواهید دید که با کمبود آهن مواجه شده اید. پس حتما باید آیتم هایی را به مواد غذایی خود اضافه کنید که با کمبود آهن مبارزه می کند. خوردن آلو بخارا در دروان بارداری به تولید هموگلوبین کمک می کند و از کم خونی بارداری جلوگیری می کند و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی جنین و از بین بردن ضعف در او می شود .پس خوردن آلو بخارا به عنوان میان وعده انرژی شما را در سطح بالایی نگه می دارد و عصب تان را نیز بهتر از قبل به کار می گیرد.

3. کنترل فشار خون و مبارزه با افسردگی

آلو خشک حاوی پتاسیم می باشد که این ماده معدنی به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین توان بدن را در مقابل افسردگی و اضطراب، بسیار بالا می برد. بتا کاروتن و ویتامین آ موجود در آلو خشک کمک به رشد سیستم بینایی جنین می کند. خوردن آلو تاثیر فوق العاده ای بر سلامت پوست مادر و کودک دارد.

4. پیشگیری از درد ماهیچه ای

اغلب مادران ممکن است خاطرات بدی از درد مفاصل داشته باشند. برخی قرص ها به دلیل مواد شیمیایی ممکن است عوارض داشته باشند، در حالی که خوردن آلوهای خشک در کاهش دردهای مفصلی مناسب است. مواد مغذی آلو ها از التهابات دوران بارداری جلوگیری می کند.این نوع آلو حاوی کلسیم و اسید فولیک است. کلسیم برای تقویت استخوان ها و اسید فولیک برای متابولیسم (سوخت و ساز بدن) ، رشد سلول و رفع کم خونی تأثیر بسزایی دارد.

5. مبارزه با حالت تهوع

ترکیبات سوربیتول و ایزاتین که در آلو یافت می شود به تنظیم عملکرد سیستم گوارش بدن کمک می کند .خوردن آلو خشک می تواند روشی طبیعی و سالم برای جلوگیری از حالت تهوع باشد. خوردن آلو خشک در دوران بارداری بسیار مفید است، اما خوردن آن ممکن است نفخ یا اسهال هم ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که آلوها را فقط بعد از مراجعه به پزشک و درک میزان دوز روزانه مصرف می کنید.

6.افزایش سلامت قلب و عروق

از دیگر خواص الو بخارا؛ جلوگیری از بروز سکته های قلبی و عروقی می باشد. از آنجایی که آلو بخارا منبعی از آنتی اکسیدان های قوی می باشد. می تواند از قلب در برابر رادیکال های آزاد محافظت نماید. بنابراین از اکسید شدن کلسترول ها نیز جلوگیری می نماید. اکسید شدن کلسترول موجب مسدود شدن رگ های خونی و در نهایت سکته های قلبی و عروقی می گردد. به همین منظور استفاده از آن برای افرادی که دچار بیماری قلبی می باشند، بسیار مفید است.

7.سلامت پوست

حفظ سلامت پوست، از دیگر فواید الو بخارا؛ می باشد. از جمله فواید این میوه برای پوست می توان به حفظ جوانی پوست، محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید و التیام بافت های آسیب دیده پوست اشاره نمود. همچنین جلوگیری از ایجاد آکنه و لک روی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک از دیگر فواید الو بخارا می باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب